[Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:24

Ailill schreef:
Billy schreef:
Aantal pups wordt bepaald door de teef... Niet door de reu. Het is maar net hoeveel eitjes ze heeft...
Kun je ook iets anders dan enkel je, in mijn optiek, niet geheel positieve mening verkondigen?

Buiten dat dit bondig neergeschreven is, weet ik niet wat hierin negatief overkomt hoor? :o?

Ailill

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:33

Het is iedere keer een bericht dat TS tegenspreekt, wat prima is, maar verdere input ontbreekt een beetje en dat vind ik jammer en onnodig.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:55

Wat wil je horen dan? Je doet je stinkende best om mij steeds af te kraken..
Maar het aantal eitjes wat bevrucht wordt kan op verschillende manieren variëren oa omdat er de ene keer meer eitjes zijn dan de andere, of het moment van de bevruchting.
Die reu, ook een met matige spermakwaliteit spuit tienduizenden spermacellen...

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:55

Lestrange01 schreef:
Van wat ik tot nu toe heb gezien is een stuk of 5 à 6 normaal. We hebben de afgelopen 4 jaar twee Franse bulldog nestjes gehad en de eerste keer hadden we er volgens mij 8, en 1 dood geboren, dus 7 en de tweede keer ook 7. Dit hangt ook af van de reu (sommige reuen geven meer pups dan anderen) en van de bouw van het teefje. Maar ook bij de Fokker van de reu hadden de teefjes zo 5 à 6 pups.

Oke, dank je wel voor je antwoord! Super interessant wel, het lijken er zoveel voor zo'n klein hondje!

Ik kruip weer lekker onder mijn meeleessteen en ga duimen op veel knappe gezonde pups!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:06

Billy schreef:
Wat wil je horen dan? Je doet je stinkende best om mij steeds af te kraken..
Maar het aantal eitjes wat bevrucht wordt kan op verschillende manieren variëren oa omdat er de ene keer meer eitjes zijn dan de andere, of het moment van de bevruchting.
Die reu, ook een met matige spermakwaliteit spuit tienduizenden spermacellen...
Neuh, verre van m'n stinkende best, dat is denk ik jouw interpretatie.

Het begint inmiddels een beetje op te vallen dat je berichten, in mijn optiek, de sfeer niet ten goede komen. Natuurlijk hoeft niet iedereen aaah wat lief en schattig te roepen, liever niet zelfs. Maar je blijft steeds alles van TS weerleggen terwijl je zelf ook, deels, precies hetzelfde doet. Reageer dan gewoon niet.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:14

Ik geloof niet dat ik precies hetzelfde doe... Dat is jouw aanname..

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:37

Zo te lezen was de azijn in de aanbieding :=

Maar goed,hopelijk wacht ze nog even tot de werpkist er staat!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:52

Ben even door een heleboel negatieve reacties heengebladerd...jammer van je topic

Ik ben benieuwd hoe lang ze het nog volhoudt ! Wat een buik zeg !! Wel mooi hoor en dan dat koppie erboven, lekker bijdehand :D

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:35

Hoe is het nu met de knappe mama, kan ze het een beetje volhouden met dat warme weer, het schijnt morgen weer wat af te koelen gelukkig.
Ik vind de benaming broodfok ook niet lekker gekozen hier en dat mensen nu vasthouden aan de letterlijke betekenis vind ik een beetje raar, want echt elke keer dat het op Bokt over broodfok gaat, is het absoluut in de negatieve sfeer.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:08

Het baart me nogal zorgen dat je niet eens weet hoe lang ze drachtig is of hoe het allemaal gaat.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:49

Hoezo weet ts niet hoe lang ze drachtig is? Wat een rare opmerking. Dat weet ts wel degelijk, ze weet alleen niet wanneer het nestje geboren wordt en dat lijkt me vrij logisch. Misschien eens goed lezen voor je dergelijke uitingen doet?? Het lijkt er wel op in dit topic om ts zoveel mogelijk af te branden. Bah.
Even ter info https://dierenziekenhuizen.nl/honden/dr ... -een-hond/

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 11:13

Biepmiep schreef:
Het baart me nogal zorgen dat je niet eens weet hoe lang ze drachtig is of hoe het allemaal gaat.

Uhm dat weten we wel, het is alleen lastig in te schatten wanneer de bevalling plaats gaat vinden.

Vanaf vandaag is ze "veilig", maar we hebben gisteravond nog getemperatuurd en ze was 37.8, dus dat is gewoon een normaal. Ik heb haar al verteld dag ze in ieder geval niet zaterdag nacht mag bevallen, want ik moet zaterdag om 8 uur op mijn werk zijn, sowieso liever zaterdag niet want het is koningsdag :')

De pups zijn ondertussen helemaal wild aan het doen in haar buik! Je voelt ze eigenlijk elke 30 seconden schoppen, dus ik zit constant met mijn hand op haar buik. (Wat zij wel prima vindt want ze wil juist op haar buik gekriebeld worden :D )

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:16

Biepmiep schreef:
Wellicht eerst lezen/(door)vragen voordat je onzin gaat lopen roeptoeteren ;)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 16:21

Bedankt trouwens voor de mensen die vriendelijk blijven en wel goed lezen!

We hebben de werpkist gemaakt:

Afbeelding

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:53

Ik volg ook TS.
Ik wil ook even zeggen dat ik het knap vind dat je zo rustig blijft tegen al die negatieve reactie's. :D
Mooie mama en papa.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 17:13

Birdie60 schreef:
Ik volg ook TS.
Ik wil ook even zeggen dat ik het knap vind dat je zo rustig blijft tegen al die negatieve reactie's. :D
Mooie mama en papa.

Leuk! En bedankt, ik probeer rustig te reageren en gewoon uitleg te geven. Het is soms wel lastig als mensen dingen niet lezen of niet goed interpreteren. Zeker omdat ik mee help met mijn moeders bedrijf, maar ik ben meer betrokken bij het keuzes maken op financieel vlak, en het helpen bij bevallingen en de pups, dan dat ik ga over de "medische" kant enzo. Of over het aanvragen van stambomen en kleurvererfing.
En ik wil ook niet dat mensen het gevoel hebben dat ze geen vragen mogen stellen. Ik denk dat de meeste "kritiek" weg valt wanneer de pups geboren zijn, dan ligt de focus geheel anders en als je foto's ziet van schattige pups is het véél te lastig om een boze reactie achter te laten :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:26

Lestrange01 schreef:
Birdie60 schreef:
Ik volg ook TS.
Mooie mama en papa.

Leuk! En bedankt, ik probeer rustig te reageren en gewoon uitleg te geven. Het is soms wel lastig als mensen dingen niet lezen of niet goed interpreteren. Zeker omdat ik mee help met mijn moeders bedrijf, maar ik ben meer betrokken bij het keuzes maken op financieel vlak, en het helpen bij bevallingen en de pups, dan dat ik ga over de "medische" kant enzo. Of over het aanvragen van stambomen en kleurvererfing.
En ik wil ook niet dat mensen het gevoel hebben dat ze geen vragen mogen stellen. Ik denk dat de meeste "kritiek" weg valt wanneer de pups geboren zijn, dan ligt de focus geheel anders en als je foto's ziet van schattige pups is het véél te lastig om een boze reactie achter te laten :D

Of juist niet. Juist dan zijn er mensen die echt heel duidelijk kunnen zijn. Niet naar jou bedoeld. Maar Broodfokpupjes zijn ook schattig. Maar dat betekend niet dat de fokker goede keuzes maakt of dat je achter de keuze staat.

Ik zit zelf in de stamboom SBT's. Maar er is een tijd geweest dat er een fokker bewust fokte met een reu met PL. En laatst nog een nest waarvan bekend was dat de reu allergieen had en toch gedekt had.
Die pups zijn stuk voor stuk schattig en leuk. Maar de fokkers hebben wel blijvend een naam door dit soort dingen.

Ik heb nu mijn eerste nest gefokt. Ik heb keuzes gemaakt waar veel fokkers het niet mee eens waren. Ik koos voor karakter en gezondheid ipv het perfecte plaatje.
En nu de pups er zijn, komen er steeds meer mensen binnen druppelen; ''Ze zijn wel heel goed gelukt zeg! ''

Je gaat het nooit voor iedereen goed doen, hoe goed je je best ook doet. Maar er is wel ALTIJD ruimte om te leren. En ik denk dat er, o.a. door de misschien botte opmerkingen hier, wel hele nuttige dingen staan die echt mee te nemen zijn bij een volgend nestje.
Niet omdat dit nestje zo ''dramatisch'' slecht gefokt is/word. Maar omdat er volgens een hoop hier(en ook volgens mij) wel ruimte voor verbetering is.

Ik mag mijzelf fokker noemen van 1 nestje. Maar de keuze om zelf te fokken is er gekomen omdat ik achter een hoop fokkers niet sta. Ik ben dan ook vrij kritisch en duidelijk hier in. En dat betekend dat als mensen bij mij om fokkers vragen ik er echt maar max 5 kan noemen ,van die ik ken, waar ik achter sta. Maar die wel (deels) dezelfde visie hebben als ik.

Een van de redenen is dat ik een grafhekel heb aan fokkers die steeds bij elkaar blijven plakken en van elkaars beesten gebruik maken.
Iets wat jij ook vertelde over deze reu. Die is aangeraden door de eigenaar van de vader van jullie teefje.
Zou je dat bij mijn reu doen, kom je bij de grootste broodfokker in blauw uit die ik je kan voorschotelen. En zo zie ik dat bij de SBT's nog veel meer.
Maar juist omdat je(ofja je moeder) met deze reu voor een NEK gaat, en dan OOK nog blauw, terwijl daar bij de fransjes zoveel over te doen is, scoor je daar echt minpunten mee. En dan is het heel goed dat de naam van de fokker niet genoemd is, want daar zou ik dus nooit meer iemand naar toe sturen. In geval van dit ras is blauw niet voor niets een NEK. En aangezien je dan zegt dat t teefje ook blue fawn is (wat dus ook NEK is) word er bewust gefokt met een kleur die problemen geeft. Ondanks dat je ze bij beide honden niet ziet. Geloof mij, er zou echt wel een betere keus zijn met een andere kleur!
Lestrange01 schreef:
Hallo allemaal! Binnenkort krijgen wij een nestje Franse bulldogs pupjes. Het is extra speciaal want komt uit ons zelf gefokt teefje. Mijn moeder heeft al een aantal jaar een eigen bedrijf (hondenfokker), normaal fokken we alleen old english bulldogs, maar heel af en toe ook fransjes.

[ [url=m/eQUYaA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het stel :D

Ze zijn beide op patella getest en dna getest!

Ons teefje (Djeda) is blue fawn, en het reutje blue tricolour.
*knip*

Dit is geen kritiek, maar echt mijn visie en het is een discussieforum, en hoe leuk de pups ook zullen zijn. Bij iedere fokker is er ruimte voor verbetering. Alleen het is de vraag wat je er mee doet. Maar het zal ongetwijfeld schelen in hoe de info gebracht word. :)
Mocht je t er nog over willen hebben zullen we dat maar per PB doen :D dan vervuilen we het topic niet te veel.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:31

Heb je geen rand in je werpkist om te verhinderen dat een pup tegen de wand geplet wordt door de moeder?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 17:42

kiwiwitje schreef:
Lestrange01 schreef:

Of juist niet. Juist dan zijn er mensen die echt heel duidelijk kunnen zijn. Niet naar jou bedoeld. Maar Broodfokpupjes zijn ook schattig. Maar dat betekend niet dat de fokker goede keuzes maakt of dat je achter de keuze staat.

Ik zit zelf in de stamboom SBT's. Maar er is een tijd geweest dat er een fokker bewust fokte met een reu met PL. En laatst nog een nest waarvan bekend was dat de reu allergieen had en toch gedekt had.
Die pups zijn stuk voor stuk schattig en leuk. Maar de fokkers hebben wel blijvend een naam door dit soort dingen.

Ik heb nu mijn eerste nest gefokt. Ik heb keuzes gemaakt waar veel fokkers het niet mee eens waren. Ik koos voor karakter en gezondheid ipv het perfecte plaatje.
En nu de pups er zijn, komen er steeds meer mensen binnen druppelen; ''Ze zijn wel heel goed gelukt zeg! ''

Je gaat het nooit voor iedereen goed doen, hoe goed je je best ook doet. Maar er is wel ALTIJD ruimte om te leren. En ik denk dat er, o.a. door de misschien botte opmerkingen hier, wel hele nuttige dingen staan die echt mee te nemen zijn bij een volgend nestje.
Niet omdat dit nestje zo ''dramatisch'' slecht gefokt is/word. Maar omdat er volgens een hoop hier(en ook volgens mij) wel ruimte voor verbetering is.

Ik mag mijzelf fokker noemen van 1 nestje. Maar de keuze om zelf te fokken is er gekomen omdat ik achter een hoop fokkers niet sta. Ik ben dan ook vrij kritisch en duidelijk hier in. En dat betekend dat als mensen bij mij om fokkers vragen ik er echt maar max 5 kan noemen ,van die ik ken, waar ik achter sta. Maar die wel (deels) dezelfde visie hebben als ik.

Een van de redenen is dat ik een grafhekel heb aan fokkers die steeds bij elkaar blijven plakken en van elkaars beesten gebruik maken.
Iets wat jij ook vertelde over deze reu. Die is aangeraden door de eigenaar van de vader van jullie teefje.
Zou je dat bij mijn reu doen, kom je bij de grootste broodfokker in blauw uit die ik je kan voorschotelen. En zo zie ik dat bij de SBT's nog veel meer.
Maar juist omdat je(ofja je moeder) met deze reu voor een NEK gaat, en dan OOK nog blauw, terwijl daar bij de fransjes zoveel over te doen is, scoor je daar echt minpunten mee. En dan is het heel goed dat de naam van de fokker niet genoemd is, want daar zou ik dus nooit meer iemand naar toe sturen. In geval van dit ras is blauw niet voor niets een NEK. En aangezien je dan zegt dat t teefje ook blue fawn is (wat dus ook NEK is) word er bewust gefokt met een kleur die problemen geeft. Ondanks dat je ze bij beide honden niet ziet. Geloof mij, er zou echt wel een betere keus zijn met een andere kleur!
Lestrange01 schreef:
Hallo allemaal! Binnenkort krijgen wij een nestje Franse bulldogs pupjes. Het is extra speciaal want komt uit ons zelf gefokt teefje. Mijn moeder heeft al een aantal jaar een eigen bedrijf (hondenfokker), normaal fokken we alleen old english bulldogs, maar heel af en toe ook fransjes.

[ [url=m/eQUYaA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het stel :D

Ze zijn beide op patella getest en dna getest!

Ons teefje (Djeda) is blue fawn, en het reutje blue tricolour.
*knip*

Dit is geen kritiek, maar echt mijn visie en het is een discussieforum, en hoe leuk de pups ook zullen zijn. Bij iedere fokker is er ruimte voor verbetering. Alleen het is de vraag wat je er mee doet. Maar het zal ongetwijfeld schelen in hoe de info gebracht word. :)
Mocht je t er nog over willen hebben zullen we dat maar per PB doen :D dan vervuilen we het topic niet te veel.

Het punt is alleen dat ik dus niet de fokker ben van deze pups, dat is mijn moeder. Er is heus wel ruimte voor verbetering, maar ik kan daar toch niets aan verandering. En dan heb ik het vooral over reu keuze. Kijk als het gaat over verbeteringen over de pups houden, voeding, etc, dáár kan ik wat mee. Dat kan ik prima aan mijn moeder voorleggen en kijken wat zij daarvan vindt, maar ik kan hoog en laag springen om te verkondigen dat we geen blauwe reu mogen gebruiken maar dat zal geen effect hebben :+.

Sclimpre schreef:
Heb je geen rand in je werpkist om te verhinderen dat een pup tegen de wand geplet wordt door de moeder?

Hebben we wel, maar gebruiken we niet voor de fransjes. Zien we dat de moeder niet voorzichtig genoeg is kunnen we ze erin plaatsen. We hebben 24/7 een webcam die ook in het donker goed ziet. De eerste week checken we ook 3 à 4 keer per nacht.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:03

Ik vind het leuke hondjes. Maar ik heb gehoord dat deze hun jongen enkel met een keizersnede ter wereld kunnen brengen. Is dat zo?Misschien is het al genoemd en heb ik er overheengelezen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:04

Het is jammer dat je daar niks mee kan. Of eigenlijk jammer dat je moeder niet wil luisteren. Want jij word er hier in het topic natuurlijk wel op aangekeken.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:05

Ik gebruik voor mijn jacks ook geen doodligrand. Kleine hondjes zijn meestal minder lomp dan grote.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:11

Toen we een nestje hadden van onze Parson stond de eigenaar van de reu erop dat we wel zo'n rand hadden.
Nu ja, van hem moest ik de eerste weken ook mijn bed maken naast de werpkist. Ik dacht dat dat figuurlijk bedoeld was. Totdat we daar aankwamen voor de dekking zagen we een werpkist staan met daarnaast... een bed :o

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 18:17

Billy schreef:
Ik gebruik voor mijn jacks ook geen doodligrand. Kleine hondjes zijn meestal minder lomp dan grote.

Klopt, zijn ook niet zo zwaar dus zelfs al liggen ze er per ongeluk op dan kunnen de pups er zelf onder uit kruipen.

Bij de oldies moeten we ze wel gebruiken. Het is zelfs een keer gebeurd dat ondanks dat we van die stangen erin hadden, er toch een pup doodgedrukt was. Mijn moeder zat gewoon in de woonkamer, had net nog gecheckt, maar de teef was er bovenop gaan zitten en tegen de tijd dat mijn moeder het zag was het pupje al dood. Het was al een week oud.. echt verschrikkelijk was dat, zeker omdat je ze dan al een hele week hebt. Maar die specifieke teef heeft bij haar vorige twee nestjes ook al twee pups bijna doodgedrukt, maar daar waren we optijd bij. Gaat er gewoon recht bovenop zitten. Terwijl wij grotere en lomper teven hebben die juist super voorzichtig zijn

anjali schreef:
Ik vind het leuke hondjes. Maar ik heb gehoord dat deze hun jongen enkel met een keizersnede ter wereld kunnen brengen. Is dat zo?Misschien is het al genoemd en heb ik er overheengelezen.

Ja zover ik weet zijn vrijwel alle bevallingen met een keizersnede. We laten haar het wel proberen om natuurlijk te bevallen, maar mocht dat niet lukken dan gaan we voor een keizersnede

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:20

Sclimpre schreef:
Toen we een nestje hadden van onze Parson stond de eigenaar van de reu erop dat we wel zo'n rand hadden.
Nu ja, van hem moest ik de eerste weken ook mijn bed maken naast de werpkist. Ik dacht dat dat figuurlijk bedoeld was. Totdat we daar aankwamen voor de dekking zagen we een werpkist staan met daarnaast... een bed :o

Ik heb in de zelfde kamer geslapen als de kist. Maar daar hield t wel bij op :P Ik heb alleen een matrasje naast de kist gehad voor de bevalling. Maar dat was meer voor mijn eigen comfort en mijn teefje wilde niet dat ik bij de kist weg ging. Dus maar op een matrasje voor de kist een paar uur geslapen :')