Wat dragen jullie honden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

7ofhearts

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:30

Echt??

Toen ik 30 jaar geleden mijn “ beroeps- renners “ ( Greyhounds en Whippets ) een deken om deed bij slecht weer of na een training werd men gillend gek.

Een hond met een jasje aan!!!!!!! Werd er gejoeld, en met een vinger naar het hoofd gewezen.

30 jaar later wordt bijna 114 gebeld als het beest “ bloot “ en op eigen pootjes moet lopen.
En sorry, maar inmiddels zeg ik oprecht; we draven door.
Veel te ver door!!!!!!
Een hond is tegenwoordig geen hond meer, maar een assesoire.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:38

Door draven? Da's wel een beetje overdreven hoor. Het aantal mensen welke hun honden voor puur en alleen de 'mooi' aankleden zijn in verhouding heel weinig aanwezig tov mensen die het vooral doen vanwege de functionaliteit van bepaalde producten.

Misschien moet je je eens wat beter erin verdiepen (klein voorbeeld; kijk maar eens naar de infrarood van een gemiddelde hond, ook met goede vacht, en wat de warmte doet op de spieren als het kouder weer wordt e.d. er is niks mis mee om je hond te helpen de spieren warm te houden om blessures te voorkomen bv.), voor je graat roepen met een hoop uitroeptekens. Veel honden zijn gebaat bij het dragen van bepaalde jassen e.d. en ze hebben voornamelijk gewoon echt een Functie. Tuurlijk zijn er genoeg dingen te krijgen voor de mooi of leuk zonder enige functie, maar ook daar; wie ben jij of ik om iemand te veroordelen om zoiets te gebruiken bij zijn/haar hond? Maar vooral: het gros van de producten welke te krijgen zijn, van oa merken als Non-stop maar vele andere vergelijkbare merken waar met veel kennis sport producten en meer samengesteld worden, worden gebruikt vanwege de functie van het product en de meerwaarde wat het voor een individu kan betekenen - en deze producten worden ook door professionals in de sport(en) gebruikt - in bepaalde situaties. Niks mis mee. Ook niks mis mee om je hond sneller te helpen opdrogen met het gebruik van een badcape, ook als dat vooral is om het jezelf gemakkelijker te maken. De meeste honden zijn hier zo aan gewend en vinden dat dragen geen probleem, dus waarom niet ipv met een handdoek te staan klooien terwijl dit veel sneller en makkelijker werkt? Ik zie het probleem niet zo. En als je het zo erg vind; je hoeft het jouw honden toch ook niet aan te trekken, maar laat een ander die ervoor kiest zijn/haar hond wat aan te trekken, om wat voor reden dan ook, in zijn/haar waarde hierin. Je kent de reden achter bepaalde keuzes toch vaak helemaal niet en dat hoeft ook niet. Veel van deze producten zijn echt een bewezen meerwaarde voor veel honden en eigenaren in bepaalde situaties.

Er werd vroeger wel meer gezegd of gedaan wat vandaag de dag weerlegd kan worden omdat er andere inzichten/kennis beschikbaar is. Verandering kan ook heel goed zijn hoor ;)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 23-09-21 18:46, in het totaal 4 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:42

Er zijn er absoluut die jasjes nodig hebben. Mijn dwergpincher heeft alopecia, en wordt dus gewoon langzaam kaal. Die loopt nu al bibberend door het huis, en een fleece jasje helpt haar bij haar warmte vast houden. Ook buiten heeft zij een jasje aan nu het kouder wordt.
Ja, er zijn mensen die het als accessoire doen, en daar vind ik ook wat van. Maar het merendeel is gewoon nodig.
*kruipt weer onder meeleessteen*

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:43

7ofhearts schreef:
Echt??

Toen ik 30 jaar geleden mijn “ beroeps- renners “ ( Greyhounds en Whippets ) een deken om deed bij slecht weer of na een training werd men gillend gek.

Een hond met een jasje aan!!!!!!! Werd er gejoeld, en met een vinger naar het hoofd gewezen.

30 jaar later wordt bijna 114 gebeld als het beest “ bloot “ en op eigen pootjes moet lopen.
Veel te ver door!!!!!!

Dat lijkt me sterk overdreven... :') Jij deed een deken om aan je windhonden, als ik hele dagen in de regen met ze loop krijgen ze een regenjas om, als ik een bibberende Sia heb krijgt ze een fleece truitje aan. Same same, toch?

Ga die tabel voor de dryup eens bestuderen, thanks! :D

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:56

Goed lezen!
Passend tuig en benodigdheden?
Prima.

Twintig setjes in alle kleuren en maten?
Onzin.
Puur voor het oog.
Een verlengstuk van jezelf.
De hond is het worst of hij een roze of regenboogsetje draagt.

Hij wordt er niet vrolijker van, loopt er ook niet lekkerder mee.
En denkt zeker niet; kijk mij nou eens shinen in mijn paarsblauwe outfit.
Wat zal Keessie op het hoekje opkijken.
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 23-09-21 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:58

Afbeelding

Dit rode halsbandje heeft onze Dex om.. dat is ook letterlijk alles wat hij heeft _O-
We hebben niet eens een wandellijn oid...we wonen heel vrij en Dex loopt altijd los...dus mocht hij onverhoopt wel eens aan een lijn moeten lopen...dan vis ik een hakstertouw van de paarden uit stal...
Verder heeft hij wel knuffels en speeltjes...maar qua haksbandjes, tuigjes etc zijn wij niet zo happig op...hij draagt ook puur een halsbandje enkel om de reden dat als hij weg zou lopen, ze weten dat hij iig een huisje heeft. Hij staat geregistreerd dus bij de DA chip uitlezen en hij is weer thuis...maar dan weet iedereen iig dat hij geen zwerfhond is of een verlaten hondje.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 19:05

7ofhearts schreef:
Goed lezen!
Prima.

Onzin.
Puur voor het oog.

Mag ik zeggen dat ik dit toch een beetje in contrast met je onderschrift vind staan: Niet zeuren, leef...
Als iemand er nu blij van wordt (en het schaadt of hindert de hond niet, en zoals je zelf zegt, die kan het worst wezen of ie nu roze of een regenboogsetje draagt), maakt dat toch niet uit? ;) Leven en laten leven denk ik dan. Maar ach, deze discussie zal misschien wel offtopic zijn dus dan laat ik het hierbij. :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 19:06

7ofhearts schreef:
Goed lezen!
Prima.

Onzin.
Puur voor het oog.

Lekker boeiend wat jij er van vindt. Als mensen 38 kleuren tuigjes willen en 60 halsbanden is dat toch hun zaak. Heeft zo’n hond geen last van. Zolang ze maar goed te vreten krijgen en genoeg aandacht vinden die het best hoor.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 19:07

7ofhearts schreef:
Goed lezen!
Prima.

Onzin.
Puur voor het oog.

Of iemand nu 20 halsbanden en 20 lijnen heeft... of maar 1 setje. Wat maakt dat uit? Ik snap echt niet waar je je druk over maakt :') - en dan heb ik het idd over verschillende uitgaves tuigjes, halsbanden e.d. en geen truitjes puur omdat het fashion is < daar zou ik zelf ook niet snel voor kiezen, al heb ik wel een paar bandana's puur voor de mooi op foto's. Maar wederom; daar heeft m'n hond echt geen last van dus waar maakt iemand zich druk om. Misschien afhankelijk van waar je woont... Maar die honden kom ik echt nooit tegen hoor, die echt naast halsband of tuig uitgebreid fashionable truien dragen puur en alleen voor de mooi. Ik zie alleen maar honden die qua jassen e.d. aan hebben omdat het een functie heeft. Ik zie dan wel weer veel eigenaren die idd verschillende halsbanden, tuigjes en lijnen hebben en wat accesoires zoals TAGS - die ook een functie hebben normaal - of een bandana hier en daar, maar die laatste is ook voor de meeste honden echt geen issue om te dragen.

De hond merkt idd niet of het roze of paars is, maar waarom mag een eigenaar daar niet in afwisselen als ze dat leuk vinden. Hier heeft de hond helemaal geen last van, want tuig/halsband en lijn moet je toch gebruiken. Ik heb meerdere tuigen in verschillende kleuren omdat ik afwissel en graag iets reserve heb, en dan ga ik idd voor verschillende kleuren omdat ik dat leuk vind. Als iemand anders tevreden is met een heel hondenleven lang 1 halsband en 1 lijn is dat ook prima (heb ik met m'n vorige hond ook gedaan maar met de huidige hond wissel ik wel graag af en heb ik graag meerdere soorten tuigjes, halsbanden en lijnen), maar dat moet toch iedereen zelf lekker bepalen lijkt me :j Zo snap ik niet dat mensen alleen maar met halsband lopen, ook met jonge honden die trekken, en ben ik pro-tuig. En zo snapt een ander niet dat je een hond een tuig om hangt en geen slip ketting gebruikt bij wijze van spreken. Nou ja, meningen en ook smaken verschillen en laten we een beetje respectvol blijven; 't is toch niet nodig in een topic als dit mensen zo af te vallen omdat ze anders denken en handelen als wat jij dan misschien zou doen. Dus laten we het leuk houden :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 23-09-21 19:16, in het totaal 2 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 19:11

7ofhearts schreef:
Echt??

Veel te ver door!!!!!!

Ik heb geen enkel product als accessoire op mijn hond hangen, alles heeft een functie en is nodig om onze honden in optimale conditie te houden. Ik zorg namelijk graag goed voor mijn dieren.

Dat tuigen of riemen een bepaalde kleur hebben of bij elkaar matchen is mijn probleem. Als iemand van hetzelfde tuig of riem vier kleuren wil hebben is zijn probleem maar nog steeds heeft dat tuig of riem een functie.

Dat je zelf zo zwak in je schoenen staat dat je je laat beïnvloeden van andere mensen kan niemand hier iets aan doen, als jij je honden een jasje aandeed voor hun gezondheid hebben andere geen f^ck mee van doen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 19:41

7ofhearts schreef:
Echt??

Veel te ver door!!!!!!

Ik durf te zweren dat er niet BIJNA naar 144 wordt gebeld als ik in de winter mn honden zonder accessoires laat lopen maar dat er DIRECT gebeld gaat worden.

En er zijn zat honden die het ook met haar gewoon echt nodig hebben.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:08

KimD schreef:
7ofhearts schreef:
Echt??

Veel te ver door!!!!!!

Ik heb geen enkel product als accessoire op mijn hond hangen, alles heeft een functie en is nodig om onze honden in optimale conditie te houden. Ik zorg namelijk graag goed voor mijn dieren.

Dat tuigen of riemen een bepaalde kleur hebben of bij elkaar matchen is mijn probleem. Als iemand van hetzelfde tuig of riem vier kleuren wil hebben is zijn probleem maar nog steeds heeft dat tuig of riem een functie.

Dat je zelf zo zwak in je schoenen staat dat je je laat beïnvloeden van andere mensen kan niemand hier iets aan doen, als jij je honden een jasje aandeed voor hun gezondheid hebben andere geen f^ck mee van doen.

Hier sluit ik mij bij aan!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:42

Ik heb alleen nog maar meegelezen, maar wil nu toch wel even reageren.
Mijn honden zijn als mijn kinderen voor mij, kinderen trek je toch ook leuke kleren aan?

Even voor de goede orde: ik heb per hond alleen maar 2 tuigjes (en zelfs nog in de kleur die zo dicht mogelijk bij de hond ligt), een simpele bruine jachtlijn met stop en een fleecejasje per hond in een neutrale kleur.

Ik ben verder absoluut niet van de kleertjes en kleurtjes heb ik dus ook niet, maar dat laatste begrijp ik wel, evenals de functie van een badjasje bijvoorbeeld.

Edit: en nog een zooi tuigen/halsbanden en riemen waar ik niets meer mee doe.
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 23-09-21 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:42

Wat ik dus niet snap is waar die complete transformatie vandaan komt.

Dat er 30 jaar geleden met een vinger naar het hooft getikt werd bij het zien van een hond met een noodzakelijke! Regendeken. En de mode onder huisdiereneigenaren nu.
Verder moet iedereen vooral doen wat hij of zij zelf wilt, maar ik vraag me gewoon af waar het vandaan komt.
Doet me om in paardentermen te blijven denken aan de uitspraak dat het niet het outfit is dat iemand ruiter maakt.
Maar schijnbaar is dat heel belangrijk.
Zien en gezien worden.

Ach, wie weet hou ik daarom wel zo van katten.
Die zijn zo heerlijk ontnuchterend.
Je kan als eigenaar je poezel willen verwennen met een krapkasteel dat niet alleen duur is, maar ook past bij het interieur, terwijl poes lief zelf vooral heel blij is met de doos waar het het hele zaakje in heeft gezeten.
Maar dit is vooral mijn overpeinzing.

Geen aanval op wie dan ook.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:47

7ofhearts schreef:
Wat ik dus niet snap is waar die complete transformatie vandaan komt.

Dat er 30 jaar geleden met een vinger naar het hooft getikt werd bij het zien van een hond met een noodzakelijke! Regendeken. En de mode onder huisdiereneigenaren nu.
Verder moet iedereen vooral doen wat hij of zij zelf wilt, maar ik vraag me gewoon af waar het vandaan komt.
Doet me om in paardentermen te blijven denken aan de uitspraak dat het niet het outfit is dat iemand ruiter maakt.
Maar schijnbaar is dat heel belangrijk.
Zien en gezien worden.

Ach, wie weet hou ik daarom wel zo van katten.
Die zijn zo heerlijk ontnuchterend.
Je kan als eigenaar je poezel willen verwennen met een krapkasteel dat niet alleen duur is, maar ook past bij het interieur, terwijl poes lief zelf vooral heel blij is met de doos waar het het hele zaakje in heeft gezeten.
Maar dit is vooral mijn overpeinzing.

Geen aanval op wie dan ook.

Ik hoop en ga er vanuit dat dat een kwestie van ontwikkeling en voortschrijdend inzicht is. :)

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:51

Ontwikkeling inderdaad, net als dat men vroeger ook geen anatomisch gebouwde hoofdstellen of barebackpads had voor paarden..

Mijn honden dragen ook alleen functioneel. Het reflectievest en bandje zijn nodig voor het SAR werk, evenals de jachtlijn met paniekhaak en schoentjes zo nu en dan.
De bril en het trektuig draagt ze in de bossen met canitrailen, om haar ogen tegen laaghangende takken te beschermen.
En elke lengte lijn heeft weer een functie voor verschillende omstandigheden, net als de verschillende halsbanden.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 20:54

Lieve mensen, laten we deze discussie maar links laten liggen :j dit topic gaat niet om jassen of juist geen jassen, en niet over of je enkel nuttige dingen hebt of verkleedkleding voor je hond.
Ik ben vooral gewoon benieuwd naar alle verschillende dingen die jullie hebben, om geïnspireerd te raken wat ik nog meer mooi vind :D

En extra foto, ik heb wel een eenhoornpakje voor Pinto :D hij past hem alleen niet meer.

Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 06:38

Afbeelding
Afbeelding
Aanvulling op Noox, gekregen voor Kerst. Product is nutteloos. Maar opzich wel grappig. Doet de hond geen kwaad, was foto en weer af.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 07:54

Ik mag helaas niet los gaan van mijn partner |(

Voor 8 honden hebben wij het volgende:
5x ruffwear webharnassen
8x biothane halsbanden en lijnen met bling
8x biothane halsbanden en lijnen basic
1x biothane tuigje
1x nylon tuigje met lijntje
8x ppm sliplijnen

8x back on track jasjes
2x pompa jasjes
3x koelkastje
3x badjas

En dan nog wel een berg met sliplijnen, agilitylijnen, tuigjes etc die we nooit gebruiken.
Laatst bijgewerkt door mirriejj op 24-09-21 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 08:18

Spoiler:
x_Jeanine_x schreef:
[ [url=m/DY4grI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hzmlJP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Aanvulling op Noox, gekregen voor Kerst. Product is nutteloos. Maar opzich wel grappig. Doet de hond geen kwaad, was foto en weer af.

Dit is het eerste eerlijke antwoord in dit topic van een leuke TS met een voor vele hier blijkbaar leuke ?hobby.

Mijn mening is dat we hier in doorgeslagen zijn.
En als ik hondjes zie lopen met de verkeerde tuigjes, of hondjes die bezwijken onder hun tuig uitsluitend omdat de baas het leuk- mooi of stoer vind staan dan zijn we in mijn ogen verkeerd bezig.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 08:23

Ach dat er mensen zijn met 30 halsbanden en lijnen etc. moeten ze zelf weten.

Enige wat ik mij al jaren afvraag of de honden die niet zonder jasje kunnen(tenzij medische redenen), inmiddels te ver doorgefokt zijn. Net als de kortsnuiten.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-21 08:27

mirriejj schreef:
8x back on track jasjes
2x pompa jasjes
3x koelkastje
3x badjas

Koelkastje? :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 08:27

Te ver doorgefokt?
Denk dat als er een rasgroep is die juist niet ver doorgefokt is het wel windhonden zijn :+
Ze hebben gewoon geen grammetje vet en een dun vachtje.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 08:35

Waarom zijn honden doorgefokt als ze niet zonder jas kunnen ivm kou? klimaten veranderen en veel honden komen van oorsprong ook uit andere landen en het is toch logisch dat honden in andere klimaten ook anders gefokt worden? Als die dan in een land terecht komen waar het ineens veel kouder is tov een land waar ze gefokt werden en ingezet, is het toch logisch dat je je hond 'helpt' in een ander voor hen niet standaard klimaat? Ook een hond met onder/boven vacht zoals mijn langharige herder kan het in een strenge winter te koud krijgen, of na veel inspanning buiten spier blessures krijgen ivm te snel afkoelen van de spieren, als je geen rekening houdt hiermee. Wat mij betreft mogen mensen juist eens wat Meer gaan nadenken wat ze doen en verwachten van hun dieren en wat ze nog kunnen doen om hun dieren te helpen/ondersteunen waar dat kan. - al ben ik het ermee eens dat er veel doorgefokte hondenrassen zijn hoor, daar niet van maar dat staat imo echt volledig los hiervan. Imo is een hond welke hier in Nederland met streng winterweer een jas nodig heeft, (en bv. van oorsprong ook niet uit dit land komt en vaak uit warmere klimaten), niet bij voorbaat doorgefokt. De meeste honden zonder ondervacht zouden gebaat zijn met een jas in een strenge Nederlandse winter en zeker elk individu is ook anders hierin - kijk maar eens naar infrarood beelden van honden in de winter hier en wat dat doet met oa de spieren en ook bij honden met een functionele onder/boven vacht. Erg interessant om eens wat meer over te lezen :j Zijn honden zonder ondervacht, die zichzelf wat moeilijker warm kunnen houden tov bv een husky met onder en bovenvacht, dan bv. pertinent doorgefokt? Vind dat heel erg kort door de bocht.

En er is echt niks mis mee om een hond een badjas aan te doen om te zorgen dat ze sneller/makkelijker opdrogen? Of dat nu voor je eigen gemak is of voor die van de hond of beiden. Of om spieren warm te houden na intensieve training (wat ook mensen in de sportwereld doen met sledehonden e.d. of in de sportwereld van agility e.d.). Dit zijn allemaal dingen om je hond (of jezelf) te helpen. Daar is toch niks mis mee? Net als dat je een hond voor of na sport kunt helpen met het geven van supplementen. Het zijn allemaal toevoegingen op... Of een zwemvest aan doen om je hond te helpen als ie te water zou vallen. Veel honden zijn het niet gewend om heel veel te zwemmen, dus als je toevallig gaat suppen of op een bootje zit en je komt in wat sterker zwemwater terecht kan je hond ook uitgeput raken. Dit zijn imo geen dingen wat te maken hebben met doorgefokte honden.

Maar goed, wij hebben net zo goed een regenjas hangen hier, die mijn langharige herder om krijgt - die overigens medisch niks mankeert - als ze 's avonds haar laatste rondje doet in de wijk en het stort regent. Op deze manier zitten wij niet met een zeiknatte hond vlak voor bed tijd die we nog van top tot teen moeten afdrogen. Dus dat is een item wat wij hebben gekocht voor ons eigen gemak, wat mijn hond voor d'r zelf echt niet nodig heeft, maar boeiend? Mijn hond is dit soort dingen gewend om wel eens aan te hebben en daar heeft ze echt geen last van, kan er alles mee doen, als ze dat eens om heeft met een korte avondwandeling als het stort regent bv. Ze kan uiteindelijk prima zelf opdrogen hoor - we lopen ook kilometers door de regen zonder dat ze iets om heeft en haar vacht stoot het prima af (dan krijgt ze wel een badjas om in de auto en is ze al goed opgedroogd als ik thuis ben of krijgt ze 'm thuis even om), maar soms is het gewoon handig om het jezelf ook wat makkelijker te maken. Wat is daar mis mee? Zo had mijn paard ook een regendeken op op dagen dat het hard regende en ik wist dat ik wilde rijden. En wij hebben 2 jaar zonder badjas gedaan, en dat ging ook prima. Maar nu ik de badjas wel heb, gebruik ik 'm graag. Moet toch iedereen zelf weten. Wat een veroordelingen, jeetje.

En 7ofhearts, het enige eerlijke antwoord in dit topic? Wederom: lees je alsjeblieft eens goed in over de functie van bepaalde jassen, vesten, e.d. en waarom mensen kiezen voor het gebruik maken van bepaalde producten. En wat is er niet eerlijk aan als iemand aangeeft meerdere halsbanden en lijnen in verschillende kleuren te hebben omdat ze het mooi vinden? En wat KimD al eerder aangaf; die hebben alsnog een functie, ook al heb je bepaalde spullen in meervoud. Wij hebben verschillende lijnen en tuigen voor verschillende doeleindes, en wisselen dus vaak af, en als die in meerdere kleuren e.d. te krijgen zijn, kies ik graag verschillende kleuren. Waarom maken mensen zich daar druk over? lol en wat is daar niet eerlijk aan?

Maar zo hebben we ook zeker wat overbodige spullen. Vaak omdat ik idd iets of mooi vind en extra wil hebben maar ook omdat het maar even gebruikt is geworden en ik het erna niet meer zo prettig vond om te gebruiken of we geen sitauties meer hebben gehad waarin ik het nodig vond om te gebruiken. Dan ligt het er wel, hoort het bij de collectie, maar gebruik ik het niet veel. En zo hebben wij idd ook een bandana of 2 voor de 'mooi' voor eens op de foto. Heeft de hond echt 0,0000 last van hoor. Wat een overtrokken reacties telkens zeg, jeetje. Misschien is dit niet het topic om hierover je gal te spuwen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 24-09-21 08:44, in het totaal 3 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 08:40

Warboel schreef:
Te ver doorgefokt?
Denk dat als er een rasgroep is die juist niet ver doorgefokt is het wel windhonden zijn :+
Ze hebben gewoon geen grammetje vet en een dun vachtje.

Nou dat hier dus met mijn kortharen ook. Alleen die staan ook nog eens laag bij de grond. De back on tracks worden vooral gebruikt na t wandelen de auto in als t koud is. Omdat ze opwarmen van t wandelen maar dan stil zitten in de koude auto gewoon niet lekker is voor de spieren of als t echt vriest voor in de auto.
De fleece voor als t net boven t vriespunt is in de auto. En als t flink regent. Zodat ik na even snel plassen geen zeiknatte hond op de bank tegen me aan heb liggen. T zelfde als ze gewassen zijn. Even fleece aan. Dan zijn ze sneller droog en ik niet nat als ze op schoot gaan.

De dikke winterjassen gebruik ik nagenoeg nooit. Alleen als t goed vriest en er van alles aan natte zooi naar beneden giet. Omdat ik er 1 heb die anders echt weigert te plassen en ja als ik t niet doe plast ze gerust binnen. En mijn reu krijgt onder dezelfde weersomstandigheden die jas aan omdat ie anders geen rust heeft om te poepen bij de korte ronde en dan dus buikpijn krijgt. Dus jasje aan en dan doen ze alles braaf.

Tsja ze kunnen prima zonder. Zeker als we echt wandelen hebben ze niks aan of hoogstens een fleece.
Maar t een beetje comfortabel houden is niks mis mee.
Mijn vriend loopt als t vriest nog alleen in een vest terwijl ik er bij loop alsof ik op de noordpool sta.
Ik heb hier nu 4 stuks rondlopen. Een pup van 12 weken. Teefje van 2,5. Teefje van 5,5 en een reu van 5,5.
En bij allemaal zit er verschil tussen in wat ze aangeven fijn/comfy te vinden.