Seni schreef:Ik hoop dat het gewoon gekkigheid is Mariska, en dat alles over paar dagen weer oke is!
Bodhi is gelukkig een súper huishond. Zal zo foto invoegen. Maar ze zit niet overdag in de bench, maar kunt het er wel mee vergelijken, ze moet namelijk verplicht in der bed blijven. Soms mag ze er even uitkomen en ergens anders liggen. Der bench staat ernaast, daar gaat ze s'nachts in.
We gaan nu 3/4x per dag naar buiten, aan de lijn even plassen/poepen en weer naar binnen. Dus nog geen 5 minuten per keer buiten...
Voel me zó schuldig en zo rot tegenover haar. Dat ik niets kan uitleggen. Ze kijkt me wel steeds aan vanuit der bed.
Maar ik mag echt van geluk spreken dat ze het zo goed doet! Ze houd zich ontzettend rustig, ook buiten aan de lijn doet ze super goed. Soms loopt ze een beetje alsof ze op hete kolen loopt, klaar om te sprinten, maar over algemeen doet ze super. Maar ik moet niet proberen haar los te klippen want dan lijkt ze een op hol geslagen paard..
Fijn dat je bijna vooruit mag Mirriej! Wat geef je voor rustgevende middelen? Vetranquil of iets minder zwaars?
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar 1 van haar 'klachten' was dat als ik haar achterpoten deed invouwen en daarna uitstrekken dan ging ze rechtsachter steeds terug trekken en mocht ik 'm eigenlijk echt niet strekken. Dit mag ik nu wel. Maar ik wil geen hoop hebben.
Nog even met de chirurg/orthopeed erover gehad. Hij wilde na 6 weken rustig op gaan bouwen met bijv. bikejoring, als er dan klachten zijn dan eventueel MRI of Scintigrafie.
Ga het alleen niet zo doen. Tijdens bikejoring lijkt ze geen last te hebben en ik vind het te snel om dan de behendigheid alweer op te bouwen. En dan nog heb ik geen zekerheid van hoe het er binnenin uitziet, aangezien Bodhi geen pijn aangeeft.
Dus na 6 weken laat ik opnieuw rx maken. Kijken of de sluiering (hopelijk) weg is. En eigenlijk wil ik ook gewoon een MRI laten maken, zodat ik kan zien wat die spondylose (en die sluiering) in de rug doet.
Mag wat kosten, maar voor haar doe ik het! (ben ik heeeel blij dat ik haar vorig jaar alsnog heb laten verzekeren!)
Tja vetranquil en strikte benchrust is hier echt noodzakelijk. Ik kan haar gewoon bijna niet rustig houden
Ik zou inderdaad wel rustiger aan opbouwen. Orthopeed zei dat ik na 3 maanden ook weer mocht beginnen te sporten, maar dat zie ik niet gebeuren hoor
Waar ben je verzekerd? Ik ga morgen alles insturen naar de verzekering, we zitten nu al over de 1500 euro en daar komt nog aquatherapie en de rest bij.
Edit: Ik gebruik trouwens een orthobed voor Juna nu, misschien ook iets voor Bodhi? Geeft net dat beetje extra ondersteuning.