[VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 12:48

Nou, dag later en we lopen alleen maar te malen met z'n tweeën wat we nou in godsnaam moeten doen. Eigenlijk kunnen we er gewoon nog niets van zeggen voordat de uitslag bekend is natuurlijk, maar man wat is dit moeilijk.
We zitten er eventjes zo doorheen.. Tico is echt ons maatje ;( Vind het zo oneerlijk voor dit ventje, het lijkt hem maar niet gegund te zijn. |(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:51

Hoe is het nu met Tico zelf?

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:59

Oh Cynn wat een rotnieuws! Een dikke knuffel voor Tico en voor jullie zelf!
Wanneer verwachten ze de uitslag?

Ik zou wel even contact opnemen met het asiel, ook als je de uitslag nog niet hebt. Zijn zij in ieder geval op de hoogte en kunnen ze misschien een (financiële) helpende hand bieden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:50

Ik heb vandaag pas je eerste topic gelezen en meteen erachter aan dit vervolg topic.
Wat is het jullie en Tico gegund dat dit goed gaat komen! Ik duim uiteraard voor jullie!
Mocht het niet goed komen dan ben ik toch blij voor Tico dat hij op de valreep nog een fijn huisje heeft gehad. Maar het zal jullie veel verdriet doen, nu al natuurlijk, en je vader moet ook om zijn gezondheid denken.

Heel veel sterkte!! Y;(

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 17:34

Uitslag duurt max een week, dus ik hoop op eerder.. M'n paps wordt de 17e weer opgenomen en de 22e definitief geopereerd. Daarna moet hij ook nog een paar dagen in het ziekenhuis blijven.
Mijn broer, ik en m'n vriend kunnen heel goed voor Tico zorgen in de tussentijd maar ik moet er niet aan denken om straks een hele negatieve uitslag te krijgen en snel moeten beslissen terwijl mijn paps in Umc te Utrecht ligt. -O-

Met Tico gaat het nu goed. Andere pijnstiller gekregen, hoeft ie (voor nu, met de jaren gaat dit dus wel wat erger worden maar wel mee om te gaan..) maar 1x per dag anderhalve tablet van. Is echt enkel een pijnstiller. Wat de andere arts had voorgeschreven zat volgens onze dierenarts ook prednison in wat weer nare bijwerkingen geeft. Daar wilde hij Tico graag vanaf hebben.
Tico loopt hier heel enthousiast op al z'n pootjes, te springen, te kwispelen en te doen. Net nog een hele uitgebreide knuffel sessie gehad.

Afbeelding

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:22

Als Tico het goed doet op deze pijnstiller en deze jaren lang kan houden gewoon zo laten. Hij doet het nu goed dus haast om een beslissing te moeten maken zal misschien mee vallen als de tumor op zijn poot plaatselijk zou zijn. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen en zou zeker dat asiel verzoeken tegemoet te komen in de kosten. Ze hadden er weet van dus zijn ze jullie en Tico min of meer wat verschuldigd. In ieder geval heeft Tico een heel fijn huisje en baasjes. Fingers crossed...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:12

he bah wat een rotnieuws allemaal...arme Tico, maar ook je vader; een nieuw maatje en dan nu dit.
Ik hoop zo voor beiden dat het goed afloopt voor Tico.

6 jaar geleden voor dezelfde keuzes gestaan met mijn oude hond. Gezwel in de achterpoot, wat in haar geval na onderzoek een bottumor bleek, kwaadaardig en groeide megasnel. Om die reden hadden we dan ook maar 2 opties; amputeren of inslapen. Nou ja keuze; ze was al 13 en al zeker een half jaar lichtelijk aan het dementeren...dus een keuze was er eigenlijk niet; amputeren zou in ons geval niet eerlijk zijn geweest, dus we zijn voor optie 2 gegaan toen...niet direct trouwens; ze is nog een week mee naar huis geweest met zware pijnstillers en na die week thuis ingeslapen.

Ik schrok dus behoorlijk van je update; bracht een boel naar boven....zal dan ook hard duimen voor Tico dat het in zijn geval goedaardig is zodat er opties open zijn.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:30

Jeetje net dit topic en je vorige door gelezen maar wat een domper zeg! Ik duim voor jullie!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:56

We duimen hier gewoon met z'n allen voor een lange, pijnvrije periode voor Tico. Ik hoop dat hij ondanks alles nog een hele mooie tijd samen met je vader heeft!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 00:24

Jezus wat een naar nieuws!!! Ik duim voor jullie en Tiko!

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 00:32

Nou ja zeg, ik ben echt verontwaardigd over hoe het asiel Tico en jullie heeft behandeld! Dat kunnen ze jullie gewoon niet aan doen :(

Hoop echt dat het goed zal gaan met Tico. Hij ziet er echt uit als een schat <3

Misschien kan hij mijn Sisi een keer ontmoeten, zouden echt super leuk zijn samen. Ze lijken heel erg op elkaar :)

Afbeelding

diedepol14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 01:40

hey wat leuk! nog een van de koningen, die van ons zouden nog wel eens familie kunnen zijn. ik zal er even een fototje bijzetten! behalve de oren en kleur zouden het broer en zus kunnen zijn :D :D
Afbeelding

Afbeelding

En? ik vind ze echt heel erg op elkaar lijken, ook dat corgi type en allebei uit roemenie!

diedepol14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 01:48

diedepol14 schreef:
hey wat leuk! nog een van de koningen, die van ons zouden nog wel eens familie kunnen zijn. ik zal er even een fototje bijzetten! behalve de oren en kleur zouden het broer en zus kunnen zijn :D :D
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En? ik vind ze echt heel erg op elkaar lijken, ook dat corgi type en allebei uit roemenie!

en als ik dan dit zie:
(de foto's op de site van de koningen)
Onze suus: (susmi)

Afbeelding

Jullie Tico:

Afbeelding

misschien leuk om hier eens te kijken: https://www.facebook.com/groups/1118090 ... et&fref=nf

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 09:05

Wat ontzettend balen is dat zeg! Ik hoop dat de uitslag meevalt.

De labrador van mijn ouders had een (kwaadaardig) gezwel aan de achterpoot. Gezien haar leeftijd van ruim 10 jaar werd besloten haar poot niet te amputeren en het zo te laten, ook omdat ze er verder geen last van leek te hebben. Na een jaar hing het gezwel als een soort losse bal aan de poot en konden ze het alsnog verwijderen zonder amputatie. Nu zijn we inmiddels weer een jaar verder en is het gezwel niet meer teruggekomen.

Heel veel sterkte!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 10:15

Bedankt allemaal voor jullie steun! Erg lief <3

Hihi Sisi ziet er uit als een schatje maar Tico is een beetje terughoudend naar andere honden toe. Heeft ook al een flinke knauw in z'n oor gehad van een ander dus hij wil nu liever met rust gelaten worden.

Susmi lijkt inderdaad wel wat op Tico :j Leuk om te zien!

Ja het ligt echt aan de uitslag wat de opties zullen zijn.. we willen echt het beste voor Tico en hem een zo'n fijn en pijnloos mogelijk leven geven. We gaan ons best voor hem doen maar we moeten wel met het ergste rekening houden. 't moet wel eerlijk naar hem toe blijven.

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:58

Cynn schreef:
Bedankt allemaal voor jullie steun! Erg lief <3

Hihi Sisi ziet er uit als een schatje maar Tico is een beetje terughoudend naar andere honden toe. Heeft ook al een flinke knauw in z'n oor gehad van een ander dus hij wil nu liever met rust gelaten worden.

Susmi lijkt inderdaad wel wat op Tico :j Leuk om te zien!

Ja het ligt echt aan de uitslag wat de opties zullen zijn.. we willen echt het beste voor Tico en hem een zo'n fijn en pijnloos mogelijk leven geven. We gaan ons best voor hem doen maar we moeten wel met het ergste rekening houden. 't moet wel eerlijk naar hem toe blijven.

arme tico! dat ook nog!

Ik duim echt voor jullie dat jullie nog lang van elkaar kunnen geneiten :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 12:01

Ja erg sneu. Het verschilt ook wel per hond die hij tegenkomt hoe hij reageert. Maar hoe dan ook, enthousiast en spelen wil hij niet met een ander.
Meestal blijft 'ie onzeker en terughoudend staan, maar doet verder niks. En de andere keer begint 'ie wat te grommen als waarschuwing. Het laatste vooral bij hele enthousiaste honden die met heel wat bombarie op hem afkomen. Hij heeft het er niet (meer) zo op.. :=

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:31

Kan ook zijn omdat hij last heeft van zijn rug ..
Iig heel veel sterkte en succes met de knappe Tico

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 10:09

Gisteren ging t helemaal niet goed met Tico.. We zijn er heel erg van geschrokken. Hij begon in de middag weer op 3 pootjes te lopen en na het laatste rondje 's avonds, die we heel kort hebben gehouden echt alleen om z'n behoefte te kunnen doen, was Tico, Tico niet meer.
Hij was helemaal overstuur. Luid piepend en gestresst op 3 pootjes hinkelend de kamer door. Dan weer willen liggen maar niet weten hoe en heel onrustig draaien. Ook willen happen naar ons toe, heeft ie nog nooit gedaan.

Daarna toch uitgeput gaan liggen, toen mochten we hem wel aaien en leek hij dit ook te waarderen en kwam z'n hoofdje af en toe omhoog toen we stopte en begon ie ons te likken. 'Ga nou door, was zo lekker '.. Om daarna weer onrustig de kamer door te hinkelen en te piepen..

We hebben het spoednummer gebeld van de dierenarts en telefonisch overlegd. Die ging ook weer overleggen en kijken wat er tot nu toe allemaal gedaan was in t systeem (schijnbaar zijn de medische dossier gegevens van dieren net als bij mensen openbaar zodat er in nood beter ingegrepen kan worden. Tenminste, indien je dierenarts gelinkt staat. Wist ik helemaal niet, ons hondje van vroeger heeft ook nooit iets gehad dus ja nooit zoveel met de dierenarts te maken gehad..maar vind het echt een goede zaak :j )

Toen toch Tico met wat aanmoediging maar ook op zijn tempo, mee naar de auto en naar de dierenarts.
We waren met z'n allen heel erg bang dat we onze laatste knuffel aan Tico hadden gegeven... ;(
Ook daar was t gigantisch gissen waar deze pijn ineens vandaan kwam. Misschien last van de biopt die afgenomen is... Maar aan t litteken niets gek te zien. Misschien te enthousiast geweest en bvb eerder die dag zich verstapt of verdraaid dat t nu erger was.. Zo moeilijk.
Toch voor gekozen om hem dit weekend en begin vd week met een zwaardere pijnstilling door te gaan en de uitslag van het onderzoek af te wachten.. De spoedarts vond t ook moeilijk om zonder uitslag een knoop door te hakken, dit kan bij een slechte uitslag altijd nog heel snel gebeuren als t moet.

Tico kijkt nu weer een stuk helderder uit z'n oogjes, kwispelt weer vrolijk en loopt wat makkelijker. Maar alsnog niet helemaal lekker.. Pffft wat vinden we dit zwaar. Wat was het intens om hem gisteravond zo te zien.
Hopelijk hebben we voor nu een goede keuze gemaakt.. We willen het beste voor onze kleine man. Onze arme clown ;(

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:21

Echt , ik vind het heel erg zielig voor Tico maar ook voor jullie ..
Wat ontzettend fijn dat jullie alles uit de kast halen voor hem .. wat zegt het asiel eigenlijk van waar hij vandaan komt ?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:29

jeetje,zo zit ik met een grote glimlach en helemaal gelukkig de eerste pagina's te bekijken van een vreselijk leuk hondje,die een gelukkig gezinnetje gevonden heeft,en tot verdriet de laatste berichten...

wat erg...wat oneerlijk en wat een zorgen,en vooral wat een verdriet...ik hoop dat jullie snel een uitslag krijgen van tico zijn poot en dat hij vooral geholpen kan worden,mocht je evt ervaring willen met bottumoren kan je het altijd vragen,mijn joes had een botkanker en daar heb ik toen haar achterpoot van laten amputeren...

voor nu wens ik jullie heel veel sterkte en verwen het kleine mannetje maar...

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 10:31

M'n vader heeft ze het laatst telefonisch gesproken op de ochtend dat we Tico bij de dierenarts voor onderzoek gingen afleveren. Dat er een grote bult was geconstanteerd en dat we die rontgenfoto's van bij hun wilde hebben. Daarna dus per email gekregen.
Daarna op donderdag geprobeerd te bellen maar niet te pakken gekregen. M'n paps heeft gisteren een uitgebreide email gestuurd. Hij wil ook evt afspraken, schriftelijk bevestigd hebben. Maar nog geen reactie gehad

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 10:34

Afbeelding

Dit is de tumor

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:37

Jeetje ik zag het topic en dacht leuk een vervolgtopic van knappe tico.....maar dan lees je verder. Wat ontzettend moeilijk zo voor jullie. Voel je zeker niet schuldig naar je vader. Dit had je ook niet aan zien komen en je hebt het met alle liefde gedaan. Ik hoop dat het asiel nog wat gaat betekenen voor jullie. Heel veel sterkte!!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:38

Aahw wat sneu zeg, het zit jullie echt niet mee. Dit is zo oneerlijk. Hopelijk gaat het snel iets beter met Tico!