Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
kimmie261 schreef:Wat ik las , was dat ze bezig zijn met een nieuwe fabriek omdat de vraag echt méga is en steeds meer wordt, de fabriek die ze nu gebruiken is gewoon te klein, maar ze hebben nu ook een injectie voor katten gemaakt ( Solensia®) , en daardoor is de productie voor honden dus nog minder...
viphorse, geef je flexadin advanced? of een andere van flexadin?
cinniz123 schreef:Ik was 2 weken geleden met mn hondje van 13 bij een andere dierenarts(grote praktijk,normaal heb ik altijd dezelfde) en zij begon ook over de Librela injectie maar heb hier dus meegelezen en heb haar vriendelijk bedankt.
Mijn hondje heeft een oa een auto immuunziekte en wordt heel ziek van metacam dus zei al ik ga echt niet t risico lopen dat ze slechter wordt.
Durf het gewoon niet aan na het verhaal van KMD.
Als ik dat verhaal niet had gelezen had ik het misschien wel gedaan.
KootMiraDrum schreef:cinniz123 schreef:Ik was 2 weken geleden met mn hondje van 13 bij een andere dierenarts(grote praktijk,normaal heb ik altijd dezelfde) en zij begon ook over de Librela injectie maar heb hier dus meegelezen en heb haar vriendelijk bedankt.
Mijn hondje heeft een oa een auto immuunziekte en wordt heel ziek van metacam dus zei al ik ga echt niet t risico lopen dat ze slechter wordt.
Durf het gewoon niet aan na het verhaal van KMD.
Als ik dat verhaal niet had gelezen had ik het misschien wel gedaan.
Sorry.........
demiyolu schreef:Bij mijn witte herder teef was de verbetering op Librela de reden dat ik haar heb laten gaan. Ze is 14 jaar geworden, en vanaf haar 11e stond ze op pijnstillers en supplementen. Eerst carprodyl met glucosamine/chondroitine, daarna novacam met flexadin advanced en CBDolie.
Het effect van de pijnstillers neemt natuurlijk af, is belastend voor de maag, nieren. Omeprazol verdroeg ze niet, en daarbij was mijn hond met vlagen extreem misselijk, ik gaf medicatie daarom om de dag. Ze zakte soms door 1 achterpoot en likte veel aan 1 voorpoot, pijnsignaal. En als ze misselijk was, wilde ze alleen maar voortdurend gras eten, likte ze aan meubels, kwam maagzuur omhoog. En door haar leeftijd was er ook wel onrust, hoewel juist haar sterke wil was wat haar op de been hield.
Daarom wilde ik Librela proberen, want ze was echt nog heel blij en levenslustig maar het ongemak en de pijn/onrust was eigenlijk al voorbij de grens die ik normaal zou trekken voor mijn dieren.
In de eerste week na de librela injectie was er meer onrust en heeft ze 3x in haar slaap haar urine laten lopen, dat heeft bij mij de doorslag gegeven. In de 2e week was er wel verbetering te zien, nog niet zo zeer in beweging maar wel minder volle gewrichten. Toen heb ik de knoop doorgehakt, ik wilde niet weer in een ander cirkeltje terecht komen van voor en tegen, librela is daarbij ook slecht leverbaar.
Ik wilde haar laten gaan als het nog waardig was, niet wachten tot ze helemaal op was, ze was zo’n geweldige hond, met trots, karakter. Nog dagen, weken, maanden zouden voor mij niets meer toevoegen.
Al met al denk ik dat Librela zeker het proberen waard is en er bij mijn hond duidelijk verbetering te zien was, maar dat je ook reeel moet zijn in verwachtingen.
(Sorry, nogal lang verhaal....)
Tinkermuts schreef:De mijne heeft gisteren weer z'n injectie gehad.
Ook bloedonderzoek hoe het met z'n nieren hing, gestabiliseerd, yeahhh
cinniz123 schreef:Bij mijn witte herder teef was de verbetering op Librela de reden dat ik haar heb laten gaan. Ze is 14 jaar geworden, en vanaf haar 11e stond ze op pijnstillers en supplementen. Eerst carprodyl met glucosamine/chondroitine, daarna novacam met flexadin advanced en CBDolie.
Het effect van de pijnstillers neemt natuurlijk af, is belastend voor de maag, nieren. Omeprazol verdroeg ze niet, en daarbij was mijn hond met vlagen extreem misselijk, ik gaf medicatie daarom om de dag......... ]
Sorry, quote verprutst!
Ik weet niet of je op mij doelt met proberen maar mijn hondje staat om de 2 dagen op een kwart prednisolon en verder heeft ze geen medicijnen voor pijn oid,alleen oogdruppels voor haar KCS.
Ze is 13 en oud maar ze heeft geen pijn want zodra ik dat ga zien is het voor mij klaar.
Ik vind dus de Librela een te groot risico ivm haar auto immuunziekte, en ze heeft geen klachten van artrose oid dus waarom zou ik het risico nemen?
Ik had zelf artrose in mn heup en niet te zuinig ook en ik weet als geen ander dat het echt verdomd pijn kan doen en dat glucosamine,msm,hyaluronzuur injectie,pijnstillers ect net bij jou moet aanslaan en zeker met de pijnstillers een aanslag op je lichaam kan zijn dus die injectie durf ik bij haar gewoon echt niet aan omdat ze al heel ziek wordt van metacam.