Hmm, even een vraagje aan jullie i.v.m de hond van mijn schoonouders en hoopers. Wat zouden jullie doen? Mijn schoonmoeder zou met Lara gaan trainen, en als zij (of mijn vriendin) niet kan gaan, ga ik met Lara heen.
Lara heeft gisteren haar 4e hooperles gehad. Ik zie haar groeien! Veel meer ontspannen op het veld, instructrice werd inmiddels met een kwispel en een klein sprongetje begroet, ze ging neuzen en uiteindelijk zelfs spelen met een andere hond (die ze nog niet eerder had ontmoet) en is enthousiast bij de sport. (Normaal gesproken is ze terughoudend, wordt een mens van afstand besnuffeld (naast mij staan en helemaal gestrekt met de achterpoten nog altijd naast mij), zijn honden echt een no-go en blijft spanning heel lang hangen bij haar).
Ik zie dus, in een klein maandje tijd, gigantische sprongen in haar zelfvertrouwen. Ze vind het fijn om bezig te zijn, en je merkt dat haar zelfvertrouwen groeit als ze weer een spannend iets heeft overwonnen. Gisteren konden we twee hoopers achter elkaar zetten, en ging ze makkelijker door de tunnel heen (die nog wel nagenoeg ingevouwen staat, maar het is een begin

Bij mij is ze ontzettend enthousiast met trainen. Ze vind het leuk (en ik ook

Echter...bij mijn schoonmoeder is dat een heel ander verhaal. Ze scheen het tijdens de les met mijn schoonmoeder niet leuk te hebben gevonden. Hoopers waren eng. Tunnel? Echt niet! En het enthousiasme overall zou ver te zoeken zijn. Nu heb ik het vermoeden dat dit mede met de instelling van mijn schoonmoeder te maken kan hebben. Zij lijkt er minder enthousiast over te zijn (''veel wachten'', omdat je medecursisten ook hun dingetje moeten oefenen) wat natuurlijk de uitwerking heeft op Lara.
Ik wil, indien nodig, heel graag de training overnemen.
Mijn moeder vind dat ik dan dat ik de verantwoording op mij neem, terwijl zij die horen te dragen. Ik ben bang dat het voor Lara anders betekend dat zij uiteindelijk niet meer kan gaan trainen. Als Lara hooperen niet leuk vind, stoppen ze ermee namelijk.
Wat zeggen jullie? Lessen overnemen en samen bezig gaan, of is dit echt een probleem die ik bij mijn schoonouders moet laten?