[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:25

Ik zelf ook niet hoor, maar zie het meer. Vooral bij "verkeerd" zand gebeurd het nog wel eens. Ik zelf heb altijd filterzand of rivier zand, na 1 keer spoelen al geen waas, maar neem nooit een risico :P

edit: waas kan ook idd wel bacterië zijn alleen afkloppen heb ik t nog nooit gehad in alle jaren :) Wel 1 keer witte waas gehad 2 dagen ivm nieuw plantenbemesting

Casarell

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:27

Kozbi.. heb je een foto?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:34

Jaa was net van plan om een foto te maken. Ik heb wit rivier zand van de Hornbach, ik moet zeggen dat ik dit ook nog nooit heb gehad..

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:36

dit vind ik meer een waas van zand niet van bactieren :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:42

Dat hoop ik daar maar op!
Heb net even de filterwattem uitgespoelds en deze waten heeeelemaal oranje.. Geen idee hoe dat komt.

Ik heb javavaren, anubias nana, naaldgtas en javamos besteld, kunnen deze hier tegen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:44

bacterien als je op start kan het door komen hoor, je filters en bak moeten even een stabiele waarde aannemen en eerst krijg je altijd gedoe. Zoals bacterie en nitriet piek vaak.

Als ik je bak zie zeg ik door het zand, zou eventueel al wel planten bestellen die zuiveren het water ook. anubias nana is een sterke plant, java varen ook wel en mos altijd wel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:46

Lijkt wel van zand he :j

Hoe groot is de kans dat een aquarium wat al een jaar of 8 ongebruikt bij iemand staat nog waterdicht is?
En is dat moeilijk om dan zelf nieuwe kit er tussen te doen?
Weten jullie dat?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:49

nee die is niet waterdicht, de kidnaden drogen al uit na enkele weken...

Ik neem t risico nooit en laat zulke staan, is best nog klus om alles opnieuw te maken.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:52

Oke dan hoop ik dat het aan het zand ligt! Thanks dames!

Ik zou het ook niet gokken, met mijn nieuwe heb ik gewoon geluk gehad, deze was ook 2dehands en heeft ook een heeeele tijd droog gestaan. Maar als ik jou was zou ik voor een iets nieuwere kijken..

Edit;
Trouwens even vergelijken van gister en nu.. Nou begin ik te twijfelen..

Vandaag:
Afbeelding

Gister:
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:59

Ik blijf erbij dat het bacteriën zijn, omdat de waas meer is dan gisteren en zand zich niet vermenigvuldigd..
Bovendien is die kans heel groot als alles een tijd stil heeft gestaan.. :j

Verder vind ik het nog steeds een mooie bak!!
Maar zou er wel nu al planten in zetten.. ook om de bacterie groei te laten stagneren en een stabiel milieu te creëren..

Liefst ook enkele snelgroeiers zoals waterpest of cabomba.. ;)
Laatst bijgewerkt door Casarell op 07-12-15 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:01

Als ik die foto's zie zeg ik inderdaad ook bactieren, gisteren was hij zo goed als helder.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:08

Kan de verkleuring niet komen door het hout?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:09

nee dan krijg je bruin kwa kleur ;) En nieuw hout gaat 99% van keren eerste periode alg op komen, soort oranje bruine kleur

Dit lijkt namelijk echt wittig/grijs

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:11

Mioux schreef:
Alg is iets wat komt, ook als er geen leven in zit :) Alg komt bijvoorbeeld bij het opstarten, bij teveel "troep" in je water ook al zie je het niet en ook door licht etc.

Als je garnalen neemt moet je veel levend groen erin doen(mos planten etc), en niet koud water, sommige zelfs op een speciale ph bodem.

Vuurgarnaaltjes zijn vaak het beginners garnaaltje, kan op een bodem wat jij wil (zand grint etc) maar ook die moeten geen nep planten maar echte planten en mossen. Plastic planten kan soms zelfs giftig zijn door de bewerking ervan. Vuurtjes kan je al rond 24-25 graden houden minimaal per 10, kan ook makkelijk in die 30 graden hoor. Je kan speciaal garnalen voer halen, ik doe het altijd wel voor kweek en kleur. Maar je hebt soms ook gewoon voer tabletten wat sommige gebruiken.

Bedankt!

Ik ga de bak eerst maar eens een tijd aanzetten met de inhoud. Ik zal dus ook een verwarming moeten aanschaffen. En ik zal wat mosjes erbij zetten. Dan een setje watertesters kopen, klimaat testen en dan zou ik glasgarnalen of witte garnalen wel héél mooi vinden.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:13

moet eerlijk zeggen met zo lichte bodem zou ik een met kleur kiezen die erop op valt. Ben bang dat snow white of glas je niet gaat zien in je bak :) valt helemaal weg op je bodem.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:14

Hoi! ik kom weer even binnenvallen met wat vraagjes :D
voor Sinterklaas heb ik van mijn ouders een 60x30x30 aquarium gekregen, en ik zit nu op de site van oceanandlake te kijken welke vissen hier goed in kunnen. Ik kwam de guppen tegen en bij het advies staat dat er per mannetje minimaal 2 vrouwtjes bij moeten. Nu zijn die visjes er in heel veel verschillende kleurtjes, en ik vroeg me af of ik deze visjes in verschillende kleuren bij elkaar kan houden ( bv. 2x turqooise vrouw + 1x turkooise man, met 2x geelstaart vrouw + 1x geelstaart man en zo nog meer kleurtjes. )
misschien een hele domme vraag maar ik vraag het me toch af :+

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:18

Ik heb nog geen planten hahaha, t enigste wat ik kan doen ik n beetje snoeie in de kleine bak, maar dat heb ik gister gedaan dus daar valt niet veel meer te snoeien.. Dan moet ik of een hele bos waterpeat uit de vijver vissen, of wachten op de bestelling van APO..

Ja het hout is ook nieuw he, heeft 2 uur in het bad gelegen en daarna er zo ingedaan dus als het water bruin was geworden had ik het gesnapt, maar dit heb ik nog nooit gehad..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:19

hey dan woon je bij mij in de buurt? ocean and lake zit hier om de hoek (nou ja 10 min rijden).

Je kan elke kleur van gup samen houden hoor, vaak krijg je dan kruisingen eruit (zou zelf persoonlijk 1 man 4 vrouwen houden ivm stress voor vrouwen). Kruisingen kunnen soms erg gaaf uitpakken kwa kleuren !

ellepel

Mioux schreef:
nee die is niet waterdicht, de kidnaden drogen al uit na enkele weken...

Ik neem t risico nooit en laat zulke staan, is best nog klus om alles opnieuw te maken.

Wel he, is wel ern mooie bak, maar als het erg veel werk is laat ik hem staan

Westernfreak

Duidelijk! :D

De waas is inderdaad wit, de watten zijn oranje vandaar dat ik even aan het hout dacht, maar inderdaad dan kleurt het water bruin en niet wit (of oranje).

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:20

WenMLove schreef:
voor Sinterklaas heb ik van mijn ouders een 60x30x30 aquarium gekregen, en ik zit nu op de site van oceanandlake te kijken welke vissen hier goed in kunnen. Ik kwam de guppen tegen en bij het advies staat dat er per mannetje minimaal 2 vrouwtjes bij moeten. Nu zijn die visjes er in heel veel verschillende kleurtjes, en ik vroeg me af of ik deze visjes in verschillende kleuren bij elkaar kan houden ( bv. 2x turqooise vrouw + 1x turkooise man, met 2x geelstaart vrouw + 1x geelstaart man en zo nog meer kleurtjes. )

Haha tuurlijk kan dit! Krijg je mooie mixjes van!

Let er wel op dat een aquarium eerst 3/4 weken moet staan voor er vissen in kunnen ;)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:21

Kozbi schreef:
WenMLove schreef:

Haha tuurlijk kan dit! Krijg je mooie mixjes van!

Let er wel op dat een aquarium eerst 3/4 weken moet staan voor er vissen in kunnen ;)

haha okay! ja ik twijfelde omdat in het 'boven water leven' mixjes meestal niet zo'n goed plan zijn :+ bedankt!
Mioux schreef:
hey dan woon je bij mij in de buurt? ocean and lake zit hier om de hoek (nou ja 10 min rijden).

Je kan elke kleur van gup samen houden hoor, vaak krijg je dan kruisingen eruit (zou zelf persoonlijk 1 man 4 vrouwen houden ivm stress voor vrouwen). Kruisingen kunnen soms erg gaaf uitpakken kwa kleuren !

Nee woon helemaal niet in de buurt maar ik kwam de site hier in het topic toevallig tegen haha, en vind dat er fijn bij staat aangegeven wat de visjes nodig hebben etc! Bedankt :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:23

Nee zag het je woont niet in de buurt hihi

Zou zelf dan wel 1 man 4 vrouwen houden, en je kan elke kleur bij elkaar doen hoor, let wel op met kweken, na verloop van tijd krijg je inteelt, en is dus wel slim af en toe wat weg te doen en nieuw bloed/guppies in te slaan. Anders krijg je na verloop van tijd scheve jongen en problemen :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:26

Nou de garnalen komen vandaag :) 30 stuks vuurtjes voor in de bak van me zoontje, met grote portie riccia fluitans en levermos erbij voor 25 euro, is mooi te doen toch?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:27

Wat zou der met de waas gebeure als ik de verwarming op 35 zet? Haha zoude ze dan dood gaan of word het dan meer :')

Dat is idd wel een mooie koop!