romysch22 schreef:Hoi allemaal.
Wat leuk een topic over odh. Hier thuis ook een super lieve oud duitse herder, Senna.
Ze is al bijna 11 maar vindt alles nog erg leuk. In huis een erg rustige hond en
ze wordt wat stijver als we langere stukken wandelen. Maar er zit nog genoeg leven in,
vooral blaffen naar kleine hondjes is echt haar ding, haha.
Ik kom ook al die mooie honden hier volgen.
Al een wat oudere foto van onze Senna.
[ [url=m/jf38nm.png]Afbeelding[/url] ]
Welkom!
Wat is Senna mooi zeg en wat doet ze het nog goed voor haar leeftijd
Dat stijver worden herken ik wel van onze vorige hond. Die had daar in het laatste half jaar ook wat meer last van maar ok, hij is ook 13,5 jaar oud geworden dus was ook al best op leeftijd.
Blaffen vinden veel herders toch wel leuk he
Arya doet het met spelen om uit te dagen en als ze aandacht wilt, maar ze snapt nog niet dat de meeste honden dat toch echt niet stimuleert om haar dan haar zin te geven
Ze moet wat dat betreft nog een beetje opgevoed worden door andere honden met spelen buiten hihi (ik weet namelijk niet of ik hier moet ingrijpen als ze echt aan't spelen is want op dat moment is ze natuurlijk sowieso niet echt met mij bezig en Nee gaan roepen werkt dan ook niet echt). En soms doet ze het ook aan de lijn als ze overprikkeld is, da's wel iets waar ik aan probeer te werken en gaat steeds beter. Overmatig blaffen vind ik zelf best irritant en hoop ik wel te kunnen voorkomen met Arya aangezien ze nog zo jong is en nog net wat makkelijker gestuurd kan worden en zeker met een herder wordt je al meteen met wantrouwende ogen aangekeken door jan en alleman als ze blaffen