Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JudithO schreef:Uit ervaring maken hanen geen verschil. Ja, soms wel maar 100% voorkomen doe je het niet.
Ook bomen niet, de havik aanval van laatst was onder de bomen. Ze laten zich gewoon vanuit de boom zo op de kip vallen.
Ik heb het nog open stukje nu provisorisch overdekt, hopelijk is dat voldoende.
De kip zelf heeft geluk, alleen haar rug is kaal en ze heeft een paar schrammen. Verder gelukkig helemaal niks.
Mer1980 schreef:Judith: wauw je zou toch denken met zoveel begroeiing dat een roofvogel gewoon geen kans heeft, doet mij vermoeden dat het dus steeds dezelfde is die gewoon weet wat je te beiden hebt wauw. Je hebt meer beschutting dan ik
Zo schattig Gaabjeik hoop dat je twijfelgeval een hennetje 1 haantje is mooi in je baby toompje.
Ik heb nu 3 hanen in mijn toom, 2 jonkies waarvan de middelste sinds een week op 2 begint te treden en te kraaien. Dat klinkt nog als een whiskey drinkende rokende dronkenlap die net de baard in zijn keel krijgt. Mijn oudste haan corrigeert hem als hij te druk doet met de meiden en een paar oudere hennen zetten hem ook op zijn plaats. Zolang ze niet vechten mogen alle 3 de hanen blijven (ik heb 36 hennen en 450 m2 'ren'). Ik hoop wel dat het goed blijft gaan want het is een prachtige raszuivere Cream legbar haan.
Kinke schreef:Ik heb. 2 verschillende antibiotica meegekregen. 1 voor in het drinkwater en eentje om oraal te geven aan degene die er het ergste aan toe waren en die hebben het dus ook overleefd. Degene die dood zijn gegaan leken nauwelijks last te hebben tot ze opeens wel flink ziek waren en een uurtje later waren ze dood.Van schreef:Helaas ook een flinke uitbraak van snot gehad. 4 kippen dood waarvan 3 van mijn beste leggers en mijn laatste volwassen Marans
Van, als de dierenarts mee wil werken, dan kun je dit proberen mocht het ooit weer voorkomen:
https://www.orpingtonclub.nl/?page_id=1265
Heb dit 2x moeten gebruiken bij een zieke haan, en beide knapten zeer snel op
Mer1980 schreef:Ik heb inderdaad wel zat eitjes, maar ik geef ze weg en ik verkoop ze ook, maar wel aan een vaste groep mensen. 2,50 voor 10 stuks. ze staan in de rij ervoor. Ik moet wel zeggen de helft van mijn kippen is ouder dan 6 jaar. en een stuk of 8 ook 9 - 11 jaar. Zoveel leggen die niet meer. Ik heb momenteel tussen de 8 - 11 eitjes per dag, in het voorjaar 20 - 25. Dan gaat het hard. In de winter heb ik 2 - 6 eitjes per week. Dan eten we ze echt zelf. Ik hou alles tot de dood. Dus niets verlaat mijn erg als ze er zijn. Ik heb wel 1 haantje aan mijn hooiboer gegeven, zijn haan was overleden en vroeg of ik er 1 over had. Die heeft nu zijn eigen meidendus dat is prima. Maar inderdaad de hanen mogen het wel even uitzoeken, maar als het echt tot kapot trekken aan toe gaat dan moet ik wel keuzes maken.