Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
truus1957 schreef:Hoe gaat het nu met de as mama TS? Op hoeveel dagen dracht zit ze nu??
DeMolenhoek schreef:Ok. Ik vond het al raar dat ze zo een mooie strakke buik had
Jintexx schreef:Leuk nestje!
Misschien ook fijn voor de pups wanneer ze het nest gaan verlaten om een vertrouwd knuffeltje of iets mee te geven.
Ik heb sinds 6 weken een pup en kreeg een flos mee uit het nest, nu vind ik persoonlijk dit iets minder leuk voor de pup als een knuffel of iets anders zachts.
kiwiwitje schreef:Jintexx schreef:Ik heb zelf een boomer pup, maar ook bij een grotere hond is een flos niet echt iets als ik eerlijk ben
Nee ligt niet lekker. Een nestknuffel of doekje doe je juist om bij ze te leggen.
Aftellen dus voor de pups.
Citaat:@kristy: wellicht nog handig om in huis te hebben: glucosestroop en calcium. Wij hebben iets calcium bijgevoerd na de bevalling ivm. risico op eclampsie als ze in de melk schieten, en glucosestroop handig zowel voor de teef bij de bevalling als snelle energiebron, als ook voor een bijvoorbeeld onderkoelde pup die terug energie binnen moet krijgen. Dit kun je ook vrij eenvoudig zelf maken, zijn vast wel recepten online te vinden
DeMolenhoek schreef:KimD schreef:Heb je niet laten controleren hoeveel het er zijn?
Heel veel dierenartsen werken momenteel niet meer of enkel nog met spoedgevallen.
DeMolenhoek schreef:Mijn dierenarts bv doet dit niet meer. Ben ook moeten uitwijken om mijn konijnen en schapen behandeld te krijgen. Zij waren een uitzondering in de buurt. Dus niets ‘oink’. Ik heb zelfs kennissen die nergens meer terecht kunnen in een straal van 30 km als het geen spoed is.