[VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:41

Hoe gaat het nu met de as mama TS? Op hoeveel dagen dracht zit ze nu??

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 14:53

Was toevallig van plan
vandaag een update te plaatsen :o.

truus1957 schreef:
Hoe gaat het nu met de as mama TS? Op hoeveel dagen dracht zit ze nu??

Inmiddels de laatste loodjes aan het leggen. Dag 56 alweer. Ben zo benieuwd... <3.

Afbeelding

Speekseltest is inmiddels al 2 weken de deur uit. Benieuwd wat hieruit naar voren komt. Duurde erg lang voordat hij binnen was. Inmiddels al het e.a in huis gehaald waaronder warmte lamp, 2 kruiken.. mocht het nodig zijn, ademspray, glijmiddel, klemmetjes voor de navelstreng en een slangetje om eventheel vocht uit longetjes/neusje te zuigen mocht dat nodig zijn. Ook puppymelk op voorraad gehaald voor de zekerheid. Zijn iniedergeval al goed voorbereid om de komst van de kleintjes. Ze zijn erg actief aan het bewegen daarbinnen.

Anoniem

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:00

Is die buik geschoren?

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 16:20

Buik is geschoren inderdaad. Ze heeft hier gigantisch veel haar dus voor de puppy's anders dadelijk onmogelijk om de tepels goed te vinden.

DeMolenhoek schreef:
Is die buik geschoren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:33

Ok. Ik vond het al raar dat ze zo een mooie strakke buik had _O-

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:35

Leuk nestje!

Misschien ook fijn voor de pups wanneer ze het nest gaan verlaten om een vertrouwd knuffeltje of iets mee te geven.
Ik heb sinds 6 weken een pup en kreeg een flos mee uit het nest, nu vind ik persoonlijk dit iets minder leuk voor de pup als een knuffel of iets anders zachts.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 16:42

Als dat zo was zou ik stiekem best
een beetje jaloers zijn op haar :)).

DeMolenhoek schreef:
Ok. Ik vond het al raar dat ze zo een mooie strakke buik had _O-

Dankje voor de tip. Was zelf ook al aan het kijken naar een knuffeltje oid. Nestgeur meegeven is altijd fijn voor de pupjes. Een flos is niet zo heel ideaal nee, vooral niet voor die kleintjes. Bij een grote hond kan het opzich wel. Ze krijgen ook een super leuk puppypakket mee van smølke voor een goede start :o.

Jintexx schreef:
Leuk nestje!

Misschien ook fijn voor de pups wanneer ze het nest gaan verlaten om een vertrouwd knuffeltje of iets mee te geven.
Ik heb sinds 6 weken een pup en kreeg een flos mee uit het nest, nu vind ik persoonlijk dit iets minder leuk voor de pup als een knuffel of iets anders zachts.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:02

Ik heb zelf een boomer pup, maar ook bij een grotere hond is een flos niet echt iets als ik eerlijk ben :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:27

Jintexx schreef:
Ik heb zelf een boomer pup, maar ook bij een grotere hond is een flos niet echt iets als ik eerlijk ben :=

Nee ligt niet lekker. Een nestknuffel of doekje doe je juist om bij ze te leggen.

Aftellen dus voor de pups.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 17:32

Klopt is ook zo, zou het zelf ook niet ideaal vinden maar het komt bij een grote hond wat anders over dan zo'n klein hondje met een mega grote flos ernaast.

kiwiwitje schreef:
Jintexx schreef:

Nee ligt niet lekker. Een nestknuffel of doekje doe je juist om bij ze te leggen.

Aftellen dus voor de pups.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:41

Mooi buikje hoor!! Hopelijk houdt ze ze nog een paar daagjes binnen

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:03

Spannend, succes. Houdt je de temperatuur ook bij of niet? Vond ik zelf bij het eerste nest erg fijn qua indicatie :)

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 11:58

Vanaf vandaag hou ik de temperatuur ook bij inderdaad. Ze eet nog goed dus ben erg benieuwd wanneer ze gaan komen :o.

_Cathalijne schreef:
Spannend, succes. Houdt je de temperatuur ook bij of niet? Vond ik zelf bij het eerste nest erg fijn qua indicatie :)

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:06

Die van mij stopte zo'n 2 dagen voor de geboorte met eten. Althans met dr brokken dan. vlees ging er nog wel in, maar kwam er ook net zo hard weer uit, met als gevolg dat ze op gegeven moment elk uur een paar eetlepels vlees kreeg (ook 's nachts). Ik weet niet wie er meer gesloopt was na de geboorte. Bella of ik :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:21

Hier bleef ze gewoon eten. ook tijdens de bevalling _O-
Had hier zelfgetrokken kippen bouillon met stukjes kip en vel voor tijdens de bevalling. :)

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:54

Geluksvogel :D. Mevrouw ging na de bevallig gelukkig wel heel snel weer eten. Pups zaten toch wat in de weg gok ik (9 stuks, en later bleek allemaal behoorlijk aan de maat, voor de hoeveelheid pups die erin zaten).

@kristy: wellicht nog handig om in huis te hebben: glucosestroop en calcium. Wij hebben iets calcium bijgevoerd na de bevalling ivm. risico op eclampsie als ze in de melk schieten, en glucosestroop handig zowel voor de teef bij de bevalling als snelle energiebron, als ook voor een bijvoorbeeld onderkoelde pup die terug energie binnen moet krijgen. Dit kun je ook vrij eenvoudig zelf maken, zijn vast wel recepten online te vinden

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:59

Je zit in elk geval op dag 60 van de dracht TS, pups kunnen veilig komen!!

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 14:01

Dankje voor de tip!
Ga zorgen dat ik dit in huis heb zodat ik
mama/puppy's hiermee kan ondersteunen.

Citaat:
@kristy: wellicht nog handig om in huis te hebben: glucosestroop en calcium. Wij hebben iets calcium bijgevoerd na de bevalling ivm. risico op eclampsie als ze in de melk schieten, en glucosestroop handig zowel voor de teef bij de bevalling als snelle energiebron, als ook voor een bijvoorbeeld onderkoelde pup die terug energie binnen moet krijgen. Dit kun je ook vrij eenvoudig zelf maken, zijn vast wel recepten online te vinden

Mama eet wat minder sinds gisteravond, zometeen even de temperatuur opnemen. Ben zo benieuwd. De puppy's zijn iniedergeval bewegelijker dan normaal. Voor zover ik kan voelen zitten er redelijk wat in, ik gok 4-5. Laten we hopen dat de bevalling soepel verloopt. Ik hou jullie op de hoogte met komend puppynieuws!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:24

Heb je niet laten controleren hoeveel het er zijn?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:31

Ik hoop ook op een vlotte worp. Nog één tip: wacht niet te lang met dierenarts inschakelen als het niet opschiet. Ooit één keer een nestje gefokt en na de eerste twee kwam er niets meer, duurde al ruim 2 uur.
Contact gehad met eigenaar dekreu en zij adviseerde me nog maar een poosje te wachten. Goede kennis die ook fokster was was inmiddels gearriveerd en stuurde me onmiddellijk naar de da. Bleek dat we nog maar net op tijd waren. Twee pups lagen niet achter elkaar in de baarmoederhoorn, maar naast elkaar en konden geen kant op. Één van de twee hebben we met veel kunstgrepen weer ‘tot leven gewekt’, de andere deed het gelukkig wel meteen goed.
Onlangs vriendin ook nog gewaarschuwd niet te lang door te modderen, maar dat advies heeft ze naast zich neergelegd. Helaas 4 dode pups.

Het zou fijn zijn als je tijdens de bevalling contact kan houden met een ervaren iemand.
Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:02

KimD schreef:

Heel veel dierenartsen werken momenteel niet meer of enkel nog met spoedgevallen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:11

DeMolenhoek schreef:
KimD schreef:

Heel veel dierenartsen werken momenteel niet meer of enkel nog met spoedgevallen.

Oink? Nee hoor, er zijn DA genoeg die werken. Een drachtige teef scannen is geen spoed, maar doen ze heus hoor. Wij wachten ook op een pup (nu 4.5 weken) en de teef werd gescand.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 15:15

Ze is niet gescand, op dat moment niet mogelijk ivm corona. Wat eruit gaat komen word dus een verassing. Temperatuur zit op 37 graden. Ik slaap iniedergeval vanaf vanacht op de bank, voor de zekerheid. Ik denk zelf dat ze in de nacht van woensdag op donderdag gaan komen.

@Truus, dankje voor het benoemen hiervan. Ik wil zelf inderdaad max 2 uur wachten, liefst iets korter, rond de 1,5 uur. Mocht ik merken dat moeder moeite heeft word de dierenarts direct ingeschakeld, ookal is ze nog maar 30 min bezig. Wil hierin geen risico lopen.
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 28-04-20 15:19, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:16

Mijn dierenarts bv doet dit niet meer. Ben ook moeten uitwijken om mijn konijnen en schapen behandeld te krijgen. Zij waren een uitzondering in de buurt. Dus niets ‘oink’. Ik heb zelfs kennissen die nergens meer terecht kunnen in een straal van 30 km als het geen spoed is.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:12

DeMolenhoek schreef:
Mijn dierenarts bv doet dit niet meer. Ben ook moeten uitwijken om mijn konijnen en schapen behandeld te krijgen. Zij waren een uitzondering in de buurt. Dus niets ‘oink’. Ik heb zelfs kennissen die nergens meer terecht kunnen in een straal van 30 km als het geen spoed is.

Bizar! België is nou zo streng met zijn maatregelen en ik ken geen enkele DA (onze, vrienden, sportclub, ...) die niet werkt. Dus tja, voor mij wel “”oink” :)