[VOLG] Onze eerste kitten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 21:25

SimoneeM schreef:
Huh? De neva is toch gewoon de point variant? En point kun je ook krijgen uit niet point ouders (of je wel minimaal 1 vd 2 ouders point nodig hebt geen idee, zo ver reikt mn kennis niet).

Of vinden ze het pas “puur neva” als beide ouders neva zijn? Tsjonge jonge :') Dan is mijn ene kat ook ineens geen neva meer. Jammer hoor -O- :P

Knapperd hoor TS! <3

Vraag het aan het elitaire clubje... maar als je hun dan voorzichtig wijst naar de immense inteelt in "hun" lijnen... ben je helemaal de duivel _/-\o_

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 22:36

Het gaat mij ook echt meer om de binnenkant hoor! Of het nu een Neva is of niet, ze is prachtig en komt eind mei (rond Odins verjaardag) bij ons wonen <3

We wilden echt een maatje voor Odin omdat we nu echt zien dat hij iemand zoekt om te spelen, Millie het konijn is daar niet zo geschikt voor :')

We hebben laatst een grotere krabpaal voor Odin gehaald maar hij doet er niks mee. Überhaupt met kattenspeelgoed doet hij niet veel. Alleen een hengeltje.
Zijn favoriete speelgoed is een oude stuiterbal die ergens lag en een tampon :') :')

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 23:03

dalena schreef:
Het gaat mij ook echt meer om de binnenkant hoor! Of het nu een Neva is of niet, ze is prachtig en komt eind mei (rond Odins verjaardag) bij ons wonen <3

We wilden echt een maatje voor Odin omdat we nu echt zien dat hij iemand zoekt om te spelen, Millie het konijn is daar niet zo geschikt voor :')

We hebben laatst een grotere krabpaal voor Odin gehaald maar hij doet er niks mee. Überhaupt met kattenspeelgoed doet hij niet veel. Alleen een hengeltje.
Zijn favoriete speelgoed is een oude stuiterbal die ergens lag en een tampon :') :')

Hier is de hit : roze papiertjes. Een van mijn 4 beren is daar compleet weg van.
En dan gaan die anderen erin mee.

Krabpaal : gewoon om de paar dagen even een ander plekje geven.
Niet lachen, werkt hier bij iedere "nieuwe" paal.
Want kat-eigen wordt alles wat het personeel met de beste bedoelingen aanschaft, gewoon negeert, haha.

Speeltjes druppel ik af en toe in met valeriaan-tinktuur (uiteraard die zonder alcohol)
Stinkt als oude sokken maar zij vinden het geweldig.

Ook leuk : zakje slaap lekker thee.

Catnip vinden ze hier niets, wel dan weer het "anti-stress"-spray van Beaphar, daar zit ook valeriaan in ,dus oude sokken :D

Matabi-stokjes vinden ze ook leuk : voor 3 minuten.

En kartonnen dozen... in alle vormen en maten.

Ik heb al n vermogen uit gegeven voor speeltjes... maar de simpelste dingen die je gewoon thuis hebt, hebben hier de voorkeur :)

Maar een maatje is natuurlijk het "je van het"...

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 13:08

Odins favoriete slaapplekje is een omgedraaide stoel die weggaat. Hoe moet ik hem vertellen dat hij een nieuw plekje moet zoeken :')

Maar als ik er ben, dan ligt hij hier:
Afbeelding

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 17:47

Afbeelding <3

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:45

dalena schreef:
[ [url=m/14BP6j.jpg]Afbeelding[/url] ] <3

Wat een snoepje <3

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 15:59

We kunnen aftellen *\o/*

Afbeelding

En ook Odin niet vergeten natuurlijk:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog meer goed nieuws!!

Afbeelding
Afbeelding

sasja0705

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 16:04

Woooooowwwww.... gefeliciteerd!!

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 10:30

Dankje! :D

Odin vindt het geluid maar niks van de werkers in de straat, maar ernaar kijken is heel interessant!
Afbeelding
Op zijn plekje.

Echt naar buiten vindt hij heel erg spannend, alles buiten de tuin is eng.

Vanuit het raam kan hij echt gemeen kijken naar een puppy maar gisteren in de dierenwinkel een hond (kleiner dan hij is) was toch wel heeeel gevaarlijk :Y)

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 14:42

Dag staat nu vast! Op Odins verjaardag krijgt hij wel een heel bijzonder cadeau <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

*\o/*

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 18:41

Jippie! Spannend! *\o/* Nu hopen dat hij er blij mee is... :=

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 09:35

Wat een heerlijke pluizenbol <3

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 13:40

soesita schreef:
Jippie! Spannend! *\o/* Nu hopen dat hij er blij mee is... :=

Dat is de vraag :+
Het is zo'n lieverd, en hij wil zo graag spelen en knuffelen met ons konijn. Dus ik hoop dat hij blij is met een maatje! Ik denk wel dat hij in het begin wat angstig is.

Afbeelding

Het zijn ineens ook allemaal spannende dingen want we gaan misschien ook nog verhuizen :=

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:55

Het zijn alle twee leukerds... als je de introductie maar rustig doet ( je weet wel ) dan zijn ze in no time vriendjes

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 22:44

Hoor veel verhalen over introductie. Ene zegt Jane gewoon met de mand in de woonkamer zetten en dan kan ze er zelf uit wanneer ze wil. Ik denk ook dat Jane een pittig beestje is en dat Odin wat bang gaat zijn. Maar we zullen zien.
Odin is wel snel jaloers. Even aandacht voor het konijn en hij kruipt nog net niet in je :')

Ik ben echt heel erg benieuwd hoe het gaat met die 2. En wat Jane van de lange reis gaat vinden. Odin was niet zo lang rijden maar heeft de hele weg liggen miauwen

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 13:06

dalena schreef:
Hoor veel verhalen over introductie. Ene zegt Jane gewoon met de mand in de woonkamer zetten en dan kan ze er zelf uit wanneer ze wil. Ik denk ook dat Jane een pittig beestje is en dat Odin wat bang gaat zijn. Maar we zullen zien.
Odin is wel snel jaloers. Even aandacht voor het konijn en hij kruipt nog net niet in je :')

Ik ben echt heel erg benieuwd hoe het gaat met die 2. En wat Jane van de lange reis gaat vinden. Odin was niet zo lang rijden maar heeft de hele weg liggen miauwen

Zo heb ik het vroeger ook altijd gedaan, jarenlang, nooit problemen - tot mijn trauma-Sibeertje Quiquebou kwam... met gevolg dat zij weken onder en achter kasten leefde en nu ook naar 5 jaar bang en schichtig is plus nooit echt contact maakte met de toen aanwezige oude katers en nu met mijn 3 andere ook alleen toleriert maar verder ook niets.

Vergeet niet : ook voor het knuffeligste, moedigste kitten is het een behoorlijke schok om nieuwe omgeving EN nieuwe kat met geheel ander geur te ontmoeten.
En Odin ruikt niet alleen het kitten maar dus ook alle andere nest-geuren die opeens in "zijn" teritorium indringen.

En wat je in de eerste uur verknald kan je heel lang achtervolgen ( tot zelfs aversie die eeen heel kattennleven kan duren.)
Dus als je nu de rust pakt en langzaam aangaat heb je de beste kans van slagen.

Mijn kitten nr 1 , Nurah, (na overleden van kater(s) en debakel met Quiquebou , heb ik dus in een aparte ruimte gezet. Veel geknuffeld, daar ook de eerste 2 nachten geslapen
Iedere avond dekens en spelletjes geruild.
Mijn handen ingespruit met n beetje Baephar Antistress ( vonden ze hier geweldig om te spelen) en beiden hiermee geaaid.
Bij Nurah heb ik een week gewacht tot de deur op een kiertje zodat ze elkasr konden ruiken en zien.
Vanuit Nurah, dan geen problem, een oude kater ook niet en Quiquebou tolereert haar.
Half jaar later kwamen Mousjka en Mikvis , hier hetzelfde gedaan, duurde dit keer geen week maar alleen 3 dagen.
Resultaat: Nurah, Mousjka en Mikvis spelen en slapen samen en zijn echt goede vrienden

Ik denk het beste is de beslissing op moment als die kleine aankomt. Dan zie al hoe zich beide gedragen.
En van daar uit verder :
Of direkt bij elkaar of even eerst apart.

Succes en veeeeeeel plezier met de beren

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 12:57

Samen dutten op de bank :z
Afbeelding

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 12:57

sasja0705 schreef:
dalena schreef:

Zo heb ik het vroeger ook altijd gedaan, jarenlang, nooit problemen - tot mijn trauma-Sibeertje Quiquebou kwam... met gevolg dat zij weken onder en achter kasten leefde en nu ook naar 5 jaar bang en schichtig is plus nooit echt contact maakte met de toen aanwezige oude katers en nu met mijn 3 andere ook alleen toleriert maar verder ook niets.

Vergeet niet : ook voor het knuffeligste, moedigste kitten is het een behoorlijke schok om nieuwe omgeving EN nieuwe kat met geheel ander geur te ontmoeten.
En Odin ruikt niet alleen het kitten maar dus ook alle andere nest-geuren die opeens in "zijn" teritorium indringen.

En wat je in de eerste uur verknald kan je heel lang achtervolgen ( tot zelfs aversie die eeen heel kattennleven kan duren.)
Dus als je nu de rust pakt en langzaam aangaat heb je de beste kans van slagen.

Mijn kitten nr 1 , Nurah, (na overleden van kater(s) en debakel met Quiquebou , heb ik dus in een aparte ruimte gezet. Veel geknuffeld, daar ook de eerste 2 nachten geslapen
Iedere avond dekens en spelletjes geruild.
Mijn handen ingespruit met n beetje Baephar Antistress ( vonden ze hier geweldig om te spelen) en beiden hiermee geaaid.
Bij Nurah heb ik een week gewacht tot de deur op een kiertje zodat ze elkasr konden ruiken en zien.
Vanuit Nurah, dan geen problem, een oude kater ook niet en Quiquebou tolereert haar.
Half jaar later kwamen Mousjka en Mikvis , hier hetzelfde gedaan, duurde dit keer geen week maar alleen 3 dagen.
Resultaat: Nurah, Mousjka en Mikvis spelen en slapen samen en zijn echt goede vrienden

Ik denk het beste is de beslissing op moment als die kleine aankomt. Dan zie al hoe zich beide gedragen.
En van daar uit verder :
Of direkt bij elkaar of even eerst apart.

Succes en veeeeeeel plezier met de beren

Bedankt voor je bericht! We gaan het allemaal zien inderdaad! Ik hou jullie op de hoogte!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 11:27

Wauw knapperd.. Mijn zus fokte ook dit ras. En haar vriend is ook allergisch voor katten.
Maar met een hele cattery er bij en hij had geen last van de knapperds.

Geniet lekker van deze 2 prachtige pluisjes

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 19:04

Sweetgirl1 schreef:
Wauw knapperd.. Mijn zus fokte ook dit ras. En haar vriend is ook allergisch voor katten.
Maar met een hele cattery er bij en hij had geen last van de knapperds.

Geniet lekker van deze 2 prachtige pluisjes

Bijzonder he?
Mijn vriend/verloofde moet bij iedere bloedlijn toch testen voor de zekerheid. Maar tot nu toe gaat het allemaal prima. Bij andere katten kan hij al heel snel een pompje pakken.

Odin heeft een nieuw plekje ontdekt, bureaustoel:

Afbeelding
Ik kon hem niet vinden vanochtend haha.

Mijn ontbijt kon ik weggooien:

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 19:27

Och joh ontbijt met haren haha.

Ja met sommige rassen gaat het wel goed met allergie. In heb hier iemand gehad die kwam kijken om een kitten te kopen. Haar vriendin was mee die zorgt voor de katten als zij op vakantie is. Die vriendin was dus allergisch ze zijn hier zeker 2 uur geweest (normaal kan ze nog geen half uur in een huis met katten zijn maar omdat ze zo graag wilt doet ze dan vakantie oppas) maar ze had nergens last van hier. Met oppassen gaat het ook prima. Maar dat lukt dan weet niet met de brit van een kennis van haar.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 19:34

xoranlover schreef:
Och joh ontbijt met haren haha.

Ja met sommige rassen gaat het wel goed met allergie. In heb hier iemand gehad die kwam kijken om een kitten te kopen. Haar vriendin was mee die zorgt voor de katten als zij op vakantie is. Die vriendin was dus allergisch ze zijn hier zeker 2 uur geweest (normaal kan ze nog geen half uur in een huis met katten zijn maar omdat ze zo graag wilt doet ze dan vakantie oppas) maar ze had nergens last van hier. Met oppassen gaat het ook prima. Maar dat lukt dan weet niet met de brit van een kennis van haar.

Ik vind het echt heel apart! Maar wel mooi dat er toch rassen zijn die kunnen werken bij allergie! :)

Britse korthaar is ook een no-go hier. Die heeft schoonmoeder :=

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 19:41

Ja ik weet ook niet precies waar het aan ligt. Maar wel fijn inderdaad dan mensen die allergisch zijn zo toch een kat in huis kunnen nemen. Heb ook mensen die allergisch zijn waar het niet goed gaat hier. Al heb in natuurlijk buiten de abessijnen en somali ook een htk kat lopen.

Ik ken iemand die echt geen kat kan hebben. Maar die elk jaar 1 keer naar dr kattenshow gaat om katten te kijken. Dan moet ze flink wat medicijnen nemen maar die houd zo van katten dat ze dat ervoor over heeft.

Wanneer komt je kitten nu?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 20:34

27 mei!

Maar we hebben het zo ontzettend druk. Huis opruimen, foto's laten maken, dan Jane halen, dan huis in verkoop :+

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-23 11:44

We genieten van de zon {:}
Afbeelding