Wij hebben sinds vandaag een Maine Coon bij ons in huis gekregen
Niet gekocht oid, maar wegens omstandigheden bij ons in huis moeten komen.
Toch vind ik het erg leuk!
Nu heb ik wel wat tips nodig. Wij hadden zelf namelijk al twee katten, een poes en een kater, beide gewone europees korthaar. De Maine Coon zit nu nog apart. Dat is trouwens ook een kater. (Alles is overigens gesterriliseerd/gecastreerd hoor ). Maar bij zijn oude adresje was het een kat die vaak in gevecht was met andere buurtkatten. Morgen willen we proberen de katten samen te doen, maar hoe kun je dit het beste doen? Ik ben wel bang dat ze misschien gaan vechten, en dit ras is ook wel wat groter dan de gewone huiskat.
wat ik altijd heb gedaan is de nieuwe kat een week ofzo apart houden. Op die manier krijgt hij een beetje de geur van het huis en is de introductie makkelijker
Nada
Geplaatst: 21-06-15 13:47
Wat een prachtige katten allemaal
Hier onze Raki, op de foto 5 weken oud. Nu nog kleine 5 weken wachten en dan mogen we hem ophalen!!
Hier wat foto's van onze Maine Coon kater, vandaag gemaakt
Anne_mieke88
Geplaatst: 29-06-15 23:20
Wat worden kleintjes groot he? Zeker als het om coons gaat
Hier geen musyc meer helaas
Wel een mooie yazz om te showen. Nu 3,5 kilo en volgens mij 6 maanden: Zo is haar gezicht als ze wakker word... Heeeel slaperig hahah Zo kijkt ze als fotomodel:
En check dr fluf...
Celine_Famke
Geplaatst: 29-06-15 23:29
Ik blijf die van jou echt op Sienna vinden lijken Anne_mieke88! Niet helemaal, maar toch veel! Wat een heerlijk beessie. Wat is haar kleur?
Bijna dezelfde kleir. Alleen mist uazz de silver... De dames hebben zich prima vermaakt onder de airco vandaag:
Anne_mieke88
Geplaatst: 05-07-15 14:04
Heeft ze fluf of heeft ze fluf?
MarloesRixt
Geplaatst: 14-07-15 19:10
Mag een halve Coon ook? In dat geval stel ik jullie voor aan Harrie!
Mama was een echte Coon, papa is onbekend. Een vriendin van me heeft de toen al drachtige moederpoes opgevangen omdat de 'originele' baasjes vonden dat ze prima krols buiten rond kon lopen en ook prima op straat haar nestje kon krijgen..... Toen deze vriendin dit hoorde heeft ze hier een stokje voor gestoken en zei de moederpoes wel te willen meenemen om dit te voorkomen, toen mocht ze hem houden ook. Inmiddels zijn er vier gezonde, leuke, vriendelijke kittens geboren. Hier het topic van geboorte tot nu: [BB-ITP] Volgtopic kitten Maine Coon kruising - Update p2
Zeker een mooi beestje, maar ik zie er eigenlijk juist niet echt een Maine Coon in terug, als je het er niet bij had gezegd, had ik het er niet uit gehaald iig! Maar dat maakt natuurlijk niet uit, het is een leuke kat om te zien met een sprekend koppie!
Ik zie het (tenminste nav deze foto's), aan de bouw van het hoofd, deze is groffer dan een normale huiskat. (ik zie het vooral bij de snuit). En de pluimpjes op de oren Volgens mij is de kat in zijn geheel ook iets groffer, maar dit kan misschien vertekenen door de vacht?
Groenharker
Geplaatst: 14-07-15 19:21
Wat een schatten allemaal zeg!! Ik heb er een gehad, een hele lieve van nog geen jaar; Skittle! Helaas overleden aan blaasproblemen..