Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:40

Ja! Ik vind het ook erg fijn dat er een trainer in de buurt die ervoor open staat :D

Hmm, even een vraagje aan jullie i.v.m de hond van mijn schoonouders en hoopers. Wat zouden jullie doen? Mijn schoonmoeder zou met Lara gaan trainen, en als zij (of mijn vriendin) niet kan gaan, ga ik met Lara heen.

Lara heeft gisteren haar 4e hooperles gehad. Ik zie haar groeien! Veel meer ontspannen op het veld, instructrice werd inmiddels met een kwispel en een klein sprongetje begroet, ze ging neuzen en uiteindelijk zelfs spelen met een andere hond (die ze nog niet eerder had ontmoet) en is enthousiast bij de sport. (Normaal gesproken is ze terughoudend, wordt een mens van afstand besnuffeld (naast mij staan en helemaal gestrekt met de achterpoten nog altijd naast mij), zijn honden echt een no-go en blijft spanning heel lang hangen bij haar).
Ik zie dus, in een klein maandje tijd, gigantische sprongen in haar zelfvertrouwen. Ze vind het fijn om bezig te zijn, en je merkt dat haar zelfvertrouwen groeit als ze weer een spannend iets heeft overwonnen. Gisteren konden we twee hoopers achter elkaar zetten, en ging ze makkelijker door de tunnel heen (die nog wel nagenoeg ingevouwen staat, maar het is een begin :D)
Bij mij is ze ontzettend enthousiast met trainen. Ze vind het leuk (en ik ook :))) en heeft eindelijk weer eens wat uitdaging, in plaats van een wandelingetje her en der en voor de rest in de achtertuin kunnen rennen.
Echter...bij mijn schoonmoeder is dat een heel ander verhaal. Ze scheen het tijdens de les met mijn schoonmoeder niet leuk te hebben gevonden. Hoopers waren eng. Tunnel? Echt niet! En het enthousiasme overall zou ver te zoeken zijn. Nu heb ik het vermoeden dat dit mede met de instelling van mijn schoonmoeder te maken kan hebben. Zij lijkt er minder enthousiast over te zijn (''veel wachten'', omdat je medecursisten ook hun dingetje moeten oefenen) wat natuurlijk de uitwerking heeft op Lara.
Ik wil, indien nodig, heel graag de training overnemen.
Mijn moeder vind dat ik dan dat ik de verantwoording op mij neem, terwijl zij die horen te dragen. Ik ben bang dat het voor Lara anders betekend dat zij uiteindelijk niet meer kan gaan trainen. Als Lara hooperen niet leuk vind, stoppen ze ermee namelijk.

Wat zeggen jullie? Lessen overnemen en samen bezig gaan, of is dit echt een probleem die ik bij mijn schoonouders moet laten?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:52

Vandaag weer wintercompetitie gelopen.

Jumping: Palen moeten herstellen, maar verder top! 55e
Vast Parcours: Foutloos! 26e
Totaal individueel 35e
Team vandaag totaal 8e
Totaal na 2 wedstrijden nu op een 9e plek.

Mijn filmpjes:
https://quik.gopro.com/v/FKOq6Ef4eG/

KimD

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:46

Foutloos en dan nog maar 26e... Jeetje, dat was zeker een sterke competitie dan! :wow:
Met jullie team staan jullie best goed! Volhouden. *\o/*

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:39

Ja jullie liepen goed Karin! Ik was 15e op het JP en VP helaas een disc. Met ons team staan we 3e na 2 wedstrijden :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 08:58

Ja Kim Levi is niet de snelste hond die erbij loopt hihi... maar ik ben dan al tevreden met foutloos binnen de tijd (snelste+10 sec)

Jammer van de Disk op VP Annemijn! Goede Jumping!
Moest natuurlijk hopen dat na de 3 disken van jullie team er meer gingen volgen op het VP ;) hihihihihihihi concurrenten

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:05

Haha we hadden 3 disk en 3 foutloos :D Helen was alleen iets buiten de tijd helaas :P
Beetje concurrentie is leuk toch :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:48

Hihi ja tuurlijk! Gezellige wedstrijden altijd

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 08:41

Allemaal Fijne Kerstdagen en een Gelukkig & Sportief 2018

Karin & Levi {:)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:11

Hoi mag ik nogmaals even binnenvallen met een kort vraagje?
Ik wil binnenkort het trainen voor de nijmeegse weer oppakken en moet helaas weer korte afstanden beginnen aangezien mijn heupblessure nog aan het verbeteren is dus ik zat te denken om in het begin mijn hond weer mee te nemen, die kan die beweging wel gebruiken.
Alleen vind ik het vervelend om de riem vast te houden en zat dus een beetje te kijken naar zo'n heupriem die ik dan kan gebruiken daarvoor.
Ik heb een bobtail van zo'n 25kg die wel eens een beetje wil trekken (hoop dat te verminderen tijden het wandelen, ook een goede training voor dr haha) dus hij moet niet te makkelijk verdraaien enzo en hij moet niet crazy duur zijn. Iemand die suggesties heeft?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:44

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 06:37

Doe heb ik ook. Is echt fijn :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:22

Ja is die fijn? Kan die ook een iets trekkende hond hebben? Zonder dat ik daar zelf dan extra last van heb zegmaar?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:51

Ik heb er een splitter aangemaakt met een karabijnhaak. Dan wordt de druk heel mooi verdeeld :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:15

_Linn_ schreef:
Ja is die fijn? Kan die ook een iets trekkende hond hebben? Zonder dat ik daar zelf dan extra last van heb zegmaar?

Ik heb er eentje met een breder ruggedeelte, maar we hangen dan ook vijf honden aan ipv één of twee.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:38

Ik had een bredere, maar in de zomer kreeg ik daar een enorme zweetrug van :+ Dus nu een smallere en hier hang ik ook rustig ruim 60 kg hond aan (4 honden)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:50

Ik heb een neewa heupgordel, met beendingen, heeeeeeerlijk vind ik die. Ik heb er ook vaker 3 honden aan hangen en dat werkt prima.

Ik heb maandag mijn laatste les gehad . Dus ik zal hier niet meer zo actief gaan zijn.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:58

Ja ik hoef er maar 1 hond aan te hangen maar wel een hond die net ietsje trekt meestal, ben daar al op aan het trainen maar toch.
Thnx voor jullie imput!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:22

Hoe hebben jullie het gedaan met oud en nieuw? Verliep het rustig?

Bodhi's 52 weken is ook weer af dus we zijn alvast weer opnieuw begonnen want de eerste week zit er al weer op!

Bodhi's 52-weken van 2017!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:19

Is het nog gelukt met Lara?
Is je schoonmoeder niet enthousiast te krijgen?
Wij hadden ook zo'n hondje in de groep, die is geweldig opgeleefd en doet alle agillity hindernissen! Super knap! Ook de tunnels :D

Onze hond is voor kerst chemisch gecastreerd. 10 januari begint de hondenschool weer (als het veld niet te nat is), ben benieuwd of het daar te merken is.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:52

Seni schreef:
Hoe hebben jullie het gedaan met oud en nieuw? Verliep het rustig?

Bodhi's 52 weken is ook weer af dus we zijn alvast weer opnieuw begonnen want de eerste week zit er al weer op!

Bodhi's 52-weken van 2017!

Wat leuk gedaan zo! Prachtige foto's heb je er ook in <3

No_No schreef:
Is het nog gelukt met Lara?
Is je schoonmoeder niet enthousiast te krijgen?
Wij hadden ook zo'n hondje in de groep, die is geweldig opgeleefd en doet alle agillity hindernissen! Super knap! Ook de tunnels :D

Onze hond is voor kerst chemisch gecastreerd. 10 januari begint de hondenschool weer (als het veld niet te nat is), ben benieuwd of het daar te merken is.

Schoonmams is niet enthousiast te krijgen helaas. Inmiddels is het hoge woord er ook al uit dat ze het niet leuk vind om te doen, en dus hebben we alsnog de training gewoon op ons genomen. Belangrijk is dat Lara haar beweging en uitdaging krijgt. Zij geniet er van, en dat gaat voor :j Heerlijk he, om te zien hoe zo'n hondje groeit! :D

Oeh spannend, ik ben benieuwd of je er daar iets va merkt. Merk je er thuis al iets van verschil in?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:54

Oooh ik baal als een stekker ;(
Ik heb een nieuwe baan. Hartstikke fijn natuurlijk, maar ik moet dan op de donderdagavond ook werken (normaal gesproken train ik dan). Net op de enige andere dag waarbij ze gewone training geven, ga ik ook worden ingepland zoals het nu lijkt. Oftewel, zoals het nu lijkt moet ik op zoek naar een andere club die op de dagen traint wanneer ik wel kan...en in het ergste geval moet ik compleet stoppen.
Dat laatste zou ik echt erg vinden, want we genieten er beide zo van :(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:04

Er is altijd wel een club waar je terecht kan. Vaak ook later op de avond.

Zo trainen wij op maandag om 21.30u, op dinsdag om 18.15u, in de zomer op vrijdag om 21u en in de winter op Zondag om 21u. Maar voordat we op Zondag beginnen is het meestal 21.30/21.45u. :')

Wij hadden afgelopen weekend clubmatch, Puk ging echt fantastisch! Ik had mijn zinnen erop gezet om op afstand te gaan handelen, dat moet ik met Puk écht gaan doen, en wat ging dat goed, knappe Pukkie! <3 VP waren we tweede en de twee JP's een heel mooi DK. De eerste jumping had ik een sprong extra (oeps :+ ) en de tweede jumping vond Puk de andere tunnel ingang veeeeeeeel leuker, hahaha!

Kay ging met Guinness ook echt super. *\o/* Beste zet die we gemaakt hebben. Hele mooie runs en de jumpings in de top 3 van de snelste tijd, n ondanks dat Kay hem echt aan het opfokken was bleef hij mooi stabiel en zonder latten. Knap kind!

Volgende week gaan we met de pups hooperen en in Maart ga ik met Dana "Wiebelen en waggelen". Zowel voor haar als voor mij de eerste keer.

En in Februari gaan we nog een keertje extreme hooperen, met lange afstanden en hoop agility. Een combinatie van agility en Hoopers. :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 05:20

Leuke planning kim :p

Hier nu alleen meekijkdagen gepland voor de pup :')

Planning is 1x per maand mee
Het is niet mijn hond, maar vanaf april gaat hij wrs mee trainen als hij niet nog te jong oogt. Even overleggen tegen die tijd met bea.

Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:11

arabella2000 schreef:
Leuke planning kim :p

Hier nu alleen meekijkdagen gepland voor de pup :')

Planning is 1x per maand mee
Het is niet mijn hond, maar vanaf april gaat hij wrs mee trainen als hij niet nog te jong oogt. Even overleggen tegen die tijd met bea.

[ [url=m/gg1kxm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh die is leuk! Het witte spook zegt dat die best een keer mee kan **\O/**

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:54

Balen zeg Tigress!

Hier is de jongste weer herstelt van blessure, maar blijft een ellende met gewicht en voer bij haar. Het is weer net een scharminkel, dus alsnog niet veel trainen. Alleen voelt ze zich weer helemaal goed en is dus vreselijk druk :')