Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:53

Flappie is inderdaad erg mooi, vind ik zelf ook. Haha xD

Ik denk als je een jachthond heb dat het er sws meer in zit dus wanneer je jachttraining gaat doen, wakker je het meer aan.
Aan de andere kant een goed getrainde jachthond moet je terug kunnen haleb dus op den duur zal dat het probleem niet meer zijn. Alleen de eerste weken lijkt me lastig

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:33

Ik train met mijn jachthond gehoorzaamheid, treibball, behendigheid, tricks en we doen af en toe wat hersenwerk.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:31

heb je ook toegevoegd op fb Mariska :D (ik ben esther.. hoi hahaha, profielfoto uiteraard met beauceron)

wat een leuke foto s van flyball!! dat heb ik nog nooit gedaan :)
welkom mika!

en nog het andere filmpje van bisou... daar gaaaan we! heb echt super spierpijn vandaag haha auw.. :(

als ze zo geen spieren ontwikkelen weet ik het ook niet meer haha wat een power!

vandaag nog met bisou naar haar zus geweest, ze zijn vandaag 9 maanden *\o/* en hebben lekker gewandeld... een heel mooie hond! (twijfelde toen om haar te houden of bisou) heel veel lijf, wat kleine bemerkingen die ik bij bisou niet zie maar zo veel lijf vind ik wel prachtig
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:08

Heb ook een paar van jullie toegevoegd op FB, profielfoto is met -hoe anders- Beau :D

Behoorlijke snelheid zit er in, Esther! Concentratie :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:41

Silence schreef:
Mecx en ik beginnen in januari met doggydance.
Naar lang zoeken toch een vereniging waar ze continu lesgeven.
Ben super benieuwd, ze houd wel van die gekke dingen dus verwacht dat ze dit wel leuk gaat vinden.

Kun je vertellen waar?
Ik heb één adres gevonden maar dat is in Beek en dat is wel buiten.
Ik zoek een binnen lokatie want ik kan zo slecht tegen de kou.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:12

Spatter je hebt er twee in Beek, ik weet dat 1 ervan binnenkort naar een locatie in brunssum gaat maar weet niet of die daar wel binnen kunnen?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:23

Ik zag je idd voorbijkomen op FB Hilde!

Met mijn jachthond ben ik begonnen met gewone puppy- en gehoorzaamheidopvoedencursus, daarna zijn we een paar seizoenen speciale spanieljachttraining gaan doen en dat was wel erg leuk om te dóen, maar m'n trainer en ik kwamen niet zo heel tof overeen dus daar ben ik weer mee gestopt, toen zijn we behendigheid gaan doen. Ik zoek nog naar een leuke jachttraining in de buurt want ik vind dat wel echt heel erg leuk, doen waarvoor je hondje gemaakt is :) verder wandelen we uiteraard ruim, we fietsen, doen we tijdens wandelingen ook wel apporteerspelletjes enzo, verder gewoon leuk kunstjes verzinnen en hier en daar wat hersenwerk enzo.. Moet 'm wel bezig houden maar ook niet dat ik continue dingen moet verzinnen voor 'm om te doen hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 02:21

Hier een labrador uit de jachtlijnen. Maar ga er geen jacht training mee doen. Maar in de toekomst behendigheid en speurwerk. En voor rest hou ik hem mentaal veel bezig. En hij heeft poosje gehad dat hij idd achter de vogels aan wou, maar dat heb ik er nu weer uit gekregen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:11

buurman van mijn ouders heeft een lab waar hij mee jaagt, die hond luistert prima en gaat ook in het bos thuis echt niet zomaar ergens achteraan.

leuke foto's gezien :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:21

MEt jachttraining leert een hond om ergens niet achteraan te gaan. Het is juist niet de bedoeling dat ze zelfstandig gaan stropen. Ze leren juist om op commando wild op te halen en niet uit zichzelf.

EDIT: Wat weer niet wil zeggen dat je door jachttraining het zelfstandige jagen eruit kan jagen, maar het aanwakkeren van jachtinstinct gebeurd ook weer niet.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:20

Hej mensen,

Na een tijdje weinig bokt te hebben gezien ben ik weer een beetje actiever op internet.
Heb niet alles meegelezen maar toch hele leuke dingen gezien.

Ik las dat jinn moeite had met sneller mee rennen. Is dat nog steeds zo?
Boco heeft dit ook (bc eigen misschien). Gaat steeds beter maar zodra die over enthousiast word stop ik gelijk even stilstaan en loop ik even rustig en dan opnieuw proberen. Kan steeds verder met hem komen. Ook echt een paar meter hardlopen als hij in een rustige bui is.
Wil dit heel graag over een tijdje goed hebben want zou graag met hem willen hardlopen als hij een jaar oud is.

Ook nog iets gezien met een probleem dat hij/zij niet wil staan.
Probeer eens voor een bosje te gaan staan. En dan gaan lopen net alsof je erdoor heen wil maar je hond kan niet verder. Ook al tilt hij zen kont maar even op gelijk belonen. Ik deed dit met de clicker. Die van mij had het zo in 1 dag door.

Hier gaat het met de oefeningen van de cursus goed. Hij kan en doet alles keurig thuis. Maar op het cursus veld niet meer. Steeds maar snuffelen of er wat te halen valt. Vorige week er achter gekomen waarom. Konijnen keutels. Deze week maar es trainen met heerlijk worst anders weet ik niet hoe ik hem erbij moet houden. Als iemand tips heeft??

Vandaag weer lekker gewandeld. Ook een heel stuk door de wijk aan de voet. Super braaf. bijna geen getrekt. Af en toe wou hij even ergens aan snuffelen. Nu ligt hij uitgeput te slapen. Was toch best intensief.

Nog een foto van mij kerel
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:55

Heey,

De versnelde pas van Jinn gaat steeds beter. Elke keer als hij springt weer een stapje terug en dan gaat het wel weer.

Vandaag heeft mijn broer mij gefilmd met 'Twist'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:11

@mandje: jouw hond is niet de enigste hoor. Bij ons op veld stikt het ook van de konijnen keutels maar ook voer wat anderen laat vallen. En dan kan het soms wel eens lastig worden pm zijn aandacht erbij te houden.

Weten jullie misschien wat ik intussen tijd kan doen met Blaz. Heb pas midden januari pas weer cursus. Er komt thuis wel steeds meer rust bij trainen.

En ga even opzoek naar wie ik moest pben voor impuls controle.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:12

Mij :D :D

Hoi mandje :)
Hmz ja ik weet wel hoe je het af moet leren maar daar gaat dan wel heel veel tijd in zitten ;)
Je kan bijv de leave it aan leren (eerst heel makkelijk met brokjes, dan moeilijker met bijv slagro, worst en als hij het perfect kan dan bij de konijnenkeutels)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:58

Gisteren nog contact met de fokker gehad, helaas duurt het toch nog wat langer dan we in onze gedachten hadden... Wij zaten in ons hoofd met dekking in februari maar blijkt toch (tenminste als alles zich aan de normale gang van zaken houdt) te zitten eind maart begin april.... Maar weet nu wel welke reu er uitgekozen is. Dus als alles goed gaat in augustus een pup. Scheelt dat we een hond hebben rondlopen anders had ik toch echt wel gezocht waar eerder pups kwamen. Misschien dat de teef zich nog gaat optrekken aan eentje die in januari loops gaat worden (hopen we dus op) dan is het eerder maar de kans is klein denk ik.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:36

Leuk topic dit, ik meld me hierbij ook met mijn trainings- en wedstrijdmaatje Tapas, Laekense Herdershond.
Met haar train ik agility en loop ik wedstrijden bij Cynophilia, ik zit in de B1 Large met haar. Heb heel wat filmpjes staan op Youtube maar zal er hier eentje plaatsen van de laatste wedstrijd die ik gelopen heb:

http://www.youtube.com/watch?v=sPp6IDuqcc0&feature=share&list=FL8dXRAYdWvuN6kR7eP3rHsg

Dit was tijdens de tweede van de drie wedstrijden om de titel Beste Belg in Agility van onze rasvereniging. Het eerste VP werden we vijfde, de Jumping sloten we af als vierde en helaas tijdens het tweede VP een disk omdat ze de tunnel inschoot waar het niet moest.
In de tussenstand staan we nu vierde in de tweede graad (B1).

Met Tapas' moeder Nozem heb ik wel agility gedaan maar alleen de basis, en recreatief. Zij is niet zo werklustig als haar dochter dus met haar doe ik weer andere dingen, niet in clubverband, zoals fietsen en hardlopen, en vooral veel wandelen. Zij is ook al 9 1/2 jaar oud inmiddels.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:38

Even schakelen door je naam hier. ;) Maar welkom!

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:44

Welkom :) Erg leuk die filmpjes, wat een fanatieke hond ;)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:52

MyWishMax schreef:
Even schakelen door je naam hier. ;) Maar welkom!

:D
Dank je!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:53

Joline_ schreef:
Erg leuk die filmpjes, wat een fanatieke hond ;)

Ja, ze is behoorlijk fanatiek inderdaad. Hele fijne hond om mee te sporten, in het dagelijkse leven is ze ook zo fanatiek, maar dan in het menen mij te moeten beschermen/bewaken, dus dat is wat minder handig soms. ;)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:19

Odin schreef:
Leuk topic dit, ik meld me hierbij ook met mijn trainings- en wedstrijdmaatje Tapas, Laekense Herdershond.
Met haar train ik agility en loop ik wedstrijden bij Cynophilia, ik zit in de B1 Large met haar. Heb heel wat filmpjes staan op Youtube maar zal er hier eentje plaatsen van de laatste wedstrijd die ik gelopen heb:

http://www.youtube.com/watch?v=sPp6IDuqcc0&feature=share&list=FL8dXRAYdWvuN6kR7eP3rHsg

Wat zien die wissels er bij jou natuurlijk uit, zo gaaaf <3

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:27

welkom odin! super gaaf je filmpje! doet het echt heel goed :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:28

Ziet er idd allemaal netjes en vloeiend uit!!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:30

Bedankt voor jullie complimenten! Het lijkt erop dat het aardig vloeiend begint te lopen gelukkig, heb heel wat afgeklooid in de parcoursen hoor, en zal dat nog wel gaan doen ook. Ben namelijk nogal onhandig van mezelf. ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:41

joepie! kreeg net een mail van de hondenschool, wilde me opgeven voor een workshop balans en coordinatie maar die zat vol.. toch een plekje voor a.s zaterdag *\o/* mag m n lompe beaucie is laten zien wat ze kan haha