Er zijn ook zeker vrouwtjes met wangen bij bepaalde kleurslagen

Ik kweek namelijk zelf ook zebravinken
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

.
er mag in principe niks kweken zonder dat ik dat toezeg. en de zebravinken het liefst al helemaal niet. Dus het enige wat er nog bij komt is het 2e koppel Catharina's, en dan mijn 4 duifjes. En verder is het afwachten of er nog opvang bij komt of niet. Maar er wordt dan niet meer aangeschaft
Is dat dezelfde? Want anders heb je 2 Mannen erbij gekocht. 

. Mijn vorige koppel was gek van de plantenspuit. Gingen ze naar beneden hangen met hun vleugels wijd open. Nu is 1 van de mannen bang ervan dus doe ik het nauwelijks nog.
de diamantduifjes zijn ook naar buiten, en ze vinden het heerlijk. Helaas voor nu maar 3 van de 4. Eentje, omgedoopt maar Bessie, raakte zo van slag buiten dat ze een soort epileptische aanval kreeg, en vloog zo hard tegen het gaas aan dat ze niet meer goed functioneerde. Zij zit nu al een dikke week apart in een hok aan te sterken. En ze gaat goed. Vandaag vloog ze weer. Dus die laten we nog even flink aansterken verder, en dan proberen we het nog een keertje. Maar dan eerst in een klein hok in de volière zodat ze kan wennen, en dan door naar de grote.
het kneus vrouwtje van de oorspronkelijke 4 herken je niet meer terug. Die is fit, gezond, blij.. ik weet dat ze het is omdat ze een heel vriendelijk karakter heeft. Maar iemand van buitenaf zou haar er niet uit kunnen pikken.

.