De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 21:51

Jup Jolmer je bent gek _O- :*
Ben benieuwd of ze drachtig is en dan vooral van welke <<)


Aah lekker Gianti! Zijn ze met zn 3 en ook weer rustig?


Jeetje caro wat heftig! Groeiden ze zo hard bij hem dan? :oo


Nooo jeetje meen je dat? :oo

===================================

Vandaag Jolmer en vriend op visite geweest, was errug leuk! <3

En er is een HELE HOOP GEBEURD...

TEN EERSTE:
Lilly is gekomen! *\o/*
Koppeling leek eerst goed te gaan, maar later ging Brownie IEDEREEN opjagen als een gek -O- dus die zit nu met een hekje ertussen, maar even rustig aan wennen...

Afbeelding

TEN TWEEDE:
Bailey is gedekt door Banjer! <3


Afbeelding


TEN DERDE:
Mijn buurmeisje appte... haar schoonouders hadden 2 konijnen in het bos gevonden -O- ik heb aangeboden ze op te vangen. Blijkt... een gecastreerde ram en een voedster.
SUPER LIEF, SUPER MAKKELIJK, SUPER RUSTIG. Ik zoek nu rustig een goed baasje voor ze. Ze zijn zo relaxed dat het wel kan, ik denk dat ze niet lang in het bos hebben gezeten (buren in de omgeving misten geen konijnen).

Ik snap er NIKS van dat deze super lieve dieren gedumpt zijn, vooral niet omdat de ram gecastreerd is... (We voelden en zagen helemaal NIKS, geen ballen, geen zakken, niks) het piemeltje laat toch overduidelijk zien dat het een man is. Ze zijn ook overduidelijk ouder, beide rond de 1.7 kilo, dus het is ook niet zo dat ze nog moeten indalen.

Oordeel zelf, hoe kun je DIT nou dumpen <3
Afbeelding

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:03

Volgende maand krijg ik de sleutel van een nieuwe huis. Als ik nou eens een extra verblijf in de grote tuin maak? <<)
Vriend hoort me typen en roept nu "Nee je mag niet!" -O-
Ooooo maar wat een leuke konijntjes!

En ook 1 van de rammetjes van Jolmer is welkom. Lijkt een kleine kopie van mijn ram, valt vast niet op dan O:)

Lukasje
Berichten: 11446
Geregistreerd: 06-01-15

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:17

Zulke mooie diertjes gedumpt ?!?! -:(-

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 22:27

Ja ECHT bizar! :oo


Noeskamoos, je hebt nooit genoeg konijnen <<)

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:24

Oh zulke cuties dump je toch niet...

Ik knipte Jack zijn tandjes zelf. Was wel een risico mbt splijten maar dit was 3 weken niet knippen. Hij werd bozig en ik wilde hem niet pesten ookal was het voor zijn eigen bestwil

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:34

Dat is inderdaad wel een goeie jeetje! Dan kunnen ze wel ook minder slopen :j

Ik vind ze ook erg goed gelukt Kimberley! :+: Knappe nijns <3

Ach wat een tanden zeg Caro! Beter dat ze er dan uit zijn inderdaad... waren van die olifantstanden?

En Kimberley en Jolmer met hun opvang := Het zijn wel weer allemaal prachtige konijntjes <3 Ben benieuwd hoe het gaat verlopen...

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:13

Kimberley: Ze zijn inderdaad prachtig, je baby's <3 <3
En heel vreemd inderdaad dat zo'n mooie en goed verzorgde konijnen zo gedumpt worden..

Jolmer: Weer een goede daad verricht zo te zien! Ongelooflijk hoe slecht mensen zich toch altijd inlezen voor ze konijnen aanschaffen |o

Caro: Die tanden waren weer flink lang geworden zo te zien!
Knippen durfde ik hier niet met Lilly ivm splijten inderdaad, maar was wel een duur grapje, zo vaak bij de dierenarts laten slijpen :=

Sellyxx

Berichten: 1252
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:53

Zo, eindelijk weer een berichtje van mijn kant :D Wij zijn nu zo'n 3 weken aan het genieten van onze nieuwe konijnen. Volgens mij kwamen ze ongeveer gelijk met Gianti :)

We hadden van tevoren allemaal grappige naamcombinaties bedacht, Stoffer en Blik stond op nr. 1. Maar zo leuk dat je dan konijnen krijgt met een geheel eigen karakter, en dat je dan eigenlijk pas kan beslissen of een naam goed past! Dus we hebben ze nog serieus een hele tijd: de witte en de bruine genoemd. Of samen: boevenkopjes. :D Uiteindelijk wordt het nu waarschijnlijk Splinter & Truffel :)

We zijn zo van ze aan het genieten. Ze lopen los in onze tuin, onze tuin is volledig ommuurd. 's nachts zeten we voor de zekerheid een gedeelte af zodat ze 100% nergens bij planten etc. kunnen. We hebben hoge plantenbakken en maken bij de lage gebruik van renpanelen. Dat gaat tot nu toe heel goed, echt fijn, want zo kunnen we ze overdag lekker veel ruimte geven!

Ze zijn heel nieuwsgierig. Over het algemeen niet bang. Al vinden ze aaien niet perse fijn. Hoeft van mij ook niet, ze mogen lekker rondhuppelen en konijn zijn. Al probeer ik ze wel wat meer aan me te laten wennen, en daar merk je wel groei in. Truffel vind het heel fijn om uit mijn hand te eten, en als ik eraan kom lopen of op m'n hurken gaat zitten komt ze wel naar mij toe, ipv dat ze bijv. schrikt en wegrent. Het mannetje is nog iets voorzichtiger en rent nog wat sneller weg. Maar dat komt allemaal vanzelf wel :) Ik probeer ze ook genoeg rust momenten te geven en die dan niet te verstoren. Maar ze kunnen als ik in de tuin ben dan zo heerlijk rond je benen heen dartelen, is dat herkenbaar voor anderen? Ze lopen af en toe voor m'n voeten, ook wel irritant want pas zag ik ze een x niet en gaf ik er eentje per ongeluk een duw met m'n voet, oeps :') . En ze vinden de schuur ook heeeeel interessant dus ze floepen nu elke x de schuur in, als ik daar even ben om hooi of biks voor ze te pakken :') maar we vinden dat ondeugende stiekem ook wel weer heel leuk, zit echt karakter op. En het is niet zo dat ze bewust ondeugend zijn uit verveling o.i.d.

Wat leuk is om te zien is dat ze een paar x per dag op hun actieve momenten maar vooral rond schermtijd naar de andere kant van de tuin gaan, op avontuur uit. Mijn man vind ze ook geweldig, we zijn eigenlijk elke dag wel minstens 6 keer in de tuin te vinden. Even checken, even wat aanvegen, groente geven, even wat hooi bijgeven, etc. etc. Hij zei gisteren dat hij ook al een beetje aan ze gehecht raakt, dan smelt je toch. <3 . We vinden het enorm leuke huisdieren, vroeger altijd wel konijnen gehad als kind, maar nu maak ik het veel bewuster mee, en denk dat ik er ook veel meer tijd/aandacht voor heb :) Doordat we er zoveel mee bezig zijn en we zo vanuit de keuken de achtertuin in lopen waar ze je al tegemoet komen huppelen bouw je voor je gevoel ook best wel een band op! En voelt het écht als huisdier, en niet zomaar als en dier die in je tuin zit te zitten. ;)

Ik ben heel slecht met foto's uploaden op het forum (ik doe dat nooit 'ff' snel maar moet daar voor m'n gevoel apart voor gaan zitten haha), maar hier nu eindelijk!
Weten jullie of het ook mogelijk is om filmpjes te uploaden?

Toevallig alleen maar groente-eet foto's :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:40

Wat een knapperds! Geweldige namen

Hier een foto van 2 bonte. Ben heel benieuwd hoe ze er helemaal uit zien en de benaming van de kleuren. Vond het te koud om ze eruit te halen. Konijngrijs Vienna bont??

Afbeelding

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:14

Zo te zien wel ja, leuk!

Hoe gaat het met jouw baby's? @utopia

Oh kimberley, die gevonden buns zijn leuk. Ben je echt zeker dat niemand die mist? Zien er echt goed verzorgd uit.
Ben benieuwd naar Bailey x Banjer!

Hier net de konijnen witloof gevoerd. Zijn toch zo'n verwende beesten. 2 vielen er op aan, 2 waren zo van okee tof voor straks en de overige 2 haalde zijn neus er voor op. Pff haha.

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:45

Leuke foto’s allemaal <3

Die konijnen zien er goed verzorgd uit! Je zal toch denken dat iemand ze mist?

Knap stel Bailey en Banjer, daar komen vast knappe beebs uit!

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-21 22:39

Mensen hebben bij alle buren in de buurt (boerderij) aangebeld, niemand miste ze... ze hebben ook nog een oproep op facebook gezet, ook geen reactie -O- dus wat er gebeurd is... keine anung...


Caro en gigi, is dat geen wildkleur?
Leuk hoor caro de haartjes! Hoeveel zijn het er?


Selly, leuke konijntjes.

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:25

Konijngrijs noemen ze dat geloof ik. Ik heb er 6 in totaal. Haartjes komen er op. Zit ook zwart bij

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:02

Wildkleur en konijngrijs is een andere naam voor hetzelfde. ;)

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:02

Ach ze zien er weer geweldig uit <3 Baby's blijven toch zó leuk :+:

Leuk berichtje Selly! Leuk om te lezen dat jullie er zo van genieten <3

Haha lekker verwend Gigi := Baby's gaan goed hoor! 3 dagen geleden weer foto's gemaakt.. vandaag vrij, dus maar eens kijken of ik e.e.a. kan bewerken :D Tis toch geen weer voor buiten :=

Daarnaast hebben we er ook een nijntje bij <3 Om nog weer een groepje met voedsters te maken, had ik een gecastreerd rammetje nodig.. eigenlijk wilde ik Toff castreren, maar die is natuurlijk laatst overleden.. de andere mannetjes wil ik eigenlijk nog niet castreren, dus moest ik op zoek naar een ander ventje :D Toevallig kwam er iemand op ons pad die net haar voedstertje had ingeslapen, en had een gecastreerd mannetje alleen zitten.. zij zocht een plek waar hij weer een nieuw vriendinnetje zou krijgen en lekker de ruimte om konijn te zijn <3 En zo werd zondag bij ons gebracht; Mr Grey! :+:

Afbeelding

Het was een match made in heaven met Noga <3

Afbeelding

De bedoeling is om Minty er ook aan te koppelen.. maar dan moet ik even wachten tot ze niet meer wegwaaien buiten, dan kan ik ze in de ren koppelen :=

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:31

Ik zou nog even foto's plaatsen van het gesplitste verblijf;
Afbeelding

Afbeelding


En binnen, de "tunnel", inmiddels zijn ze vrij relaxed onder de nieuwe situatie :P
Afbeelding

En dat zwarte vlekje is Flapje
Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:32

Wauw wat een geweldige plek voor ze! :+:

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:35

Haha en ja dat dikke bruin/witte konijn past echt door dat kleine gaatje naar buiten :')

Ik zei eerst tegen mijn vriend, whaaaat dat gat is toch veel te klein. "nee hoor, hij ging er net zo doorheen"

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:54

Hahaha, als het koppie past, passen ze helemaal :')

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:59

xXutopiaXx schreef:
Hahaha, als het koppie past, passen ze helemaal :')


Ja kennelijk! Eigenlijk is ze ook niet zo dik als ze eruit ziet, ze ligt alleen altijd helemaal zo opgepropt _/-\o_

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:51

Even een vraag voor een vriendin (ja heus dit keer);

Ze had laatst een onverwachts nestje (nadat eerder van ook een onverwachts nestje helaas alle babies zijn overleden). Anyway, blijkbaar toch de vader er net niet op tijd bij weggehaald want ze heeft dus nu nóg een nestje!! Ze heeft het hok gauw gesplitst, maar kunnen die kleintjes van het eerste nestje al zonder hun moeder? Ze zijn nu 4-5 weken oud dus.

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 15:54

Oef, da's wel heel erg jong... hoeveel jongen zijn het, en hoeveel heeft ze er nu? In principe eten ze al zelfstandig met deze leeftijd.. en als het er in totaal teveel zijn (7/8+), is het wel een erg grote belasting voor de moeder.. dus dan zou ik ze er wel weghouden.. maar goed in de gaten houden uiteraard :j Wat voor ras is het?

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:03

Het eerste nestje zijn er 4, ze eten en drinken al zelfstandig.
Het nieuwe nestje weet ik niet hoeveel er zijn.
Ras weet ik niet, maar zijn middelgrote konijnen, geen hangoren

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 22:50

Jezus... sorry dat ik het zeg maar WAT een domme actie zeg! _-:( jij kan er verder ook niks aan doen, maar toch...

Wat een mooi verblijf trouwens! Waarom is het verblijf gesplitst? Klikt het niet?


Natas, knappe mr Grey! <3 fijn dat het zo voor iedereen goed uitkwam!

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 00:38

Babyspam! :D

Nestje Chupa <3

Afbeelding

Nestje Cinna <3

Afbeelding