Wie heeft er een Brits Korthaar?

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 14:24

Ohhhhhhh! <3 Wat een leuke!

Ik kreeg ook nog Ragdolls aangeboden maar die mochten al bijna weg dus dat is echt te vroeg voor ons. Momenteel heb ik contact met iemand en hoop dat er 1 of 2 kittens ons gezin mogen verwelkomen <3 Mocht het één zijn dan zouden we graag nog een andere kitten erbij nemen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:55

Ik heb een chocolate poes die de volgende krolsheid naar de kater gaat. Zo lief en houdt ervan bij je te zijn. Ligt naast je of op schoot. Is niet de slimste qua springen en geen top eter. Erg kieskeurig. Is net een peuter want wat vandaag lekker is kan morgen vies zijn.

Mijn ouders hebben een blauwe en een tortie.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 23:42

Ik vind een chocolate zo mooi! Ik geloof dat de kleur van onze lilac heet.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 05:29

Mandyy en Charlotte, wat een prachtige katten!

Ik heb mijn Britse kortharen en ook mijn kruising Britse Korthaar x Abbesijn altijd pas met 13 weken meegekregen.
En volgens mij is dat verplicht als ze lid zijn van de fokkers vereniging.
13 weken is in het belang van het kitten.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:56

Wat een plaatje Char_lotte!

En Ketly? Al nieuws?

Hier zijn ze nu 4 weekjes oud! Over anderhalve week weer even op bezoek! Helaas is mijn eigen kat deze week even goed ziek geweest/geworden. We vreesde echt even dat hij er niet meer zou zijn tegen de tijd dat we het kitten mochten halen. Maar gelukkig gaan we weer wat vooruit.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 18:58

Ah jeetje wat schrikken! Waar had ze last van?

Nee nog geen nieuws helaas. Wel heb ik contact met iemand met een kruising Brits Korthaar en via via weet ik dat er een nestje met 75% Ragdoll komt dus dat is even heel wat anders. De Marktplaatsprijzen vind ik nog steeds te gek voor woorden.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:29

Ik heb bij marktplaats vooral het idee dat mensen er geld uit willen halen ipv van echt voor het ras en dier iets goeds neer te zetten. :(

Hij had sinds maandag opeens neurologische afwijkingen soort aanvallen. Dinsdag zetten dat door en op een gegeven moment deed hij vrij weinig nog. Woensdag door de MRI scan gegaan en bleek herseninfarcten te hebben gehad in de kleine hersenen en per toeval een beiderzijds middenoor ontsteking gevonden. Gelukkig gaat hij met sprongen weer vooruit. Nu even de vraag hoeveel restschade er blijft.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 19:48

Ach jeetje, dat is niet niks.. Hopen dat hij snel weer opknapt en er niks aan over houdt.

Nee klopt, dat idee heb ik ook. Ik ben er van overtuigd dat er nog mensen zijn die het belangrijker vinden dat de kittens een goed thuis krijgen en dat wij het belangrijk vinden om sowieso twee kittens te nemen. Wij hebben een geweldig plekje te bieden en het geld waarop wij met de kittens besparen wil ik liever een mooi kattenparadijsje maken bij ons thuis :D

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:55

Wat voor merk voer geven jullie je brits korthaar? Ik heb de mijne al een tijd nu op royal canin brits korthaar maar wil misschien iets anders. De ene keer eet ze de brokjes wel gewoon op en soms laat ze de brokjes uren staan..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:59

Dat voerde ik eerst ook, maar ze kregen steeds diarree. Ik voer nu Royal Canin Sensible.

AnsjePansje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:54

xLiez schreef:
Wat voor merk voer geven jullie je brits korthaar? Ik heb de mijne al een tijd nu op royal canin brits korthaar maar wil misschien iets anders. De ene keer eet ze de brokjes wel gewoon op en soms laat ze de brokjes uren staan..

Ik geef schesir monoproteine vis en hij vind dit erg lekker.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:54

Ooh wat een hoop schattige pluis hier <3
Onze katers zijn absoluut geen schootkattenen dat vind ik soms wel echt jammer. De ene komt wel vaak even een knuffel halen of even bij me op bed liggen, maar ook snel weer weg.

Onze katten eten husse opus lynx. Alleen te krijgen via een dealer. Maar de kleinste is best vaak ziek en verkouden geweest toen ze nog RC indoor aten. Sinds dit voer nooit meer.

Afbeelding

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 15:49

Bij de kortharen valt het reuze mee geloof ik. Niet anders dan bij een andere korthaar. Maar er zijn er hier vast meer die uit ervaring kunnen spreken!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:54

Verschilt ook per kat, onze tabby haart veeeel meer uit dan de blauwe, die haart bijna niet vind ik. En ze hebben geen harde haren, maar echt pluis haar. Kan je heel makkelijk weg halen, maar gaat ook wel overal zitten.

AnsjePansje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 18:35

Verharen gaat hier echt in periodes. Vind het met eens per maand/ 2 maand een borstel erover goed te doen. Regelmatig stofzuigen en je ziet nergens haar

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 18:36

Onze blauwe pluist best wel hard, zou haast zeggen meer dan m’n langharen destijds maar die haren kon je misschien gewoon makkelijker stofzuigen/rollen (heilige birmaan en ragdoll).
Deze haren blijven meer zweven, vliegen rond en hangen overal haha, maar hij is qua onderhoud wel minder werk, kammen etc.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 18:40

Haha, dat die haren overal zweven herken ik wel inderdaad. Ze zijn overal. Wil niet weten hoeveel ik er al heb opgegeten. :+

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 18:55

Wij zijn geslaagd in onze zoektocht <3 Via een ander topic had ik contact gezocht met een bokker welke een nestje Brits Kortharen zou krijgen, maar bij de geboorte bleek mams een slippertje te hebben gemaakt :+ Maar wij zijn evengoed verliefd geworden. Eerst zou alleen het poesje naar ons toekomen maar nu besloten dat ook het zwart-witte mannetje bij ons komt wonen!

Afbeelding

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:06

Hahaha moet er wel beetje om lachen. Die mensen zullen raar opgekeken hebben! Liep mama buiten waardoor ze slippertje heeft gehad?
Wanneer mag je ze halen? Nu nog de moeilijke taak om een naam te verzinnen!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:18

Och @ketly wat leuk dat poesje is echt heel mooi

Wij hebben (inmiddels al weer bijna een jaar) ook een Brit, genaamd Lex.

Echt een hele lieve kat. Niet echt een schootkat, maar komt toch af en toe wel bij je op schoot. Hij slaapt ook heel graag bij ons in bed.

Helpt met alles Afbeelding

Afbeelding

En nog eentje als baby Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 14:01

Seni schreef:
Hahaha moet er wel beetje om lachen. Die mensen zullen raar opgekeken hebben! Liep mama buiten waardoor ze slippertje heeft gehad?

Haha ik vind het ook wel een erg leuk verhaal en maken de kittens zeker niet minder leuk! Eind juni mogen ze verhuizen. Ze loopt inderdaad buiten.

Ja de namen hebben we nog niet over nagedacht, maar even inspiratie opdoen op internet en in dit topic!

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:09

Ketly schreef:
Seni schreef:

Haha ik vind het ook wel een erg leuk verhaal en maken de kittens zeker niet minder leuk! Eind juni mogen ze verhuizen. Ze loopt inderdaad buiten.

Ja de namen hebben we nog niet over nagedacht, maar even inspiratie opdoen op internet en in dit topic!

Hier even de eigenaresse van moeders, op het moment dat ze krols werd heb ik haar binnen gehouden, netjes laten testen en naar de dekkater gebracht, maar daar toonde ze niet meer krols. Had ergens gehoopt dat ze haar toch stiekem had laten dekken, maar blijkbaar had ze dr al laten dekken voordat ik haar opsloot :+

Maakt de kittens zeker niet minder leuk :D was inderdaad een verrassing :')

En super leuk dat 2 kittens naar Michelle gaan :D

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:42

Het is en blijft een kat hè :') :') :') :') heeft zo zijn eigen wil :') :') :')

Hoeveel zijn er geboren?

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:51

Seni schreef:
Het is en blijft een kat hè :') :') :') :') heeft zo zijn eigen wil :') :') :')

Hoeveel zijn er geboren?

4 in totaal :D
Afbeelding

Foto’s van paar dagen geleden, inmiddels hebben ze allemaal de oogjes open :):)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:13

Wat leuk zeg Ketly dat je een nestje hebt gevonden via Bokt! Hele leuke kittens <3 Is er enig idee wie de de vader zou kunnen zijn of is dat een groot mysterie :D

Hier loopt alles ook voorspoedig met “ons” nestje. 4 weken oud al weer en ze groeien zo hard! Vandaag en gister lekker gespeeld en geknuffeld met onze toekomstige katjes. Scheelt als je de fokker goed kent en die 5 minuten verderop woont, ben toch wel blij dat ik in deze fase al veel langs kan komen en de kittens kan leren kennen <3

Nu alleen de namen nog, zo te lezen in het topic ben ik niet de enige die nog inspiratie nodig heeft :')