Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Toen ik 3 jaar geleden voor het eerst op mezelf ging wonen zonder huisgenoten, in een benedenwoning aan een drukke weg, vond ik dat een beetje eng in mijn eentje. Hoppa bleeft dus het eerste weekend logeren.

) Wat fijn dat hij zo'n mooi plekje bij jou heeft nu.

Ik hou mijn hond niets voor niets aan de lijn en zodra er andere honden aan komen hou ik haar even wat korter, ik wil dat ze goede ervaringen krijgt met andere honden en geen negatieve. dus als ik merk dat het goed gaat en luna zelfvertrouwen heeft dat mag ze langer en spelen met de andere honden, maar zodra ik merk dat zij angstig word hou ik haar lekker "veilig" bij mij en lopen we door. maar sommige mensen snappen dit niet en laten hun honden bij haar komen, ondanks dat ik vraag of ze hun hond bij zich willen houden.

Ik denk dat het gewoon een gevalletje was van ik wil graag een ODH omdat ze mooi zijn maar weet eigenlijk niet hoe ik met een herder moet omgaan. Ik heb contact met een andere pup koper van Arya’s nest en die hebben dus ook zo’n situatie met hun reutje en ik houd m’n hart vast want ze hebben 3 kids in huis. Heb ze op het hart gedrukt om een gedragstherapeut in huis te halen. Ik kreeg het gevoel dat ze iets willen gaan verhalen op de fokster omdat ze ook heel erg graag wilden weten of Arya zo’n gedrag ook vertoonde, wat niet zo is. Heb de pups allemaal gezien, de moeder en de oma is aanwezig bij de fokster en die waren allemaal gewoon heel stabiel en goed van karakter (ook de vader van Arya). Dus daar gaat helaas echt iets niet goed in huis. Wel fijn dat jullie de optie nog hebben gehad dat hij terug is gekomen naar jullie ipv dat ze ‘m in een asiel zouden dumpen ofzo. 

Wel wat leuke foto's gemaakt hoor met de telefoon, maar met de spiegelreflex had ik wel wat meer eruit kunnen halen. 

romysch22 schreef:Hoi allemaal.
Wat leuk een topic over odh. Hier thuis ook een super lieve oud duitse herder, Senna.
Ze is al bijna 11 maar vindt alles nog erg leuk. In huis een erg rustige hond en
ze wordt wat stijver als we langere stukken wandelen. Maar er zit nog genoeg leven in,
vooral blaffen naar kleine hondjes is echt haar ding, haha.
Ik kom ook al die mooie honden hier volgen.
Al een wat oudere foto van onze Senna.
[ [url=m/jf38nm.png]Afbeelding[/url] ]
Ze moet wat dat betreft nog een beetje opgevoed worden door andere honden met spelen buiten hihi (ik weet namelijk niet of ik hier moet ingrijpen als ze echt aan't spelen is want op dat moment is ze natuurlijk sowieso niet echt met mij bezig en Nee gaan roepen werkt dan ook niet echt). En soms doet ze het ook aan de lijn als ze overprikkeld is, da's wel iets waar ik aan probeer te werken en gaat steeds beter. Overmatig blaffen vind ik zelf best irritant en hoop ik wel te kunnen voorkomen met Arya aangezien ze nog zo jong is en nog net wat makkelijker gestuurd kan worden en zeker met een herder wordt je al meteen met wantrouwende ogen aangekeken door jan en alleman als ze blaffen
jullie vakantie klinkt ook goed. Leuk om naar uit te kijken.