Donna en Pretzel zijn idd Lagotti.
Smokkelaars trail was super mooi en goed geregeld. Wel veel meer mensen natuurlijk dan bij een NNT.
Ik zit idd ook in de Facebook groep van canitrailers.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kanjerroos schreef:@Oshaa: het canisport event is heel erg leuk en inderdaad ruim genoeg opgezet om het niet te druk te laten zijn. Leuk dat je steppen wil gaan proberen maar pas op; na onze workshop tijdens het vorige event zijn we er helemaal gek op geworden en nu rijden we regelmatig zo rond;
Je bent altijd welkom om naar zuid Limburg te komen om het te proberen hoor, mag je mijn step lenen! Dat scheelt een hoop reistijd voor je.
judenjul schreef:Hallo, ik zag jullie topic en ga graag mee op avontuur! Ik heb twee honden, moeder 7 jaar en dochter 16 maanden. Sinds een klein jaar doe ik ook aan canitrail. Na de eerste privé training was ik al verkocht! Af en toe pakken we een lesje mee en we hebben een paar keer meegedaan aan een NNT. Morgen loop ik de smokkelaars trail met Donna, onze eerste reguliere trail. Zin in! Met Pretzel zal ik de snuffeltrail lopen in Rozendaal
[ Afbeelding ]
Pippa13 schreef:Welkom! Volgens mij heb ik je in de Facebook canitrail groep ook voorbij zien komen met Donna. Het zijn lagotto's toch? Super leuk, die zie je niet vaak.
Wij hebben voor de rest een fantastisch vakantie gehad zonder nog meer step ongelukjes. Dinsdag weer thuis gekomen en Vidar moet zijn draai weer een beetje vinden. We hebben ons ook ingeschreven voor Rosendael! De snuffeltrail omdat het voor Vidar anders te druk wordt. Dit keer gaat mijn vriend voor het eerst mee als bijloper, heel gezellig.
Oshaa schreef:kanjerroos schreef:@Oshaa: het canisport event is heel erg leuk en inderdaad ruim genoeg opgezet om het niet te druk te laten zijn. Leuk dat je steppen wil gaan proberen maar pas op; na onze workshop tijdens het vorige event zijn we er helemaal gek op geworden en nu rijden we regelmatig zo rond;
Je bent altijd welkom om naar zuid Limburg te komen om het te proberen hoor, mag je mijn step lenen! Dat scheelt een hoop reistijd voor je.
Helaas heb ik nu de avond ervoor een optreden met mijn dansgroep en gaat het hem niet worden. Het is ook ruim 3 uur rijden, wat voor een korte workshop toch wel te ver is (moet de maandag ook gewoon weer werken). Hopelijk kan ik een keer een weekend NL doen en een workshop volgen of iemand in Belgie vinden (lijkt toch wel minder aanbod te zijn!). Het lijkt me wel echt super leuk!
Wij hebben hier een beetje de uitdaging dat mevrouw door heeft hoe ze uit tuigjes kan ontsnappen. Ze is nu 1x uit haar non-stop rock long gekomen, en ze heeft het al vaak geprobeerd! Nu weet ik totaal niet hoe het te doen met een echt canicross harnas (waar de zoektocht nu echt naar begonnen is). Die zijn helemaal makkelijk om uit te ontsnappen! Hoe doen jullie dat met jullie honden? Of nooit dit probleem tegengekomen
Lisitano schreef:Osha, op welk moment probeert ze eruit te komen?
Mijn honden zijn nog nooit uit hun tuig gekomen maar ik ben dan ook van het doorlopen en dan blijven ze dus voor me. Zodra we klaar zijn gaat meteen het tuig lekker uit. Ik zou geen moment weten dat ze er echt uit willen piepen en mijn vorige hond was zeer bang.
Je zou een halfcheck om kunnen doen. Die zit los om de hals tot je er druk op zet, dan sluit het pas aan. Een aansluitende band zou ik niet graag gebruiken tijdens inspanningen.
Oshaa schreef:Wij hebben hier een beetje de uitdaging dat mevrouw door heeft hoe ze uit tuigjes kan ontsnappen. Ze is nu 1x uit haar non-stop rock long gekomen, en ze heeft het al vaak geprobeerd! Nu weet ik totaal niet hoe het te doen met een echt canicross harnas (waar de zoektocht nu echt naar begonnen is). Die zijn helemaal makkelijk om uit te ontsnappen! Hoe doen jullie dat met jullie honden? Of nooit dit probleem tegengekomen