Wat een geld voor een inbouwaquarium, Captain.

Zo'n albino kikkertje vind ik 'eng'.

De 2 goudvissen gaan straks naar de bijkeuken in een 90 liter speciekuip, nog niet ideaal maar beter dan het 20 liter bakje.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ufurio4e schreef:Ik had dat filmpje al eens gezien. Vreselijk. Ze hebben dit ook uitgezocht met tropische visjes. Maar weet niet of dat terug te vinden is.
Even even vraag. Net de waardes van mijn 2 aquaria getest. De nieuwe staat nu 2 weken maar daar zijn de waardes beter van dan van mijn oude aquarium. Vissen toch overzetten? Ze doen het wel goed in de oude. Maar de nieuwe is een stuk groter
J0anieke schreef:Ufurio4e schreef:Ik had dat filmpje al eens gezien. Vreselijk. Ze hebben dit ook uitgezocht met tropische visjes. Maar weet niet of dat terug te vinden is.
Even even vraag. Net de waardes van mijn 2 aquaria getest. De nieuwe staat nu 2 weken maar daar zijn de waardes beter van dan van mijn oude aquarium. Vissen toch overzetten? Ze doen het wel goed in de oude. Maar de nieuwe is een stuk groter
Hoe heb je de nieuwe gestart? Helemaal met alles nieuw of filter/filtermateriaal uit oude aquarium gebruikt?
Omany schreef:Och jee, dat filmpje over die goudvissen. Wat vreselijk zeg ! Ik vraag mij af hoe dat met tropische siervisjes gaat
.
Het zal niet veel beter zijn vrees ik ... De volgende keer dat ik in mijn vaste aquariumzaak ga, ga ik het eens vragen waar ze vandaan komen ...
Wat leuk seg die foto's van die garnalen, nu wil ik dat ook. Al zal dat geen slim plan zijn met mijn 4 botia's
.
Waar ik om mijn gerief ga, hebben ze daar ook van die witte, kleine kikkers zitten in aquariums.
Dat zou mij nu niet veel zeggen om dat in mijn bak te hebben.
Deze zijn het, de dwergklauwkikker:
https://www.gdaquarium.nl/a-45705715/tr ... er-albino/
huricane schreef:Ik ga volgen, heb gisteren ook een 60 liter bak gekocht.
Ik ben een beginner, maar liep er al een aantal jaren aan te denken om een bak aan te schaffen.
Leuk topic!
Ufurio4e schreef:Joanieke oké dan wacht ik nog een week. HelaasWil ze zo graag overzetten. Maar goed wil ook geen dode vissen ivm ongeduld.
MarliesR wat een gave eerst bak. En wat gaaf dat je er verhogingen in hebt. Zijn alle steentjes netjes blijven liggen?
Ann schreef:Wat mooi ingericht, MarliesR!
Melyoramel schreef:Ooh Marlies, wat gaaf! Leuk ingericht, ben benieuwd hoe het eruit ziet wanneer het wat voller gegroeid is
Bumblebee spam omdat ie zo leuk is
[ [url=m/dLewz5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Melyoramel schreef:Het wordt al wat, huricane! Ik vind over het algemeen de eerste weken van het aquarium een beetje meh, want kaal enzo, maar dat groeit vanzelf vol! En vanaf dat moment ga ik helemaal genieten!
Ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat volgroeien, je gaat wel update foto's plaatsen, toch?
Fleurtje - temperatuur en andere vereisten verschillen ook tussen goeramis. Ik zou kijken, gezien je de Florida kreeft als eerste diertje hebt, wat de goede parameters zijn door hem en op basis daarvan goeramis kiezen die dezelfde wensen hebben.
Ik vind zelf de knorgoeramis (sparkling gourami;Trichopsis pumila) hele leuke goeramis, maar weet niet zeker of die goed bij de kreeft gehouden kunnen worden.
Dit zijn ook de kleinste soort goeramis, die passen in jouw bak!
Ik raad altijd https://www.seriouslyfish.com aan qua informatie over vissen, die is over het algemeen heel correct!