Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:48

Skippy Ouch!! Ja dan heb je wel flink schade als het er een tijdje uit ligt. Wat een pijn moet je gehad hebben :( Hoe is dat toen gebeurd?

Snowboarden (of nouja vallen) heb ik het ook eens mee voor elkaar gekregen. En met op de bank liggen :') Ik ga nu idd. echt op zoek naar een goede fysio. Bij de laatste heb ik het nota bene nog aangekaart en die zei juist ga maar lekker zwaar liften hoor, goed juist. Dus ik probeer het nog een keer bij mijn oude fysio van diezelfde ‘groep’ en anders ga ik naar een andere.

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:00

@Roos de eerste keer trok mijn toenmalige paard ineens met een enorme sprong achterwaarts. Mijn reflexen waren niet snel genoeg, dus ik liet het touw niet direct los. Hop, daar ging mijn arm.
Tweede keer was ik met paard van een klant bezig, en ik had mijn arm naar voren gestrekt, en die beukte er vol met zijn hoofd tegenaan, en toen klapte ie er weer uit.
Ik 'doe' dus ook geen paarden meer van klanten. Alleen nog die van mezelf (inmiddels een ander paard dan die de oorzaak van de eerste keer was overigens ook ;) ).

Aiii, met op de bank liggen zelfs... Liften kán wel goed zijn ja, maar je lijf heeft een grens waarbij je het op spierkracht alleen niet meer redt denk ik? Goed naar laten kijken door iemand waar je vertrouwen in hebt hoor! En bij twijfel: second opinion! In het ergste geval kunnen ze je schouder operatief fixeren, maar dat doen ze liever niet, want je krijgt dan altijd een beperking in de mobiliteit - wat natuurlijk precies het doel van de operatie is - maar daardoor natuurlijk ook wel functionele beperkingen met het oog op sporten. (Vriend van me had zijn arm 23x uit de kom gehad voor ze gingen opereren. Hij wilde steeds niet, want hij zwom op hoog niveau. Helaas, zwemcarriere was ver over na die operatie, maar ja, zijn 'dagelijkse normale dingen' kon hij in elk geval weer doen zónder angst dat het telkens mis zou gaan... Maar goed, zo ver is het nog lang niet denk ik zo: eerst met een goede fysio overleggen dus! ;) )

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:10

Wow bizar! 23 keer, mijn godje. Huisarts zei idd. dat het met een operatie nooit beter wordt dan wat je zelf zou kunnen met je lichaam. Maar als je arm er elke keer uit pleurt moet je ook wat natuurlijk.

Het frustrerende vind ik nu dat ik zóveel aan techniek werk, veel meer dan alle anderen waarmee ik train. En tóch als het bij hen niet lukt valt gewoon die barbell op de grond i.p.v. hun arm. Maargoed ik ben nog even in de zielige modus hoor. Er zijn echt wel ergere dingen dan een tijdje niet kunnen snatchen. Maar zo vaak gebeurt het al niet dat ik iets zó leuk vind qua sport dus tsja :o

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:54

Operatie brengt de nodige stabiliteit, maar je levert ook wat in. Bij echt regelmatig uit de kom schieten, wordt dat natuurlijk de moeite. Vooral ook voor de omliggende weefsels...
Haha, ik moest toch wel even lachen hoor 'als het bij hen niet lukt valt gewoon die barbell op de grond ipv hun arm', ik denk nogal visueel :')
Zielig modus mag! Hebben we allemaal wel eens :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:58

Warboel
Kan me voorstellen dat dit je raakt, ook al sluit ik me natuurlijk volledig aan bij wat de rest zegt: probeer het naast je neer te leggen. Die vrouw spoort.echt.niet. Ik snap sowieso niet dat mensen zo snel hun bek menen open trekken en zo grof moeten worden, asociale Tokkies, bah. Je doet het supergoed met Otje en ik geef je ook groot gelijk met hoe je het aangepakt hebt! Hopelijk heb je het vandaag alweer een beetje bij je kunnen neerleggen, kunnen relativeren, en voel je je weer wat beter. Dikke knuf.

RoosvanBlue
Heel veel beterschap gewenst met je arm!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:00

Skippy01 schreef:
Operatie brengt de nodige stabiliteit, maar je levert ook wat in. Bij echt regelmatig uit de kom schieten, wordt dat natuurlijk de moeite. Vooral ook voor de omliggende weefsels...
Haha, ik moest toch wel even lachen hoor 'als het bij hen niet lukt valt gewoon die barbell op de grond ipv hun arm', ik denk nogal visueel :')
Zielig modus mag! Hebben we allemaal wel eens :D

Ik vond deze wel sprekend :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:05

@roos := :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:25

Is indd vervelend als je lichaam niet mee werkt.
Zo ben ik helaas ‘te jong’ (inmiddels al 6 jaar verder) voor een nieuwe heup maar wordt er wel simpel van dat mensen maar vragen wat je mankeert omdat je met regelmaat naar je pijn loopt.
En je ook dan nogal eens de vraag krijgt op een dag dat het goed gaat of het over is.....als of je het verzint want aan de buitenkant zie je immers niets.
En dat als 1 van mn kinderen bijv wegrent je eerst moet denken of het je gaat lukken of vervolgens weer 2 weken kreupel loopt.

Maar ergens zie ik het 6mnd revalideren met 3 kinderen gewoon niet zitten en de angst dat ik daarna nog pijn heb en het voor niets heb gedaan overheerst nog teveel.
Dat vind ik nml het lastige aan operaties want wordt je er nou ook echt beter van?
Maar als je arm er met regelmaat uit valt wordt je er ook niet vrolijk van :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:30

@cinniz jeetje dat is ook niet niks zeg! Maar wat je zegt: met 'onzichtbare' dingen zijn mensen heel makkelijk met doen alsof het wel meevalt. Ik heb sinds mijn 14e reactieve artritis. Kwam graatmager na de zomervakantie terug op school toen, kon maar 2 uur per dag naar school, want kon niet langer rechtop zitten op een dag, en een klasgenoot zei toen 'ach joh, al die aanstelleritis met die anorexia patiënten ook...'
a) anorexia is een enorm zware ziekte en juist tegen die patiënten die kampen met mentaal én fysiek aspect van een ziekte moet je echt wel uitkijken wat je zegt, en
b) ik had niet eens anorexia...

Ik ben toen echt wel boos geworden kan ik je zeggen ;)

Tegenwoordig moet ik zeggen dat mensen om me heen een stuk begripvoller zijn hoor! Op stal snappen ze bijvoorbeeld heel goed dat ik niet mee help met het stro van het land halen en dus met balen gooien, omdat dat voor mij gewoon een risico is met mijn schouder. Ik draag mijn steentje wel bij door onkruid uit de weides te halen of een keer extra wat schoon te maken ofzo...
Over heupoperaties hoor je inderdaad wisselende verhalen. Onze huishoudelijke hulp op kantoor heeft nog steeds dagelijks pijn, terwijl de vader van mijn neef weer volledig functioneert als sportleraar (vooruit, met iets minder zelf doen natuurlijk) na de operatie.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:13

Warboel: Trek je alsjeblieft niets aan van dat soort mensen. Ik moet eerlijk bekennen dat de manier waarop jij het aanpakt met Otje wel een voorbeeld voor mij is. Je schrijft niet alleen zo liefdevol over haar, maar uit alles blijkt dat je heel erg druk bent met haar welzijn en leuke dingen ondernemen. Laat een willekeurige voorbijganger dat niet verpesten! :(:)

RoosvanBlue: Wat vervelend, zeg! Sterkte! Pas goed op jezelf hoor. Liever iets langer rustig aan dan blijvende schade...

Over mankementen aan je lijf kan ik ook meepraten. :') Door een auto-ongeluk een zenuwbeschadiging opgelopen wat nu over is gegaan in chronische (zenuw)pijn in m’n schouder, arm en hand. Heel fijn. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat iets hebben aan je schouder vreselijk pijnlijk en onhandig is. Je gebruikt dat ding veel meer dan je denkt. En als je iets niet kunt, dan word je focus daarop zo groot, maar echt, neem de tijd!

Gelukkig zijn de pups een leuke, welkome afleiding! :j

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:38

Wat kletsen jullie veel. Niet bij te houden xD

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:13

Warboel wat een naar bericht. Ik ben het helemaal met je eens, iedereen zou zijn hond moeten leren dat het niet altijd spelen is. Dat heb je met kinderen ook niet toch? Als die een ander kind zien hoeven ze daar ook niet mee te spelen. En wij als volwassenen hoeven ook niet met iedereen te praten. Onzin vind ik dat altijd.

Jakkes wat een nare verhalen over schouders uit de kom en versleten lichaamsdelen. Gelukkig geen ervaring mee. Moest inderdaad wel een beetje lachen (ondanks de begrepen frustratie) over de arm die op de grond viel. Ben ook een echte beelddenker.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:39

Roos beterschap met je arm. Lijkt me ook zeer pijnlijk. :(:)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 13:36

Nou zo te zien ben ik niet de enige hier met gebreken, dat scheelt dan weer, haha.

Skippy bizar he, hoe makkelijk mensen oordelen. Wat vervelend ook dat je zo jong al zo'n heftige aandoening had. Is dat iets blijvends waar je nu nog last van hebt?

Cinniz jeetje ja dat snap ik. Een operatie is toch altijd wel een laatste redmiddel. Ik ken iemand die aan beide kanten een heupoperatie had laten doen, die was daar wel even mee bezig maar ik vond dat hij nog best snel revalideerde. Maar idd. met 3 kinderen ben je dan echt even 'onthand', aan je been dan. Dan moet je echt wel even goede ondersteuning uit andere hoeken kunnen regelen.

BlijNijn oef! Die pijn schijn echt heeeeel erg te zijn en je kan er ook nog eens helemaal niks mee! Althans dat is wat ik ervan begreep. Wat frustrerend. Wat doe je om de pijn te verzachten/vergeten?

Wordt bijna een medisch topic hier, van de mentaal geflipten; de Karen van Warboel, naar fysieke gebreken :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 13:40

Ik heb met mn allergieen ook een lading aan gebreken :')
Maar ze zijn vooral heel beperkend.

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:04

Mijn moeder is zonet met Silke naar de dierenarts geweest.. vanmorgen na het wandelen begon ze regelmatig aan haar staart te bijten dus ik dacht dat er misschien een stekeltje in zat ofzo. Halverwege de ochtend wou ze liever niet lopen en rende piepend met de staart tussen haar poten naar een plekje waar ze kon liggen dus toen heb ik toch maar de dierenarts gebeld. Ik moest zelf helaas werken en kon geen vervanging vinden.. Mijn moeder appte net dat haar vulva verstopt zat met pus, ze hebben dat schoongemaakt en een zalfje meegegeven. Ik had zelf het idee dat het goed ging want de afgelopen week zag ik bijna geen pups meer en was het goed schoon. Ook gaven ze aan dat ik beter kon stoppen met het vlees maar van brokken krijg ik er nooit voldoende in op een dag. Ze zeiden ook dat als ik vlees bleef geven dat ik het moest koken maar volgensmij blijft er dan niks van over..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:54

Wordt ze ook mager op niet genoeg brokken? Als je de bak gewoon 24/7 gevuld laat staan?
Abby eet op de dagen dat we weinig doen ook niet de aanbevolen hoeveelheid, maar op drukkere dagen 3 bakjes ipv 2 ( 2 is aanbevolen hoeveelheid) ze blijft prima op gewicht.

En anders het vlees stomen? Wat het dan slinkt is water, dat kan je erbij geven maar doet ook als je het rauw geeft niks.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:07

Beterschap Roos! :(:)

Vandaag weer even naar het bos geweest, en camera meegenomen. :D
Afbeelding
Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:22

Wij hebben even een cursus stop, want Jip heeft een luchtweginfectie :(:)

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:30

Ach wat sneu voor Jip :(:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 16:32

Mar_X schreef:
Mijn moeder is zonet met Silke naar de dierenarts geweest.. vanmorgen na het wandelen begon ze regelmatig aan haar staart te bijten dus ik dacht dat er misschien een stekeltje in zat ofzo. Halverwege de ochtend wou ze liever niet lopen en rende piepend met de staart tussen haar poten naar een plekje waar ze kon liggen dus toen heb ik toch maar de dierenarts gebeld. Ik moest zelf helaas werken en kon geen vervanging vinden.. Mijn moeder appte net dat haar vulva verstopt zat met pus, ze hebben dat schoongemaakt en een zalfje meegegeven. Ik had zelf het idee dat het goed ging want de afgelopen week zag ik bijna geen pups meer en was het goed schoon. Ook gaven ze aan dat ik beter kon stoppen met het vlees maar van brokken krijg ik er nooit voldoende in op een dag. Ze zeiden ook dat als ik vlees bleef geven dat ik het moest koken maar volgensmij blijft er dan niks van over..

Ik zou eens opzoek gaan naar een andere dierenarts. Vind dit wel weer heel vaag. Net als geen vlees mogen voeren.. En KVV absoluut niet verwarmen.

Beterschap Jip!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:37

kiwiwitje schreef:
Mar_X schreef:

Ik zou eens opzoek gaan naar een andere dierenarts. Vind dit wel weer heel vaag. Net als geen vlees mogen voeren.. En KVV absoluut niet verwarmen.

Beterschap Jip!

Ja inderdaad, die DA lijkt 100 jaar achter te lopen.. :n

CupCakes_ schreef:

Wat sneu zeg! Hoe heeft hij dat te pakken gekregen dan ? :(:)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:15

Superlief al jullie reacties, thanks <3 Ik weet rationeel ook wel dat ik het naast me neer moet leggen en er niks van aan moet trekken, maar ik voel me mentaal echt sh*t en dan komt het gewoon extra binnen ofzo.

RoosvanBlue schreef:
Ik heb trouwens vanmorgen mijn arm (gedeeltelijk) uit de kom gehad (zelf weer terug gekregen) dus ik ben echt niet te genieten. Was onwijs lekker aan het trainen en nu ben ik terug bij af |( Sporten is erg belangrijk voor me dus nou, best frustrerend. Ben nog bij de huisarts geweest; ‘hallo goedemiddag kun je dit fixen?’ Maar helaas is er geen quick fix voor.

Dus vanavond maar met 1 arm en andere arm in een brace met Jones wezen trainen en hij was BIZAR braaf en rustig. Het was enorm druk maar hij bleef heel lief bij me. Denk dat mijn lichaamstaal veel rustiger was dan normaal ook.

Zondag gaan we ze testen bij de schapen. Ik ben zooooo benieuwd. Zelf denk ik dat vooral Jackie aanleg heeft maar de fokster van Jones zei dat ik het met hem ook echt eens moest proberen omdat zijn zus heel veel aanleg heeft. Dus we gaan het zien! Erg veel zin in!

Oeeeffffff zo pijnlijk lijkt me dat je arm uit de kom -O- Klinkt ook super pijnlijk hoe het gegaan is zeg! Wel fijn dat Jones zo braaf en rustig was! Volgens mij voelen ze het vaak ook aan hoor. Spannend zondag naar de schapen! Veel plezier en wel foto's maken he :):)
Hoe gaat het nu met je arm? Doe je wel rustig aan? :* En zieligmodus mag hoor, is niet niks dat je arm op de grond viel ipv je barbell :=
Die Mr Potatohead _O-

@Skippy oef ook al zo'n pijnlijk verhaal #) Volgens mij als je eenmaal een keer je schouder uit de kom gehad hebt blijf je er gevoelig voor toch?

cinniz123 schreef:
Is indd vervelend als je lichaam niet mee werkt.
Zo ben ik helaas ‘te jong’ (inmiddels al 6 jaar verder) voor een nieuwe heup maar wordt er wel simpel van dat mensen maar vragen wat je mankeert omdat je met regelmaat naar je pijn loopt.
En je ook dan nogal eens de vraag krijgt op een dag dat het goed gaat of het over is.....als of je het verzint want aan de buitenkant zie je immers niets.
En dat als 1 van mn kinderen bijv wegrent je eerst moet denken of het je gaat lukken of vervolgens weer 2 weken kreupel loopt.

Maar ergens zie ik het 6mnd revalideren met 3 kinderen gewoon niet zitten en de angst dat ik daarna nog pijn heb en het voor niets heb gedaan overheerst nog teveel.
Dat vind ik nml het lastige aan operaties want wordt je er nou ook echt beter van?
Maar als je arm er met regelmaat uit valt wordt je er ook niet vrolijk van :')

Mijn buurvrouw is rond jouw leeftijd (ietsje ouder denk ik maar niet veel) en vorig jaar geloof ik een nieuwe heup gekregen. Eigenlijk moet die ander ook nog, maar het valt zeker niet mee, is een zware operatie en revalidatie! Nu zijn d'r knieën ook weer kapot vanwege het jaaaren verkeerd belasten. Heupen zijn ook lastige gewrichten om te repareren...

BlijNijn schreef:
Warboel: Trek je alsjeblieft niets aan van dat soort mensen. Ik moet eerlijk bekennen dat de manier waarop jij het aanpakt met Otje wel een voorbeeld voor mij is. Je schrijft niet alleen zo liefdevol over haar, maar uit alles blijkt dat je heel erg druk bent met haar welzijn en leuke dingen ondernemen. Laat een willekeurige voorbijganger dat niet verpesten! :(:)

RoosvanBlue: Wat vervelend, zeg! Sterkte! Pas goed op jezelf hoor. Liever iets langer rustig aan dan blijvende schade...

Over mankementen aan je lijf kan ik ook meepraten. :') Door een auto-ongeluk een zenuwbeschadiging opgelopen wat nu over is gegaan in chronische (zenuw)pijn in m’n schouder, arm en hand. Heel fijn. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat iets hebben aan je schouder vreselijk pijnlijk en onhandig is. Je gebruikt dat ding veel meer dan je denkt. En als je iets niet kunt, dan word je focus daarop zo groot, maar echt, neem de tijd!

Gelukkig zijn de pups een leuke, welkome afleiding! :j

Zo lief dat eerste <3 <3 echt heel leuk om te horen. Doe ook hard m'n best om er een fijn, sociaal hondje van te maken en tot nu toe lukt dat best goed :)

Zenuwbeschadigingen en zenuwpijn zijn ook naar! En schouders gebruik je idd bijzonder veel :=

Mar_X schreef:

Ahh arme Silke! KVV zeker niet gaan koken hoor.
Misschien inderdaad toch eens rondkijken voor een andere DA, heb ook een beetje de indruk dat hij er wat ouderwetse ideeën op na houdt.

Nayomie schreef:
Beterschap Roos! :(:)

Vandaag weer even naar het bos geweest, en camera meegenomen. :D
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Achgut kiek dr nou <3 <3 Wat een fantastische foto's! Lekker bekkie heeft ze ook :+:

CupCakes_ schreef:

[ [url=m/j8JexK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohnoo Jip :(:) Hoe komt hij daar nou aan? Beterschap! Hopelijk voelt hij zich snel beter!

----

Goed door die idiote Karen was ik dus helemaal van de leg en heb ik helemaal vergeten foto's van het weekend te showen! Was zaterdagavond met Ot bij Remus wezen logeren :D Hij was jarig, dus we hebben 'm een verjaardag Woefbox cadeau gegeven.

Remus' baasje is aan het oefenen met fotografie, dus Ot moest natuurlijk ook op de foto:
Afbeelding

Afbeelding

Zondag om 07:00 zaten we in de auto richting Spaarnwoude, naar de renbaan. Remus ging rennen, Ot kijken.
Eerst was ze wel een beetje timide, er waren 100 windhonden die meededen, en waarschijnlijk nog wel meer bezoekende honden :Y) Maar ze heeft d'r oogjes uit gekeken en wat nieuwe vriendjes gemaakt.

Hebben ook nog even lekker een stukje gewandeld.
Afbeelding

Ben echt trots op hoe ze het gedaan heeft, super vriendelijk naar alle honden en mensen en gewoon lekker op d'r eigen kleedje gelegen om alles te bekijken. De haas vond ze de eerste keer wel een beetje eng om te zien maar uiteindelijk vond ze het wel interessant.
Als ze groot is wil ik ook zeker met d'r de renbaan op, denk dat ze dat heel erg leuk zal vinden!

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:19

Smurffie: de brokken laten staan gaat helaas niet lukken, dan eten mijn katten alles op.. Ze begint wel steeds beter brokken te eten en ik hoop dat ze over een tijdje volledig op brok kan.

KimD en kiwiwitje: ik ben verder altijd tevreden over deze dierenarts. Ik heb er ook een aantal jaar als invalkracht gewerkt en daardoor weet ik dat ze niet van vers vlees houdt. Nu was de nieuwe dierenarts er en zij denkt er denk ik net zo over. Ik ben zelf nog steeds van mening dat het vlees er niks mee te maken heeft en ga het ook gewoon blijven geven, slecht brokken eten zal haar weerstand ook geen goed doen.

Warboel: wat vervelend om zo iemand tegen te komen.. hier heel veel mensen die willen aaien en Silke laten springen en dat niet erg vinden, straks als ze groter en vies in vinden ze het vast niet meer leuk.

Ik kreeg net een appje van mijn moeder dat het weer goed gaat, ze speelt weer!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 17:26

Mar_X schreef:
Smurffie: de brokken laten staan gaat helaas niet lukken, dan eten mijn katten alles op.. Ze begint wel steeds beter brokken te eten en ik hoop dat ze over een tijdje volledig op brok kan.

KimD en kiwiwitje: ik ben verder altijd tevreden over deze dierenarts. Ik heb er ook een aantal jaar als invalkracht gewerkt en daardoor weet ik dat ze niet van vers vlees houdt. Nu was de nieuwe dierenarts er en zij denkt er denk ik net zo over. Ik ben zelf nog steeds van mening dat het vlees er niks mee te maken heeft en ga het ook gewoon blijven geven, slecht brokken eten zal haar weerstand ook geen goed doen.

Warboel: wat vervelend om zo iemand tegen te komen.. hier heel veel mensen die willen aaien en Silke laten springen en dat niet erg vinden, straks als ze groter en vies in vinden ze het vast niet meer leuk.

Ik kreeg net een appje van mijn moeder dat het weer goed gaat, ze speelt weer!

Maar wat is er nu dan weer mee gedaan? Wat heeft de DA nu gedaan?