Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:26

xDenies schreef:
*\o/* *\o/* *\o/*
Even enthousiast ... ik ga dinsdag bij de pups kijken ......
*\o/* *\o/* *\o/*

Ik verwacht veel puppy foto's :D
Gister heb ik de beagle pup van mijn oom een tante gezien. Zooo lief. Helemaal niet knuffelig haha.
Soms zou ik willen dat Bing nog een pupje was. Toen hij een pup was wilde ik juist dat hij ouder was zodat ik er meer mee kon doen. Hij was ook niet zo knuffelig als nu, dat kwam echt pas bij een jaar of 3. :)

Cinnepin

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 17:28

Sarah vond het nodig om in de stromende regen lekker sprintjes te gaan trekken! Toen was ik zwaar doorweekt -O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:43

Ik weet niet of ik de foto's dan online mag plaatsen uiteraard, ik zal dat wel even netjes vragen :P
Ik vind het heel spannend ... zitten twee hele mooie pups in het nest waar ik weg van ben; nu nog even afwachten op de karaktertjes uiteraard.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:08

Pfff houd het goed in de gaten Mariska! Bij Bodhi was het ook iets onbenulligs. :(

Inmiddels hebben we 2 weken van de 6 weken benchrust erop zitten.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:19

Ik hoop dat ie snel herstelt Mariska!

Trekt Bodhi het een beetje die benchrust Angelique? Ontzettend naar zeg dat ze zoiets heeft. Ik hoop dat jullie toch nog weer kunnen gaan sporten.

Denies ik zag de foto's op fb voorbij komen, mooi nestje. Kleurtjes waren niet helemaal verwacht toch?

Gizmo zijn wond is gelukkig weer helemaal dicht. Heeft uiteindelijk bijna 2.5 week geduurd en hij moest ook echt rustig blijven om te zorgen dat ie t niet open trok. Ik was blij dat ie weer los kon, hij gedroeg zich op zich best netjes maar zeker de laatste week zag je wel dat ie behoorlijk teveel energie had.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:29

Seni schreef:
Pfff houd het goed in de gaten Mariska! Bij Bodhi was het ook iets onbenulligs. :(

Inmiddels hebben we 2 weken van de 6 weken benchrust erop zitten.

Hier dus precies zo, Juna liep eigenlijk ook meteen weer goed. En kreupelde bijna niet..
Hoe houdt je Bodhi rustig Angelique? Ik moet Juna echt rustgevende middelen geven hoor. Gelukkig nog maar een week complete benchrust en dan mag ze 4 keer per dag 5 minuten lopen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:31

Misschien vraag ik nu ietsheel doms, maar zit Bodhi ook echt in de bench dan? Vast? Toen Flappie dat ongeluk had gehad moest zij ook rustig aandoen maar ik liet haar gewoon op een kleedje bij me liggen en dan snachts vast in de bench.

Met Jinn gaat het gelukkig beter.
Vandaag mocht ie alleen naar buiten om wat te doen en voor de rest lekker warm binnen blijven. Morgen ook weer zo'n dag en dan woensdag maar weer even stukje wandelen.

Hij is vandaag wel stijf maar hij doet er niet anders om. Hij kliert etc wel. Het is wel gewoon Jinn, alleen dan stijf :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:02

Ik hoop dat het gewoon gekkigheid is Mariska, en dat alles over paar dagen weer oke is!

Bodhi is gelukkig een súper huishond. Zal zo foto invoegen. Maar ze zit niet overdag in de bench, maar kunt het er wel mee vergelijken, ze moet namelijk verplicht in der bed blijven. Soms mag ze er even uitkomen en ergens anders liggen. Der bench staat ernaast, daar gaat ze s'nachts in.

We gaan nu 3/4x per dag naar buiten, aan de lijn even plassen/poepen en weer naar binnen. Dus nog geen 5 minuten per keer buiten...
Voel me zó schuldig en zo rot tegenover haar. Dat ik niets kan uitleggen. Ze kijkt me wel steeds aan vanuit der bed.

Maar ik mag echt van geluk spreken dat ze het zo goed doet! Ze houd zich ontzettend rustig, ook buiten aan de lijn doet ze super goed. Soms loopt ze een beetje alsof ze op hete kolen loopt, klaar om te sprinten, maar over algemeen doet ze super. Maar ik moet niet proberen haar los te klippen want dan lijkt ze een op hol geslagen paard..

Fijn dat je bijna vooruit mag Mirriej! Wat geef je voor rustgevende middelen? Vetranquil of iets minder zwaars?

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar 1 van haar 'klachten' was dat als ik haar achterpoten deed invouwen en daarna uitstrekken dan ging ze rechtsachter steeds terug trekken en mocht ik 'm eigenlijk echt niet strekken. Dit mag ik nu wel. Maar ik wil geen hoop hebben.

Nog even met de chirurg/orthopeed erover gehad. Hij wilde na 6 weken rustig op gaan bouwen met bijv. bikejoring, als er dan klachten zijn dan eventueel MRI of Scintigrafie.
Ga het alleen niet zo doen. Tijdens bikejoring lijkt ze geen last te hebben en ik vind het te snel om dan de behendigheid alweer op te bouwen. En dan nog heb ik geen zekerheid van hoe het er binnenin uitziet, aangezien Bodhi geen pijn aangeeft.

Dus na 6 weken laat ik opnieuw rx maken. Kijken of de sluiering (hopelijk) weg is. En eigenlijk wil ik ook gewoon een MRI laten maken, zodat ik kan zien wat die spondylose (en die sluiering) in de rug doet.
Mag wat kosten, maar voor haar doe ik het! (ben ik heeeel blij dat ik haar vorig jaar alsnog heb laten verzekeren!)

Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:05

Seni schreef:
Ik hoop dat het gewoon gekkigheid is Mariska, en dat alles over paar dagen weer oke is!

Bodhi is gelukkig een súper huishond. Zal zo foto invoegen. Maar ze zit niet overdag in de bench, maar kunt het er wel mee vergelijken, ze moet namelijk verplicht in der bed blijven. Soms mag ze er even uitkomen en ergens anders liggen. Der bench staat ernaast, daar gaat ze s'nachts in.

We gaan nu 3/4x per dag naar buiten, aan de lijn even plassen/poepen en weer naar binnen. Dus nog geen 5 minuten per keer buiten...
Voel me zó schuldig en zo rot tegenover haar. Dat ik niets kan uitleggen. Ze kijkt me wel steeds aan vanuit der bed.

Maar ik mag echt van geluk spreken dat ze het zo goed doet! Ze houd zich ontzettend rustig, ook buiten aan de lijn doet ze super goed. Soms loopt ze een beetje alsof ze op hete kolen loopt, klaar om te sprinten, maar over algemeen doet ze super. Maar ik moet niet proberen haar los te klippen want dan lijkt ze een op hol geslagen paard..

Fijn dat je bijna vooruit mag Mirriej! Wat geef je voor rustgevende middelen? Vetranquil of iets minder zwaars?

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar 1 van haar 'klachten' was dat als ik haar achterpoten deed invouwen en daarna uitstrekken dan ging ze rechtsachter steeds terug trekken en mocht ik 'm eigenlijk echt niet strekken. Dit mag ik nu wel. Maar ik wil geen hoop hebben.

Nog even met de chirurg/orthopeed erover gehad. Hij wilde na 6 weken rustig op gaan bouwen met bijv. bikejoring, als er dan klachten zijn dan eventueel MRI of Scintigrafie.
Ga het alleen niet zo doen. Tijdens bikejoring lijkt ze geen last te hebben en ik vind het te snel om dan de behendigheid alweer op te bouwen. En dan nog heb ik geen zekerheid van hoe het er binnenin uitziet, aangezien Bodhi geen pijn aangeeft.

Dus na 6 weken laat ik opnieuw rx maken. Kijken of de sluiering (hopelijk) weg is. En eigenlijk wil ik ook gewoon een MRI laten maken, zodat ik kan zien wat die spondylose (en die sluiering) in de rug doet.
Mag wat kosten, maar voor haar doe ik het! (ben ik heeeel blij dat ik haar vorig jaar alsnog heb laten verzekeren!)

Tja vetranquil en strikte benchrust is hier echt noodzakelijk. Ik kan haar gewoon bijna niet rustig houden :(

Ik zou inderdaad wel rustiger aan opbouwen. Orthopeed zei dat ik na 3 maanden ook weer mocht beginnen te sporten, maar dat zie ik niet gebeuren hoor :=

Waar ben je verzekerd? Ik ga morgen alles insturen naar de verzekering, we zitten nu al over de 1500 euro en daar komt nog aquatherapie en de rest bij.

Edit: Ik gebruik trouwens een orthobed voor Juna nu, misschien ook iets voor Bodhi? Geeft net dat beetje extra ondersteuning.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:01

Ik hoop ook dat het lompigheid (?) is van Jinn.
Dat we het warm houden helpt denk ik ook wel.
Laat hem deze week wel thuis van behendigheid, gewoon voor de zekerheid.

Alleen nu ga ik woensdag zelf naar de dokter. Als ik loop dan heb ik soms het idee dat mijn lies uit de kom schiet en er weer in klapt.
Weet niet eens of dat kan maar het voelt wel zo.
Het is ook niet met elke stap en soms ook een hele dag geen last maar mensen om me heen zeggen dat het best een liesbreukje kan zijn?
Geen idee, hoor het woensdag, althans, hoop dat Meneer Dokter er iets mee kan

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:22

Bijzonder Mariska! Ben benieuwd wat de dokter zegt.

Mirriej, ventraquil is heftig spul, maar werkt inderdaad wel goed!
Toevallig de dag erna meteen een orthopedisch kussen aangeschaft ja! Vandaar dat ze zo 'recht' ligt.
Bij Proteq. Ik geloof niet dat fysio erbij in zit bij mij. Heb die rekeningen niet ingestuurd. Ik zit nu op 500 euro. MRI zit ook op 800/900 en rx nog een keer dus al met al loopt het wel op!

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:29

Vanavond examen met puck :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:40

maaaikkee schreef:
Vanavond examen met puck :)

Succes!

Bij ons is zoveel regen gevallen dat de lessen van gisteren en vandaag zijn afgelast.
Er liggen allemaal plassen op het veld en je zakt een stuk er in weg.
Normaal kunnen onze velden heel veel regen hebben maar dat viel dus nu ff tegen

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 18:34

Afbeelding
Een laptop kan prima door als hoofdkussen :j

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:35

Haha, maffe hond :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:02

Haha geweldig!
Succes vanavond!

On my way to de puppies!!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 20:25

FOTO"SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:26

Succes Maaike!
En Denies veel plezier :)

Kan makkelijk Cinnepin, niks vreemds aan :')

Hier vandaag eindelijk weer naar de schapen geweest. Vanwege Gizmo's ongelukje hebben we een paar weken overgeslagen.
Ging met Gizmo best goed, echt een paar stappen vooruit ineens dus kwam heel happy van t veld af. Ook complimentje gehad van de trainer dat het een behoorlijk verschil was met de laatste paar keer. Met Swirl ging t wat minder, ze luisterde niet best en was ook niet onder de indruk van druk of correctie. Enige wat ze wilde was steeds terug naar 12 uur via de kortst mogelijke manier. Ze loopt thuis ook nogal de grenzen op te zoekemn dus denk dat we zelf gewoon wat duidelijker moeten zijn op t moment.
Zondag workshop balans en coordinatie, ben erg benieuwd :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 20:28

Oh leuk zeg!!!

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:25

Puck is geslaagd :)
Waren tweede van de groep omdat ik zelf een herkansing had van de theorie, waaren domme vragen met rare antwoorden, 3 van de 8 haalde hem in 1 keer met de maximaal toegestane fouten dus tja.. Puck luisterde wel het beste :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:26

Gefeliciteerd *\o/*

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 13:08

Gefeliciteerd!!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:01

Ik wil toch een afspraak maken bij een osteo voor Jinn.

Ik heb op internet wat rond gespeurd voor mensen hier in de buurt en daar kwamen Marcia Veldboer en Ellen Door uit.
Ervaringen? Tips? Iemand? :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 14:34

helaas kan ik je niet helpen daarmee...succes met de zoektocht

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:35

Vanwaar de keus voor osteo? Fysio zit geloof ik Marianne Krediet wel bij in de buurt. Weet 't niet zeker