Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:08

Ik zou -denk ik- nog minimaal een week wachten, de piek kan nog komen?

Wat een geld voor een inbouwaquarium, Captain. -O-
Zo'n albino kikkertje vind ik 'eng'. :+

De 2 goudvissen gaan straks naar de bijkeuken in een 90 liter speciekuip, nog niet ideaal maar beter dan het 20 liter bakje.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:45

Ufurio4e schreef:
Ik had dat filmpje al eens gezien. Vreselijk. Ze hebben dit ook uitgezocht met tropische visjes. Maar weet niet of dat terug te vinden is.

Even even vraag. Net de waardes van mijn 2 aquaria getest. De nieuwe staat nu 2 weken maar daar zijn de waardes beter van dan van mijn oude aquarium. Vissen toch overzetten? Ze doen het wel goed in de oude. Maar de nieuwe is een stuk groter

Hoe heb je de nieuwe gestart? Helemaal met alles nieuw of filter/filtermateriaal uit oude aquarium gebruikt?

huricane

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:53

Ik ga volgen, heb gisteren ook een 60 liter bak gekocht.
Ik ben een beginner, maar liep er al een aantal jaren aan te denken om een bak aan te schaffen.

Leuk topic!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:59

wat leuk!
al een ideetje over wat je er in wil gaan houden?

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:22

J0anieke schreef:
Ufurio4e schreef:
Ik had dat filmpje al eens gezien. Vreselijk. Ze hebben dit ook uitgezocht met tropische visjes. Maar weet niet of dat terug te vinden is.

Even even vraag. Net de waardes van mijn 2 aquaria getest. De nieuwe staat nu 2 weken maar daar zijn de waardes beter van dan van mijn oude aquarium. Vissen toch overzetten? Ze doen het wel goed in de oude. Maar de nieuwe is een stuk groter

Hoe heb je de nieuwe gestart? Helemaal met alles nieuw of filter/filtermateriaal uit oude aquarium gebruikt?

Ja alles nieuw.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:45

ellepel schreef:
wat leuk!
al een ideetje over wat je er in wil gaan houden?

Nee, ik ben me nog aan het inlezen.
Heb je tips :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:46

Wat voor vissen of garnalen vind je leuk, huricane?
Op de site van Jarathana en Ruinemans kun je zien wat er allemaal leverbaar is.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:47

Omany schreef:
Och jee, dat filmpje over die goudvissen ;( . Wat vreselijk zeg ! Ik vraag mij af hoe dat met tropische siervisjes gaat :(.
Het zal niet veel beter zijn vrees ik ... De volgende keer dat ik in mijn vaste aquariumzaak ga, ga ik het eens vragen waar ze vandaan komen ...

Wat leuk seg die foto's van die garnalen, nu wil ik dat ook :+. Al zal dat geen slim plan zijn met mijn 4 botia's := .

Waar ik om mijn gerief ga, hebben ze daar ook van die witte, kleine kikkers zitten in aquariums :+.
Dat zou mij nu niet veel zeggen om dat in mijn bak te hebben : .

Deze zijn het, de dwergklauwkikker:
https://www.gdaquarium.nl/a-45705715/tr ... er-albino/

Dwergklauwkikkertjes zijn juist heel leuk! Hier ook wel eens gehad, maar konden blijkbaar slecht tegen de vissen op en hebben niet heel lang geleefd. :(

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:03

huricane schreef:
Ik ga volgen, heb gisteren ook een 60 liter bak gekocht.
Ik ben een beginner, maar liep er al een aantal jaren aan te denken om een bak aan te schaffen.

Leuk topic!

leuk!!! ik ga ook ene vullen, ik ga hier een soort tussen zoeken die graag een hoge ph hebben. Een Betta was mijn eerste idee maar dan ga ik weer iets aan het water moeten veranderen voor een lagere PHhttps://www.youtube.com/watch?v=0ev22HWynK4

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:27

Ann schreef:
Wat voor vissen of garnalen vind je leuk, huricane?
Op de site van Jarathana en Ruinemans kun je zien wat er allemaal leverbaar is.

Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken op die site.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:35

Vandaag een schooltje roodneuszalmpjes erbij gedaan 7 stuks ( had er 8 betaald maar bij thuiskomst bleken er maar 7 in te zitten)
Ze kleuren mooi in het aquarium alleen mn keizertetras zijn echt gewoon pestkoppen. Die gaan middenin de school zwemmen en dan de visjes pesten. Hopelijk kwestie van wennen.

Zijn wel echt hele speelse vissen. Ze gaan echt de uitstroom opzoeken en dan koppeltje duikelen in de stroming.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:11

Ufurio4e schreef:
Ja alles nieuw.

Dan minimaal nog 2 weken wachten. Wat je wel kan doen is een klein groepje visjes, die wat sterker zijn, overzetten. Wat voor vissen heb je?

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:57

J0anieke schreef:
Ufurio4e schreef:
Ja alles nieuw.

Dan minimaal nog 2 weken wachten. Wat je wel kan doen is een klein groepje visjes, die wat sterker zijn, overzetten. Wat voor vissen heb je?

1 kempvis. 3 platys. 2 danios. 2 corydoras

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:30

Ooh dan zou ik gewoon over 2 weken de eerste helft overzetten en een week daarna de anders helft. Dan zit je vrij veilig. :)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:42

Hier vandaag ook mijn 60cm bak verder ingericht, plantjes geplant en geplakt (de epifyten) en eindelijk de bak met water gevuld :D Voor een eerste serieus aquarium ben ik stiekem best heel tevreden :o (als gezin ooit guppies gehad toen ik <10 was en als tiener nog eens een heel simpel garnalenbakje waar als ik er nu op terug kijk niet veel aan klopte, arme garnaaltjes).

Javavarens op steentje geplakt :D
Afbeelding

Vooraanzicht voor het vullen. Op de grote boom komt ook nog mos, maar had niet genoeg (nieuwe bakjes zijn al besteld).
Afbeelding
En van bovenaf. De achtergrondplantjes zijn nu nog errug klein. Links vooral javavaren en rechts Cryptocoryne wendtii. Voorin een paar Anubias barteri nana 'Bonsai en in het 'midden' Bucephalandra pygmaea. Op de boompjes dan javamos en op de stenen tunnel zit christmasmos. Met de nieuwe bakjes javamos ook nog een bakje drijfplantjes meebesteld voor wat schaduw-effect (Phyllanthus fluitans).

In principe alles uitgezocht op "heeft weinig licht nodig" aangezien ik alleen de standaard TL van SuperFish er in heb zitten. Fel licht om te zien, maar relatief weinig lumen.

Met vullen bleek helaas dat de grote boom toch ging drijven (had het vooraf in een emmer water getest, maar met meer water helaas dus toch). Nam daarbij jammer genoeg wel ook gelijk de halve beplanting aan die kant mee, aantal java varentjes zien er niet meer zo geweldig uit nu. Maar goed, maar even kijken de komende weken wat er wel en niet opkomt.

Boompje dus maar even tijdelijk wat extra verzwaard en hopelijk blijft hij straks gewoon staan. En anders lijm ik er wel wat stenen onder.
Afbeelding

Heb alleen het idee dat de verwarming het niet doet, maar over een paar uur nog maar eens kijken of er dan al een verschil in temperatuur is. En anders vind ik het een goed excuus op zo'n mooie Aquael Ultra heater te kopen O:) . Daar had ik toch al naar zitten kijken, maar had deze erbij gekregen en vond het ook zo weer wat om 'onnodig' extra geld uit te geven als deze het ook gewoon had gedaan.

Ga hem overigens minimaal 6 weken in laten draaien en daarna komen er om te beginnen alleen garnaaltjes in. Als die een periode goed gaan en het worden er aardig wat wil ik er nog een groepje Danio margaritatus (Rasboras Galaxy) bij. Maar dan moeten sowieso ook de plantjes eerst een stuk groter zijn zodat die zich ook veilig voelen én de garnaaltjes genoeg verstopplekken hebben.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:53

Joanieke oké dan wacht ik nog een week. Helaas -O- Wil ze zo graag overzetten. Maar goed wil ook geen dode vissen ivm ongeduld.

MarliesR wat een gave eerst bak. En wat gaaf dat je er verhogingen in hebt. Zijn alle steentjes netjes blijven liggen?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:01

Wat mooi ingericht, MarliesR!

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:28

Ooh Marlies, wat gaaf! Leuk ingericht, ben benieuwd hoe het eruit ziet wanneer het wat voller gegroeid is :D

Bumblebee spam omdat ie zo leuk is :P
Afbeelding

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:31

Bumblebee. <3 Ik wil ook graag een Bumblebee betta. :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:02

Ufurio4e schreef:
Joanieke oké dan wacht ik nog een week. Helaas -O- Wil ze zo graag overzetten. Maar goed wil ook geen dode vissen ivm ongeduld.

MarliesR wat een gave eerst bak. En wat gaaf dat je er verhogingen in hebt. Zijn alle steentjes netjes blijven liggen?

Wel verstandig denk ik je! Je wil ook niet dat je wel een piek krijgt en je vissen overlijden -O-

En bedank! Wilde er graag iets van dieptewerking in. En moest al lachen dat ik zelfs in mijn aquarium "tracks" maak :')
Met het vullen bleven de steentjes aardig liggen (tot die boom besloot op te stijgen :') ). Wel heel voorzichtig gedaan hoor!

Ann schreef:
Wat mooi ingericht, MarliesR!

Dankje!

Melyoramel schreef:
Ooh Marlies, wat gaaf! Leuk ingericht, ben benieuwd hoe het eruit ziet wanneer het wat voller gegroeid is :D

Bumblebee spam omdat ie zo leuk is :P
[ [url=m/dLewz5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ook :D :D Hoop dat het een beetje overeen gaat komen met het idee in mijn hoofd. Hoop maar dat alle plantjes het gaan doen ook, toch wel spannend :D

En Bumblebee is leuk <3

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:24

Afbeelding

Dit is mijn bak, uiteraard nog zonder bewoners.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:16

Ik heb vandaag eens een beetje zitten kijken wat ik zou willen in mijn toekomstige aquarium.
Vriend en ik kwamen de Blauwe Floridakreeft tegen en die zag er leuk uit!
Veel info opgezocht en lijkt wel mogelijk te zijn.
Uiteraard opletten met de planten, wat meer drijfplanten en dikke planten zoals de anubias.
Aquarium moet minimaal 60/80 liter zijn en ik heb vandaag een geschikt aquarium gezien van 105 liter, 68cm breed. Dus Dat lijkt geschikt. Heb verder maar weinig gevonden over hoe groot het aquarium moet zijn.
Eventueel kunnen en gourami's of cichliden bij in, gourami's omdat ze eventueel snel genoeg zijn en cichliden omdat ze van zich af bijten. Dus ik ga liever voor een gourami denk ik.

Iemand wat tips voor gourami's? Hoe warm moet het water, hoe groot moet het aquarium zijn, etc etc

Edit: Ok even naar gourami's gekeken, en zie dat ze toch al liever in een 1meter bak moeten dus dat is niet echt een optie.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:29

Het wordt al wat, huricane! Ik vind over het algemeen de eerste weken van het aquarium een beetje meh, want kaal enzo, maar dat groeit vanzelf vol! En vanaf dat moment ga ik helemaal genieten!
Ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat volgroeien, je gaat wel update foto's plaatsen, toch? :D

Fleurtje - temperatuur en andere vereisten verschillen ook tussen goeramis. Ik zou kijken, gezien je de Florida kreeft als eerste diertje hebt, wat de goede parameters zijn door hem en op basis daarvan goeramis kiezen die dezelfde wensen hebben.
Ik vind zelf de knorgoeramis (sparkling gourami;Trichopsis pumila) hele leuke goeramis, maar weet niet zeker of die goed bij de kreeft gehouden kunnen worden.
Dit zijn ook de kleinste soort goeramis, die passen in jouw bak!

Ik raad altijd https://www.seriouslyfish.com aan qua informatie over vissen, die is over het algemeen heel correct!

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:38

Melyoramel ga ik zeker doen.
Ben zelf ook benieuwd :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:46

Melyoramel schreef:
Het wordt al wat, huricane! Ik vind over het algemeen de eerste weken van het aquarium een beetje meh, want kaal enzo, maar dat groeit vanzelf vol! En vanaf dat moment ga ik helemaal genieten!
Ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat volgroeien, je gaat wel update foto's plaatsen, toch? :D

Fleurtje - temperatuur en andere vereisten verschillen ook tussen goeramis. Ik zou kijken, gezien je de Florida kreeft als eerste diertje hebt, wat de goede parameters zijn door hem en op basis daarvan goeramis kiezen die dezelfde wensen hebben.
Ik vind zelf de knorgoeramis (sparkling gourami;Trichopsis pumila) hele leuke goeramis, maar weet niet zeker of die goed bij de kreeft gehouden kunnen worden.
Dit zijn ook de kleinste soort goeramis, die passen in jouw bak!

Ik raad altijd https://www.seriouslyfish.com aan qua informatie over vissen, die is over het algemeen heel correct!

Ah thanks!
Ik ga naar seriouslyfish.com kijken!