Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:48

mijn puppekindjes zijn ook aan het veranderen qua kleur :D
de zwarte pup krijgt nu zijn tanaftekeningen een beetje door dus waarschijnlijk toch een black and tan :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:24

ja duh.. kan je wel zeggen, maar we willen t zien :D

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:37

Hoi chihuahua lovers :)
Ik denk ik vraag het hier eerst maar even.
Ik ben op zoek naar een gouden mandje voor Harvey een langhaar chihuahua met stamboom
reu 7 jaar oud. Ben je geinteresseerd of weet je iemand die hem een gouden mandje kan geven graag een pb.
Hier de foto, Hij houd erg van kroelen, en heeft een zacht karakter.
Afbeelding

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:09

Wat een leukerd. Wat Is de reden dat hij weggaat? Heeft hij gezondheidsproblemen? Heeft hij speciale zorg nodig? Voor mij zit er geen extra chi bij helaas.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:39

xxdomiixx schreef:
Wat een leukerd. Wat Is de reden dat hij weggaat? Heeft hij gezondheidsproblemen? Heeft hij speciale zorg nodig? Voor mij zit er geen extra chi bij helaas.

Harvey is 100% gezond is ook nooit ziek geweest.
Ik zoek een baasje die hem alle aandacht en liefde wil geven
De reden is dat ik hier teefjes heb en hij er steeds opspringt , het ook nog eens zijn dochter is waar die op springt en ze zitten regelmatig vast aan mekaar..nu is die wel geholpen'
Maar ja het blijft een reu.
Verder is het een schat van een hond, en hij verdient dan ook een gouden mandje :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:44

Maar als hij geholpen is is dat toch niet zo erg?

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:31

5 van de 8 herder pups hebben al een nieuw mandje gevonden
krijg vanavond en zondag nog mensen en dan weet ik of ik een reu of een teef over heb maar ook voor de laatste pup hebben mensen zich gemeld

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:42

Kijk dat is fijn! Klinkt een beetje bot, maar je krijgt een nestje om ze te plaatsen.. en dat is altijd rot, maar ermee blijven zitten is nog veel lastiger.
Zijn vast en zeker al lekkere druktemakertjes aan het worden??? T gaat zo hard.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:47

pipo je hebt helemaal gelijk en het is zeker rot als ze eenmaal vertrekken
ze groeien als kool!

1 van de pups:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
de enigste langharige reu in het nest (en denk dat er ook een langhaar teef bij zit maar dat durf ik nog niet 100% zeker te zeggen)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:55

Leuk hoor! Wij hadden vroeger altijd duitse herders thuis. Dus ben er mee opgegroeid... zulke fijne honden. (behalve de laatste hihi, dat was een echte rotzak, maar ach, liefde blijft)

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:13

ja echt tophonden zijn het!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:23

Zeeuwtje68 schreef:
xxdomiixx schreef:

Harvey is 100% gezond is ook nooit ziek geweest.
Ik zoek een baasje die hem alle aandacht en liefde wil geven
De reden is dat ik hier teefjes heb en hij er steeds opspringt , het ook nog eens zijn dochter is waar die op springt en ze zitten regelmatig vast aan mekaar..nu is die wel geholpen'
Maar ja het blijft een reu.
Verder is het een schat van een hond, en hij verdient dan ook een gouden mandje :)

wie is er nu eigenlijk geholpen ? hij of de teefjes? als dat vast zitten een probleem is is dat gewoon op te lossen met een plas bandje... zou dat eerst eens proberen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:55

Ik zal t anders vertellen hier is de boel geholpen ( 7 stuks, groot klein) , man vrouw.. weg zijn die lastige dingen. Maar man op man of vrouw op vrouw of gewoon man op vrouw is toch soms waar te nemen. Is namelijk een dominantie dingetje. Maar zolang er geen gevechten van komen is het echt niet erg. Is niet leuk om naar te kijken, maar in mijn ogen geen reden om een hond weg te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:24

Vast zitten kan alleen als ze loops zijn, toen ik nog geen vol reutje had zaten ze hier dan ook wel eens vast, ik hield ze wel veel uit elkaar maar als ze de kans kregen zaten ze vast.. Die reu is ook gecastreerd.
Mijn teef gaat nu uit logeren als ze loops is dus dat gedoe heb ik niet meer. (Wil je net op bed, hondjes nog even plassen en dan nog een kwartier kunnen wachten omdat ze toch net weer vastzaten..)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:53

Nee hoor dat is kolder. Een geholpen reu kan ook een vreselijk stijve plassert krijgen en vastzitten. Zelfs zonder teef en dus in zn eigen voorhuid. Klinkt erg stom, maar ook al zijn ze geholpen krijgen ze toch plassers waar ze niet blij mee kunnen zijn. Dat kan door zichzelf te likken of andere factoren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:58

pipo schreef:
Nee hoor dat is kolder. Een geholpen reu kan ook een vreselijk stijve plassert krijgen en vastzitten. Zelfs zonder teef en dus in zn eigen voorhuid. Klinkt erg stom, maar ook al zijn ze geholpen krijgen ze toch plassers waar ze niet blij mee kunnen zijn. Dat kan door zichzelf te likken of andere factoren..

Ik bedoel aan de teef vast.
Ik heb nog nooit een reu gezien die vast zit zonder dat de teef loops is, zelfs als de teef wel loops is maar niet klemt schiet hij er uit.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:05

Mijn "witte" herder dekt mijn basset teef en mijn doggenteef. Bijde teefjes zijn geholpen , net al mijn herder. En ja hij zit soms vast. Bij de kleine zie ik het minder, dekken elkaar wel... maar komen niet vast te zitten nog. Al heb ik nu wel weer een teefje erbij. De ene reu is de ander niet. Heeft met dominantie te maken, met leeftijd castreren.. blablabla

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:40

Bij dominantie zie je de beweging wel inderdaad (doet mijn teef ook bij 1 reu) maar echt vastzitten? Dat vind ik wel apart, ligt niet alleen aan de reu want als de teef niet klemt dan komen ze ook als ze loops zijn niet vast te zitten, als je net te vroeg met een dekking bent is dat net zo, als ze nog niet klemmen dan blijft de reu niet zitten.
Hier was het probleem van vastzitten dan ook alleen zolang zij klemde, daarna niet meer, hij dekte dan nog wel maar kwam niet vast te zitten.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:56

Maar hoe dan ook, een gecastreerde reu kan geen pups verwekken , zelfs niet als hij (al dan niet vastgehouden wordt door de teef) Dus persoonlijk zeg ik laat m lekker lopen als het geen kwaad kan.
Ik heb wel bij alle castraties laten vermelden dat beide ballen of eierstokken zijn verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:23

Dat kan inderdaad niet maar het kan wel vervelend zijn als het vaak gebeurd.
Als ze hier constant het gedrag zouden vertonen dat ze tijdens de loopsheid vertonen dan zou ik ook gek worden maar dat komt voornamelijk door de teef die zelfs de herder wel wil..

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:41

Maar als het vastzitten zelf het probleem is, doe hem dan een plasband om? of de teef een broekje, dan heb je het hele probleem niet , en iedereen blij.. ( ik vind het gewoon rare reden om je hond te herplaatsen....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:52

Dat zou inderdaad kunnen maar voor de reu lijkt het me ook niet fijn om die drang zo erg te hebben, ik weet niet hoe vaak het gebeurd maar als hij rustiger is zonder teven dan zou je nog kunnen zeggen ok dan proberen we dat, aan de andere kant is hij al 7, dan zal het niet van de een op de andere dag gekomen?
Of no love spray aanschaffen voor de teef, als het aan de geur ligt zou dat nog kunnen helpen, sommige teven (en ook reuen) hebben een geur waarbij de reuen ook willen dekken.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:54

Het is zijn eigen dochter hoor, en ik hou niet van incest.
In ieder geval is hij al herplaatst dus einde verhaal

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:14

Ik hou ook niet van incest. Kan het je sterker vetellen, ik heb een hond die door zijn opa/ vader is verwekt bij zijn te jonge dochter. Pups waren weggespoten, maar helaas toch nog 4 pups en alleen deze is groot geworden. Fokkers hebben al ruim 40 jaar ervaring, maar dit was dus een oepsje.
Vind wel dat je er vrij luchtig over doet. Kan alleen hopen voor hem dat ie een heel fijn plekje heeft.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:01