Dat is toch kansloos....?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Dat is toch kansloos....?
SillyB schreef:hoe groot moet de opening zijn om binnen te komen denken jullie? wij hebben wat onderzoek gehad van zwaluwen in de stal, maar doen savonds rond zonsondergang de staldeuren (nog) dicht. ik kan wel een kier fabriceren door de sluitingen te verplaatsen maar vraag me af of dat genoeg is
. In mijn andere schuur zit een schuifdeur en die gaat gewoon dicht, maar de zwaluwen, wippen gewoon over het randje door een heel klein kiertje naar binnen. Op de boerderij waar ik vroeger mijn paard had, haalden ze in het voorjaar altijd 1 baksteen uit de muur en daar vlogen ze dan door naar binnen. Het zijn ware vliegkunstenaars
.
. Ik voer hele gesprekken in de vroege ochtend. Dan zitten ze meestal op de dakgoot en vertellen ze me wat ze de vorige dag allemaal hebben gedaan
. Thomas5 schreef:superpony schreef:Wij hebben achter ook de schuur vroeg open en pas laat dicht. Maar zit pal aan bosrand, dus vraag me ook echt af of ze daarvoor gaan kiezen. Wel onwijs veel muggen, dus genoeg te eten
Zwaluwen broeden niet in bomen/bos dus dat mag geen probleem zijn
en hier vliegen de zwaluwen vrolijk tussen 
Als ze hier de sperwer of de valk zien, gaan ze er met zijn allen achteraan. Huismusjes en kwikstaartjes worden vakkundig genegeerd en bang voor duiven (die op totaal andere plekken nestelen in de stal) zijn ze ook niet.
bij voorjaars aanplantingen loop je het risico de hele zomer water te moeten geven.
elk jaar een nest meesjes doet wonderen
. We hopen dat het is omdat ze aan het broeden is en kunnen daarom ook niet de situatie 'herstellen' want dan verstoren we dat. Maar ik vrees dat eind mei gaat blijken dat de kast leeg is.