gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:50

Wat vreselijk... :( arme Jip.. Hij heeft nu gelukkig geen pijn meer.
Ik vind dat je juist gehandeld hebt, zoiets is inderdaad knap ellendig en lastig te genezen. Misschien maakt die wetenschap het verdriet wat dragelijker.

Dit verklaart wel zijn terughoudendheid schiet me ineens te binnen, en de onrust.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:59

De wetenschap dat ik hem een hoop ellende bespaart heb maakt het inderdaad wat dragelijker, maar het is iets wat ontzettend lastig blijft. Ik ben wel blij dat ik niet het weekend over gewacht heb, hij voelde zich vandaag écht niet goed.

Het verklaart inderdaad een heleboel, ook op het gebied van de koppeling. Bibi heeft het natuurlijk al veel eerder doorgehad en is daardoor waarschijnlijk gaan "jagen".

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:14

Wat een erg verhaal :(:) . Dat Jip zo makkelijk insliep geeft je dan wel wat meer rust denk ik. En ik begrijp je beslissing volkomen!!

Dat geeft dan idd wel meer duidelijkheid over de koppeling. Hopelijk vind je een leuk vriendje voor Bibi al zal je daar nu wel even niet over wakker liggen. :(:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:32

Ach jeetje :(:). Arme Jip. Ik vind dat je een goede keuze hebt gemaakt!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 01:43

Ik begrijp het helemaal, die machteloosheid. Je wil alles doen om ze te redden maar als dat redden enkel rekken is...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:04

Je praat dan inderdaad over rekken en niet over een volledig herstel. Als hij volledig zou herstellen, of pijnloos door het leven zou kunnen, dan had ik er echt alles aan gedaan, maar rekken vind ik niet eerlijk.

Op dit moment heb ik niet echt zin om een maatje uit te kiezen, maar dit gaat wel op zeer korte termijn gebeuren. Ik wil Bibi niet te lang alleen laten zitten.

Het is alleen zo onwerkelijk. Vrijdag vraag ik hier eerst nog wat ik zou doen voor een vriendinnetje voor Jip, heb ik nog een afspraak bij de opvang gemaakt, niet wetende dat hij er de volgende dag niet meer zou zijn..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:13

Ach, wat een nare beslissing van Jip. Wel een goede, vind ik. Zo rot om je konijn zo te moeten verliezen...
Heel veel sterkte!!!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:26

Ik hoop dat je toch een beetje kan genieten van Bibi's nieuwe maatje. Ik snap dat het heel moeilijk is, maar ik snap evengoed dat je Bibi niet te lang alleen wilt laten.

Het is echt rot om je konijn zo plots te verliezen. En ik spreek jammer genoeg uit ervaring. Jip heeft echt een super leventje gehad bij jou en je hebt echt een goede en moedige beslissing gemaakt! :(:)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:52

Bedankt! :(:)

Het is inderdaad dubbel en aan de ene kant voelt het alsof ik Jip te snel wil "vervangen", maar ik moet ook aan Bibi denken en dat gaat voor mij voor. Zij moet er niet de dupe van worden. Ik houd maar in m'n achterhoofd dat dit de beste oplossing voor Jip was, dat verzacht het.

Ik had even een vraagje. Ik heb het hok nu schoongemaakt met Dettol (van de dierenarts gekregen). Is dat voldoende om te ontsmetten/geur weg te nemen?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:54

Toen onze beestjes doodgingen kochten wij altijd spul bij een dierenwinkel. Ook tegen geur.
Dettol dood bacteriën toch? Denk dat dat wel goed genoeg is!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:19

Dettol is prima :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:08

Ik wou Moppie ook niet meteen "vervangen", dat heeft uiteindelijk een half jaar geduurd, maar hij was dan ook alleen. Moest nu één van mijn konijntjes overlijden ga ik mij er toch over proberen te zetten voor de andere. Voor Bibi is het immers ook niet makkelijk natuurlijk. Ik vind het knap dat je dat voor haar wil doen!

En Dettol is wel goed denk ik hoor :) . Vraag me dan wel af waarom we dat alleen doen als er nieuwe konijnen in komen. (En dan heb ik niet over jou hoor ;) . Ik doe het ook zo.) Het kan toch nooit kwaad het is een keertje extra te doen?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:43

Volgens mij wordt Dettol inderdaad gebruikt om bacteriën te doden. Het spul dat ik heb is hetzelfde spul als dat dierenartsen gebruiken om de behandeltafel te desinfecteren.

Het voelt inderdaad zo als "vervangen", maar Jip wordt gewoon niet vergeten. Ik heb er heel typisch vandaag gewoon echt al wel vrede mee. Gisteren heb ik bijna de hele tijd lopen huilen en was naar het hok gaan / opruimen echt geen doen, maar vanochtend kwam er een soort van rust met "het is goed zo, hij heeft geen pijn meer nu". Moest alleen wel even slikken toen ik z'n speelgoedjes, voerbakje en z'n eigen drinkfles (Ja, Bibi en Jip hadden hun "eigen" drinkfles hadden ze bedacht) uit het hok haalde, maar het voelde niet goed om een dat voor een nieuw konijn erin te laten.

Het kan nooit kwaad af en toe eens grondig schoon te maken met Dettol o.i.d. Het is eigenlijk ook zo gebeurt, maar gevoelsmatig is het "veel meer werk".

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:29

Ik snap je helemaal. Bij mij was het ook zo. Ik heb wel enkele hele dagen lopen huilen en pas na een maand had ik de moed om zijn hok op te ruimen. Ik vond het toen ook erg dat nieuwe konijnen "zijn" hok mochten gebruiken.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:12

Lastig is dat hé. Had het ook met Nijn. Het is moeilijk om je beste maatje zo maar te vervangen.
Guus had het alleen heel moeilijk alleen, vandaar dat ik die zelfde avond gelijk contact op heb genomen met het asiel hier in de buurt.

Niet leuk...maar voor Guus het beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:16

Arme Jip , heel veel sterkte :(:)

Je doet het beste , je denkt om je dier . Die heeft ook een klap te verwerken en die snapt er al helemaal niks van

Oja ik heb na de dood van Utopia het hok waar ze over het randje gegleden is ook weggedaan , ik kon het niet verkroppen dat door een stom rot randje mijn diva er niet meer was . Na Kerst zijn dood moest ik wel door , Nynke bleef alleen achter in hun hok . Maar bleef wel raar

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:17

Wij hadden t ook met onze beestjes..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:33

Ja, je moet gewoon door in het belang van je andere konijn(/dier). Het voelt dan alleen heel dubbel als je al snel het hok gaat schoonmaken en opruimen.

Edit: Ik zat me net even goed in te lezen omtrent entingen (vond dat ik daar te weinig van af wist) en nu lees ik op één site dat de Filavac VHD K C+V een jaar lang beschermt en op een andere site dat hij nu (omdat er een hoog risico is) wel herhaald moet worden na 6 maanden. Weet iemand hier toevallig iets meer van af? Bibi is in januari 2017 geënt met Novibac en Filavac en zou dus, als ik het entingsboekje moet geloven, tot volgend jaar januari beschermt zijn.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:29

Ik ken het... Meneer de Wit hier gaat ook zienderogen achteruit. En voor Nala kan ik ook niet te lang wachten met een maatje... Die was afgelopen maandag al helemaal van slag toen hij een paar uurtjes weg was.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:52

Ik heb zojuist meer dan 20 (!) vliegen (en nee, ik overdrijf niet :) ) gedood en buiten gejaagd in de berging.. -:(- . Voor we enkele dagen naar zee vertrokken zaten er twee vliegen in de berging (bij de konijnen dus :Y) ) maar die waren naar de garage gevlogen dus daar maakte ik me niet zo'n zorgen over. Ik had de deur wel een stukje open laten staan voor verluchting en ze waren dus teruggevlogen. Volgens mij hebben deze groene ( :r ) vliegen een hoop kindjes gekregen :') . Heb natuurlijk de achterwerkjes van de konijnen even gecontroleerd, maar die waren super proper :)) . Ik hou het nog even in de gaten maar ik denk dat er geen probleem is :) .

Edit: Oh ja, nog even een vraagje voor jullie. Ik ga een deel van de ren op stenen zetten (en ook heel de rand zodat het hout niet rot) maar ik zou graag de ren goed vastmaken aan de tegels/grond. Iemand advies? :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:01

Lekker :').

Wij deden het met haringen (voor de tent) en die tussen de voegen van de tegels. Ze kregen m nooit los.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:04

Ja, zeg dat wel :') .

Was ik ook aan het denken maar ik wist niet of het stevig zou zijn. Bedankt voor de tip!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:54

Nog een paar vraagjes :o . Omdat we hier pas wonen is onze grond nog niet omheind. De enige plaats waar op de middag geen zon is, is de voorkant van het huis. Toen we er nog niet woonden hebben een paar kwajongens al heel wat streken uitgehaald. Nu ben ik bang dat ze iets aan m'n konijnen gaan doen, waardoor ik ze om te beginnen al niet in het zicht wil zetten.. Heeft iemand een idee om wat schaduw te creëren zodat ze niet in de zon zitten? Of ideeën om de ren extra te beveiligen zodat vervelende mensen ze niks kunnen doen?

Edit: Ik ga wrs wel schuifslot met een "echt" slot eraan nemen, waardoor ze al niet zomaar de deur kunnen openzetten. Natuurlijk kunnen ze een stuk gaas eruit halen, maar mss overdrijf ik nu? :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:02

Beloof je me niet uit te lachen? Wij hadden oude hoeslakens om schaduw te maken. Die hingen we dan aan de kant waar de zon scheen en zo hadden ze schaduw.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:05

Dat doe ik ook altijd :)