Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Natasja22

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 08:48

Wij gaan dit weekend ook naar Waddinxveen. Zou een kort dagje moeten worden als ik in de catalogus kijk met maar 2 rondjes.
Dat vind ik wel fijn, want zondag ook een workshop van onze vereniging.

Daarna voorlopig even rustig, geen wedstrijden in augustus in buurt waar ik ons voor in ga schrijven.
Groepsles doen we volgende ronde niet aan mee ivm erge vuurwerk overlast daar.
We zijn inmiddels ook lid van een andere vereniging maar dat is afwachten of er nog plek, maar ik gok dat de wedstrijdgroep daar ook vol zit. Dus dan pas na de winterstop weer groepsles (gelukkig nog wel privé dus we kunnen gewoon door oefenen)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 08:51

Hier is het qua wedstrijden ook even pauze.
Vandaag nog wel seminar met Blekz van mijn favoriete juf uit Slovenie. Daar heb ik heel veel zin in!
Blekz moet nog altijd 1 foutloos VP in graad 2 voor promotie. Maar vooralsnog hebben we steeds 1 of 2 foutjes per rondje. Of de schut, of de kat of de palen, en als dat allemaal goed gaat gooit ie wel een lat :P

Csiva is emt actief pensioen. Zij loopt alleen nog dogsports (en misschien agility by night deze zomer). Én Lumoz is met zn 3 maanden nog veel te jong :+

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 10:12

fannetje schreef:
De mijne hebben even agility vakantie, Pixy mag volgende week donderdag weer aan de bak, Roetsj paste woensdag erop weer.

Karin, ga je naar Waddinxveen of Apeldoorn? Veel plezier en succes!

JJ, dat is een flip/twist zo te zien. Fijn dat hij lekker gaat, al zou ik hem dan verder gaan verfijnen dat je zelf in de looprichting kan blijven. Nu ga je helemaal van je lijn af en draai je je lijf volledig in, waardoor je zelf wat stil komt te staan.

Hij is ook nog lang niet perfect en verfijnen moet zeker

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 12:41

Wij in augustus ook geen wedstrijd maar wel 2 workshops

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 13:54

Vandaag de wedstrijd in Waddinxveen
Leuke rondjes!
Paaltjes gingen echt helemaal niet, dat wil op wedstrijd nog maar niet lukken. Lekker door oefenen maar.
Maaarrr ze heeft gewoon 2 x de wip gedaan, ben zo trots op haar <3
Zaten mooie stukken bij, jumping heb ik me afgemeld.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 15:11

Fijn Karin, nu alleen die paaltjes dus nog. Ook dat gaat vast goed komen. Vindt ze dat lastig in een parcour of gewoon ergens anders? Misschien wat workshops anders volgen of trainen op vreemde plekken, zodat je dat meer kunt oefenen?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 15:22

Op training gaat het de ene keer ook beter dan de andere keer.. soms doen we even een paar paaltjes en dan gaat ze ook super hard en kan ik ook ver weg staan zeg maar. Pakt ze zelf de insteek.
Op wedstrijd heeft ze eigenlijk nog nooit in 1x ingestoken. Ze vind het dan ook spannend, want ging ook uitschudden

Ga 4 augustus paaltjes training doen op een andere vereniging, kijken hoe dat gaat

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 18:16

Wat fijn dat de wip nu gewoon weer lukt Karin!
Was denk een beetje te warm voor het laatste rondje.
Bij ons is paaltjes ook nog moeilijk, maar gelukkig zitten die niet in graad 0.

Bij ons ging het ook zeer goed behalve dat er voor 1 sprong echt een heel lekker geurtje was voor haar dus met 2 dezelfde parcoursen stond ze 2 x voor de sprong stil om even goed te snuffelen. Daarnaast raakvlak van de kat gemist.
Verder netjes, goed op een mooie afstand kunnen sturen en geen rondjes gecrost over het veld dus erg tevreden.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 18:17

Ah, dat is bij de Vras of niet?
Ik zag hem voorbij komen, was voor mij geen optie, iets met dienst -O-

Fijn dat het bij jullie ook lekker ging Natas.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 19:03

@Natasja het ging echt lekker, echt jammer van die ene sprong! Zag er verder goed uit!

@fannetje inderdaad bij de vras

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 10:22

Komt vast goed! Lekker door trainen.

Hier zit eindelijk schot in met starten bij RvB.
Ik heb thuis een lade waar álles in zit van de honden qua papieren en belangrijke dingen.
Alleen stamboom van Jaxx kan ik nergens vinden. Hele huis al op de kop gehad maar nergens te bekennen.
Heb dus een duplicaat aangevraagd en wanneer die binnen is, kan ik alles verder in gang zetten.
Dan moet die Meneer komen om te checken of Jaxx, wel echt Jaxx is en dan kan ik alles doorzetten.
Heeft toch aardig wat tijd gekost.

En dan even uitzoeken hoe alles werkt, maar komt vast goed.

Wij hebben gister lekker aan het water gezeten. Lekker relaxt in de schaduw en honden hebben zich prima vermaakt.

Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 15:40

Zal je zien, dat wanneer alles klaar is zijn oude stamboom weer boven komt drijven :+

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 16:08

fannetje schreef:
Zal je zien, dat wanneer alles klaar is zijn oude stamboom weer boven komt drijven :+

Dan vreet ik um op

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 16:45

Wat een werk geweest, maar gelukkig nu bijna rond

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:24

Dit zijn de paaltjes op training, een heel verschil met de wedstrijd

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:50

Ziet er goed uit, maar train je ze ook altijd in combinatie met andere hindernissen? En verschillende plekken? Verschillende insteken? En ander soort palen, kan ook al anders zijn voor een hond.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 21:10

Ja train op 2 locaties en de palen staan eigenlijk ook altijd anders. Train zowel met als zonder andere hindernissen. Nu hadden we weer even rustig opgebouwd na de wedstrijd. Zowel rechts als links insteken doen we tijdens de training. Nog geen hele ingewikkelde insteken

Binnenkort paaltjestraining op een hele andere locatie dus gaan we even kijken ook hoe dat gaat

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 23:28

JJ wat fijn dat je bijna kunt starten bij RvB

Karin wat een mooie snelheid bij de paaltjes tijdens de training.

Wij hadden zondag een workshop op de kc met 2 keer een uur les met 4 personen.

Was voor ons een best lastig parcours aangezien wij graad 0 zijn en dit toch wel graad 1 was (en misschien nog wat hoger). Gelukkig hadden ze dan wel een aantal dingen eruit gelaten, omdat het afstand handling ging.
Filmpje was aan het eind dus ze was al best moe en ik ook (en de dag daarvoor ook al een wedstrijd gehad) dus de snelheid was er al een beetje uit. Op 1 foutje na wat ook nog eens mijn eigen fout was deed ze het eigenlijk super. Weer nieuwe dingen geleerd en super leuke dag gehad.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 06:29

Een geslaagde workshop, leuk!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 06:57

Karin, hopelijk gaat de workshop lekker en geeft het haar een boost met de palen op vreemd terrein.
Natasja, leuke workshop gehad, van wie was het? Fijn dat het een geslaagde dag was.

Ik heb zaterdag weer workshop bij Nathalie, nu al zin in. Zowel agility als fitness, maar eerst donderdag weer les na een maand ( laatste les viel uit vanwege de warmte en daarna had mijn instructie 3 weken vakantie).

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 08:31

Fannetje de workshop werd gegeven door Letta Roskam van dogsupport. Weet niet of het een bekende naam is, maar was voor mij erg leerzaam en ook gewoon betaalbaar.
Scheelt ook dat ik nog een hoop te leren heb dus al snel leerzaam in vergelijking met iemand die al heel lang Agility doet.
Jullie kunnen weer lekker uitgerust aan de slag. Merk je eigenlijk verschil als je dan een tijdje geen les gehad hebt, zijn ze dan extra enthousiast dat ze weer mogen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:19

Wij zijn terug van wen week wedstrijd in Denemarken. We hebben alle soorten weer gehad, begin van de week stonden we enkelhoog in het water, einde van de week vielen we om van de hitte. _O-

Maar wat is Jutlandia een fantastisch evenement, voor ons de eerste keer maar zeker niet de laatste keer. Heerlijk volk, ontzettend flexibel en de sfeer is zo fijn.

Starten zonder nummer, allemaal digitaal geregeld waardoor ze heel flexibel zijn. Op de dag zelf kon je nog aanmelden voor rondjes als je meer wilde lopen. Onze mannen hebben nog al hun AG/JP3 rondjes gewisseld naar AG/JP-O zonder enig probleem. Man, wat fijn!

Ik had bewust mijn drie dames in de tweede graad ingeschreven, Dana large (Gr2-large in NL), Maze inter (Gr1-inter in NL) en Puk senior (Gr3-large in NL).

Senioren springen daar 40cm maar wel normale parcoursen. Het is Puk haar laatste grote internationale toernooi dus ik vond dat ze wel senior mocht. Ze heeft genoten. <3 In de stromende regen werd ze 3e en voor de rest niet veel gelopen, vooral veel DK's te wijten aan het stomme vrouwtje. _O-

Afbeelding
Afbeelding

Maze was echt ontiegelijk knap, hartstikke loops en voor het eerst zo'n groot en lang toernooi maar ze verbaasde me iedere dag weer. We hadden de 1e dagen wat weave problemen maar die stonden voor graad 2 begrippen soms best lastig en aangezien Maze die echt lastig vind ook ging het daar op mis. Daarnaast links en rechts nog wat domme DK's door handlerfout (nog een teken dat Puk met pensioen moet := ) maar bovenal werd ze 2e & 3e, en verschillende keren 4e & 5e, dik & dik tevreden dus! _O_

Afbeelding
Afbeelding

Zo liepen we er de hele week bij maar in tegenstelling tot NL heeft er niemand over gemekkerd, dat was best bijzonder om mee te maken. _O-

Afbeelding

Dana kan ik heel kort over zijn, geen een uitslag maar ze had plezier en we hebben mensen aan het lachen gemaakt. De Party Princess deed haar ding en er zaten echt wel goede stukken tussen maar Dana start ik voor de hobby en niet voor de sport. _O- Uiteraard van haar wel als enige een actiefoto.

Afbeelding

De prijsuitreiking ia daar echt een ding, ruim een uur van tevoren worden er al stoelen neergezet enzo. Het is echt een groot feest, nadat je op het podium bent geweest mag je nog doorlopen naar een 'uitzoektafel'. Daar mag de nummer 1 eerst kiezen, dan 2 etc. Sowieso krijgt iedereen een pak Deense koekjes en kun je kiezen uit de meest gekke dingen. Hondenspeelgoed, 20kg zakken voer (taste of the wild), breekbare latten, gereedschapskisten, voertonnen, kaarsen, handdoeken, hondenknaagspul, je kunt het zo gek niet bedenken! Maar, team NL heeft deze bij elkaar gespaard, dit is toch fantastisch!

Afbeelding

Voor de rest prachtig ruime plekken en goed geregeld. Enige minpunt voor sommige, het gezamenlijk douchen. := Wij vonden het wel gezellig, hahaha! En jammer genoeg weinig te wandelen daar, wel iets verderop het strand. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:10

En voor Spicy haar RC een box gekocht in Denemarken, op de A-wand worden ze al meer gebruikt en het idee erachter vind ik prettiger dan de mat. Plus die mat is takkeveel werk en heel kwetsbaar voor fouten. Dus ik dacht, we geven het een gooi en we gaan het zien. Over 1 jaar zal ik mijn ervaring delen of het top of flop is. _O-

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:40

KimD schreef:
En voor Spicy haar RC een box gekocht in Denemarken, op de A-wand worden ze al meer gebruikt en het idee erachter vind ik prettiger dan de mat. Plus die mat is takkeveel werk en heel kwetsbaar voor fouten. Dus ik dacht, we geven het een gooi en we gaan het zien. Over 1 jaar zal ik mijn ervaring delen of het top of flop is. _O-

[ [url=m/7wSGYy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben benieuwd hoe het je bevalt en of het bevalt.
Zie het steeds meer/vaker

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:46

Mag ik hier even zonder blijlezen invallen?

Is er een lijst met hondenscholen die agility les geeft?

Onze hond heeft gedrag en gehoorzaamheid tot 4 gedaan.
En dat vond hij zo leuk.
Vooral de dingen als naar een vak sturen of ergens over springen.

Ondertussen is dat al een poos klaar en we merken gewoon dat hij uitdaging mist.
En daarom zaten we aan agility te denken.