Melkgeitjes Pauline en Paulette krijgen een tweede kans!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:25

mino1 schreef:
Waarom laat je ze niet onthoren wel zo veilig voor de kinderen .

Omdat dat a) verboden en b) mishandeling is? Je haalt die koter de vingers er toch ook niet af omdat ze daar dingen mee stuk maken?

meisje_

Re: Melkgeitjes Pauline en Paulette krijgen een tweede kans!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:32

Wat een leuke geitjes <3
Ik volg!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:35

julius_juut schreef:
mino1 schreef:
Waarom laat je ze niet onthoren wel zo veilig voor de kinderen .

Omdat dat a) verboden en b) mishandeling is? Je haalt die koter de vingers er toch ook niet af omdat ze daar dingen mee stuk maken?

Zou daar graag een artikel van willen zien. Want ik vind alleen artikelen dat het wel is toegestaan.
Zoals het volgende artikel.
http://www.veearts.nl/2017/onthoornen-g ... cuur-werk/

Wat een leuke geiten. En dan die kat _O- . Die wil echt overal bij aanwezig zijn :')

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:39

Ubercute stel zo!
Ik zou ze alleen niet bij de paarden zetten als je je manen wilt houden :+ ze hebben in no time hele hoeken er uit weet ik helaas uit ervaring..

Het onthoornen is niet verboden hoor Julius ;) bij ons worden ze ook standaard onthoornd om verwondingen door het hek en bij elkaar te voorkomen. (Geitenmelkerij)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:39

Wat groeien ze al hard! En die hoorntjes! <3 Het worden al echte kleine grote geitjes zo.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:53

FriesWytske schreef:
julius_juut schreef:

Zou daar graag een artikel van willen zien. Want ik vind alleen artikelen dat het wel is toegestaan.
Zoals het volgende artikel.
http://www.veearts.nl/2017/onthoornen-g ... cuur-werk/

Wat een leuke geiten. En dan die kat _O- . Die wil echt overal bij aanwezig zijn :')

maessie schreef:
Ubercute stel zo!
Ik zou ze alleen niet bij de paarden zetten als je je manen wilt houden :+ ze hebben in no time hele hoeken er uit weet ik helaas uit ervaring..

Het onthoornen is niet verboden hoor Julius ;) bij ons worden ze ook standaard onthoornd om verwondingen door het hek en bij elkaar te voorkomen. (Geitenmelkerij)

Voor zo ver ik weet wel hoor. Dit zijn dieren die niet voor de melkerij worden gehouden en ook niet op een kinderboerderij, dus onthoornen is niet toegestaan. En terecht.
Op bedrijven waar het wel toegestaan is (zoals jouw melkerij) moet het in de eerste levensmaand gebeuren, onder toezicht van een veearts.

In lekentaal:
https://www.levendehave.nl/dierenwikis/ ... van-geiten

Overigens hebben mijn bokken een spanwijdte van ongeveer een meter en is er in de vier jaar dat ik ze heb welgeteld één keer een mens gemept. En dat was volkomen terecht. :)
Hier eten ze ook geen paardenmanen, maar goed, dat zal per geit verschillen. Zijn er genoeg die inderdaad alles wat niet wegrent opeten. XD

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 10:19

Dankje voor de lieve reacties <3

Over het onthoornen,
Aangezien ze hier zijn voor de gezelligheid en verder helemaal geen lucratieve functie oid hebben, mogen ze gewoon lekker helemaal geit zijn met alles er op en eraan, ook hun hoorntjes dus, ze moeten voor niks 'praktisch' zijn, gewoon schattig is al meer dan genoeg :)

En qua veiligheid tsja, ik begrijp je bezorgdheid wel ergens hoor, Pieter wilde ook onthoornen, deels om die reden en omdat hij het zo 'gewoon is' maar mocht niet van mij O:) . Ze worden hier (zo goed mogelijk := ) opgevoed, dus ik hoop het op die manier veilig te houden :j

Edit over manen eten...
Vind dat nog wel een dingetje inderdaad, mijn staart heeft er al aan moeten geloven, zonder schade gelukkig... Maar er bestaat geloof ik wel van dat anti bite spul? :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:57

Particulieren mogen idd geiten niet laten onthoornen.

Leuk dat ze het zo goed doen TS!
Ik had op ons bedrijf ook altijd een paar knuffel geiten.
Heerlijke dieren zijn het. :+:

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:12

Dat anti bijt voor op stalwanden werkt heel goed, kan vast ook wel in manen/staart. Dat is zo vies dat je het proeft wanneer het aan je vingers zit en je die niet eens in de buurt hebt van je mond. :P

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 07:46

PBH spray kun je op de manen sprayen. Werkt hier heel goed tegen een (paard) manenbijter.

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:40

Wat een leukies! Die gaan een heel mooi leventje tegemoet bij jullie!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:52

Hoe gaat het met Pauline en Paulette? :)