Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 18:57

Bah wat vies idd.

Een van de redenen waarom ik niet wil dat onze kitten tzt naar buiten gaat - totdat we onze tuin afgeschermd hebben - zodat ze geen overlast bij anderen kan veroorzaken. Vind idd niet dat anderen zo'n last moeten ondervinden omdat iemand een kat in huis haalt. Hier gelukkig geen problemen gehad daarmee omdat we Rex altijd hadden en de katten hier in de buurt hadden dat wel snel door dat hier een hond zat. Nu hebben we ook geen grote tuin - rijtjes huis in een wijk - wat meehelpt. Als je een grotere tuin hebt, zijn ze lastiger tegen te houden ook.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 18:59

xLaraaj ik heb hele goede ervaringen met cacaodoppen. Verkrijgbaar bij het tuincentrum. Geen kattenpoep meer in de border gehad!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 19:05

Wel opletten, die doppen zijn giftig voor honden :)

Maar bij veel katten werkt t ook totaal niet.

Gatver Kaus!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:23

Bleh kaus wat vies!!! Hier gelukkig geen gerol in stront tot nu toe... Vooral zuur nadat je net gewassen hebt!

Wat een gave pup op de vorige pagina! Ben heel benieuwd hoe dat proces naar hulphond gaat zijn. Ga het zeker volgen!

Ik ben op jacht naar een nieuwe halsband. De huidige is te klein, goede reden om een nieuwe te kopen.

Iemand heel toevallig ervaringen met deze halsbanden?

Deze van Hurtta
https://www.medpets.nl/hurtta-dazzle-collar/

Bij deze van DC vind ik het mooi dat je de riem aan beide haken kan doen. Als de clip dan stuk gaat heb je nog wel wat vast.
https://www.dogcopenhagenshop.nl/p/lijn ... 9UEALw_wcB

https://rundog.nl/halsbanden/368-non-st ... ollar.html

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:26

Denk dat "tuin afschermen" meer Nederlands is?
Ik ken hier helemaal niemand die dat zou doen in Centrum-België. "Een kat kan je niets dwingen en kiest zijn eigen huis en blabla"

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:27

Die van DC hebben wij nu in de winkel en ik was er juist zo'n fan van door de dubbele klip. Gewoon just in case. Ik vind bij de andere haslsbanden het haakje er wel een beetje fragiel uitzien. Maar uiteindelijk zijn het allemaal merken waar je wel wat van mag verwachten :)

Uiteindelijk blijf ik leder en vetleder het fijnste vinden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:29

Arya hier is wel gek van paardenpoep bv, brr. Op onze vast rondje heide heeft laatst een paard gepoept en voor ik het door had - want ze mag van mij los daar, is een vrij rustig stukje en losloop gebied - had ze al een drol te pakken laatst en sindsdien zit ze natuurlijk als een havik uit te kijken naar meer op dat stuk dus moet ik d'r telkens even goed afleiden, viezerik haha. Momenteel heeft ze diarree - geen koorts verder, eet en drinkt in principe gewoon normaal en is gewoon vrolijk en energiek - omdat ze dus idd niet kan stoppen met dingen vreten buiten zoals stokjes, bladeren enz. Er even vanuit gaande dat het hierdoor komt. Eikels probeer ik echt te vermijden momenteel, wat nog wel een uitdaging is aangezien er veel van dat soort bomen staan hier overal. Maar was wel te verwachten dat haar darmen het moeilijk gaan krijgen als ze telkens van alles te pakken krijgt |o De enige andere oorzaak die ik kan bedenken is het voer, maar dat krijgt ze nu toch al bijna 2 weken en heeft ze het vanaf het begin af aan gewoon goed op gedaan eigenlijk dus dat lijkt me vreemd dat dat opeens zo'n reactie geeft.

Ik vind die van DC persoonlijk beter uit zien @Nynkster, maar heb zo geen ervaringen met beide.
Ik zelf zou idd dan voor die van DC gaan omdat je dan idd 2 clips hebt, lijkt mij ook fijner ja.
Voor Rex hadden we een handgemaakte brede lederen handgemaakte halsband - heel soepel leer - en lederen handgemaakte politielijn, wat ik ook echt heel erg fijn vond. 12,5 jaar heeft die het goed gedaan en die zou nog een volgende ronde mee hebben gekund.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 30-09-19 19:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:30

Jullie zijn denk ik een van de weinige zaken die DC verkopen naast de webshops? Heb het hier in omgeving nog niet gezien... zou ze wel graag even in het echt bekijken en passen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:32

Ik vind de clips van de DC op het tuigje wat we hebben in ieder geval wel echt heel stevig uitzien dus dat zal bij de halsbanden wel van eenzelfde kwaliteit zijn ga ik vanuit. Ik heb het tuig online besteld want hier zaten idd ook geen winkels in de buurt die DC spullen verkochten jammer genoeg. Maar je kunt in het ergste geval wel terugsturen toch als je het online zou kopen en het niet naar smaak is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:33

xLaraaj schreef:
Ik ken hier helemaal niemand die dat zou doen in Centrum-België. "Een kat kan je niets dwingen en kiest zijn eigen huis en blabla"

Je kent niemand? Hoe vaak van je al bij mij thuis geweest _O- die stroomdraad zit niet voor niets om mijn tuin :p

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:33

Nynkster schreef:
Jullie zijn denk ik een van de weinige zaken die DC verkopen naast de webshops? Heb het hier in omgeving nog niet gezien... zou ze wel graag even in het echt bekijken en passen

Klopt, ik heb er voor gezorgd dat we het 4e verkooppunt van Nederland zijn geworden *\o/* Alleen zo jammer dat ik er zelf niet bij kon zijn toen het echt de winkel in kwam. Ik hoor nu alleen maar hoe fantastisch het loopt en hoe geweldig de pasvorm is. Maarja ...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:35

De tuin afschermen is ook nog iets wat vrij 'nieuw' is hier in NL. Aan de ene kant denk ik; moet je een kat wel zo beperken? Aan de andere kant vind ik wel dat je idd rekening moet houden met buren. En ook vind ik het zelf geen fijne gedachte dat ze aangereden kan worden, gestolen kan worden, etc. In mijn 2 maanden bij de dierenambulance wil je niet weten wat ik aan aangereden katten van de straat heb moeten schrapen < ja, letterlijk stukjes kat van de straat kon schrapen. Moet er niet aan denken dat dat mijn eigen kat zou zijn pff. Dan zou je ook nog kunnen zeggen; horen katten nog wel in deze maatschappij thuis met zo'n overbevolkte steden e.d. maar dat is van honden net zo goed wel te zeggen want die veroorzaken ook genoeg overlast dankzij onoplettende eigenaren. Ik vind wel dat je verantwoordelijk bent voor je dieren en voor mij komt het erop neer dat daar ook bij hoort dat ze geen overlast moeten veroorzaken bij anderen - al zeker niet bij anderen moeten gaan poepen in de tuin enz. brr. Net zo ergerlijk als hondenpoep op de stoep, daar wordt ik ook wild van :') Tot nu toe vind onze kitten het prima, binnenkat zijn, dus dat probeer ik gewoon zo te houden hihi. Maar goed, dat gaat misschien wel erg off topic nu hihi

Nog maar wat Arya spam dan, om on topic te blijven hihi?
Deze vandaag geschoten op de heide samen met mijn zoon.
Nu valt me op hoe groot ze al wordt, ons kleine duiveltje }:) (13 weken nu)

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:38

Dundy heeft tijdje terug het bekken van een kat uit de buurt gebroken (was donker en liet de honden de tuin in, zou het niet expres doen) maar kennelijk leren ze zelfs daar niet van :Y)

Nynkster, je hebt van Back on Track een hele mooie halsband vind ik zelf <3 Verder gebruik ik custom made biothane halsbanden dus daar kan ik helaas verder niet mee helpen. Ik heb die van Non Stop ook weleens overwogen. Denk dat ik daar wel twee van meeneem als ik weer eens bij Run dog ben. Hou niet zo van bestellen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:06

Werk je daar niet meer dan denies?

Kaus : ik had net wat besteld en toen zag ik m. Wie weet bestel ik die ook wel “voor erbij”. Kosten ook niks zeg!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:15

Jawel, maar ik zit helaas in de ziektewet :( Loop al 8mnd met pijn en helaas heb ik het opgegeven.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:32

Oh jeetje wat erg..... wat een moeilijke tijd voor jou dan! Kunnen ze niks voor je betekenen?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:36

Zoe_97 schreef:
xLaraaj schreef:

Je kent niemand? Hoe vaak van je al bij mij thuis geweest _O- die stroomdraad zit niet voor niets om mijn tuin :p

Daarmee dat ik centrum-België zei haha :P en jij bent bijna nederland O:)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:52

Ik gebruik nooit halsbanden, alles loopt hier aan een jachtlijn dus daar kan ik je helaas geen tip over geven.

Ik ben opzoek naar een bench/tentje voor de honden. Op maandag avond trainen ze na elkaar, er is geen overkapping om droog te zitten dus moet ook echt waterdicht zijn en liefst makkelijk mee te nemen.. (auto is geen optie ivm sloopgrage prim en de auto staat ook niet direct naar het veld).

Nu zat ik aan dit tentje te denken, binnen paar seconde in en uit te klappen, waterdicht en in de aanbieding momenteel.. :o iemand er ervaring mee?
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:55

Nynkster schreef:
Oh jeetje wat erg..... wat een moeilijke tijd voor jou dan! Kunnen ze niks voor je betekenen?

Ik doe even een PB'tje :) Vervuil ik het topic niet zo.

Sorry, ik ken het tentje niet! Ik zie vaak wel op agility en frisbee wedstrijden van die tentjes staan, van die halve koepels? Maar zullen wel prijziger zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 06:41

wat een handig tentje!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 07:06

Vind het wel frappant dat zo veel katten ervoor kiezen om hun eigen weg onder een auto te laten eindigen.
Ik woon in het centrum met 2 binnenkatten met afgezet balkon. Zal nooit voorstander zijn van katten los buiten, ik zie er elke dag weer nieuwe ellende van. Dan ben je snel van die vrijheid blijheid illusie af. :(

Popo gaat vandaag naar de trimmer dus als ik thuis kom van werk wacht er een lekker fris kort poedeltje op me. :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:00

XxDiandraxX schreef:
Ik gebruik nooit halsbanden, alles loopt hier aan een jachtlijn dus daar kan ik je helaas geen tip over geven.

Ik ben opzoek naar een bench/tentje voor de honden. Op maandag avond trainen ze na elkaar, er is geen overkapping om droog te zitten dus moet ook echt waterdicht zijn en liefst makkelijk mee te nemen.. (auto is geen optie ivm sloopgrage prim en de auto staat ook niet direct naar het veld).

Nu zat ik aan dit tentje te denken, binnen paar seconde in en uit te klappen, waterdicht en in de aanbieding momenteel.. :o iemand er ervaring mee?
[ [url=m/b5qLbr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je schrijft zelf "een sloopgrage Prim", is zo'n tentje dan wel een goede optie? :=

Een bench met waterdichte hoes geen optie?

Wij hebben onze katten ook in een ren en anders binnen, ik heb er toevallig laatst een topic over geopend omdst ik twijfel om ze buiten te laten ipv de winter naar binnen te halen, ik heb zo'n vermoeden dat ze dat veel fijner vinden, ook nu met dit weer liggen ze lekker buiten in de ligplaatsen. <3

Zag voor de rest vooral weer schattige foto's voorbij komen! :D

Hier is de herfst begonnen, als een paar dagen lekker herfstweer! Maar niet koud!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:13

Koud is het idd nog niet, maar momenteel vind ik die regen ook niet altijd even prettig als we 6x per dag naar buiten moeten :') En Arya vind de afdroog handdoek nog altijd erg leuk om in te happen, dus da's ook nog een dingetje waar we aan moeten werken :') Foto's maken is wel erg leuk nu met de blaadjes die beginnen te vallen en mooie kleuren hebben. Ik moet even gaan investeren in een goede regenjas. De wandelschoenen zijn wel waterafstotend genoeg voor de regen/herfst weer. Met een paraplu kan ik niet lopen aangezien ik m'n beide handen vrij wil hebben.

Mag ik vragen, ondanks dat het off topic is, wat voor katten ren je hebt @Kim? Kan ook via pb hoor :)
We zijn daar ook voor aan't kijken tzt. Ik had een bedrijf gevonden maar die waren echt erg duur - zag er wel prachtig uit. Misschien dat ik kijk of ik particulier iemand kan vinden die handig is en voor ons aan de slag wil.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:40

KimD schreef:
XxDiandraxX schreef:

[ [url=m/b5qLbr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je schrijft zelf "een sloopgrage Prim", is zo'n tentje dan wel een goede optie? :=

Een bench met waterdichte hoes geen optie?

Ja dat is een dingetje, afgelopen twee weken al twee lijnen doorgebeten terwijl ze op show ook in een nylon opvouwbare bench zit. En het is natuurlijk ook voor elin en die is de braafheid zelf.

Misschien maar gewoon bestellen en als ik het niks vind of niet vertrouw terug sturen...

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:22

Ik heb zo’n tentje. Een reisbench is een stuk steviger dan zo’n tentje. Voor een sloper zou ik eerder voor een reisbench met waterdichte hoes dan voor zo’n tentje.