Een greyhound uit de renbanen van ierland. 77cm hoog en erg grof gebouwt.
Is het een galgo

!? Ik kom op wandelingen soms wel eens galgo's tegen en dan zie je echt hoe anders ze zijn van elkaar. (op het onderste plaatje zie je hem met een galgo die al groter was dan normaal) Forser gebouwt en een zachtere en dikkere vacht, maar een stuk minder atletisch en wat lomper. Qua karakter is de greyhound als ras over het algemeen wat aanhankelijker en moediger dan de galgo maar zijn ze ook een stuk luier.
Mijn hond specifiek is niet vooruit te branden soms. Rennen is echt alleen weggelegt voor het jagen of die energiespurt die hij 2x per maand heeft. Spelen met andere honden doet hij dus ook gewoon niet.
Wat mij het meeste opvalt is hoe respectvol hij met alles omgaat zonder enige vorm van training. Hij negeert honden/mensen, kan mee naar restaurants, op bezoek blijft hij netjes op een plek, laat alle spulletjes heel, blaft niet en loopt echt op zijn tenen stilletjes door het huis.
We hebben heel vaak dat mensen langskomen en na uren nog niet door hebben dat er een hond is, tot die eens opstaat. Hij is heel groot maar niet heel aanwezig

Het enige nadeel: Heel groot jachtinstinct
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met greyhounds, aangezien ik er maar 1 ben tegengekomen maast de mijne!
[ [url=m/dDaYfI.jpg]Afbeelding[/url] ]