dalena schreef:Hoor veel verhalen over introductie. Ene zegt Jane gewoon met de mand in de woonkamer zetten en dan kan ze er zelf uit wanneer ze wil. Ik denk ook dat Jane een pittig beestje is en dat Odin wat bang gaat zijn. Maar we zullen zien.
Odin is wel snel jaloers. Even aandacht voor het konijn en hij kruipt nog net niet in je

Ik ben echt heel erg benieuwd hoe het gaat met die 2. En wat Jane van de lange reis gaat vinden. Odin was niet zo lang rijden maar heeft de hele weg liggen miauwen
Zo heb ik het vroeger ook altijd gedaan, jarenlang, nooit problemen - tot mijn trauma-Sibeertje Quiquebou kwam... met gevolg dat zij weken onder en achter kasten leefde en nu ook naar 5 jaar bang en schichtig is plus nooit echt contact maakte met de toen aanwezige oude katers en nu met mijn 3 andere ook alleen toleriert maar verder ook niets.
Vergeet niet : ook voor het knuffeligste, moedigste kitten is het een behoorlijke schok om nieuwe omgeving EN nieuwe kat met geheel ander geur te ontmoeten.
En Odin ruikt niet alleen het kitten maar dus ook alle andere nest-geuren die opeens in "zijn" teritorium indringen.
En wat je in de eerste uur verknald kan je heel lang achtervolgen ( tot zelfs aversie die eeen heel kattennleven kan duren.)
Dus als je nu de rust pakt en langzaam aangaat heb je de beste kans van slagen.
Mijn kitten nr 1 , Nurah, (na overleden van kater(s) en debakel met Quiquebou , heb ik dus in een aparte ruimte gezet. Veel geknuffeld, daar ook de eerste 2 nachten geslapen
Iedere avond dekens en spelletjes geruild.
Mijn handen ingespruit met n beetje Baephar Antistress ( vonden ze hier geweldig om te spelen) en beiden hiermee geaaid.
Bij Nurah heb ik een week gewacht tot de deur op een kiertje zodat ze elkasr konden ruiken en zien.
Vanuit Nurah, dan geen problem, een oude kater ook niet en Quiquebou tolereert haar.
Half jaar later kwamen Mousjka en Mikvis , hier hetzelfde gedaan, duurde dit keer geen week maar alleen 3 dagen.
Resultaat: Nurah, Mousjka en Mikvis spelen en slapen samen en zijn echt goede vrienden
Ik denk het beste is de beslissing op moment als die kleine aankomt. Dan zie al hoe zich beide gedragen.
En van daar uit verder :
Of direkt bij elkaar of even eerst apart.
Succes en veeeeeeel plezier met de beren