djinnie schreef:Ik vind dat HC zeker wel een punt heeft. Er wordt door veel mensen nog best flink "ja maar" geroepen. Dat doet ie anders nooit... bekend zinnetje?
Er moet iets gebeuren, een rassenlijst gaat niet werken, getuige alle verwarring bij kruisingen en andere rassen. De gemiddelde agent of boa met een rasbeschrijving laten lopen is onrealistisch, ook gezien alle mixjes. Grootte is dan vele malen duidelijk en logischer.
Niet dat ik onze toekomstige hond graag zal korven, maar het klinkt wel als een eerlijke en vooral duidelijke regel. Dan pik je dus ook die gevaarlijke labmix mee, die neurotische herder of die berner met een kronkel in de kop.
Sorry, ik zie juist heel veel mensen hier met HR honden die open staan voor een oplossing, maar gewoon de maatregel "alle HR honden maar muilkoven" onnuttig vinden en er wordt juist heel open meegedacht wat dan wel een acceptabele oplossing kan zijn.
Ik zie vooral heel veel ja, maars bij de schreeuwers zonder HR honden die roepen dat de HR honden maar gemuilkorft moeten, uitsterfbeleid, weetikwat. Maar zodra men dan roept alle grote honden te muilkorven schieten ze in de jamaarstand, want hun hond doet niks en hoeft niet te leiden onder de kwade.
Ik zou niet blij zijn met ern muilkorf, maar tijdelijk met een duidelijke einddatum zou ik het kunnen accepteren. Blijkbaar moet er na 10jaar niks doen en mensen die met een aangevallen hond komen uitlachen, nu ineens binnen zeer korte duur een paniekplan opgezet worden. En dat steekt me wel ja.