Puppy Erbij 2021

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:17

Iirene schreef:
Ha, ik stuit bij toeval op dit topic... Wij (gezin met 2 kinderen van 7 en 5) mogen over ongeveer 3 weken onze dwergschnauzer pup ophalen


[ [url=m/H3TrgT.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/kg4cav.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ohh, die zijn leuk <3
Aftellen voor jullie dus!

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:36

Leuk weer allemaal nieuwe in het topic.

Mijn droom is de saarloze wolfhond. Vind ze prachtig. Maar niks voor ons. Maar ooit kom er weer een Alaska malamute. Alleen wederhelft vind ze echte haarballen. :+

Oh leuk weer de lapjes van Suze te zien. :)

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:41

Behalve de aussies, waar echt mijn hart ligt al zijn het soms koppige aussholes, ben ik echt verliefd op de beauceron <3 Al is dit wellicht niks voor ons.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:49

xLaraaj schreef:
Behalve de aussies, waar echt mijn hart ligt al zijn het soms koppige aussholes, ben ik echt verliefd op de beauceron <3 Al is dit wellicht niks voor ons.


Daar loopt er nu een van bij ons in de wijk. Toen hij nog echt jong was, dacht ik "wat een raaaare rottweiler pup is dat" :Y)
Inderdaad een hele rare rottweiler pup, als het een beauceron is :')
Je ziet ze hier heel weinig, dus had m als jonkie niet direct herkend :')

dierenfan
Berichten: 9737
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:01

Ik kan me vinden in ontzettend veel rassen. Misschien nog lastiger dan maar zeer beperkte rassen leuk te vinden. Mijn duitser/mechel herder hadden velen verwacht bij mij ondanks 3x boxer en een labrador x rottweiler en 2x husky.
Echter mijn labrador x duitse jacht terrier daarbij verklaarde iedereen me voor gek. Zelfs diverse berichten gekregen vanuit familie dat ik hem beter gelijk terug naar de fokker kon brengen hahaha

Echter ik kan de verschillende karakters enorm waarderen en ze ook geven wat hun nodig hebben zonder te proberen ze wat anders te laten doen dan dat hun genen en karakter hun in geven. Wel uiteraard binnen mijn lijntjes haha

Waarschijnlijk wordt een volgende hond een volwassen herplaatser. Ik vind puppen echt verschrikkelijk en na 3 puppen in 2 jaar ben ik het nog steeds erg beu ondanks dat de jongste inmiddels ruim 2 jaar is en ze het alle 3 fantastisch doen inmiddels.

Vind labradors vreselijk maar merk dat ik labrador genen wel ontzettend fijn vind. Zal dus vlot in die hoek zoeken ooit

ChaplinC
Berichten: 69
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:07

Een nieuwe! Ik lees al jaaaaaaaaren anoniem mee, maar wat een heerlijk topic altijd. Geniet van jullie verhalen en honden liefde. Zelf heb een ook een hondje, net 1 jaar oud geworden, hij is een Franse bulldog met een iets langer neusje (vergelijkbaar met een boxer neus). Hij is super sportief, ik train hobbymatig agility in de tuin, hij vindt dat heerlijk. Rug, heupen, knieën en ellebogen op de foto gehad alvorens we wat serieuzer bezig gingen en 100% in orde, hartstikke mooi.

Genoeg over mijn vriendje, ik duik weer in de meelees modus en zal hier en daar eens reageren *\o/*

Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:18

Jemig, ik ben even aan het werk en we zijn gelijk 4 pagina's verder :')

Wat hier nooit in huis komt zijn kortharige honden. Mijn vriend is helemaal weg van de Hollandse Herder, maar vanwege mijn hondenallergie komt er niets anders dan een Golden Retriever in huis :+

CupCakes_

Berichten: 3412
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:26

Dankjewel voor de felicitaties :D

Ik vind zoveel rassen leuk, maar de Aussie blijft toch mijn favoriet <3 . Al is dat soms echt een Aushole :')
- Labrador jachtlijn
- Husky
- Dalmatiër
- Oud Duitse Herder
- Berner Senner
- Toller
- Heidewachtel
- Friese Stabij
- Zwitserse witte herdershond

En nog vast wel veel meer :+

Oshaa
Berichten: 1056
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:53

Een dagje niet online en 3 pagina's in het oude en 5 in het nieuwe erbij! Heerlijk al die leuke foto's en voorstelrondjes - even wat meer beeld bij iedereen.

Achter dit account zit Em, sinds de zomer woonachtig (en samenwonend) in België, daarvoor meerdere jaren in Nederland gewoond (waar ik ook vandaan kom, alleen lang in buitenland gewoond). Werkzaam in het onderwijs en daarom veel mogelijkheden om lekker met Beer te wandelen. Beer is een Friese Stabij x Wetterhoun, 20 maanden oud en een herplaatser. We zijn zijn vierde (of vijfde als je de mislukte plaatsing meetelt) huisje en hij is hier sinds juli. Het is onze eerste hond en we zijn intense gelukkig met hem, ondanks dat hij ons soms grijze haren bezorgd. Hij heeft een behoorlijke jachtdrift en zit op het moment ook in een koeien fase... als die die in een weiland ziet, ookal staan ze 300m verderop, dan wil hij er heen. Dat is op het moment een interessante uitdaging, ook omdat op het moment de koeien steeds random opduiken op nieuwe plekken.

We zijn nu hard aan het oefenen op gehoorzaamheid en conditie. We hopen volgend jaar een lange afstandswandeling met hem te doen.


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding

@KimD
Ik ben helemaal gek van verschillende wolfshondenrassen, maar denk niet dat die er ooit gaan komen. Ik vind ze prachtig, maar ben er denk ik niet geschikt voor.
Heb vroeger ook met Pyreneese berghonden gewerkt - helemaal geweldig maar past niet bij ons en zullen er ook niet komen.
Het zou me niet verbazen als we altijd bij Beer zijn kruising zullen blijven ;)

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:54

Ik ben opgegroeid met Duitse Herders, dus die keuze was met Morax redelijk snel gemaakt. Ook gekeken voor een Aussie, maar vond ze echt te druk en too much in your face _O- maar ze zijn wel mooi en vindt de intelligente ervan ook prachtig <3 Bij mij zal er in elk geval nooit een handtashond (Chihuahua of andere kleine hond) in huis komen. Ik vindt een Otje wel heeel erg leuk. Of een husky of Dalmatiër. Maar weet niet of het past. Heb mij qua dat niet veel in andere rassen verdiept.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:00

Detroit schreef:
Ik ben opgegroeid met Duitse Herders, dus die keuze was met Morax redelijk snel gemaakt. Ook gekeken voor een Aussie, maar vond ze echt te druk en too much in your face _O- maar ze zijn wel mooi en vindt de intelligente ervan ook prachtig <3 Bij mij zal er in elk geval nooit een handtashond (Chihuahua of andere kleine hond) in huis komen. Ik vindt een Otje wel heeel erg leuk. Of een husky of Dalmatiër. Maar weet niet of het past. Heb mij qua dat niet veel in andere rassen verdiept.


Zeg nooit nooit met die kleintjes. Ik wilde ook geen kleine :n
En nu vind ik klein super tof en ook heel handig: kan overal mee naartoe.
Chi's vond ik echt niks, tot Pieter van @Ymor, en tot ik het oorspronkelijke type zag, die meer lijken op kleine pinschers Dan mini's-met-te-bolle-schedel ;)

(Nee, zonder gekheid, ieder zijn keuze natuurlijk! Ik kan nu alleen niet meer bedenken waarom ik vroeger alleen medium of groot wilde, terwijl die kleintjes ook echt stoer kunnen zijn :D (het helpt ook dat ik een grote fysiek niet meer zomaar aan kan natuurlijk, daar moet ik eerlijk in zijn))

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:08

Skippy01 schreef:
Detroit schreef:
Ik ben opgegroeid met Duitse Herders, dus die keuze was met Morax redelijk snel gemaakt. Ook gekeken voor een Aussie, maar vond ze echt te druk en too much in your face _O- maar ze zijn wel mooi en vindt de intelligente ervan ook prachtig <3 Bij mij zal er in elk geval nooit een handtashond (Chihuahua of andere kleine hond) in huis komen. Ik vindt een Otje wel heeel erg leuk. Of een husky of Dalmatiër. Maar weet niet of het past. Heb mij qua dat niet veel in andere rassen verdiept.


Zeg nooit nooit met die kleintjes. Ik wilde ook geen kleine :n
En nu vind ik klein super tof en ook heel handig: kan overal mee naartoe.
Chi's vond ik echt niks, tot Pieter van @Ymor, en tot ik het oorspronkelijke type zag, die meer lijken op kleine pinschers Dan mini's-met-te-bolle-schedel ;)

(Nee, zonder gekheid, ieder zijn keuze natuurlijk! Ik kan nu alleen niet meer bedenken waarom ik vroeger alleen medium of groot wilde, terwijl die kleintjes ook echt stoer kunnen zijn :D (het helpt ook dat ik een grote fysiek niet meer zomaar aan kan natuurlijk, daar moet ik eerlijk in zijn))


Dit :'). Ik wilde nooit een kleine hond, nu wil ik nooit meer zonder zo'n kleine firecracker. Wel alleen een pinscher uit sportlijn, de showlijntjes vind ik veel te prinsesserig en hebben niet genoeg GO. Die van mij is wel echt gek :').

Agreed over de aussies, way too in your face :+

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:14

Sorry, kleine hondjes spreken mij gewoon echt niet aan _O- Zie mijzelf er ook echt niet meelopen. Het is wellicht net zoals dat ik geen kleine auto wil zoals een Ford Ka ofzo. Niet dat mijn huidige auto zo groot is, maar de rijeigenschappen zijn goed :')

Een Pinscher is niet zo klein toch? Ik bedoel echt formaatjes Chi/Jackrussel/Maltezer.

Als ik ooit een kleien hond koop, krijgen jullie allemaal taart oke? _O-
Laatst bijgewerkt door Detroit op 28-10-20 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:16

Skippy01 die mening deel ik met je van Pietertje. Die vind ik echt zo leuk dat ik er ook anders naar kijk. Is nog iemand op bokt die er 2 heeft en er ook hele wandelingen mee maakt.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:22

Detroit schreef:
Een Pinscher is niet zo klein toch? Ik bedoel echt formaatjes Chi/Jackrussel/Maltezer.


Ligt aan welke pinscher. Dwergpinschers zijn ukkies hoor, daar is Toby groot naast met zijn 10 kg :')
Groter dan een chi wel, maar groter dan een jack, neuj.

xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:31

:wave:
Wij zijn er in principe ook nog. Niet actief en ook niet zo goed in het meelezen maar dat heeft een berg aan persoonlijke redenen. Mera (de pup waar het topic immers mee begon), Bodhi & Lupa zijn er toch nog zeker. Borders_With_Colours is hun instagram. We zijn een stel gekken die niets volgens het boekje kunnen doen, maar dikke plezier met elkaar hebben.

Mera is bijna 1,5 jaar oud alweer. Zij is geslaagd voor haar Puppen A, B, Jonge Honden, Gehoorzaamheid & Gehoorzaamheid vergevorderde. Mera is echter Mera en die heeft karakter <<)

Bodhi wordt precies over een maand 5 jaar oud. Enorme beer van een hond, en meent dat ie een schoothondje is. Lukt ook wel met 22kg <3 Ook een aparteling maar it runs in the family.

Lupa is alweer 13,5. Slechthorend en slechtziend en begint gewoon stokoud te worden. Vermoeden ondertussen ook van dementie en een tikkeltje incontinent. Zolang ze nog vrolijk huppelt is het goed <3 Het hoort er bij.

Over 2,5 week gaan we weer heerlijk op ons vaste vakantie adresje genieten.

Afbeelding
Mera

Afbeelding
Bodhi

Broer & zus? Nee hoor, hoe kom je er bij. Ja ze zijn echt volle 100% broer & zus. Weet je wie trouwens nog meer hun volle familie lid is? Jawel, die gevlekte Border die aanstaande zaterdag in de finale van Hollands Got Talent staat *\%/* Ja ik vind het leuk voor ze.

Afbeelding

Afbeelding
Tsja, m'n 3 musketiers <3

:evaw:

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 22:47

5 reutjes 1 teefje geboren

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:48

kiwiwitje schreef:
5 reutjes 1 teefje geboren


Gefelicitaaaaaaart! Y)(^)

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:48

kiwiwitje schreef:
5 reutjes 1 teefje geboren

Gefeliciteerd!!! *\o/* Alles goed gegaan?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:49

kiwiwitje schreef:
5 reutjes 1 teefje geboren


Gefeliciteerd *\o/*

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:50

kiwiwitje schreef:
5 reutjes 1 teefje geboren

Gefeliciteerd!! *\o/*

arabella2000
Berichten: 4152
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:57

Hallooooo :wave: :wave: :wave:

De start van het nieuwe topic gemist zeg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dit is mijn (leen) roedeltje.

Van groot naar klein:
- senna: bearded collie van 9 jaar oud. Is van mijn ouders. Als mijn ouders op vakantie zijn mag ze bij mij logeren. Wandeld graag en is zeer vocaal -O-

-buddy: sheltiekruising (wrs border collie) van 3 jaar oud. Is van mijn broertje. Ik train met hem agility en hij gaat elk weekend mee als we lekker lang gaan wandelen met senna, gioia en hem. Als mijn broertje werkt is hij bij mijn ouders of bij mij.

- gioia: dwergpoedel van 6 jaar oud. Mijn prinsesje die een echte bitch kan zijn. Heb ik agility mee gedaan, maar ze kreeg een blessure. Ze is nu weer goedgekeurd, maar financieel kan ik maar met 1 hond trainen, dus houden we het bij buddy ;)

- kyara: het oude besje van 10 jaar van mijn ouders. Ze kan nog heel veel maar heeft er zelden zin in :+
Als ze mee op vakantie is kan ze uren wandelen, maar thuis is een klein rondje al te veel. Zij gaat dus niet mee als we de lange wandelingen gaan maken. Zeer gehecht aan haar balletje.

Rassen die ik leuk vind maar er nooit gaan komen:
- chinese crested powder puff
- sheltie
- border collie
- bearded collie
- koningspoedel

Nog goed nieuws tr. Ik was afgelopen zaterdag met gioia bij de fysio. En ze hoeft pas over een half jaar terug *\o/* *\o/* *\o/*
Ondanks dat ze lekker veel gespeeld heeft en een paar keer agility gedaan heeft. Ik ben zo blij dat ik met haar naar linda ben gegaan :D

Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 23:26

Ahhh Kiwi gefeliciteeeeerd *\o/* *\o/* Y)(^) wat leuk!

CupCakes_

Berichten: 3412
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 23:30

Proficiat Kiwi Y)(^)

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 23:53

Ja heel soepel en mega vlug. 2 uur en 20 min van water breken tot laatste pup.

Thnxx