hopelijk knapt de rest goed op
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PBA_ schreef:Ja geitenkaas vind ik wel lekker. Vorig jaar had ik alleen maar bokjes en zijn ze naar de slacht gegaan. Toen rees mij de vraag waarom niet zelf laten slachten en in de vriezer doen. Maar ja dan komt het gevoel naar boven he. Ik weet dan wel dat ik eerlijk vlees heb en ze een goed leven hebben gehad tot het hun tijd is. Maar toch, ondanks dat ik vlees heerlijk vind, twijfel ik. Hypocriet natuurlijk want vind koeien super leuk en lief maar ook lekker, net als kip bijvoorbeeld. Vorig jaar waren de kleintjes niet van mij en moest ik ze afstaan dit jaar zijn ze wel van mij en moet ik beslissen wat te doen. Naar de slacht gaan ze toch wel maar wel pad moet ik bewandelen als ik ze voor eigen gebruik moet laten slachten? Nu hoop ik toch dat ik allemaal dames krijg hoor.
spatter schreef:bokjes moeten voor een bepaalde tijd geslacht worden, voordat ze gaan stinken want het vlees smaakt dan ook niet meer lekker.
Het vlees smaakt als schapenlam.
xMathilde schreef:PBA_ schreef:Ja geitenkaas vind ik wel lekker. Vorig jaar had ik alleen maar bokjes en zijn ze naar de slacht gegaan. Toen rees mij de vraag waarom niet zelf laten slachten en in de vriezer doen. Maar ja dan komt het gevoel naar boven he. Ik weet dan wel dat ik eerlijk vlees heb en ze een goed leven hebben gehad tot het hun tijd is. Maar toch, ondanks dat ik vlees heerlijk vind, twijfel ik. Hypocriet natuurlijk want vind koeien super leuk en lief maar ook lekker, net als kip bijvoorbeeld. Vorig jaar waren de kleintjes niet van mij en moest ik ze afstaan dit jaar zijn ze wel van mij en moet ik beslissen wat te doen. Naar de slacht gaan ze toch wel maar wel pad moet ik bewandelen als ik ze voor eigen gebruik moet laten slachten? Nu hoop ik toch dat ik allemaal dames krijg hoor.
Neem anders eens contact op met J.eann.ette van de V.en? Zij weet vanalles over bokkenvlees en probeert de consumptie van bokkenvlees in Nederland te promoten.
Ik heb het laatst wel eens gegeten in de vorm van een stoofpotje en vond het heel lekker! Het is te koop onder andere bij de sligro.