Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:21

Maar jullie hadden er toen al drie toch? Dat vind ik wel anders. Ik ken twee mensen die twee pups tegelijk genomen hebben zonder andere honden. Die pups hebben beide enorm nestgenootjessyndroom. De ene twee kunnen niet meer bij elkaar zonder elkaar af te maken. En de andere twee negeren alles en iedereen behalve elkaar.

Maar alles is te trainen natuurlijk. Jullie zijn geen beginners op gebied van honden :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:45

Kaus schreef:
Maar jullie hadden er toen al drie toch? Dat vind ik wel anders. Ik ken twee mensen die twee pups tegelijk genomen hebben zonder andere honden. Die pups hebben beide enorm nestgenootjessyndroom. De ene twee kunnen niet meer bij elkaar zonder elkaar af te maken. En de andere twee negeren alles en iedereen behalve elkaar.

Maar alles is te trainen natuurlijk. Jullie zijn geen beginners op gebied van honden :Y)

Oei nee, daar hebben we absoluut geen last van! Ze hebben wel een speciale band en tolereren veel meer van elkaar, maar het is geen probleem.

Maar Dana is van mij en Harvey van Kay, dat is natuurlijk ook anders.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:51

Ik heb ook twee jonge honden, schelen 5 maanden. Was niet mijn voorkeur maar door overlijden van kenai toch gedaan. Ze kunnen enorm samen stoeien en het huis op stelten zetten maar ook heerlijk rustig samen slapen. Ik heb er dan wel nog een jack russel bij van bijna 9 maar die bemoeid zich niet met de dames.

Ik zou het niet snel weer doen maar tot nog toe valt het me niks tegen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:56

Dat huis op stelten zetten herken ik wel. Hier doet alleen de oudste niet mee dan. Maar dan vrees ik altijd voor de deuren. Ze proberen dan altijd met vier tegelijk door het hondenluik te gaan. _O-

Buiten rondje rennen, binnen rondje rennen, over de bank, salontafel en eettafel, naar buiten, rondje rennen enz. :')

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:03

KimD schreef:
Dat huis op stelten zetten herken ik wel. Hier doet alleen de oudste niet mee dan. Maar dan vrees ik altijd voor de deuren. Ze proberen dan altijd met vier tegelijk door het hondenluik te gaan. _O-

Buiten rondje rennen, binnen rondje rennen, over de bank, salontafel en eettafel, naar buiten, rondje rennen enz. :')

Klinkt alsof je mijn huishouden omschrijft.. _/-\o_ gelukkig weten ze ook goed dat klaar ook echt klaar is. In het bos mogen ze van mij dan wel gewoon helemaal los gaan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:12

Het duurt nooit lang, dat zijn letterlijk de dolle vijf minuten. Het huis is hondproof, dus ze doen maar. :')

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:35

Mijn eerste honden had ik er 3 in 1 jaar;) De 2 dames die ik nu nog heb daarvan schelen 3 weken. Eentje kreeg ik in oktober 2009, de andere in januari 2010. Zou het nooit meer doen zo, maar vond het toen prima haha. Waren dan ook geen actieve werkhonden. Dit jaar worden ze allebei 10 jaar. <3 Olly heeft er ook weinig aan qua spelen haha, die moet zichzelf vermaken.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:54

Voor degenen met pups die op 2-3 maanden al de nacht doorsliepen: hielden ze dan altijd de hele nacht alles op? Ik zie dat hier nog niet helemaal gebeuren :')
Wij gaan er nu elke 4 uur uit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 12:04

Simoonzel schreef:
Voor degenen met pups die op 2-3 maanden al de nacht doorsliepen: hielden ze dan altijd de hele nacht alles op? Ik zie dat hier nog niet helemaal gebeuren :')

jahoor :)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:08

Ik had nala al snel op 6 uur zitten en dit langzaam uitgebouwd. Nu met 6 maand kan ze 9 uur in de bench. Vast nog wel langer maar ik vind 9 uur lang zat

Zijn er mensen met tips om straks van snachts gesloten bench naar open bench te gaan? Ben bang dat ze gaat piepen en blaffen voornamelijk. Slopen doet ze niet echt gelukkig.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:23

Simoonzel schreef:

Op 3 maand sliep hij van 11 tot 6, op 3,5 maand sliep hij van 11 tot 10 :j

Ik heb eerst naast de open bench geslapen (waar hij direct uit ging en op mij ging liggen), toen mijn andere hond met hem beneden gelaten en toen helemaal alleen.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:39

Maar Twilight wat is snel? :P
Onze man is natuurlijk nog maar 9 wk dus ik heb geen hoge verwachtingen. Maar wat een luxe zou het zijn als hij over 3 weken kan doorslapen!
Morgen ga ik hem alvast de kennelhoest enting geven omdat we maandag beginnen met cursus. :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:54

Dexter sliep met 10 weken gerust 12 uren achter elkaar :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:52

De ene pup hier met 7 weken gekregen (wat vroeg maar moeders moest er echt niks meer van weten) en zelfs die sliep al van 11 tot 7uur door. Nog nooit snachts een ongelukje gehad!

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:03

Zhena sliep ook van half 11 tot half 6. Wij gaan er altijd half 6 uit en moe(s)ten haar altijd wakker maken. Ze heeft nooit snachts gepiept. Of gejankt, dan was ik er wel uit gegaan. Alleen de eerste 2 nachten heeft ze 5 minuutjes gejankt voordat ze ging slapen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:26

Ik wou 4 a 5 jaar er tussen maar Yaro mocht net geen 10 jaar worden ipv de 12 a 13 jaar die ik erg gehoopt had.

Kenzo dacht ik dan een jaar alleen te houden ivm wat meer leeftijd verschil dan en omdat ik behoorlijk veel werk aan hem heb qua zijn karakter. Echter hij ging enorm aan mij hangen en zijn hond agressie erbij heeft mij doen besluiten vlot een 2de erbij te nemen. Omdat een stabiele volwassen hond van 5 a 6 jaar vinden naar mijn en kenzo zijn smaak geen optie leek ben ik voor een pup gegaan.
Uiteindelijk schelen ze 20 maanden. Wel is Kymo heel ander formaat en type hond dus hoop uiteindelijk als Kenzo oud mag worden ongeveer 11 a 12 jaar dat Kymo dan met zijn 10 jaar nog fit is en paar jaar langer mee gaat

Tussen hun in zit Finnley. Kenzo nu 26 maanden, Finnley 18 maanden en Kymo 6.5 maand.
Maar Finnley woont natuurlijk niet bij mij maar zijn ze wel 12 tm 18 uur per dag mee samen. We hebben gelukkig daarnaast nog wel 3 van 9, 8,7 jaar dus zit nog wel stabiel volwassen bij. We gaan wel afbouwen naar 4 maar dat gebeurt enkel als de 2 oudste (husky's) overlijden. Voor hun komen geen andere hinden tetug. Mocht 1 van de andere 4 overlijden da is het een ander verhaal.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:22

Troy sliep ook al snel door.

18 weken oud en 12, 5 kg liefde!

Afbeelding

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:29

Ben nog altijd fan van hem :D

Naya heeft alleen de eerste nacht 1x er uit gemoeten en daarna sliep ze meteen door. denk dat ik na een dikke week al terug in mijn eigen bed sliep met de app van de camera op mijn telefoon :) Maar voor overdag niets in huis te doen heeft het een maand geduurd, de plaste waar ze stond :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 15:54

met zn eigenwijze oren! ik vind hem zo grappig!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:15

Zijn er hier nog meer met ongeholpen honden samen? En wat doe je dan in de loopse periode? Ik dacht het allemaal bekeken te hebben maar mn collega schrikt me net best wel af... :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 17:21

xDenies schreef:
Zijn er hier nog meer met ongeholpen honden samen? En wat doe je dan in de loopse periode? Ik dacht het allemaal bekeken te hebben maar mn collega schrikt me net best wel af... :o

Boellie en chick zijn beide ongeholpen. Het is gewoon echt afhankelijk van hoe de reu reageert. Ik heb een hele makkelijke die maar een dag of 5 reageert en de rest van de tijd samen loopt. Hij reageert vanaf het moment van ovuleren (of in iedergeval vanaf de progesteron waarde 5 aangeeft.)

Maar er zijn ook genoeg honden die helemaal niet reageren of alles afbreken, joelen, niet eten, onzindelijk worden etc.

Wat merk je nu in de woonomgeving/ het bos aan de honden?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:26

Hier ook, maar de teef bijt flink van zich af als ze niet op haar dagen zit, dan vind ze dat gepruttel van haar pruttel tien keer niks.

Ze heeft ook een gedeelte van de dag een broekje aan en 's nachts een broekje en MPS shirt, maar 's nachts zijn nog nooit problemen geweest. De reuen gaan ook gewoon liggen.

Zo af en toe zet ik de heren in de (binnen)ren, dan kan ze zonder broekje rondrennen en zich verzorgen.

Edit: Wat Kim zegt. Het is echt niet zo'n gruwel als wat sommige mensen beweren. Dan waren er geen fokkers meer. :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:34

Als je genoeg ruimte hebt om te scheiden, geen probleem. Ik word er zelf niet zo blij van.. reu die niet eet en constant loopt te zeuren, teef die haar achterste in de neus van de andere teef duwt.. en dus ook de reu. Maar ze is te oud om nu nog te laten steriliseren, dat risico durf ik niet te nemen. Dus we moeten het maar een paar jaar overleven. :')

Hoor vaak dat reuen die een keer gedekt hebben, het wat beter snappen wanneer een teef er klaar voor is. Dus dan is het een wat kortere periode dat je er last van hebt. Hopelijk is dat bij Olly ook zo. -O- In de toekomst zou ik zelf in ieder geval nooit meer een intacte teef en reu bij elkaar doen, daarvoor woon ik ook niet groot genoeg.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 17:57

Ianthe schreef:
Als je genoeg ruimte hebt om te scheiden, geen probleem. Ik word er zelf niet zo blij van.. reu die niet eet en constant loopt te zeuren, teef die haar achterste in de neus van de andere teef duwt.. en dus ook de reu. Maar ze is te oud om nu nog te laten steriliseren, dat risico durf ik niet te nemen. Dus we moeten het maar een paar jaar overleven. :')

Hoor vaak dat reuen die een keer gedekt hebben, het wat beter snappen wanneer een teef er klaar voor is. Dus dan is het een wat kortere periode dat je er last van hebt. Hopelijk is dat bij Olly ook zo. -O- In de toekomst zou ik zelf in ieder geval nooit meer een intacte teef en reu bij elkaar doen, daarvoor woon ik ook niet groot genoeg.

Dan is Boellie gewoon slim _O- Die heeft dit vanaf het begin af aan gedaan. Het enige verschil wat ik aan hem merk sinds het mogen dekken/sperma afname ivm inseminatie is dat ie nu iets onrustiger is. Dus hij krijgt een kleed over de bench. dan is hij rustig. Of ik gooi er bij chick een kleed over/voor. Dan is hij ook rustig.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:05

Zig dekte onze oude teef altijd als ze loops was en daarbuiten ook wel. Maar tbh, hij dekt AJ ook wel eens :').