edit: waas kan ook idd wel bacterië zijn alleen afkloppen heb ik t nog nooit gehad in alle jaren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mioux schreef:Alg is iets wat komt, ook als er geen leven in zitAlg komt bijvoorbeeld bij het opstarten, bij teveel "troep" in je water ook al zie je het niet en ook door licht etc.
Als je garnalen neemt moet je veel levend groen erin doen(mos planten etc), en niet koud water, sommige zelfs op een speciale ph bodem.
Vuurgarnaaltjes zijn vaak het beginners garnaaltje, kan op een bodem wat jij wil (zand grint etc) maar ook die moeten geen nep planten maar echte planten en mossen. Plastic planten kan soms zelfs giftig zijn door de bewerking ervan. Vuurtjes kan je al rond 24-25 graden houden minimaal per 10, kan ook makkelijk in die 30 graden hoor. Je kan speciaal garnalen voer halen, ik doe het altijd wel voor kweek en kleur. Maar je hebt soms ook gewoon voer tabletten wat sommige gebruiken.
WenMLove schreef:Hoi! ik kom weer even binnenvallen met wat vraagjes
voor Sinterklaas heb ik van mijn ouders een 60x30x30 aquarium gekregen, en ik zit nu op de site van oceanandlake te kijken welke vissen hier goed in kunnen. Ik kwam de guppen tegen en bij het advies staat dat er per mannetje minimaal 2 vrouwtjes bij moeten. Nu zijn die visjes er in heel veel verschillende kleurtjes, en ik vroeg me af of ik deze visjes in verschillende kleuren bij elkaar kan houden ( bv. 2x turqooise vrouw + 1x turkooise man, met 2x geelstaart vrouw + 1x geelstaart man en zo nog meer kleurtjes. )
misschien een hele domme vraag maar ik vraag het me toch af
Kozbi schreef:WenMLove schreef:Hoi! ik kom weer even binnenvallen met wat vraagjes
voor Sinterklaas heb ik van mijn ouders een 60x30x30 aquarium gekregen, en ik zit nu op de site van oceanandlake te kijken welke vissen hier goed in kunnen. Ik kwam de guppen tegen en bij het advies staat dat er per mannetje minimaal 2 vrouwtjes bij moeten. Nu zijn die visjes er in heel veel verschillende kleurtjes, en ik vroeg me af of ik deze visjes in verschillende kleuren bij elkaar kan houden ( bv. 2x turqooise vrouw + 1x turkooise man, met 2x geelstaart vrouw + 1x geelstaart man en zo nog meer kleurtjes. )
misschien een hele domme vraag maar ik vraag het me toch af
Haha tuurlijk kan dit! Krijg je mooie mixjes van!
Let er wel op dat een aquarium eerst 3/4 weken moet staan voor er vissen in kunnen
Mioux schreef:hey dan woon je bij mij in de buurt? ocean and lake zit hier om de hoek (nou ja 10 min rijden).
Je kan elke kleur van gup samen houden hoor, vaak krijg je dan kruisingen eruit (zou zelf persoonlijk 1 man 4 vrouwen houden ivm stress voor vrouwen). Kruisingen kunnen soms erg gaaf uitpakken kwa kleuren !