Puppy erbij 2018

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:07

MiVita schreef:
Wij zijn aan het uitkijken naar een engelse cocker spaniel pup! Dus als iemand tips heeft laat maar komen ;)

Bart van den Koordenoord! Absolute aanrader. Hij zit in Grashoek, dat is Noord LimburgWij hebben sinds vorige week een wat oudere teef van 4 jaar. <3
Trap vooral niet in de valkuil van een goedkope puppy zonder stamboom van een ‘fokker’ die meerdere rassen heeft. Broodfok. Ik geef zelf niks om stambomen, maar bij een goede fokker zijn de moeder en de vader getest. En ja... voor een rashondje betaal je best een aardig bedrag.

XxMariellexX
Berichten: 389
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Den haag

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:11

Afbeelding

Dit is Spike met zijn beste vriend Bobbie (Boerenfox) helaas is Bobbie er niet meer:( en we merken dat spike het gezelschap van een ander hondje ontzettend mist, dus binnenkort krijgt hij een nieuw vriendje

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-17 19:18

Marielle: Leuk!! Hoe oud is je Jack nu?


Romy; Hier krijgen de honden ook vers vlees maar ook brok. Ik wil (als de pups het daar goed op doen) ook brok en vlees geven. Ook om het voor de pup kopers makkelijk te maken.
Daarvoor heb ik advies in gewonnen bij een voedingsadviseur die dus vertelde dat we de brokken die we nu voor de honden voeren ook gewoon aan de pups kunnen geven. (wolf of wilderness). Ik vermoed dat de puppybrokjes wel kleiner zullen zijn dus dat wil ik in het begin wel gaan voeren.

XxDiandraxX

Berichten: 4009
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:19

StonedRomy schreef:
Heb je al een fokker in gedachte Marielle?

Hoe lang geven jullie een pup puppyvoer? Ik denk dat ik weer rond 4 maanden overstap op het volwassen voer. Zie toch vaak bij de grotere rassen dat ze anders te snel groeien.


Mijn kleine hond is rond de 8 maanden over gegaan op adult, mijn australian shepherd met 5 maanden omdat die wel heel erg hard grooide. Ik kijk altijd een beetje naarde hond zelf maar tot een jaar (of zelfs langer) wat fabrikanten aanraden doe ik nooit.

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:22

Ik geef een Duits merk aan mijn honden en die gaat goed samen met vers vlees... Alleen heb ik 1 hond die slechte darmen heeft en geen vers voer verdraagt. Enige waar meneer het goed op doet zijn deze brokken. Hij steelt alleen graag uit de andere bakken. Teef van mij heeft ernstige voernijd. Voor vers vlees nog erger ( maar dit weigert ze te eten... Handige combi )...

XxMariellexX
Berichten: 389
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:29

kiwiwitje schreef:
Marielle: Leuk!! Hoe oud is je Jack nu


Ik zou het niet precies weten de dierenarts schat dat hij ongeveer een jaar of 6,7 is nu, hij is erg mishandeld voor hij bij ons kwam -:(- dus heb helaas weinig tot geen informatie van het begin van zijn leven :(

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:33

Wat leuk een 2018 topic, ik meld me hier ook maar haha.

Wij hebben altijd 2 honden gehad, moeder en dochter, de oude hebben wij in september onverwacht in moeten laten slapen. Voordat ze haar spuitje kreeg hebben we haar belooft van haar dochter een pup aan te houden bij het volgende nestje, emotioneel van hier tot tokio ik weet het haha. Zodra onze dame loops is laten weten haar dus dekken, we twijfelen tussen een rottweiler en een bernersenner als papa, vooral ivm de nieuwe wetgeving waar nog erg veel onduidelijkheid over is.
Afbeelding

Met het wit op de kop is de toekomstige mama, de achterste is haar moeder welke we in september dus hebben moeten laten gaan.

Het vorige nestje van haar was met een rottweiler papa, de foto's hieronder zijn van zomer 2016
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tips over de papa zijn welkom haha.

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:42

Heeft je hond een stamboom? Dan zou ik voor een fci stamboom nest gaan... Anders idd iets wat niet lijkt op een rottweiler.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:47

Ik zou voor een stabieler ras wat betreft gedrag als gezondheid kiezen. Bij zowel de rottweiler als de Berner scheelt het daar nog al aan.

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:49

Maar welk ras zou jij dan kiezen Amanda? Puur uit interesse overigens.

Mijn ervaring is dat kruisingen heel goed kunnen gaan of net alle slechte eigenschappen van beide rassen kunnen combineren in een hond.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:56

Goede vraag StonedRomy. Daar moet ik eens over nadenken. Zo te zien zit er Appenzeller in de mama.

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:00

Mmm ja, dan heb je idd pech met geen fci stamboom en dus gaat de regel hoe dan ook voor de pups gelden als er een meerderheid van de stemmen is...

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:07

StonedRomy schreef:
Hoe lang geven jullie een pup puppyvoer? Ik denk dat ik weer rond 4 maanden overstap op het volwassen voer. Zie toch vaak bij de grotere rassen dat ze anders te snel groeien.


Ik voer het tot 10-12 maanden, maar dan wel van een large-breed variant. Bij mijn vorige ook zo gedaan en volgende dus ook weer.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-17 20:24

StonedRomy schreef:
Ik geef een Duits merk aan mijn honden en die gaat goed samen met vers vlees... Alleen heb ik 1 hond die slechte darmen heeft en geen vers voer verdraagt. Enige waar meneer het goed op doet zijn deze brokken. Hij steelt alleen graag uit de andere bakken. Teef van mij heeft ernstige voernijd. Voor vers vlees nog erger ( maar dit weigert ze te eten... Handige combi )...


Lastig! Heb hier overigens bij de reu voornamelijk applaws gevoerd en rond 1 jaar gewisseld.


Marielle; he wat sneu! En jammer dat je weinig tot geen info hebt. Al maakt het hem niet minder leuk!
Jasmijn: Ah :( sterkte met het verlies nog. Honden hebben geen stamboom aangezien je twijfelt? Wat is de reden dat je voor een Rottweiler zou gaan? Berner zit denk ik het dichtste bij toch? Waarom zou je daar niet voor willen gaan? Bedoel het niet stom hoor! Puur nieuwsgierigheid!
Pups waren wel dropjes!

Ik ga overigens mee met Romy en Amanda verder!

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:32

Berner heeft ook veel gezondheids problemen en persoonlijk zou ik niet voor een kruising gaan waar je zo'n karakter kruist met een ras waar ' pijn' veel bij voorkomt. Dodelijke combi kan dat worden.

( zelfde heb ik met akita x Duitse herder show type bijvoorbeeld... ) verder zou ik voor twee rassen gaan waarvan het karakter bij elkaar aansluit. Dus geen schapendrijver kruisen met een echte zelfstandige jager bijvoorbeeld. Ook een ras wat qua energie ongeveer gelijk staat en dan zeker een reu kiezen die de energie van je hond of verbeterd of gelijk houd. Geen labrador bijvoorbeeld erdoor gaan kruisen.

Zou dan eerder voor een zeer stabiele rottweiler gaan die getest is op veel verschillende dingen + een goed karakter ( en dus vaan fci goedgekeurd, dus duurder qua dekkingen ) dan een stamboomloze hond.

Ja, mijn roedel is een leuke momenteel :+ over 1.5 jaar gaat de akita teef het roedel gedeeltelijk uit ( 5 dagen met mij op kamers, 2 dagen in het roedel ) dus dan mist het roedel veel stabiliteit van haar. Al gok ik dat ik als gestoord akita vrouwtje eindig :P

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:35

Amandavd schreef:
Goede vraag StonedRomy. Daar moet ik eens over nadenken. Zo te zien zit er Appenzeller in de mama.


Er zit 1x appenzeller, de ouders van de hond met bruine kop(whisky) waren rottweiler en bernsersennenXappenzeller als ik het goed heb. Whisky is gedekt met een stamboom bernersenner waar de hond met een witte kop(Breezer) dus uit kwam haha, het nestje wat te zien is op de foto is van Breezer en een rottweiler.

Wij twijfelen dus door de wetgeving en omdat wij zelf eigenlijk een hond met ongeveer de zelfde tekening al whisky willen, we zijn bang als het een berner op gaat dat je dan alleen honden met wit op de kop krijgt, maar ivm de nog onduidelijkheid van de wetgeving moeten we ook kijken naar de vraag van eventuele nieuwe baasjes. Je kunt natuurlijk geen heel nest fokken voor jezelf. Als er nou gewoon snel duidelijkheid komt over die wetgeving zal de keuze makkelijker zijn..

Het leuke is ook nog dat Breezer echt ieder moment loops kan worden

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-17 20:38

StonedRomy schreef:
Berner heeft ook veel gezondheids problemen en persoonlijk zou ik niet voor een kruising gaan waar je zo'n karakter kruist met een ras waar ' pijn' veel bij voorkomt. Dodelijke combi kan dat worden.

( zelfde heb ik met akita x Duitse herder show type bijvoorbeeld... ) verder zou ik voor twee rassen gaan waarvan het karakter bij elkaar aansluit. Dus geen schapendrijver kruisen met een echte zelfstandige jager bijvoorbeeld. Ook een ras wat qua energie ongeveer gelijk staat en dan zeker een reu kiezen die de energie van je hond of verbeterd of gelijk houd. Geen labrador bijvoorbeeld erdoor gaan kruisen.

Zou dan eerder voor een zeer stabiele rottweiler gaan die getest is op veel verschillende dingen + een goed karakter ( en dus vaan fci goedgekeurd, dus duurder qua dekkingen ) dan een stamboomloze hond.

Ja, mijn roedel is een leuke momenteel :+ over 1.5 jaar gaat de akita teef het roedel gedeeltelijk uit ( 5 dagen met mij op kamers, 2 dagen in het roedel ) dus dan mist het roedel veel stabiliteit van haar. Al gok ik dat ik als gestoord akita vrouwtje eindig :P

Zeker eens, maar als ze twijfelt tussen die twee rassen ben ik benieuwd waarom :)

Blijf Akita's prachtig vinden. <3


jasmijn16 schreef:
Er zit 1x appenzeller, de ouders van de hond met bruine kop(whisky) waren rottweiler en bernsersennenXappenzeller als ik het goed heb. Whisky is gedekt met een stamboom bernersenner waar de hond met een witte kop(Breezer) dus uit kwam haha, het nestje wat te zien is op de foto is van Breezer en een rottweiler.

Wij twijfelen dus door de wetgeving en omdat wij zelf eigenlijk een hond met ongeveer de zelfde tekening al whisky willen, we zijn bang als het een berner op gaat dat je dan alleen honden met wit op de kop krijgt, maar ivm de nog onduidelijkheid van de wetgeving moeten we ook kijken naar de vraag van eventuele nieuwe baasjes. Je kunt natuurlijk geen heel nest fokken voor jezelf. Als er nou gewoon snel duidelijkheid komt over die wetgeving zal de keuze makkelijker zijn..

Het leuke is ook nog dat Breezer echt ieder moment loops kan worden


Alleen uiterlijk is niet iets wat op 1 moet staan :)
Wat zou jij aan de teef als verbeterpunten zien?
Is de teef getest op aandoeningen die voorkomen in de rassen?

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:38

En een loopsheid wachten? Denk niet dat je zo snel een reu kan vinden. Probeer ook al echt baasjes te vinden voor de pups. Geeft geen garantie verder, want veel zeggen ook weer af.

Kijk, zolang ze ook maar even op een hr hond lijken heb je pech... Maar als het karakter stabiel is en de wetgeving zo is dat ze na een test wel gewoon zonder muilkorf naar buiten mogen, heb je meer geluk dan een kruising die misschien gaat lijken op een hr hond en qu gedrag niet klopt.

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:43

StonedRomy schreef:
Berner heeft ook veel gezondheids problemen en persoonlijk zou ik niet voor een kruising gaan waar je zo'n karakter kruist met een ras waar ' pijn' veel bij voorkomt. Dodelijke combi kan dat worden.

( zelfde heb ik met akita x Duitse herder show type bijvoorbeeld... ) verder zou ik voor twee rassen gaan waarvan het karakter bij elkaar aansluit. Dus geen schapendrijver kruisen met een echte zelfstandige jager bijvoorbeeld. Ook een ras wat qua energie ongeveer gelijk staat en dan zeker een reu kiezen die de energie van je hond of verbeterd of gelijk houd. Geen labrador bijvoorbeeld erdoor gaan kruisen.

Zou dan eerder voor een zeer stabiele rottweiler gaan die getest is op veel verschillende dingen + een goed karakter ( en dus vaan fci goedgekeurd, dus duurder qua dekkingen ) dan een stamboomloze hond.

Ja, mijn roedel is een leuke momenteel :+ over 1.5 jaar gaat de akita teef het roedel gedeeltelijk uit ( 5 dagen met mij op kamers, 2 dagen in het roedel ) dus dan mist het roedel veel stabiliteit van haar. Al gok ik dat ik als gestoord akita vrouwtje eindig :P


Wij dekken eigenlijk alleen maar met een stamboom reu, zelf heeft ze geen stamboom maar dat kwam omdat mama dus geen stamboom heeft. Breezer heeft een top karakter, aanhankelijk, goed met kinderen, goed met katten en toch slaat ze even aan als er mensen aan de deur komen, dit willen wij sowieso ook in de reu zien. Waaks mag, maar wel even aanslaan en dan klaar. Ook letten wij op 'fokfoutjes' hangende ogen, wat rottweiler en berner beide toch geregeld hebben. Dit willen we niet zien bij de reu. Ook moet de aankomende papa getest zijn op sowieso hd en ed.

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:48

StonedRomy schreef:
En een loopsheid wachten? Denk niet dat je zo snel een reu kan vinden. Probeer ook al echt baasjes te vinden voor de pups. Geeft geen garantie verder, want veel zeggen ook weer af.

Kijk, zolang ze ook maar even op een hr hond lijken heb je pech... Maar als het karakter stabiel is en de wetgeving zo is dat ze na een test wel gewoon zonder muilkorf naar buiten mogen, heb je meer geluk dan een kruising die misschien gaat lijken op een hr hond en qu gedrag niet klopt.


We zijn tot nu toe al 5 pups kwijt, wat mensen die een paar jaar geleden pups van ons gehad hebben, alle 3 de gezinnen heeft eigenlijk aangegeven dat het ras van papa niet uitmaakt, berner of rottweiler, als het karakter maar op dat van breezer lijkt. Mensen uit onze omgeving hebben aangegeven geïnteresseerd te zijn in een pup en we houden er dan zelf een aan.

Wij hopen inderdaad dat er een gedragstest moet worden gedaan zodat ze niet gemuilkorft hoeven als ze daar door komen. Qua rottweiler zitten we aan de zelfde papa als vorige keer te denken en qua bernersenner hebben we ook al contact met iemand. Reu is dus eigenlijk al geregeld, alleen welke we kiezen is nog onbekent haha

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:54

Heb je een linkje naar beide reuen? Of hebben andere rassen niet iets zoals akitapedigree?

Als ik tussen berner en rottweiler moet kiezen zou ik voor de laatste gaan. Mits het een sociale reu is met goede uitslagen etc. Liefst shows gelopen ook... ( meer om aan te tonen dat reu stabiel en benaderbaar is dan omdat het een showlijn moet zijn )

Ik hoop voor mij voornamelijk dat fci honden buiten de wetgeving blijven, maar makkelijk zal het dan nog niet zijn. Mijn teefje lijkt gelukkig veel op een husky, maar grote kans dat de volgende akita rood is ( of rood gestreept ).

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:54

kiwiwitje schreef:
StonedRomy schreef:
Berner heeft ook veel gezondheids problemen en persoonlijk zou ik niet voor een kruising gaan waar je zo'n karakter kruist met een ras waar ' pijn' veel bij voorkomt. Dodelijke combi kan dat worden.

( zelfde heb ik met akita x Duitse herder show type bijvoorbeeld... ) verder zou ik voor twee rassen gaan waarvan het karakter bij elkaar aansluit. Dus geen schapendrijver kruisen met een echte zelfstandige jager bijvoorbeeld. Ook een ras wat qua energie ongeveer gelijk staat en dan zeker een reu kiezen die de energie van je hond of verbeterd of gelijk houd. Geen labrador bijvoorbeeld erdoor gaan kruisen.

Zou dan eerder voor een zeer stabiele rottweiler gaan die getest is op veel verschillende dingen + een goed karakter ( en dus vaan fci goedgekeurd, dus duurder qua dekkingen ) dan een stamboomloze hond.

Ja, mijn roedel is een leuke momenteel :+ over 1.5 jaar gaat de akita teef het roedel gedeeltelijk uit ( 5 dagen met mij op kamers, 2 dagen in het roedel ) dus dan mist het roedel veel stabiliteit van haar. Al gok ik dat ik als gestoord akita vrouwtje eindig :P

Zeker eens, maar als ze twijfelt tussen die twee rassen ben ik benieuwd waarom :)

Blijf Akita's prachtig vinden. <3


jasmijn16 schreef:
Er zit 1x appenzeller, de ouders van de hond met bruine kop(whisky) waren rottweiler en bernsersennenXappenzeller als ik het goed heb. Whisky is gedekt met een stamboom bernersenner waar de hond met een witte kop(Breezer) dus uit kwam haha, het nestje wat te zien is op de foto is van Breezer en een rottweiler.

Wij twijfelen dus door de wetgeving en omdat wij zelf eigenlijk een hond met ongeveer de zelfde tekening al whisky willen, we zijn bang als het een berner op gaat dat je dan alleen honden met wit op de kop krijgt, maar ivm de nog onduidelijkheid van de wetgeving moeten we ook kijken naar de vraag van eventuele nieuwe baasjes. Je kunt natuurlijk geen heel nest fokken voor jezelf. Als er nou gewoon snel duidelijkheid komt over die wetgeving zal de keuze makkelijker zijn..

Het leuke is ook nog dat Breezer echt ieder moment loops kan worden


Alleen uiterlijk is niet iets wat op 1 moet staan :)
Wat zou jij aan de teef als verbeterpunten zien?
Is de teef getest op aandoeningen die voorkomen in de rassen?


Haar karakter is top, zou je misschien mee kunnen denken aan verbeter punten?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-17 21:04

Goed dat je kiest voor een stamboomhond als papa. Maar als ik kijk naar de rottweiler haal ik dit uit het VFR:

HD en ED is verplicht maar patella luxatie, doofheid en blindheid schijnt ook voor te komen.

https://www.rottweiler.network/pages/24 ... wsaction=v

Voor de berner sennen:
HD en ED verplicht.

Maar OCD in meerdere gewrichten zou ook een ding zijn en daarnaast het veelvuldige aan Kanker.

Ook vroeg ik al of de teef getest is op aandoeningen die in haar rassen voor komen?

Wat je wil verbeteren is vooral aan jou. Ik zou mij niet perse blind staren op haar karakter maar eerder op die van de reu in dit geval aangezien je haar karakter ''perfect'' vind?
Ook is kleur niet het eerste waar je op zou moeten selecteren natuurlijk. Mag best mee wegen in je besluit.
Wat je aan haar verbeterd zou willen zien( qua bouw of qua drift) is ook afhankelijk van wat voor ras je zou overwegen.

StonedRomy schreef:
Heb je een linkje naar beide reuen? Of hebben andere rassen niet iets zoals akitapedigree?

Als ik tussen berner en rottweiler moet kiezen zou ik voor de laatste gaan. Mits het een sociale reu is met goede uitslagen etc. Liefst shows gelopen ook... ( meer om aan te tonen dat reu stabiel en benaderbaar is dan omdat het een showlijn moet zijn )

Ik hoop voor mij voornamelijk dat fci honden buiten de wetgeving blijven, maar makkelijk zal het dan nog niet zijn. Mijn teefje lijkt gelukkig veel op een husky, maar grote kans dat de volgende akita rood is ( of rood gestreept ).


Engelse stafford's hebben ook zo'n site. Maar er staat maar weinig op helaas. Ook testuitslagen en dergelijke worden slecht/niet bijgehouden.

Ik hoop ook dat de FCI honden eruit blijven. Zou voor mij wel een stuk makkelijker zijn! :)

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:12

Haar karakter is voor ons top, sinds de andere hond er niet meer is is ze soms een beetje onzeker maar de 2 zijn altijd samen geweest en dat zien we langzaam weer wat bij trekken. De hond is niet getest, hier heb ik niet voorgekozen maar mijn ouders, ik zou haar liever laten testen maar mijn ouder vinden dat zolang ze nooit wat mankeerd dat niet nodig is. Haar moeder, de hond die wel in hebben laten slapen had toen nog perfecte gewrichten, kregen zelfs nog een compliment van de da dat dat er wel top uit zag. Ook zag ze prima, kon koekjes vangen en was absoluut niet doof, ze is 10 of 11 geworden. Dit is een van de redenen dat mijn ouders Breezwr niet willen laten testen.

Het karakter van de reu vinden wij een van de belangrijkste dingen, je praat natuurlijk niet over een kleine hond, en een slecht karakter is gewoon gevaarlijk. We willen wel pups fokken die gewoon binnenhuis kunnen, dus geen vreselijke zenuwpezen en ook absoluut geen agressie.


De andere aandoeningen zullen we zeker meenemen in de keuze voor een papa.

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:14

Mmm, ik zou haar toch de verplichte testen laten doen. Je hoeft zo iets niet te zien aan een hond, maar als ze het doorgeeft ben jij als fokker verantwoordelijk voor het verder fokken met slechte genen.