Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:49

Chippen heeft hier totaal geen zin, zit pal aan de grens en als de chip al ooit gecontroleerd wordt blijkt nog heel vaak dat de verschillende chip readers niet in staat zijn de chip te lezen.
Heb ik met mijn paarden en honden al problemen mee.

En bij de honden is de registratie blijkbaar ook niet altijd even geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:14

Het gaat bij de registratie inderdaad vaak fout, het wordt of helemaal vergeten of de gegevens worden niet veranderd bij verhuizing/ander telefoonnummer/nieuwe eigenaar.
Er zijn bepaalde chips waarbij je de fabrikant kan bellen om te kijken door welke dierenartspraktijk de chip gezet is maar dat is niet bij alle soorten zo. Vooral bij honden zit je dan nog met de Raad van Beheer chips want ook deze moeten nog geregistreerd worden en dat weten veel mensen niet.. met als vervolg dat je alleen op kantoortijden naar het RVB kan bellen en dus in de avonden niet achter de gegevens komt, tenzij je op de site zoekt en de hond een kennelnaam heeft, dan kan je die opzoeken met Google, Fokker bellen (als die nog actief is) en dan maar hopen dat de Fokker zo behulpzaam is om mee te werken en de gegevens op te zoeken.

Wil je dat de chip echt nut heeft dan zal je een poosje na het chippen moeten laten kijken of het lichaam de chip er niet uit gewerkt heeft, (laten readen dus) de gegevens na moeten kijken op internet en bij elke wijziging de gegevens aan moeten passen maar dat gebeurd helaas vaak niet.

Anoniem

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:44

Ook ik laat mijn (binnen)katten niet chippen hoor, en ja er kan altijd wat gebeuren maar dat risico neem ik.
Ik vind het dom geld verspilling, net als ieder jaar ze laten enten, en puntje bij paaltje zijn grotendeels van de katten die vermist zijn en elders gevonden alsnog niet gecontroleerd op een chip oid.

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:07

Uhm "dom geld verspilling"? Er worden door de chip dieren herenigd met hun baasjes, of baasjes weten dat hun dier is overreden, hoe kan dit verspilling zijn? Tuurlijk hoop je dat je kat nooit ontsnapt maar je hebt het niet altijd in de hand. Ik betaal liever die 40 euro eenmalig dan dat ik het risico loop dat ik mijn kat nooit meer zal zien...

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:23

Ik wist dankzij de chip binnen 10 minuten dat mijn kat door de dierenambulance was opgepikt en ik had haar denk een uur later weer thuis.
Zonder chip was ze nu wsl herplaatst en had ik haar nooit weer teruggevonden.

Anoniem

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:38

Chippen kan vaak zelfs gratis of voor een heel klein bedrag rond dierendag, dus geldverspilling is niet echt een excuus..

Abeltje1990

Berichten: 284
Geregistreerd: 30-07-10
Woonplaats: Yerseke

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:17

Ik vind chippen echt geen geld verspilling, mijn eerste kat is helaas een keer aangereden geweest, door een onbekende naar een dierenarts in een andere plaats gebracht vanwege weekend dienst.
Door de chip wist ik na de verzorging van mijn kat waar ze was.

Mijn lieve rode kater, heeft een hersenbloeding buiten gekregen was niet meer in staat om te lopen, ik was hem al kwijt aan het zoeken geweest. Een dorpsgenoot had hem gezien ergens achteraf, dierenambulance gebeld. wederom de chip had ik meneer terug. Kon ik zelf afscheid nemen en hem in laten slapen. Dit had anders niet gekund.

Een chip hoeft geen leven te redden, maar kan wel voor zorgen dat ik dus wel bij een afscheid kan zijn. Ik zal dus altijd mijn dieren chippen.

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:18

Ik heb mijn katten ook gechipt en toen mijn poes werd doodgereden en opgehaald was door de dierenambulance vond ik het heel fijn dat ik gebeld werd en dus wist wat er met haar gebeurd was en afscheid kon nemen. Zelfs mijn 2 binnenkatten zijn daarom gechipt.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:20

Wij doen weer een chip poging bij de volgende enting. Maar ze hebben het nu al 4x geprobeerd. Het wil niet zo gek.

DearLove
Berichten: 1553
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:34

Hier ook nog nooit de katten gechipt, we woonden eerder ook op een woonboerderij achteraf en zijn maar 1 keer een kat echt kwijtgeraakt welke door andere mensen zomaar in huis genomen bleek te zijn. Wel vaker een aangereden kat gehad(risico met drukke weg maar ze genoten teveel van het buiten leven, waren echte buiten katten) en deze heb ik altijd allemaal zelf weer gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 00:25

Gratis chippen heb ik nog nooit gehoord. Bijwerken van de chip heb ik overigns ook niet gedaan bij de verhuizing, was me te duur. Binnenkatten zijn ook niet gechipt bij ons, ook te duur en nooit acties mee..
Helaas zijn er ook geen sterilisatie/ castratie acties meer tegenwoordig, dus daarvoor heb ik rondgebeld voor de beste prijs voor 3 dieren tegelijk, met de chip kon niemand een interessant prijsje maken helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 00:31

De asiels hebben er wel acties mee, hier is het elk jaar gratis tijdens de open dag, ook dierenartspraktijken hebben wel eens acties in bepaalde weken.
Ik blijf het toch apart vinden dat het te duur zou zijn, als je je kat wel kwijtraakt doordat hij ontsnapt oid lijkt me het toch fijn om te weten dat er een chip in zit en de mogelijkheid er is dat er meteen contact opgenomen word. Niet alleen als de kat gezond of juist dood wordt aangetroffen maar ook als hij bijv aangereden is en er een keuze gemaakt moet worden tussen behandelen of euthanasie.

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 01:29

Shanna schreef:
Bijwerken van de chip heb ik overigns ook niet gedaan bij de verhuizing, was me te duur.

Dat kan gratis bij de virbac backhomeclub.
Kwestie van aanmelden, gegevens invoeren en bij een wijziging deze zelf aanbrengen in je account.
Idem voor invoeren nieuwe chipnummers en afmelden vd chip.
Geloof dat fokkers wel een bedragje moeten betalen, maar voor particulieren is het iig gratis.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 02:25

Ik moet toch even kwijt dat ik bij alles te duur vinden een nare smaak krijg. Dieren kosten geld. Het gaat echt om kleine bedragen. Kleiner dan goed voer en dierenarts kosten bij ziekte. Hopelijk hoeft er dan geen een ooit op medicatie.

Wij hebben vorig jaar onze beide puppen overgezet op onze naam en was geloof ik maar 5 euro per hond. Kan ook 10 euro zijn geweest, maar meer was het niet. Wil het evt wel opzoeken nog.

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 03:24

Ik betaal alles met liefde als het gaat om de verzorging van mijn dieren, maar voor elk wijziginkje minimaal €4,- afrekenen vertik ik als er ook een gratis optie is die ook gewoon omhoogkomt als je op chipnummer zoekt.
Net zoals ik ook gerust kijk naar goedkopere alternatieven als dit binnen de mogelijkheden ligt wb voer/grit/behandelingen/etc.

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 03:33

Uhm wijzigen kost niks? Ik heb laatst toevallig zelf mijn katten geregistreerd en kon zo iets wijzigen...

Dorien66

Berichten: 1665
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 06:41

superpony schreef:
Ik moet toch even kwijt dat ik bij alles te duur vinden een nare smaak krijg. Dieren kosten geld. Het gaat echt om kleine bedragen. Kleiner dan goed voer en dierenarts kosten bij ziekte. Hopelijk hoeft er dan geen een ooit op medicatie.

+1

snuffie123
Berichten: 1291
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:26

superpony schreef:
Ik moet toch even kwijt dat ik bij alles te duur vinden een nare smaak krijg. Dieren kosten geld. Het gaat echt om kleine bedragen. Kleiner dan goed voer en dierenarts kosten bij ziekte. Hopelijk hoeft er dan geen een ooit op medicatie.


Precies wat ik ook dacht.

Verder ben ik wel benieuwd Ts, heb je nog iets gehoord van de oude eigenaren?
Ik vind trouwens dat je het allemaal prima hebt gedaan hoor. Ik had misschien hooguit gebeld dat ik de kat nu al 2 jaar heb en dat het goed met hem gaat, maar daar ook meteen bij gezegd dat ik hem zelf houd.

Isabel

Berichten: 2275
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:34

Shanna schreef:
Gratis chippen heb ik nog nooit gehoord. Bijwerken van de chip heb ik overigns ook niet gedaan bij de verhuizing, was me te duur. Binnenkatten zijn ook niet gechipt bij ons, ook te duur en nooit acties mee..
Helaas zijn er ook geen sterilisatie/ castratie acties meer tegenwoordig, dus daarvoor heb ik rondgebeld voor de beste prijs voor 3 dieren tegelijk, met de chip kon niemand een interessant prijsje maken helaas.


Je kunt toch zelf de gegevens van je chip bijwerken? Ff inloggen en ander adres intypen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:51

lor1_1984 schreef:
Ik betaal alles met liefde als het gaat om de verzorging van mijn dieren, maar voor elk wijziginkje minimaal €4,- afrekenen vertik ik als er ook een gratis optie is die ook gewoon omhoogkomt als je op chipnummer zoekt.
Net zoals ik ook gerust kijk naar goedkopere alternatieven als dit binnen de mogelijkheden ligt wb voer/grit/behandelingen/etc.


Ik weet niet waar jouw dier geregistreerd staat maar bij mij is wijzigen gratis?

Zerena

Berichten: 3893
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:54

Ts heb je nog wat gehoord?

Elsje123

Berichten: 582
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:58

Wij waren maar wat blij dat wij onze kat gechipt hadden een paar jaar terug. Hij was dood gereden en we hadden nooit geweten wat er met hem gebeurd was als hij niet gechipt was geweest. Hij was namelijk een pittig stukkie uit de buurt, wij hadden niet verwacht dat hij zo ver van huis ging. Begrijpen doe ik het wel, dat ie daar heen ging, want het was bij een boomgaard en een slootkant met veel muizen enzo. Onze huidige katten zijn ook gechipt en ik ga er maar vanuit dat zij ook weer van die grote rondes maken, hoewel ik hoop van niet! ;-)

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:20

Misschien moeten jullie een nieuw topic aanmaken voor de wel of niet laten chippen discussie? Het gaat nu al een tijd flink off topic.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:42

Chippen kost toch iets van 30 euro en registreren 5 ofzo.
Nou poepoe. dat is 35 euro op een heel katten leven.

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:07

Zullen we ontopic blijven? :o