Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 17:46

FOTOSPAM :D

Ben zo weg van die kleine Wax <3 Als je weet hoe hij er uit zag dat het slecht met hem ging, ongelovelijk. De fokker wilde mij nog zijn andere broertje laten kiezen, maar ik wist dat er in dat kleine mannetje en heel mooie mannetje zat, en hij is écht de mooiste van het nest. En Knox is gewoon een charmeur met zijn fotoblik :') en was deze week niet zo fotogeniek......

Eerst even de mannen samen, jammer dat er altijd 1 niet stil zit :+
Afbeelding

Knox 10 weken <3
Afbeelding

Wax 8 weken :+:
Afbeelding

Dat mondje van Wax, zó lief!
Afbeelding

Afbeelding

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:55

Wauw Splash, wat een knapperds! Je kan zeker niet wachten om weer te kijken en ze over een paar weken bij je te hebben :D .

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:06

wat een lieffies Splash!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:48

Wat zijn ze toch leuk! Ik kan me zo voorstellen dat je aan het aftellen bent om ze in het echt te zien! Daarna gaat het vast heel snel, zeker als je ze 1x per week kunt bezoeken!

Hihi Timar, ik lees toch wel hele herkenbare dingen van jouw katjes :D Op de kattenbak zitten als je ermee bezig bent :+ En dan gewoon uitgebreid gaan zitten plassen/poepen :+
Ik wil ook graag weer foto's zien van jouw katjes!

Misschien weten jullie dit: het viel me vandaag op dat er bij Yaro wat pus net naast zijn poepgat uit hem kwam. Nu weet ik dat honden last kunnen hebben van hun anaalklieren. Maar ik heb nooit honden gehad, dus ik heb geen idee hoe dat eruit ziet. Maar kan dat bij katten ook? Ik heb dit nooit eerder mee gemaakt. Ik kon het gewoon weg halen met een wc papiertje. Vond hij niet erg, dus ik heb niet het idee dat het pijn doet, maar het lijkt me niet goed. Morgen bel ik direct even de dierenarts. Moest toch deze week weer langs met urine voor controle.

Splash_

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 22:53

Thanks ladies! En Lilykashmir ik moet nog even wachten voor ik ze mag bezoeken, als ze geen entreactie krijgen ga ik zondag én woensdag :D anders alleen woensdag.

GAIA denk ook dat het dan wel heel snel gaat, gaat nu opeens al heel snel. En anaalklieren bij een kat weet ik ook niet zeker, weet je zeker dat het pus was? Morgen maar even vragen bij de da inderdaad.

Ik krijg weer grijze haren van Tex, vanmiddag om 13u samen met hem buiten. Toen zag ik dat hij een dikkere poot had liep ook niet elemaal lekker als hij harder liep maar kon niet echt iets ontdekken. Na die tijd niet meer thuis geweest ..... Grrr ben al rondje om geweest om te roepen. Hopelijk komt ie zo , ben elke keer bang dat er wat gebeurd met hem, zo irritant. Nooit meer buiten katten voor mij, ben er echt niet voor gemaakt ;)

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:56

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik wil ook geen katten meer buiten. Het stomme is dat ik van vroeger niet anders gewend ben, maar wil het nu absoluut niet meer. Nu ligt hier ook een weg vlak achter. Je mag er maar 50 en een stuk 30, maar er wordt veel harder gereden. Wil dat risico gewoon niet lopen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 23:00

Ja vroeger was ik ook niet anders gewend en toen is er in de stad ook nooit een kat van ons doodgereden. Nu woon ik op het platteland met 1 weg rondom, en hier rijden ze afentoe ook als gekken. Sinds Chuck is aangereden ben ik Ook veel banger dat er met Texas wat gebeurd. Nee voor mij echt geen buiten katten meer hoor, als het zelfs hier niet kan ......

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:13

Een kat heeft anaalklieren. :j
Bij Mo waren ze ooit ontstoken en daar wordt je niet blij van, de geur van anaalvocht en pus vermengd. %)

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:25

Aha, Lor1, het kan dus. Stinken doet het (nog) niet. Wat is er toen aan gedaan bij Mo? En, ook niet onbelangrijk, hoe komen ze eraan?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 08:14

Weer wat geleerd :D

Ben je inmiddels al geopereerd Lor?

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:46

Inmiddels heb ik wat gegoogled, en katten hebben inderdaad anaalklieren waar ze last van kunnen krijgen. Oorzaken zijn vaak obstipatie (waardoor de anaalklieren te weinig geleegd worden), diaree (dan worden ze ook niet goed geleegd, dat geeft geen druk), en wormen/vlooien. De kleur van de vloeistof wat uit de anaalklieren komt, ziet er bruin-gelig uit. Als het ontstoken is, komt er inderdaad pus uit. Dan hebben ze vaak jeuk, en schuren ze met hun kont over de grond en likken/bijten ze, soms tot bloedens toe, op die plek.
Bij onze Yaro zie ik dat allemaal niet, vanmorgen zag ik ook de vloeistof (waarvan ik dacht dat het pus was) niet meer. Ik kijk het dus nog even aan.
In ieder geval heb ik weer wat geleerd :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:33

gaia schreef:
Aha, Lor1, het kan dus. Stinken doet het (nog) niet. Wat is er toen aan gedaan bij Mo? En, ook niet onbelangrijk, hoe komen ze eraan?

Bij Mo is het abces toen uitgeknepen, zeer pijnlijke business maar daarna was ze er wel vrijwel direct vanaf.
De oorzaak is vaak te zachte ontlasting, bij harde ontlasting worden de anaalklieren automatisch leeg gedrukt en als dat niet gebeurd raken ze verstopt en gaan ontsteken.
Bij mij is het ontdekt tijdens een dierenartsconsult, daarvoor mocht ik niet aan Mo's billen komen maar had de link niet gelegd met pijn. :o

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 13:35

:# Yeah, goed nieuws. EINDELIJK komt het kattenluik uit waar ik al zo lang op zit te wachten. Dit kattenluik kan je werkelijk alles mee instellen per kat, dus hoef ook geen tunnelconstructie te maken. Hij komt half augustus op de markt dus nog even geduld.

Zoals mijn voorgevoel al zei ging het niet lekker met Texas, hij kwam vanmiddag eindelijk eens thuis terwijl het al uren regende (was vannacht wel even thuis geweest maar wilde niet bij me liggen, vreemd..). Hele dikke poot, dus meteen naar de DA gegaan, conclusie is ontstoken en hij is ook maar meteen ingeënt, hoeven we dat over 2 weken niet te doen. Nu heeft ie even verplicht huisrust tot vanmiddag, hij geeft zich er nu pas aan over :D Mijn kattenmoederhart ook weer gerust gesteld, lol.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:36

Splash_ schreef:
Weer wat geleerd :D

Ben je inmiddels al geopereerd Lor?

1,5 maand terug al. :)
Ben inmiddels weer volledig op de been en kan niet anders zeggen dan dat het de beste keuze was die ik ooit heb kunnen maken.
Bono ga ik zaterdag ophalen. *\o/*

Beterschapsknuffel voor Texas. :(:)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 13:40

Ah wat fijn te horen, super :) Mo gaat ook goed bij je zus? We willen wel foto's zien van Bono he !! :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:47

Mo is ook alweer thuis. :))
Die ligt nu naast me te pitten. <3
En uiteraard komen er nog foto's van Bono, maar eerst laat ik ze rustig wennen. ;)

Heb wel een foto van m'n nieuwe 'neefje', Cluedo:
Afbeelding
Meneertje is 4 maanden oud en woont sinds gisteren bij m'n zusje en haar andere kat (die tot vrijdag bij ons mam woonde).

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 13:49

Aaah wat een schatje, en leuke naam ook :D

Ben benieuwd naar je updates als Bono er is!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:14

Bono gaat niet door. -O-
Z'n baasje belde dat ze toch teveel aan hem gehecht is, er gewoon slapeloze nachten van heeft en daarom heeft besloten hem te houden.
Voor nu dus alsnog alleen Mo, wellicht dat ik wat ga opvangen ofzo, ik kijk wel, heb al wel contact met een particuliere opvang.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 10:21

He jeetje dat is balen zeg :( rustig even verder kijken dan, ondanks dat dit een flinke domper is.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:01

Wat balen dat het niet door gaat! Misschien heb ik het gemist, maar wat was de reden dat ze hem in eerste instantie weg wilde doen? Cluedo is ook erg leuk! Leuke naam ook :)
Opvang lijkt mij ook erg leuk, maar dan moeten we meer thuis zijn, denk ik.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:54

De reden dat ze hem in eerste instantie weg wilde doen was omdat hij bij haar gedropt was door haar dochter ivm allergie binnen het gezin.
Zij vond het niet erg om hem op te vangen, maar had het idee dat hij wat aandacht tekort kwam en wilde hem daarom naar iemand doen die meer tijd had.
Echter kreeg ze spijt van haar beslissing toen het wel heel definitief was en begon haar dochter ook dat ze Bono tzt weer terug zou willen hebben als dat zou lukken en daarmee was de keuze snel gemaakt: Bono blijft bij haar.
Heb gisteravond ook echt ff zitten huilen, had me er zo op verheugd en me er helemaal op ingesteld dat ik vanaf zaterdag 2 katten zou hebben.
Voor nu dus even rust, evt een opvangertje met optie tot adoptie en dan na de zomer definitief verder kijken.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 17:13

:(:) Voor jou Lor !

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 17:20

mag ik hier meekletsen..

ik heb geen volle sphynx, maar een kruising met noorse boskat.
graag wil ik weten wat het karakter is van een sphynx.
de kleine dame is nl zeeeer actief en druk.. ben ik niet gewend van de katten die ik hiervoor had en nu nog heb.
ze is ook nogal lenig. klimt via bakstenen omhoog.
ze is overigens 11 weken oud. moeder was een spyhnx. het dametje zelf heeft langhaar van de papa.

Afbeelding

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 18:12

Wat een leuke kruising!

Sphynxen zijn zeeeeer aanwezig, en heel speels. Graag bij je. Maar of je nu al kan zien of dat actieve zo blijft... 't is nog maar een kitten, he.

Maar wat een mooie beebie :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 18:24

Welkom, wat een leukerd! Gefeliciteerd met je halve sphynx ;)

Dames, zondag is de dag dat ik kijken mag :# :D Woeeeeeehoeeeeeee