Bloedluis is idd ellende! Ik heb nu een eco-spul van Aveve. Poeder dat je op alle wanden en in alle kieren spuit.
Dat en tabaksstengels houden mijn hokjes nu toch al 2 jaar luis-en mijtvrij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Serenity350 schreef:_San87_ schreef:Zojuist het voer, vlas en de drinkbak opgehaald, morgen kan ik de trapbak ophalen.
Ook meteen twee voertonnen meegenomen. We hebben legkorrel en leggraan als hoofdvoer en een klein zakje scharrelgranen en meelwormen voor de lekker.
Leggraan, is dat niet legkorrel en gemengd graan in 1?
Pandora2 schreef:Ik heb het ergens gemist denk ik...maar welke kipjes zijn het nu geworden ?
Bloedluis is idd ellende! Ik heb nu een eco-spul van Aveve. Poeder dat je op alle wanden en in alle kieren spuit.
_San87_ schreef:Pandora2 schreef:Ik heb het ergens gemist denk ik...maar welke kipjes zijn het nu geworden ?
Sussex columbia en Koningsberger.
Pandora2 schreef:Sta je dan met je mooie kippenhok...![]()
Wat jammer zeg. Marktplaats afstruinen dan maar ?
Serenity350 schreef:Welke regio zit je? Hier in het noorden geen tekort aan kippen. Kan je zo een aantal verkopers doorsturen (Friesland/Groningen) die meerdere rassen beschikbaar hebben in diverse leeftijden.
Zelf gebruik ik trouwens altijd marktplaats, daar adverteren de meeste aanbieders ook op.
belle_boef schreef:Ik heb vanaf volgende week leuke grote brahma kuikensmaar die passen denk ik niet in jou hij als ze groot zijn
Pandora2 schreef:Oh donderdag is nog te overzien gelukkig![]()
Zou sneu zijn moest dat mooie hok weken leeg blijven.
idinn schreef:Rhenen is hier om de hoek!
Echt een mooi hok geworden. Zit er bij de luchtgaten bovenin gaas voor? Tegen marters bijvoorbeeld. En je zitstokken zijn leuk zo, hoe heb je die vastgezet?
idinn schreef:Echt heel leuk zo! Ziet er goed uit![]()
Wat je het beste kunt doen is legkorrel in de trapbak en dan in de ochtend een handje van de graanmix in de ren gooien. Dan hebben ze wat te scharrelen. En mikken ze niet continu alle legkorrel uit de trapbak op zoek naar dat andere lekkers.
_San87_ schreef:idinn schreef:Echt heel leuk zo! Ziet er goed uit![]()
Wat je het beste kunt doen is legkorrel in de trapbak en dan in de ochtend een handje van de graanmix in de ren gooien. Dan hebben ze wat te scharrelen. En mikken ze niet continu alle legkorrel uit de trapbak op zoek naar dat andere lekkers.
Als het goed is kunnen ze niet sorteren in de trapbak, maar het is inderdaad wel een goed idee de ene in de bak te houden en van de ander wat rond te strooien.