Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lukasje schreef:Je wil per se geen parkieten? Bourkes zijn bv erg rustige, zachtaardige en niet luidruchtige parkieten.
veneri schreef:Lukasje schreef:Je wil per se geen parkieten? Bourkes zijn bv erg rustige, zachtaardige en niet luidruchtige parkieten.
bourkes spreken mij niet zo aan, en hebben volgens mij ook veel meer ruimte nodig omdat ze niet klimmen en ook moeten kunnen vliegen (en een paar slagen groter zijn dan bijv. een vink)
kanaries niet erg bekend mee.
catharina's errrg leuk, maar de ontlasting......
Vanillia schreef:Ik heb zelf grasparkieten, valkparkieten, bourkes, zebravinken en kanaries gehad en zou in jouw situatie gaan voor een kanarie man. Die zingen leuk, maar verder zijn ze heel rustig. Bourkes zijn ook leuk en rustig, maar wel echte vliegers dus die zou ik zelf niet zo snel binnen houden.
[ Video ]
Hier is het kweekseizoen met de kanaries in volle gangVorig jaar was drama met heel veel onbevruchte eieren en ouders die de jongen niet voerden, maar dit jaar gaat het vooralsnog heel goed. Ik heb afgelopen najaar een aantal kanaries gehad van een vriendin die ging verhuizen en zo op het eerste gezicht heeft de man die van haar komt het druk gehad
Heb nu 8 kastjes hangen voor 3 mannen / 7 poppen en er zijn 6 kastjes gevuld met een nestje. 2 nestjes zijn leeg, in 2 nestjes liggen nu 3 jongen en in de overige 2 liggen 2 jongen.