CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 10:45

Heerlijke vakanties, mooie foto's!
Donna en Pretzel zijn idd Lagotti.
Smokkelaars trail was super mooi en goed geregeld. Wel veel meer mensen natuurlijk dan bij een NNT.
Ik zit idd ook in de Facebook groep van canitrailers.

Afbeelding
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 11:21

Leuk zeg! Kon je goed in de drukte lopen?

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:23

kanjerroos schreef:
@Oshaa: het canisport event is heel erg leuk en inderdaad ruim genoeg opgezet om het niet te druk te laten zijn. Leuk dat je steppen wil gaan proberen maar pas op; na onze workshop tijdens het vorige event zijn we er helemaal gek op geworden en nu rijden we regelmatig zo rond;
Je bent altijd welkom om naar zuid Limburg te komen om het te proberen hoor, mag je mijn step lenen! Dat scheelt een hoop reistijd voor je.

Helaas heb ik nu de avond ervoor een optreden met mijn dansgroep en gaat het hem niet worden. Het is ook ruim 3 uur rijden, wat voor een korte workshop toch wel te ver is (moet de maandag ook gewoon weer werken :+ ). Hopelijk kan ik een keer een weekend NL doen en een workshop volgen of iemand in Belgie vinden (lijkt toch wel minder aanbod te zijn!). Het lijkt me wel echt super leuk!

Wij hebben hier een beetje de uitdaging dat mevrouw door heeft hoe ze uit tuigjes kan ontsnappen. Ze is nu 1x uit haar non-stop rock long gekomen, en ze heeft het al vaak geprobeerd! Nu weet ik totaal niet hoe het te doen met een echt canicross harnas (waar de zoektocht nu echt naar begonnen is). Die zijn helemaal makkelijk om uit te ontsnappen! Hoe doen jullie dat met jullie honden? Of nooit dit probleem tegengekomen :D

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:40

Lisitano schreef:
Leuk zeg! Kon je goed in de drukte lopen?

Ging prima, Donna is heel rustig en als wij iemand wilden passeren dan waarschuwde ik even. Iedereen blij.

Mijn honden zijn geen houdinies, geen ervaring met uit tuig ontsnappen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:07

judenjul schreef:
Hallo, ik zag jullie topic en ga graag mee op avontuur! Ik heb twee honden, moeder 7 jaar en dochter 16 maanden. Sinds een klein jaar doe ik ook aan canitrail. Na de eerste privé training was ik al verkocht! Af en toe pakken we een lesje mee en we hebben een paar keer meegedaan aan een NNT. Morgen loop ik de smokkelaars trail met Donna, onze eerste reguliere trail. Zin in! Met Pretzel zal ik de snuffeltrail lopen in Rozendaal
[ Afbeelding ]

Wat een lekker stel! Tot in Rosedeal!

Pippa13 schreef:
Welkom! Volgens mij heb ik je in de Facebook canitrail groep ook voorbij zien komen met Donna. Het zijn lagotto's toch? Super leuk, die zie je niet vaak.

Wij hebben voor de rest een fantastisch vakantie gehad zonder nog meer step ongelukjes. Dinsdag weer thuis gekomen en Vidar moet zijn draai weer een beetje vinden. We hebben ons ook ingeschreven voor Rosendael! De snuffeltrail omdat het voor Vidar anders te druk wordt. Dit keer gaat mijn vriend voor het eerst mee als bijloper, heel gezellig.

Mijn vriend gaat ook mee als bijloper! Gezellig met zijn 3e trailen. Heel benieuwd hoe dat gaat zijn.

Fijn dat jullie verder geen ongelukjes meer gehad hebben!

@kanjerroos. Wauw! Die foto's! Steppen heb ik ook een keer geprobeerd met Duco, dat vond hij echt geweldig. Jammere is dat er hier in de omgeving niet meer mensen steppen of canitrailen. Dus dan moeten we het allemaal een beetje zelf uitzoeken. Dat is toch wel lastig.

Het WK, gaaf! Heel erg veel plezier gewenst.

Oshaa schreef:
kanjerroos schreef:
@Oshaa: het canisport event is heel erg leuk en inderdaad ruim genoeg opgezet om het niet te druk te laten zijn. Leuk dat je steppen wil gaan proberen maar pas op; na onze workshop tijdens het vorige event zijn we er helemaal gek op geworden en nu rijden we regelmatig zo rond;
Je bent altijd welkom om naar zuid Limburg te komen om het te proberen hoor, mag je mijn step lenen! Dat scheelt een hoop reistijd voor je.

Helaas heb ik nu de avond ervoor een optreden met mijn dansgroep en gaat het hem niet worden. Het is ook ruim 3 uur rijden, wat voor een korte workshop toch wel te ver is (moet de maandag ook gewoon weer werken :+ ). Hopelijk kan ik een keer een weekend NL doen en een workshop volgen of iemand in Belgie vinden (lijkt toch wel minder aanbod te zijn!). Het lijkt me wel echt super leuk!

Wij hebben hier een beetje de uitdaging dat mevrouw door heeft hoe ze uit tuigjes kan ontsnappen. Ze is nu 1x uit haar non-stop rock long gekomen, en ze heeft het al vaak geprobeerd! Nu weet ik totaal niet hoe het te doen met een echt canicross harnas (waar de zoektocht nu echt naar begonnen is). Die zijn helemaal makkelijk om uit te ontsnappen! Hoe doen jullie dat met jullie honden? Of nooit dit probleem tegengekomen :D

Oei. Dat is een lastig probleem. Iig een halsband om doen met een extra riem? En er voor zorgen dat ze ten alle tijden voor je uit blijft gaan?

Wellicht hebben ze er bij nonstop zelf advies voor?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:53

Osha, op welk moment probeert ze eruit te komen?
Mijn honden zijn nog nooit uit hun tuig gekomen maar ik ben dan ook van het doorlopen en dan blijven ze dus voor me. Zodra we klaar zijn gaat meteen het tuig lekker uit. Ik zou geen moment weten dat ze er echt uit willen piepen en mijn vorige hond was zeer bang.
Je zou een halfcheck om kunnen doen. Die zit los om de hals tot je er druk op zet, dan sluit het pas aan. Een aansluitende band zou ik niet graag gebruiken tijdens inspanningen.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 17:01

Lisitano schreef:
Osha, op welk moment probeert ze eruit te komen?
Mijn honden zijn nog nooit uit hun tuig gekomen maar ik ben dan ook van het doorlopen en dan blijven ze dus voor me. Zodra we klaar zijn gaat meteen het tuig lekker uit. Ik zou geen moment weten dat ze er echt uit willen piepen en mijn vorige hond was zeer bang.
Je zou een halfcheck om kunnen doen. Die zit los om de hals tot je er druk op zet, dan sluit het pas aan. Een aansluitende band zou ik niet graag gebruiken tijdens inspanningen.

Op het moment dat haar jacht instinct wordt getriggered door iets (dat kan een weiland met schapen zijn) of als ze het niet eens is met de route en een andere kant op wilt. Het is ook zeker niet uit angst. Ze is dus uit de rock long ontsnapt en al meerdere keren geprobeerd. Halsband zat ik ook aan te denken, maar ze haat dingen rond haar hals / druk op haar hals (denk omdat ze als puppy met zo'n vang stok is gevangen).

Ik kan het eens aan non-stop vragen! Al denk ik niet dat er echt een oplossing voor is. Kreeg ook de suggestie om meer in een groep te doen zodat er meer een door gaan prikkel is. Ga ik ook eens overwegen! Ze heeft ook al proberen te ontsnappen in een groep (weiland met schapen als trigger) maar toen stonden we stil. Misschien als we allemaal rennen dat dat ook minder is!

EmptyWords

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 17:02

En als je er een 3e band zelf doorheen rijgt? Een beetje als die anti-ontsnap tuigen

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 17:09

Wat lastig! Zeker met jachtinstinct wil je niet dat ze los komt :=
Als de halfcheck los valt zou ze het ook niet oké vinden?

Wie weet heeft Non-Stop een fantastisch idee. Of eens op de canitrail Facebookgroep vragen?

Liannevh

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:28

Het is een beetje een rottig filmpje, aangezien het niet mijn keuze zou zijn om zo te starten met jonge honden. Maar het extra bandje wat ze om het tuig doen voorkomt ontsnappen. Dus is misschien wel een passende oplossing aangezien ze de halsband niet fijn vindt

https://www.facebook.com/share/v/1BhsvU ... 7S9Ucbxw6v

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:50

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 13:45

Hey hoi, ik kom me inmiddels ook voorzichtig melden. Nooit gedacht dat ik dat ooit dit zou doen, tot Parker me op andere gedachten wist te brengen :)). Na al een aantal jaren survivalruns te hebben gedaan, eerst met mn oudste en nu met mn jongste hond, kwam natuurlijk ook de zoektocht naar wat mijn hond nou leuk vind qua sport. Het survivalrunnen heeft dat wel duidelijk gemaakt _O- inmiddels volg ik voorzichtig een schema om het hardlopen rustig aan op te bouwen en wil ik nog workshops/lessen gaan volgen. Helaas (ook wel begrijpelijk) zit hetgeen wat ik in de buurt kan vinden tot december ongeveer vol. Ik doe momenteel dingen nog extra rustig aan omdat ik met overgewicht zit, dus we beginnen in de min ipv 0 voor mijn idee, maar dat komt wel goed :D Doel is om uiteindelijk korte afstanden met hem te doen, max 5 km leek me voor ons beide een leuk doel om naar toe te werken over tijd :D eerst maar eens een funrun proberen en vanaf daar verder kijken.

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 14:23

Oh hemel een Corgi. Daar kan ik echt niet tegen hè. Dan stort ik kirrend op de grond, ik vind ze zoooo leuk! Wat een knapperd is Parker!
Familie van Jarvis?

Top zo’n instelling! Ik vond hardlopen ook stom en ik ben ook begonnen omdat Manu survivals zo leuk vond. En hardlopen hoeft helemaal niet hard. Als je een half uur lang elke paar minuten 1 minuut lang je voeten iets sneller en hoger optilt ben je al aan het hardlopen. Kleine stapjes vooruit, letterlijk en figuurlijk. Dan blijf je ook lekker blessurevrij en het is veel leuker opbouwen dan het frustrerende gevecht tegen je lijf volhouden. Goed bezig!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 15:36

Yess, familie inderdaad! Parker is zijn zoon :)) Jarvis heeft een soort van copy+paste gedaan :')
Afbeelding

Haha, leuk dat het daar bij jou ook zo is begonnen! Werkt toch wat aanstekelijk dus :D
en ja dat is idd ook zo! Kleine stapjes, letterlijk en figuurlijk idd. Thanks <3

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 20:25

Oshaa schreef:

Voor mijn beide honden (ook jagers die onverwachte sprongen kunnen maken) heb ik door de schoenmaker een extra band laten maken aan de canitail tuigjes.
Dat extra riempje zit ongeveer bij de taille/laatste rib en kan niet over de borstkast schuiven, maar hindert ook niet tijdens het lopen (zit niet te strak).

Hier zit die nog wat te los maar heb je wel een idee hoe het ongeveer zit.
Afbeelding

Op deze foto van de zijkant, de clip om vast te maken zit aan de andere kant.
Afbeelding