Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eoweyn_x schreef:Hoe is dst ineens omgeslagen dan? Het ging toch zo goed las ik op bunnybunch? Nu is het sowieso een risico met en jong konijn die min of meer maar "moet" samenleven met een andere. Hij begint nu te puberen en dan slaat dat weleens om
Delphi schreef:Lora, hier een flesje en een losse drinkbak zodat ze kunnen kiezen. Ik heb ook gelezen dat konijnen schijnbaar via een fles te weinig drinken binnen kunnen krijgen.Eoweyn_x schreef:Hoe is dst ineens omgeslagen dan? Het ging toch zo goed las ik op bunnybunch? Nu is het sowieso een risico met en jong konijn die min of meer maar "moet" samenleven met een andere. Hij begint nu te puberen en dan slaat dat weleens om
Ik heb geen idee! Ze lagen lief en rustig naast elkaar, aten samen uit dezelfde bak en wasten elkaar regelmatig. Het rammetje is echter de 'boosdoener'.
Voor nu heb ik ze gescheiden en laat ze even een paar weken bijkomen. Dan is de ram ook ouder en probeer ik het nogmaals. Ik was in de veronderstelling dat het puberen ook minder zou zijn door de castratie.
Ik wil graag 2 franse hangoren en die vind je bijna nooit in opvangen.
Het gekke is dat ik via de opvang ook een wat oudere ram heb gehad. Dat ging ook maar een paar weken goed bij mijn voedster. Toen begon hij haar tijdens het wassen echt kaal te plukken. Mijn voedster kreeg toen echt behoorlijke kale plekken op haar lijf en op den duur raakte hij gefixeerd op het wassen van haar ogen, met wondjes tot gevolg. Dit alles leidde weer tot onrust en toen heb ik ze gescheiden en kort erna werd mijn voedster flink ziek.