Het algemene “Puppy Erbij!” Topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:01

Miepmiept schreef:
Tijdens de dekrijpe dagen heb ik mijn reu toch graag uit huis, het liefst een dag van te voren. Hoeveel dagen zitten ze dan uiteindelijk apart gemiddeld?

Van te voren was ik eigenlijk van plan om de reu vanaf de eerste druppel bloed uit huis te doen, maar ik was net terug van kamp waardoor de reu al bij mijn ouders gelogeerd heeft dus ik wilde hem toch weer even mee naar huis nemen, anders werd het wel erg lang. Krijg ik hem straks niet meer mee naar huis. :')

Ik vind het gewoon erg spannend, want het mag écht niet gebeuren. Het is voor mij voor het eerst. Nu zitten ze idd met toezicht nog samen, teef luier en mps en reu heeft ook een mps aan. Reu is ook super relaxed.

Dat is afhankelijk van de teef en de reu, als je ze gaat scheiden reageert die veel heftiger als de reu terugkomt. Dus dan zou ik zelf wachten tot de teef ver klaar is, anders heb je kans dat het irritante gedoe erger is als de reu terugkomt.

Die geur blijft toch nog wel even aan de teef. Als ze klaar zijn dan doe wij ze altijd wassen, niet voor onze reuen maar die van andere mensen. :+

dierenfan

Re: Het algemene “Puppy Erbij!” Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:50

Weer een update vanaf hier. Gabber mag weer alles onbeperkt wat betreft de operatie die gedaan is. Ik blijf echter in opbouw fase omdat hij of eigenlijk zijn lijf echt nog niet klaar is voor 'ga je gang maar'. Wel kunnen we inmiddels 5 km lopen aan elkaar (1x daags en 3x per week) en kan hij ook gerust 10 a 15 minuten lekker los rond vliegen en doen. Verder houden we het bij wandelingen tussen de 20 en 40 minuten. Hij vind het prima en vraagt niet om meer.
Hij loopt zo goed als zuiver. Voor een leek is het niet meer te zien dat hij wat onzuiver is. Wel heeft hij nog bijna wekelijks dat een achterpoot verkrampt. Meer een probleem na rustdag dan na activiteiten. Dus we masseren nog minimaal 2x daags de poten uiteraard. We gaan vanaf nu ook de hydrotherapie en fysio afbouwen naar om de week de komende 2 maanden.
Verder nog steeds een heerlijke manneke die nog geen enkele poging doet een poot op te tillen bij plassen haha. Dat kan ook wel te maken hebben met de kracht in z'n achterhand. Ondanks inmiddels 11 maanden is er net nog een groeispurt geweest dus hij blijft was los zitten in botten en spieren.

Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:29

Is er een oorzaak voor die verkrampende achterpoot? Wat mij een beetje beangstigd, is dat het "slechts" 1 poot is... Zwakkere of ongetrainde achterhand zou dan toch eerder beide poten betreffen?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:25

Zo'n schattig koppie <3

Ik ben hier bezig met de conditie en wandeling wat uit breiden.
18 april vertrekken wij met de ferry en een gehuurde camper voor 2 weken naar Schotland en er staan hele mooie wandelingen op de planning :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:28

Dierenfan: fijn dat het zo goed gaat met Gabber! Je gaat er volgens mij heel bewust en goed mee om. Hij treft het met jou!

Karin_deB; superleuk Schotland! Hebben wij 2 jaar geleden ook met hond gedaan. Vond het echt fantastisch en super hondvriendelijk <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:29

Ik gok dat die onregelmatigheden bij Gabber sowieso blijven opduiken tot hij een jaar of twee / tweeënhalf is. Ondanks de goed verlopen operatie en goed herstel groeit hij gewoon door wat zowel een voordeel als nadeel is. Gezien de vele controles en fysio/hydro zou ik het niet direct alarmerend vinden, pas na die leeftijd of als het ineens drastisch verslechterd.

Het klinkt voor mij in ieder geval niet onlogisch met zijn formaat en mate van groeien etc.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:04

KimD schreef:
Ik gok dat die onregelmatigheden bij Gabber sowieso blijven opduiken tot hij een jaar of twee / tweeënhalf is. Ondanks de goed verlopen operatie en goed herstel groeit hij gewoon door wat zowel een voordeel als nadeel is. Gezien de vele controles en fysio/hydro zou ik het niet direct alarmerend vinden, pas na die leeftijd of als het ineens drastisch verslechterd.

Het klinkt voor mij in ieder geval niet onlogisch met zijn formaat en mate van groeien etc.

Blij, ontzettend blij zelfs dat jij er ook zo in staat!
Misschien ook onhandig omschreven door mij. Er verkrampt 1 van de achterpoten ongeveer 1x per week en dat gebeurd in z'n slaap. Dat is kort durend en zo eruit te masseren. Idd tot nu toe wekelijks check door zeer ervaren fysio en waar meestal rechts verkrampt is links veel bewegelijker.
Ik zoek er ook absoluut niets achter dan z'n groeien, groeipijnen en dat zijn lijf hem daarin nog steeds niet kan bij houden.
Juist daarom ontzettend voorzichtig met opbouwen en zeker met loslopen en ongeremd spel. Alles is natuurlijk extra blessure gevoelig. Ik heb echt giga mazzel dat hij zo onwijs makkelijk is. Morgen ga ik met de honden op vakantie naar vriendinnen die ook 3 honden bij hebben. Daar totaal niet zenuwachtig voor. We hebben de pup ren en op tijd wandelen, slapen en wat spelen dat red hij makkelijk en zeer goed rustig te krijgen/houden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:11

Klinkt inderdaad al een stuk beter, ik dacht dat het in actie was dat hij telkens een krampbeen had achteraan, maar zoals je het nu omschrijft, klinkt het inderdaad minder ernstig.

Hopelijk mag hij nu de rest van een mooi en lang leven volledig zorgenvrij zijn (en jij dus ook)!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:07

Little_Gift schreef:
Klinkt inderdaad al een stuk beter, ik dacht dat het in actie was dat hij telkens een krampbeen had achteraan, maar zoals je het nu omschrijft, klinkt het inderdaad minder ernstig.

Hopelijk mag hij nu de rest van een mooi en lang leven volledig zorgenvrij zijn (en jij dus ook)!

Soms lastig omschrijven als je zelf weet wat je bedoeld haha. Zoals jij het bedacht had dan had ik er inderdaad heel anders naar gekeken. Hoewel ik weet dat in principe z'n achterpoten oké zijn. Niet prefect maar zeker wel oké. Zijn ook uitgebreid geröntgend uiteraard want had hij 4 kapotte poten gehad (die horror situatie was wel in gedachten) dan was ik niet aan operatie begonnen. Moet vooral voor de hond wel goede kans geven op fijn en vooral pijnvrij leven.
Het idee zonder hem door te moeten...bah...