Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:21

Appel niet teveel geven, anders krijgen ze teveel vocht binnen, raken ze aan de diarree en dat is erg gevaarlijk.
Meelwormen vinden ze echt heerlijk hier :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:47

_Karlijn schreef:
Appel niet teveel geven, anders krijgen ze teveel vocht binnen, raken ze aan de diarree en dat is erg gevaarlijk.
Meelwormen vinden ze echt heerlijk hier :D

Dat wist ik, maar bedankt :D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:23

Wcrol met hooi erin.. ga ik ook eens proberen! Ik durf ze trouwens geen appel te geven := ik ben bang dat ze ziek worden haha..

Ben nu bezig met de woonkamer opnieuw in te richten, ze krijgen eindelijk hun eigen plekje op een mooi kastje. :D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:58

Leuk Mendy, ik zou ze ook graag in de woonkamer hebben maar dat wil mijn moeder niet..

Die van mij zijn behoorlijk van slag door het vuurwerk heb ik het idee. Ze laten zich nauwelijks zien, eten veel minder, zijn heel schrikkerig. Nog 2 dagen :(:)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:01

Wcrol met hooi ga ik ook 's proberen :j
Ik woon midden in de polder dus gelukkig weinig last van vuurwerk. :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:27

Woaaaaah madelonsunny, jouw zwartje lijkt precieeeees op die van mij, met z'n witte vlekkie

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:51

Haha lache :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 01:07

Pfft, leuke beesten, die gerbils. Had toch verteld dat ze laatst ontsnapt waren? Lieve schattige Liliana is mijn shirtjeslade in gekropen en heeft een tshirt aangevroten -.-
Stukje eraf geknipt en kan hem gewoon nog aan gelukkig. Maar toch :D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:52

Haha oeps := heb je haar wel weer kunnen pakken?
Skye was vd week ook ontsnapt toen ik haar vast had. :') Gelukkig heb ik haar wel weer kunnen pakken haha. Ik heb ze net 3 wcrolletjes gegeven, een pluk hooi, een leeg theedoosje en een vel keukenpapier. Ze hebben het druk nu :))

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rosie op 05-01-14 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:54

Mijn vorige is ook wel eens ontsnapt (kon dus over m'n hamsterrennetje heen springen, was ook gelijk de laatste keer :=)
Gelukkig ook snel weer te pakken.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:56

Ja, ik zie dat wel eens vaker op internet dat ze in zo'n rennetje zitten. Zou dat ook wel willen doen maar no way dat ze daar in blijven zitten! :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:58

Klopt, dan maar in de kooi blijven, rennetje is alleen voor russische dwergen geschikt denk ik. Ook de miskoop van het jaar :=.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:11

Ja tuurlijk, het is niet dat ze nu nog steeds hier rondrennen :D

Het is zo schattig hier, sinds kort mogen ze de bovenverdieping weer gebruiken. Doordat het zaagsel nog niet zo hoog ligt komen ze er alleen maar lastig bij (en doseren met speeltjes e.d. is heilig dus nog even geen opstapje ook... := )
Zie je ze springen en er nét niet bij komen... :')
Ze kunnen het wel maar alleen op de juiste manier. Als ik eten boven leg kunnen ze het ineens heel goed :D Ziet er echt te koddig uit, die springende gerbils, hihihi

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:05

Haha :D Over springende en ontsnappende gerbils gesproken, hier laatst ook.. Gelukkig was Luca zelf zo geschrokken waar hij nou terecht was gekomen, dat hij heel stil bleef zitten en ik hem zo kon pakken :))

Ik heb er hier vanochtend een hangbrug met kokosnoten ingehangen, hij is nu al helemaal aan gort geknaagd _O-

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:08

Haha herkenbaar dat ze alles opknagen :P Hier van de week een hangmat van stro opgehangen. Gelukkig is tie groot maar er is al een heel stuk weggevreten :P

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:16

_Karlijn schreef:
Haha :D Over springende en ontsnappende gerbils gesproken, hier laatst ook.. Gelukkig was Luca zelf zo geschrokken waar hij nou terecht was gekomen, dat hij heel stil bleef zitten en ik hem zo kon pakken :))

Ik heb er hier vanochtend een hangbrug met kokosnoten ingehangen, hij is nu al helemaal aan gort geknaagd _O-

Die van mij is ook verdwenen onder het zaagsel hahaha. En ik heb hier te maken met onbeschofte brutale gerbils, het deurtje hoeft maar op een kiertje te staan en Pip springt er uit (20cm hoogte :oo) of hij hangt aan mn mouw :') moet echt goed kijken of hij er in zit voor ik er bij wegloop haha

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:20

Hallo! :wave:
Ik wil me hier ook melden, ik heb op dit moment geen gerbils maar als het goed is gaan ze er wel komen :)
Ik ben nu bezig met een kastje op te knappen waar straks een bak van 80 x 40 mooi op past.

Hebben jullie tips waar ik de gerbils het beste kan gaan halen? Zelf zit ik te denken aan Queenies.

Ik heb altijd konijnen en dwerghamsters gehad. Hebben jullie tips voor het houden van gerbils en de omgang er mee? Zijn ze een beetje vergelijkbaar met een hamster of juist niet? :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:22

Ik raad je zeker Queenies aan :j Hij heeft weer prachtige pups zitten! Zo jammer dat ik er maar 2 mag van m'n ouders.
Ik zou zeggen lees de informatie op de site van Queenies en op gerbil.nl Daar staat de juiste informatie.
Grootste verschil met hamster is dat hamsters nachtdieren zijn en gerbils slapen 3 uur, spelen 3 uur en slapen weer 3 uur. Ze zijn dus ook overdag actief.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:24

Safira in Delft is ook goed :j
Heb er nu een van Queenies en 1 van Safira.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:39

Mijn gerbils en terrarium+inrichting komen van ook van Queenies.
Hamsters heb ik nooit gehad dus kan ik niet mee vergelijken.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:46

Wie van jullie heeft trouwens dé tip tegen piepende loopradjes? Die van mij hangt aan de deksel en nu draai ik elke nacht de deksel om zodat het radje aan de bovenkant zit want anders lig ik de hele nacht wakker van het gepiep. Maar mijn gerbils maken overdag zoveel gebruik van het radje dat ik ze het 's nachts eigenlijk niet wil ontzeggen.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:50

Thanks voor de antwoorden!
Ik ga denk ik Martijn van Queenies bellen morgen, of ik een keer kan komen kijken en eventueel alvast de bak etc mee nemen :)

Zijn gerbils makkelijk tam te maken? Met mijn hamsters had ik nooit problemen, lijkt de gerbil een beetje op de hamster qua omgang?

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:51

Ik heb trouwens al heel veel gelezen ook :j wil ze echt super graag hebben haha!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:02

Ze zijn ook heel leuk :D

Mijn ervaring is dat het wel tijd kost om ze tam te maken. Mij ontbreekt die tijd een beetje, dus die van mij zijn niet zo heel erg tam nog. Ik heb ze sinds oktober en ze komen nu wel op mijn hand zitten soms, maar vinden het wel eng allemaal.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:11

_Karlijn schreef:
Wie van jullie heeft trouwens dé tip tegen piepende loopradjes? Die van mij hangt aan de deksel en nu draai ik elke nacht de deksel om zodat het radje aan de bovenkant zit want anders lig ik de hele nacht wakker van het gepiep. Maar mijn gerbils maken overdag zoveel gebruik van het radje dat ik ze het 's nachts eigenlijk niet wil ontzeggen.

Ik heb olijfolie gedaan op de plek waar hij draait zegmaar. Ik heb deze > http://www.gerbilshopqueenies.nl/loopwiel--22-cm
De 1e nacht werd ik steeds wakker omdat tie verschrikkelijk piepte maar nu dus niet meer :) Ik heb het er bij een wattenstaafje op gedaan.