Mijn eigen kat vergiftigd, duim alsjeblieft mee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:01

Wat erg, heel veel sterkte! Helaas hier ook ervaring mee. Onze kat is ook ternauwernood aan de dood ontsnapt na een vlooienkuur, wel één voor katten. Begon na het toedienen te schuimbekken en was in shock. De dierenarts heeft hem zelfs mee naar huis moeten nemen omdat hij zo kritiek lag. Wonder boven wonder heeft hij het overleefd. We hebben toen nog contact opgenomen met het merk van de vlooienkuur en werden ook schandalig behandeld. Voor hem sindsdien alleen nog maar vlooienpoeder.

De andere katten krijgen nu een vlooienpil van de dierenarts. Volgens de DA zit in sommige vlooienkuren die je in de winkel kunt kopen fipronil, waar ze erg heftig op kunnen reageren. Dat risico gaan wij niet meer nemen.

Balou_k

Re: Mijn eigen kat vergiftigd, duim alsjeblieft mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 14:04

Ik heb het linkje door gestuurd naar de dierenarts voor de zekerheid.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:16

Jeetje wat naar, sterkte TS. :(:)

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:24

Lieve TS, duim voor je dat je kat er helemaal boven op komt. Dikke knuffel. En ik snap je schuldgevoelens, maar dit heb je nooit gewild. Wees niet te hard voor jeelf :(:)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:39

Lieve TS, wat vreselijk erg! Hoe verschrikkelijk moet je je niet voelen. Ik duim keihard mee dat je beestje het redt!
En wees niet te hard voor jezelf! :(:)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:42

Hier wordt ook hard geruimd voor een goede afloop.
Wat een naar ongeluk (want het overkwam jou per ongeluk.)
Sterkte!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:45

Sterkte en wat kun je dan ontzettend kwaad op jezelf worden. Ooit één keer gehad dat één van mijn katten door mijn toedoen overleed, kan er nog wel om janken. Ik hoop van harte dat de jouwe het overleeft.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:45

Ik duim mee voor je knappe poes lieve TS <3

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:50

Zolang je dit soort dingen niet met opzet doet, kan niemand je dit toch kwalijk nemen (behalve dat je het jezelf natuurlijk kwalijk neemt maar dat heeft helaas toch geen zin).

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:50

Wat erg! Ik wist ook helemaal niet dat dit zo'n risico was, kan me vaag nog iets herinneren dat we op de hond van m'n ouders moesten passen en ik toen iets op de verpakking heb gelezen (we hebben zelf een kat). Maar dat het zo'n groot gevaar was wist ik echt niet.
Je hebt het niet expres gedaan, fouten worden gemaakt. Ik heb eens 4 paarden over de provinciale weg laten crossen (waar je 80 mag) omdat ik het hek niet had dichtgedaan...
Ik duim heel erg voor je mee dat ie er bovenop komt!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:01

TS, heel veel sterkte, wat ontzettend rot dat je het verkeerde ampulletje hebt gepakt.

TS ik heb hier ook druppels voor hond en kat en ook een doosje voor alleen de hond, kan me je vergissing best voorstellen hoor.
(Heb Advantage (ander merk Bolfo Gold) met imidaclopramide en dan voor de hond en de kat EN een andere die ook tegen teken werkt advantix dat is imidaclopramide maar met het voor katten giftige permethrine en de verpakkingen van de Advantage en Advantix ampullen lijken best wel op elkaar)

Westhof schreef:
Wat erg, heel veel sterkte! Helaas hier ook ervaring mee. Onze kat is ook ternauwernood aan de dood ontsnapt na een vlooienkuur, wel één voor katten. Begon na het toedienen te schuimbekken en was in shock. De dierenarts heeft hem zelfs mee naar huis moeten nemen omdat hij zo kritiek lag. Wonder boven wonder heeft hij het overleefd. We hebben toen nog contact opgenomen met het merk van de vlooienkuur en werden ook schandalig behandeld. Voor hem sindsdien alleen nog maar vlooienpoeder.

De andere katten krijgen nu een vlooienpil van de dierenarts. Volgens de DA zit in sommige vlooienkuren die je in de winkel kunt kopen fipronil, waar ze erg heftig op kunnen reageren. Dat risico gaan wij niet meer nemen.

firpronyl zou voor katten geen probleem moeten zijn (je moet het niet op je konijn doen, die kan er echt niet tegen), dat is gewoon onder andere te koop onder de merknaam frontline. Zijn wel aantal andere middelen die vaak heftige reacties geven vooral met per ongeluk overdoseren (en bij de kruitvat en aldi etc. waren in het verleden dergelijke middelen te koop, weet niet of ze die nog verkopen.)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:12

Heel veel sterkte. Ik hoop dat poes erdoor komt.
Fouten maken we allemaal. Jezelf schuldig voelen maakt haar niet beter.
Het is gebeurt en dat draai je niet terug. Nu is alleen belangrijk dat jij staande blijft zodat je voor haar kan zorgen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 15:29

Ik ben aan her schoonmaken.. De badkamer, toilet, gang, overloop, trappengat en 1 slaapkamer al gehad.. Zo de woonkamer.. Ik hoop elk moment weer een update te krijgen.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:36

Pfff ik kan me je gevoel goed voorstellen, wat k*t! Maar echt, een vergissing kan gebeuren, hoe erg ook... Ik ga heel hard voor jullie duimen dat James er weer goed bovenop komt!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:41

Aaah lieve meid ik begrijp zo goed dat je je schuldig voelt. En wij kunnen hier wel met zijn alle roepen dat je het je zelf niet kwalijk moet nemen maar dat gevoel gaat natuurlijk niet weg.. probeer het voor zover het gaat even los te laten en focus op het herstel van je prachtige kat.
Ik hoop zo voor je dat alles goed komt ! :(:) heel veel sterkte

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:42

Ach wat vreselijk moeilijk, ik duim mee voor je!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:46

Wat vreselijk schrikken zeg, ik hoop ook dat James er weer bovenop komt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:47

Geen nieuws is hopelijk goed nieuws!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:47

Wat moet dit vreselijk voor je zijn :(:) .

Wil je heel veel sterkte wensen, ik ga duimen dat het goed komt.

Zorg voor wat afleiding, anders maak je jezelf gek.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 15:48

14:45 mipralizam iets in die aard krijgt ze nog meer.. Status onveranderd.. Nog steeds convulsies, temp wordt streng gecontroleerd!

Ze moet die 48 uur doorkomen en dan is het nog afwachten hoe ze dan is.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:07

Jeetje wat heftig.. hopelijk red ze het! Je doet alles wat je kan, neem het jezelf niet kwalijk hoor..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 16:10

Tranende ogen.. Ik had gister vond rond 23/24 met haar naar de DA moeten gaan. ;(

Afbeelding

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:13

:(:) Probeer jezelf nou nog niet verder gek te maken. Met wat als kom je niet verder... Je hebt gedaan wat je dacht dat goed was, ze is nu in goede handen. Hou een beetje hoop, voor jezelf maar ook voor haar. Wij duimen met zn allen voor jullie verder!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:18

Ts, het is een heel spijtig voorval waar je niets aan kunt doen. Neem het jouzelf niet kwalijk. Je hebt het niet expres gedaan. Het is een heel stomme vergissing. Het is niets meer en niets minder dan dat. Op de foto lijkt het alsof je jou ogen uit jou kop jankt momenteel. Ik snap jou zeker en het is ongelofelijk zwaar. Maar het is niet jouw fout of schuld. Heel veel sterkte. Ik lees al sinds deze morgen mee en ga blijven meelezen. Ook hier duim ik voor een goede uitkomst.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-03-18 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:19

Niet meer dat soort dingen opzoeken Ts.. Zal je niet helpen en word je alleen maar meer ellendig van..
Het enige wat je nu kan doen is hopen dat het goedkomt!! We duimen allemaal nog voor je!