Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hyppolyte schreef:Leuk, ik kom me ook melden! Hoe oud is die van jou nu?Hallo! ik kom me ook even melden hier, heb sinds 1,5e week een weimaranerpup in huis en vind het wel leuk om me een beetje meer te verdiepen in het jacht en speurwerk (op termijn dan).
Skippy01 schreef:Leuk, een jachthondentopic!
Wij hebben 9 jaar een Engelse Springer Spaniel gehad. Helaas met een afwijking in de hersenen. Was 3/4 veld/sport en kwart show en uit dat laatste stukje kwam ook de afwijking. Zazou was een gevalletje apart. Puppy cursus goed doorlopen, maar de hondenschool heeft vrij snel aangegeven dat hij de jachthondentraining niet zou doorstaan, dus dat hebben we maar opgegeven.
[ [url=m/s3jBNW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toen we hebben moeten laten gaan (hersenafwijking liet zijn hersenen kortsluiten en hij viel mij aan en kwam niet meer uit die modus), durfde ik geen nieuwe ESS aan, hoewel ik het nog steeds de aller-allermooiste honden vind!
Inmiddels al weer 2 jaar dolgelukkig met mijn 'zelfstandige jager' - die geen enkele jachttraining zou doorstaan, maar wel degelijk een jachthondje (lange jacht, zelfstandige jacht), podengo Toby:
[ [url=m/tFTpDX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Óóit misschien weer terug naar de ESS, maar dan 100% veldlijn van een écht reputabele fokker (aan de kyno-raad heb je weinig, en de rasvereniging ook niet - achteraf bleek de fokker toch niet zo denderend te zijn geweest en wij hebben aardig vooronderzoek gedaan).
Ik zie hier ook wel andere hele gave honden voorbij komen overigens, niet alles zou voor mij geschikt zijn, maar wát een plaatjes!
Tymone schreef:Jeetje wat naar van je ESS zeg. Ken zelf voornamelijk positieve verhalen. Heb zelf een ESS uit een jachtlijn, dit is onze tweede.
Ik moet zeggen een pup/hond van een gerenommeerde fokker is geen garantie. Er zijn al wel veel erfelijke dingen uitgesloten, maar er kan altijd nog wat in de lijn zitten wat nog niet bekend is.
Mocht je tzt een x op zoek zijn kan ik je vast in contact brengen met goede fokkers.
Skippy01 schreef:Tymone schreef:Jeetje wat naar van je ESS zeg. Ken zelf voornamelijk positieve verhalen. Heb zelf een ESS uit een jachtlijn, dit is onze tweede.
Ik moet zeggen een pup/hond van een gerenommeerde fokker is geen garantie. Er zijn al wel veel erfelijke dingen uitgesloten, maar er kan altijd nog wat in de lijn zitten wat nog niet bekend is.
Mocht je tzt een x op zoek zijn kan ik je vast in contact brengen met goede fokkers.
Dankjewel voor je reactie! Klopt natuurlijk, garanties heb je met levende dieren nooit. Helaas bleek deze afwijking vanuit betreffende fokker vaker voor te komen en is de fokker volgens de rasvereniging in 2012 ook uitgesloten als lid vd vereniging. Heb hier áárdig wat correspondentie liggen
Voorlopig ben ik nog niet toe aan een tweede hond naast mijn podengo, maar ik houd je aanbod in mijn achterhoofd, dankjewel!
[***] schreef:Die zijn ook mooi Zois!! Ik vind beide kleuren erg mooi. Doe jij ook jachttraining met je hond?
Wij willen er mettertijd graag een hond bij en we weten nog niet wat we dan willen. Zijn de staarten van die van jou gecoupeerd of zit dit in het ras?
Skippy01 schreef:Ah dat wist ik niet. Grappig.[***] schreef:Die zijn ook mooi Zois!! Ik vind beide kleuren erg mooi. Doe jij ook jachttraining met je hond?
Wij willen er mettertijd graag een hond bij en we weten nog niet wat we dan willen. Zijn de staarten van die van jou gecoupeerd of zit dit in het ras?
Van wat ik begrepen heb, is dit net als bij sommige cattle dog / shepherd types: "De Epagneul Breton kan zonder staart of met een korte staart geboren worden." (van de site van de rasvereniging)
Inderdaad hele mooie honden!