FlorienM schreef:Oh wat vind ik zwarte herders toch prachtige verschijningen, lijkt zo uit een film.
Even een vraag: wij hebben in de achtertuin een looppad met kiezels, nu ligt Nacho constant op dat pad op de steentjes te kauwen... Hij slikt ze gelukkig niet door maar brengt ze bijvoorbeeld wel naar binnen in zn mand. Nu lijkt me dit super slecht voor de tanden dus ik wil er wel vanaf, iemand tips? Hij weet dat het niet mag dus slurpt er snel een naar binnen als we niet kijken. Verveling lijkt het me ook niet want na een wandeling of spelen lijkt het wel alsof hij er eens even lekker voor gaat liggen.
Mijn HF is ook dol op stenen. Ik heb het opgegeven het hem af te leren hoewel ik ook denk dat het slecht voor zijn tanden is.
Op dit moment heb ik er niet zo'n last meer van, maar ik heb in het buitengebied gewoond met een groot erf en hij groef altijd stenen op en speelde ermee of kauwde erop.
Enige wat ik uiteindelijk kon doen was er geen aandacht aan besteden. Want als er aandacht kwam voor de steen, in welke vorm dan ook, werd het ding helemaal heilig

Dus ik heb niet echt een advies voor je, maar dit is mijn ervaring...
Oh Muiz wat een dropje

Edit: Mijn hond heeft sowieso iets met kauwen/bijten en als pup at hij alles op, dus speelgoed werd verboden.
Hij heeft nu een hertengewei waar hij zich op kan uitleven en in het bos kauwt hij graag op stokken.