) En gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, Keeva! Hier ook poepmanagement met de waterslang. 's Winters is het relatief weinig werk, maar zomers is het echt nodig alles netjes te houden, al die poep stinkt!
Wat veel eieren krijgen jullie zonder lamp! Krijg dat hier niet voor elkaar helaas.
Hier zijn regenwormen een delicatesse! Heb bijna altijd een grote delegatie kip mee die 'meehelpt' de wei/paddock uit te mesten en onder de opgeschepte poep alles verorbert. Dat rennen en het vechten om een hapje vind ik echt hilarisch!
Wat me de laatste tijd opvalt is dat de hybriden ongeveer een uur later gaan slapen dan de andere rassen. Heb niet het idee dat het door luis oid komt, staan ook niet onderaan de rang maar blijven stug doorscharrelen. Herkenbaar?
:

:

Vandaag hebben ze hun dag niet, want er ligt sneeuw en daar moeten ze niets van hebben.
Chickie zit meestal in haar eentje. Ik heb echt met haar te doen, want het is zo'n lief kippie. Het is gek genoeg vooral de haan die letterlijk de pik op haar heeft. In het begin was hij juist helemaal in de ban van haar, maar ze ging er steeds vandoor als hij haar wilde treden, waarschijnlijk omdat ze nog iets te jong was. Het lijkt wel alsof hem dat zo gefrustreerd heeft dat hij haar er nu niet meer bij wil hebben.
Ze hebben gelukkig de ruimte, dus ze kan hem wel ontlopen, maar daardoor zit ze dus meestal wel alleen. Iemand tips?
De wyandotjes vind ik niets aan. Ja, ze leggen. En krijsen als ze een eitje leggen. Toos, mijn zijdehoentje is tenminste ook nog broeds en wordt boos als je haar van haar legnest afhaalt. Daar gebeurd tenminste wat.