Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:54

Precies. Zo sneu. Maar dat geld ook voor zulkse visjes. Iets met een gebrek fokken snap ik dan weer ergens niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:55

Ik vond het een leuk toppic. - Zonder gezeur. Gewoon grappige, ongewone huisdieren zien! helaaspindakaas.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:58

marlijntjeh schreef:
(: mijn clowntje. Wordt je heel vrolijk van!

Ik dacht eerlijk gezegd dat het een mismaakt diertje was, word er ook niet echt vrolijk van , sorry -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:00

Ze is gezond, fris, (bijna) iedere dag vers water erbij, grote kom. (ik ben het eens dat vissen meer ruimte nodig hebben) en heeft een vriendje. Zolang mijn visjes er gezond uit zien zie ik geen problemen, en wil ik die liever ook niet. (: niet naar bedoelt hoor, maar ik zie al bijna gezeur en bokt in èèn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:01

Ja dat is het vooral idd, ik zie niet zo goed hoe je hier vrolijk van kan worden en hoe dit "grappig" zou kunnen zijn. :=
Dat je van je visje kan houden snap ik natuurlijk wel, maar ik blijf het triest vinden dat de mens nog zulke dieren fokt/kweekt.

Edit: en dan ook nog in een kom...... -O-
Die vissen worden hartstikke groot, daar heb je minimaal (!) een meterbak voor nodig.
Die gaat niet oud worden. Sneu hoor.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:02

Ik heb een muskusschildpad in een meter bakken zitten. Alleen hij kan in een 80 cm bak maar dit is zoveel beter. Hoe meer ruimte des te beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:03

serieus. ik vroeg niet om commentaar. ik liet mijn ongewone huisdier zien. Hou alsjeblieft je commentaar voor je. gatver. je weet niet eens hoe groot mijn kom is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:04

Foto :D ?

marlijntjeh schreef:
serieus. ik vroeg niet om commentaar. ik liet mijn ongewone huisdier zien. Hou alsjeblieft je commentaar voor je. gatver. je weet niet eens hoe groot mijn kom is.

Geen enkele vis hoort in een kom. Zo simpel is dat. :)
Maar goed, daar is dit topic niet voor. Hoop dat je het welzijn van je dieren in de toekomst beter in acht neemt en een passende bak voor ze koopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:05

nee ik stop mn paard in een konijnenhok, en mijn konijn in een luciferdoosje. ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:08

Ik had het over je vissen, niet over paarden of konijnen. Dat leek me toch vrij duidelijk. :) Wel typisch trouwens, want als je een paard in een klein hokje stopt mogen mensen wel jammeren, maar vissen mag je blijkbaar wel in een te kleine kom/bak huisvesten zonder dat er een haan naar kraait.
Maar zoals ik al zei, daar is dit topic niet voor, dus ik zal er niet meer verder op in gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:18

thankssss. even goede vrienden. ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 07:43

Fiffill ben het met je eens. Dacht zelf dat dit visje gewoon niet zo goed gelukt was, maar blijkbaar is dit dus zo gekweekt?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:27

Zijn sterrekijkers, als ik het goed heb toch? Vind het werkelijk waar 1 van de meest zielige visjes, maakt niet uit hoe ze gehouden worden. Bovendien vind ik ze ook nog eens foeilelijk, maar dat is een kwestie van smaak xD

Het is idd jammer, dat soortgelijke vissen nogsteeds in kommen gehouden worden. Een goudvis piest gemiddeld 5 liter per dag (correct me if i'm wrong, maar dat vertelde onze leraar) dus na een dag zwemt het al in zijn eigen pies. En je kan heel netjes het water elke dag verversen, maar dat is net zo slecht, ivm stress, ph waarde en temperatuur.. Om me nog maar stil te houden over het wateroppervlak (en het gebrek daarvan) voor het zuurstofgehalte..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:52

Klopt ze zijn zo gekweekt, heet een hemelkijker. Omdat mensen het leuk vonden als de vissen in de vijver ze aankeken als ze langsliepen (die zie je natuurlijk van boven).

Wat 't vooral is met goudvissen is dat ze gewoon heel groot worden, zo'n 30 cm, het zijn tenslotte vijvervissen (en horen imo niet eens in een aquarium thuis, al is een vijver voor sluierstaarten vaak te koud). Dus je hebt echt een hele grote bak nodig om ze te houden, daarbij moet je ze niet alleen houden, dus meer vis is een nog grotere bak. Daarbij zijn goudvissen flinke vervuilers dus wordt het water idd snel vies, dus veel in een kleine bak proppen geeft al snel problemen. Voor sluierstaarten rekenen ze minimaal 50 liter per vis; een bak van 100 x 50 x 50 (250 liter) is dus eigenlijk de minimale maat waar je ze in kunt houden aangezien 't groepsvissen zijn.
Goudvissen kunnen 20/30+ jaar worden maar dat halen ze in zulke kleine bakjes nooit, en dan zijn mensen blij als hun vis "wel" 5 jaar is geworden. Overigens heb ik als kind zo ook goudvissen gehouden in een kom, wist niet beter en mijn ouders ook niet, want iedereen houdt toch goudvissen in een kom? Maar als je ouder bent kun je prima zelf informatie op zoeken op internet en is er gewoon geen excuus om vissen zo te houden. In sommige landen zijn kommen al verboden, hoop dat ze dat hier ook gaan invoeren.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:17

Helemaal eens met Fiffill!

Marlijntjeh, je hebt zo te horen het beste met je vissen voor en dat is hartstikke goed! We proberen je alleen duidelijk te maken dat de manier waarop je ze nu houdt, niet de juiste is. Iedere dag vers water is voor een vis bv ook helemaal niet fijn.
Ik ben ooit ook heel verkeerd begonnen. Een tropisch aquarium met 1 van die vis, 2 van die, o die zijn ook leuk doe er daar maar 3 van. Binnen korte tijd zat m'n aquarium vol alg en gingen de visjes 1 voor 1 dood.
Een vis kan ook niet janken/piepen als 'ie zich niet fijn voelt. Die zwemt altijd wel 'vrolijk rond'. Of ze moeten al echt ziek zijn, dan zie je het inderdaad wel. Maar ik neem aan dat je zelf ook weet dat er tussen ziek en gezond zijn nog een stukje zit van 'niet zo lekker in je vel zitten' door verkeerde huisvesting. Aan je hond/kat/paard zie je dat meestal wel. Maar aan een vis helaas dus niet. Zie dit alsjeblieft ook niet als kritiek/aanval maar als tips. Ga eens op aquafora lezen hoe die mensen hun sluierstaarten houden bv. Als je dan nog steeds denkt dat jij je vissen goed houdt, dan moet je daar zo mee doorgaan. Maar ik kan me dat haast niet voorstellen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:19

Gefeliciteerd _Tara_!

Bij vissen zie je het meestal alleen aan 't feit dat ze zo vroeg al doodgaan.
Ik vind goudvissen erg leuk, maar ik heb geen ruimte voor een gigantische bak dus die komen er wss nooit meer in helaas.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:52

Dankjewel!

Hier hetzelfde probleem inderdaad. Vind het ook erg mooie dieren maar heb daar geen geld/ruimte/tijd voor op het moment.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:08

Ik ga ook niet aan vissen beginnen met 4 katten die overal op springen, lijkt me niet zo prettig voor de visjes.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:40

Ik heb 2 Boa Constrictor Constrictors,

1 vrouw van 1.10m (salmon)

1 man van 2.30m (wildkleur)

Ook heb ik 3 vogelspinnen,
2x Chileense vogelspinnen (Grammostola Rosea) vrouwen ( waarvan 1 te koop incl terrarium)

1x Mexicaanse roodknie vrouw (Brachypelma smithi)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:24

Ohh ik zou bij jou op cursus moeten gaan voor mijn spinnenangst :=

Ik heb vorige week mijn Griekse landschildpadden verkocht.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 00:05

Dat zijn geen constrictor constrictors, dit zijn gewoon boa constrictor sp's (sub specie's) en op de foto zie ik helaas ook geen salmon, maar gewoon 2 hele mooie wildkleuren :-)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:25

Boooo, van mij mag je eens langskomen hoor haha, beetje ver weg alleen :p

Sharon: Thankss, Op die foto was het best donker dan zie je de kleuren niet zo goed :) ze is echt onwijs mooi! zal als ik tijd heb eens een foto opzoeken waar ze roze/beige/oranje is :) ze heeft elke dag een andere kleur haha :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:25

Ik zie zo aan de staart dat het geen salmon is :-) ik heb altijd salmons gekweekt. Zal morgen wel is wa fotos plaatsen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:34

dat is indd geen salmon helaas

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:11

Oke dan is het gewoon een wildkleur :)