Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:38

die is inderdaad echt wel een knap beertje

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:25

fannetje schreef:
Ik herken dat wel paloedie ;) Maar leuke foto's hoor.
En die van jou heft du ook af en toe "staande" oren :D

Klopt, of omgeklapte/dubbelbebouwing/gedraaide/binnenstebuiten gekeerde oren. En toch zou ik die zachte flappers voor geen goud willen missen <3 heel soms mag ze stiekem op de bank zodat ik oren kan knuffelen.

Kaus, we waren op Schiermonnikoog! Enorm brede stranden om heel hard op te rennen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:45

Oeh die past enorm mooi bij chick! In ben fan :))

Klinkt goed Paloedie!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:34

Ik ben boos! Niet op Skip, maar op zn stomme BOA die zn werk iets te letterlijk neemt.

Den Haag is een zeer hond onvriendelijke stad. Ieder stukje groen is verboden voor honden. Met als resultaat dat op de kleine stukjes gras waar ze wel mogen komen kilo's en kilo's stront ligt.

Ik liep met Skip altijd op een verboden stukje omdat hij erg gevoelig is voor giardia en andere maag-darm infecties. Lopen op de hondenstront betekent dan ook geheid dat hij iets op pikt. Natuurlijk ruim ik netjes zn poep op, zeker in het parkje.

Ik loop dus net naar buiten om Skip een plas te laten doen: gelijk een boete van €140.

Terwijl ik al minimaal 15 keer het politiebureau in ben gewandeld omdat er auto's voor onze nood ingang geparkeerd staan. Wordt er geen ene r++t gedaan om mijn gestolen fiets terug te halen en fietsen fietsers je van je sokken op de stoep.

Wat kan een plasje nou kwaad?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 18:39

Jeetje, plassen is toch geen probleem lijkt mij...

Thnx voor de leuke reacties!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:32

Prachtig staff reutje zeg!!!

Flink balen vd boete zeg!!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:38

mvdende schreef:
Ik ben boos! Niet op Skip, maar op zn stomme BOA die zn werk iets te letterlijk neemt.

Den Haag is een zeer hond onvriendelijke stad. Ieder stukje groen is verboden voor honden. Met als resultaat dat op de kleine stukjes gras waar ze wel mogen komen kilo's en kilo's stront ligt.

Ik liep met Skip altijd op een verboden stukje omdat hij erg gevoelig is voor giardia en andere maag-darm infecties. Lopen op de hondenstront betekent dan ook geheid dat hij iets op pikt. Natuurlijk ruim ik netjes zn poep op, zeker in het parkje.

Ik loop dus net naar buiten om Skip een plas te laten doen: gelijk een boete van €140.

Terwijl ik al minimaal 15 keer het politiebureau in ben gewandeld omdat er auto's voor onze nood ingang geparkeerd staan. Wordt er geen ene r++t gedaan om mijn gestolen fiets terug te halen en fietsen fietsers je van je sokken op de stoep.

Wat kan een plasje nou kwaad?

Kan je geen bezwaar maken en fotos meesturen van dat soort hondenvelden? Als soort klacht naar de handhavers om daar maar eens in de bosjes te gaan liggen?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:46

Je kan vaak wel bezwaar maken tegen een boete inderdaad. Maar ik vind het wel erg streng... Zeker plassen kan je toch niet voorkomen als je gewoon met je hond ergens naar toe zou lopen?

Hier staan ook bordjes met verboden voor honden maar niemand die er een probleem van maakt, zolang je de poep maar opruimt. Helaas doen veel mensen dat niet en ik train daar elke dag. Dus ik ruim andermans hondenpoep ook altijd maar op om geen problemen te krijgen :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 21:46

dierenfan schreef:
Prachtig staff reutje zeg!!!

Flink balen vd boete zeg!!

Thnx! :D

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:52

Woeh, mooie reu Kiwi! Gaaf gebouwd. Ben nu al nieuwsgierig naar de baby's die je eruit gaat krijgen (als alles goed gaat in ieder geval)

Balen van de boete! Is best veel geld eigenlijk.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:58

Ga je het nu niet meer met boelie proberen? Wel mooie reu heb je gevonden!

Balen van de boete, hier net zo. Ik woon aan een plein met speeltuin en daar is ook een verbod voor honden. Onze deur zit recht aan het plein, die moet ik oversteken om bij de parkeerplaatsen/weg te komen.. ook wel eens gezeur gehad van mensen want was verboden voor honden.. uhhh tja, hoe moet ik dan met de hond gaan wandelen/naar mijn auto...?!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 22:09

Dankjewel allemaal!

We wilden Boellie gewoon proberen maar laatst werd ik gewezen op een fokker en die heb ik op show dan ook ontmoet en werd deze reu aangewezen. Los van dat Boellie gewoon niet perfect is hebben we besloten alle opties open te houden en zijn we bij de reu langs gegaan om eens kennis te maken. En dat klikte gewoon super goed. Ook met de fokker fijn contact en, uiteraard in afwachting van de testen, besloten voor hem te gaan. T is wel een flinke. Denk dat ie over de 40 cm gaat. Maar ook gezien de bloedlijn gewoon een goed beest. En deels dezelfde bloedlijn als Boellie.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 00:06

Iemand een idee waar ik loslopende honden kan melden?

Olivia was de laatste weken zo braaf met andere honden! Totdat ze de afgelopen 2 dagen door 5!!!! loslopende honden is benaderd. Eerste een chi die op haar achterpoot ging rijden. Olivia trapt eens naar de chi en baasje werd woest!

Dan nog een aantal honden die ‘ altijd lief waren.’ En net 2 honden die niet eens een halsband of wat om handen en baasje lachte mij uit toen ik Olivia omhoog trok om incidenten te voorkomen.

Dit allemaal in het centrum van een hele drukke stad.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 00:16

Gewoon bij de politie. Staat wel een linkje op de website van het onderwerp waar je op zoekt met 'melding maken' oid.

Hier juist het tegenovergestelde :') Mensen die met hondenagressievehonden in een losloopgebied gaan lopen en op hun hond moeten liggen als je er gewoon rustig langs wil lopen _O-

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 00:44

Knappe vent voor Chick gevonden hoor! Hoop dat het allemaal gaat lukken.
Altijd fijn zo'n BOA, op mijn oude adres kwam er toen ook een nieuwe, die heft 1 x gewaarschuwd en de volgende keer als hij je ergens trof waar dat niet mocht was het raak. Gelukkig zelf geen last gehad (heb de speeltuinen maar gemeden), maar hoorde het van verschillende terug. Ook op mijn nieuwe stekkie is er af en toe eentje actief, maar zelf nog niet tegen gekomen en hou me maar entjes aan de regels.
SR, balen zeg, idd volgens mij bij de politie/wijkagent of een overactieve boa misschien ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 04:48

Loslopende honden kun je melden bij de gemeente. Die moeten dat in principe oplossen met de BOA’s. Niet iedere gemeente heeft die. Mocht je geen verandering zien kun je altijd meldingen maken bij de politie.

Thnx fannetje. Ben Zo benieuwd!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:29

Natuurlijk zit ik fout. Maar het is een heel mooi park. En deze keer liep ik binnen 5 meter van de ingang. Dus dat ik nu een boete kreeg vind ik dus erg overdreven. Het is ook het enige stukje gras direct bij de voordeur. Voor toegestaan gras moeten we een hele drukke weg oversteken. Niet altijd even leuk, want je wordt gewoon aangereden op het zebrapad als je niet uit kijkt. Maar ja kinderen en hun speeltuinen zijn heilig tegenwoordig -:(-

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:37

Ik zou gewoon even navraag gaan doen. Katten pissen daar toch ook en die bekeuren ze ook niet :+ dus ik zie het probleem niet zo.. Als een hond ordinair tegen een auto staat te pissen snap ik het misschien nog wel maar anders....

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 09:56

Ik vind plassen wel zo’n gemiep. Bedoel hij stond niet tegen het klimrek oid te piesen.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:10

Is het park verboden voor honden (om er te zijn) of verboden voor honden om hun behoeften er te doen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:13

Ik was jullie kwijt, wat groeien ze allemaal hard :oo

Hier is me verteld dat ze aan de lijn moeten maar krijg het niet gevonden dus het zal wel..

Lilith is nog altijd heerlijk vervelend, maar er is een datum voor het verwijderen van de beugel dus het is iets :')

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 10:32

Goed bezig Azmay. Zag inderdaad van de datum voor de beugel in jouw topic. Aftellen!!

Waar ze aan de lijn moeten staat meestal vermeld op de site van de gemeente en anders in de APV. Die kun je meestal met google'n wel vinden. Als daar niks te vinden is, dan is het in principe, binnen de bouwde kom aangelijnd (tenzij anders aangegeven) en buiten de bebouwde kom los( tenzij anders aangegeven) en speeltuintjes zijn ''verboden terrein''.

Ik woon dan in Berlicum maar we wandelden best veel in Den Bosch. Daar is binnen en buiten de bebouwde kom aanlijnplicht. Tenzij anders aangegeven. Helaas luisteren de mensen daar niet zo naar.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:57

Het park is idd totaal verboden voor honden. Dat wist ik, maar politie vindt het best. Alleen Handhaving dus niet...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:24

Nah ja als het park verboden is en je wist dat. Dan vind ik het wel terecht hoor, je kiest er bewust voor dus dan is het gewoon pech als je de boete krijgt. :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:25

Dan ging de boete dus helemaal niet over een plasje. Maar over dat je hond er helemaal niet mocht zijn. Dat vind ik toch anders en wel terrecht.