'400 euro boete voor loslopende kat'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:50

Boras schreef:
Prima!

Maar tegelijkertijd ook een verbod op het 24/7 ophokken van katten in woningen om nog meer dierenleed op dat gebied, ingegeven door het egoisme van de mens, te voorkomen.

Een dier heeft het ook niet per definitie beter gekregen door de bemoeienissen van de mens.
Maar draai dat maar eens terug.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:51

Terecht! Zelf nog nooit een kat gekocht of naar huis gehaald en toch wemelt het er hier van. Poep in de tuin, katten over de auto, kat op de stoel van de nieuwe trekker, kat die naar binnen sluipt en hondenbrokken eet en zelfs IN bed gaat liggen, bah! In totaal lopen hier IN en om het huis 6 katten die niet van ons zijn.

Ja, wij hebben zelf honden, die netjes op ons eigen erf lopen en als we ermee op pad gaan, aan de riem gaan en de poep wordt opgeruimd. Dus van mij mag het nog liever vandaag dan morgen :o

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:55

Wat een heerlijk onzinnig idee van zo'n blaasbalg. :P Alleen het taalgebruik al, dat kan ik niet serieus nemen als politicus. Een beetje gebruik van begrijpelijke taal vind ik fijn, maar het bericht in de OP lijkt meer op een aangeschoten facebookpost dan een quote van iemand die hoopt op een plekje als volksvertegenwoordiger.

Afgezien van het feit dat het naar mijn idee een idioot idee is dat niet uitvoerbaar en ook niet handig is (hier lopen/liepen de katten met tussen de vijf en tien muizen per dag rond. Ik wil niet weten hoe je dan op een beetje een schone, nette manier je schuren en huis muis- en ratvrij moet houden. Gezellig allemaal weer gif neerzetten?) is het ook een voorbeeld van modern, onzinnig gekraam van politici. Is er daar in de gemeente niets belangrijks om aan te pakken? Armoede? Honger? Gebrek aan voorzieningen?

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:10

Jouw dier, jouw verantwoordelijkheid. Niet andere mensen met overlast opzadelen. Als dat wel gebeurt dan ook niet klagen als jouw Poekie een keer niet meer naar huis komt....
Heb enkele weken geleden 's nachts een kat in mijn konijnenren gehad. Werd wakker van het gestamp van mijn konijn. Ik naar buiten. Kat vlucht de ren uit. Erachteraan. Klomp uit gedaan. Kat heeft veel geluk gehad dat ik niet zo goed kan mikken. Helaas was het er net naast...Konijntje helemaal over de flos. Hij begon na 2 dagen weer wat te eten. Had wondjes over zijn hele lijfje. Volgende keer komt die kat er slechter vanaf.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:11

Ik vraag me toch een beetje af hoe haalbaar het is om alle katten binnen te houden. Ik vemoed dat dit een dergelijk plan er toe zal lijden dat veel katten hun huis kwijtraken, want een boel hebben geen 400,- om hun kat terug te kopen als ie wordt gevangen/vind de kat dat niet waard. Registratie van je kat is immers ook niet verplicht.

Ik vraag me trouwens ook wel af hoe men dan precies van plan is te controleren. Want 25 controleurs op straat is leuk en aardig, maar het merendeel van de katten pak je niet zomaar van straat natuurlijk. Dus gaan die dan met man en macht achter losse katten aan hollen, met ladders de boom in etc om alle loslopende katten te vangen? Dan moet je al vallen gaan zetten ofzo, maar vang je dan ook geen dingen die je niet wil vangen (marters bijv)

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:12

Lijkt me een erg goed plan. Hier in huis lopen 2 panters van mij rond, en die worden allebei buiten gelaten aan een tuigje. Ik laat dus inderdaad mijn kat uit 'als een hond'.
En ik vind het totaal geen onzin als ik zie hoeveel plezier ze ermee heeft. Dame 2 wordt in de tuin uitgelaten, die is niet van mensen, honden, auto's etc.. :Y)

En dan de buurvrouw 4 huizen verderop. Meer dan 8 katten, katers en poezen van alle maten, en ze schijten allemaal in mijn tuin. Want waarom niet? -O-
Vooral met dit warme weer nu is de stank niet te harden. En ze hebben allemaal een plaat voor hun hoofd, want je jaagt ze na met een waterspuit, en 5min later staan ze weer in de tuin.

Als ik 8 katten had gewild had ik er nog wel 6 bijgenomen...

Essia

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:13

Gelukkig kent Tilburg geen zwerfkatten. Scheelt weer.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:13

Ik denk dat het bericht niet waar is. Krijg er echt een hoax gevoel bij.

Ik ben het er wel mee eens dat andere mensen geen last hoeven te hebben van huisdieren van anderen. Daarom heb ik mijn tuin ook afgezet.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:14

NinaCharlie schreef:
Vind het helemaal mooi. Hier een huis met een grote tuin, een waar kattenparadijs. Zelf hebben we geen katten en toch lopen er dagelijks 10 rond, altijd dezelfde. Ze zijn zelfs zo brutaal om bovenop de eettafel buiten te zitten/slapen. Maken alles vuil en doen overal hun behoeftes, laat maar lekker binnen die beesten. Ik hoef toch geen overlast te hebben van andermans kat? Niet meer in mijn tuin kunnen zitten omdat de geur niet prettig is? En denk maar niet dat het helpt om eigenaren aan te spreken. Edit: als je al weet welke kat bij welke eigenaar hoort

Amen!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:15

Bokt op zijn smalst, geweldig hoe iedereen hier post.

Van mensen die een ander verplichten de overlast (veroorzaakt door hun dier) maar te accepteren...
Terwijl er in een ander topic (over overlast door een buurman) iedereen het er mee eens is dat die Buurman moet ophouden... Maar een kat, dat is net even anders natuurlijk :+

En hoe iedereen er ook van alles bij haalt en vergelijkingen maakt die kant nog wal slaan alleen maar om te bewijzen dat zij echt van andere dingen meer last hebben als dat de buren van hun lieve Poekie hebben :+

Mooi om te zien hoe de samenleving werkt, zolang niemand maar op hoeft te draaien voor de overlast van hun eigen HUISdier natuurlijk :+

Ik heb een hele fijne grote tuin, merendeel is bestraat maar die katten vinden dat helemaal niet erg joh, die poepen ook op mijn tegels :j
En dat is allemaal heel normaal natuurlijk, om de katten van een ander uit mijn tuin te halen moet ik maar mijn prachtige Laurierhaag (van meer dan 40 meter lang) verwijderen en daar een schutting voor neerzetten (wat overigens niet mag staan van de gemeente) met stroom er op, zodat de HUISdieren van een ander niet mijn tuin in komen...

En uiteraard moet ik ook alle ramen sluiten zodat de Poekies van de buren niet nogmaals besluiten om mijn egel ( die wel in HUIS zit zoals het hoort :+ ) op te vreten >;)
(Al denk ik niet dat Poekielief dat nog een keer probeert, vermoed dat een bloedend bekkie en een zwemles in de sloot Poekie er wel van weerhoud nog langer achter mijn egel aan te gaan, al weerhield het de eigenaar er niet van om bij mij te klagen over de wonden en het natte pak van Poekie, want dat Poekie mijn egel op probeerde te vreten was alleen maar de instnct van haar dier, ik had MIJN huisdier die in MIJN huis losliep niet in MIJN huis mogen los laten, nee die had ik in haar terrarium moeten houden, want de buurvrouw haar katten lopen altijd los en komen altijd gezellig buurten in de huizen van de andere buren. Dat de andere buren daar ook niet over te spreken zijn, daar kan de buurvrouw niks aan doen :roll: Haar Poekies zijn nu eenmaal zo >;)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:18

los van goed of geen goed idee,is het toch niet realistisch.

nog zat katten worden niet geholpen,nog zat katten niet gechipt.
als ze dan een loslopende kat zien,hoe denken ze die eerst al te kunnen vangen?
en daarna te gaan linken aan een baasje?
wie gaat al die 'kattenwachters' betalen?

toch allemaal totaal niet realistisch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:19

Ik vraag me wel af hoe snel Nederland met een enorme muizenplaag zit wanneer alle katten van de straat worden gehaald. Dat zijn er nogal wat, en de gemiddelde kat vangt nog al eens een muis. Die van mij zelfs vaak 3 per dag.

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:19

Famke160301 schreef:
Jouw dier, jouw verantwoordelijkheid. Niet andere mensen met overlast opzadelen. Als dat wel gebeurt dan ook niet klagen als jouw Poekie een keer niet meer naar huis komt....
Heb enkele weken geleden 's nachts een kat in mijn konijnenren gehad. Werd wakker van het gestamp van mijn konijn. Ik naar buiten. Kat vlucht de ren uit. Erachteraan. Klomp uit gedaan. Kat heeft veel geluk gehad dat ik niet zo goed kan mikken. Helaas was het er net naast...Konijntje helemaal over de flos. Hij begon na 2 dagen weer wat te eten. Had wondjes over zijn hele lijfje. Volgende keer komt die kat er slechter vanaf.

Kan je je konijnenren niet gewoon kat proof maken? Als die kat er al in komt dan heb je straks zeker een marter binnen, en die gaat je klomp zeker te snel af zijn en je konijntje zal er slechter af komen dan nu.

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:20

Ik zeg top idee!!!
Heb zelf een kat die altijd binnen zit( kan helaas niet naar buiten)
Maar al dat geschijt van de rest van de katten in de wijk, wordt ik gestoord van!

Ik moet hondenbelasting betalen! Ik zeg kattenbelasting invoeren, denk dat er dan ineens een hoop katten binnen blijven!

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:21

M_D_H schreef:

Van mensen die een ander verplichten de overlast (veroorzaakt door hun dier) maar te accepteren...
Terwijl er in een ander topic (over overlast door een buurman) iedereen het er mee eens is dat die Buurman moet ophouden... Maar een kat, dat is net even anders natuurlijk :+

En hoe iedereen er ook van alles bij haalt en vergelijkingen maakt die kant nog wal slaan alleen maar om te bewijzen dat zij echt van andere dingen meer last hebben als dat de buren van hun lieve Poekie hebben :+

Mooi om te zien hoe de samenleving werkt, zolang niemand maar op hoeft te draaien voor de overlast van hun eigen HUISdier natuurlijk :+

Ik heb een hele fijne grote tuin, merendeel is bestraat maar die katten vinden dat helemaal niet erg joh, die poepen ook op mijn tegels :j
En dat is allemaal heel normaal natuurlijk, om de katten van een ander uit mijn tuin te halen moet ik maar mijn prachtige Laurierhaag (van meer dan 40 meter lang) verwijderen en daar een schutting voor neerzetten (wat overigens niet mag staan van de gemeente) met stroom er op, zodat de HUISdieren van een ander niet mijn tuin in komen...

En uiteraard moet ik ook alle ramen sluiten zodat de Poekies van de buren niet nogmaals besluiten om mijn egel ( die wel in HUIS zit zoals het hoort :+ ) op te vreten >;)
(Al denk ik niet dat Poekielief dat nog een keer probeert, vermoed dat een bloedend bekkie en een zwemles in de sloot Poekie er wel van weerhoud nog langer achter mijn egel aan te gaan, al weerhield het de eigenaar er niet van om bij mij te klagen over de wonden en het natte pak van Poekie, want dat Poekie mijn egel op probeerde te vreten was alleen maar de instnct van haar dier, ik had MIJN huisdier die in MIJN huis losliep niet in MIJN huis mogen los laten, nee die had ik in haar terrarium moeten houden, want de buurvrouw haar katten lopen altijd los en komen altijd gezellig buurten in de huizen van de andere buren. Dat de andere buren daar ook niet over te spreken zijn, daar kan de buurvrouw niks aan doen :roll: Haar Poekies zijn nu eenmaal zo >;)

Oh god, wat erg, dat laatste stukje. :') |o Ik had de aardige buurvrouw denk ik vlak uitgelachen. Hoe kan je zo'n blok beton voor je harses hebben?

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:21

Mijn hele straat heeft katten en de tuinen grenzen: onze tuin heeft bijna dagelijks een kattendrol. Ik vind het alleen zo vervelend om dan naar mijn (lieve) buren toe te gaan stappen, met 'ik ben een drol tegengekomen (vermoedelijk) van jouw kat (hoe ga je dit trouwens bevestigen?) ga maar betalen!' Die kat blijft poepen en de het contact met de buren zal door blijvende boetes niet verbeteren

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:24

Ik denk dat er dan ineens heel veel katten geen baasje hebben als dit een maatregel gaat worden.
Van mij mag het, alleen de hondenbezitters worden allerlei regels opgelegd terwijl de kattenbezitters daar geen last van hebben.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:27

Yentaah schreef:
Mijn hele straat heeft katten en de tuinen grenzen: onze tuin heeft bijna dagelijks een kattendrol. Ik vind het alleen zo vervelend om dan naar mijn (lieve) buren toe te gaan stappen, met 'ik ben een drol tegengekomen (vermoedelijk) van jouw kat (hoe ga je dit trouwens bevestigen?) ga maar betalen!' Die kat blijft poepen en de het contact met de buren zal door blijvende boetes niet verbeteren

Het contact zal er vast niet beter op worden nee, maar ik persoonlijk vind dat een ander geen last hoeft te ondervinden aan mijn huisdieren, zou willen dat meer mensen daar zo over dachten, dan heb ik het niet alleen over de kattenbezitters maar ook over hondeneigenaren die hun hond bijvoorbeeld lekker laten door blaffen wat ook meer dan genoeg overlast kan geven.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:36

Deoiridh schreef:
Wat een bullshit, een ratten of muizenplaag, dat geeft pas overlast.
En krijsende kinderen accepteren we allemaal, maar als een kat ergens poept is het een ramp, lol. :')

Hielpen die katten maar, heb 2 katten van verschillende buren continu in mijn tuin poepen en in mijn schuur chillen maar volgens mij zeggen die de ratten gewoon vriendelijk gedag :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:40

StellaMay schreef:
M_D_H schreef:

Oh god, wat erg, dat laatste stukje. :') |o Ik had de aardige buurvrouw denk ik vlak uitgelachen. Hoe kan je zo'n blok beton voor je harses hebben?

Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik haar keihard uitgelachen heb... Wat niet echt hielp om haar boosheid te verhelpen :+
Ik heb mevr er ook op gewezen dat als ik haar katten nog eenmaal tegen kom in mijn huis ik de dierenbescherming bel om ze op te halen :o
Dan kan ze haar dieren daar komen ophalen. Ben benieuwd of ze dat wel doet aangezien ze zelf aangeeft dat haar katten buiten lopen omdat ze te druk is met werken en haar katten zich daardoor vervelen.

Wij wonen er pas sinds juli en ik heb nu al een keer of 8 haar katten uit mijn huis moeten verjagen, waarbij ze dus wel alles proberen te verwoesten ( Nee niet expres, dieren doen niks expres, maar ik weet zeker dat madam niet huis geeft als mijn dure leren bank kapot is door de nagelhalen, en daarbij maakt dat ook niet uit want ik wil die beesten gewoon niet in mijn huis hebben.) De keren dat ik die katten ( en die van andere) uit mijn tuin heb moeten jagen zijn al niet eens meer op te tellen.

Daarnaast is mijn moeder zwaar asmatisch en die merkt het meteen als er een kat (of ander dier) bij ons binnen is geweest, ik wil dat mijn moeder gewoon bij ons thuis kan komen en niet door de HUISdieren van andere niet meer langs kan komen.

En nogmaals, al dit bovenstaande maakt niet uit want het is mijn huis en mijn terrein en ik wil die katten daar gewoon niet hebben. Draag zorg voor je dieren en val een ander er niet mee lastig.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:43

Te bizar voor woorden. Wat denken ze dat er gebeurd met de muizen,of de overvolle asiels als ze dit massaal zullen gaan invoeren?
Sowieso vind ik het vreemd,als paarden massaal in stallen gehouden worden,of honden uren in een bench staat iedereen op zijn kop. Maar wanneer katten hun instinct achterna gaan moet het ineens verboden worden met alle gevolgen van dien?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:43

Dat is toch van het zotte M_D_H. Haar katten in JOUW huis? Doe normaal :=
Dan had ik ze ook laten ophalen door de dierenbescherming.

Vroeger hadden onze buren twee katten. Wij konden als kind niet eens in onze eigen tuin spelen, omdat de katten onze hele tuin onder scheten. Zelfs in de moestuin van mijn vader en dat is ongelofelijk ranzig en dan druk ik dat nog zachtjes uit!

Respect voor elkaar hebben en rekening houden met elkaar. Of het nu om honden, katten, krijsende kinderen, whiepende cavia's of een auto gaat...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:47

Mooi broodje aap dit! :))

Zie eerst maar eens alle katten in de gemeente gechipt en geregistreerd te krijgen..

Daarna moet je zorgen dat iedere kat een vlaggetje bij zijn drol plant.. :j

En oh ja, bij een heterdaad moet je de kat ook nog zien te vangen! :')

Echt een topplan! Het is dat het augustus is, anders had ik het aangezien voor een 1 april grap! :')

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:47

Wat ik me afvraag: worden er dan ook speciale losloop-gebieden ingericht voor katten?? :o Die zijn er voor honden ook. De boete krijg je als je hond losloopt op een plaats waar dat niet mag. Maar er zijn dus plaatsen waar dat wel mag. Als je honden en katten dan gelijk wilt trekken, moeten er toch ook zulke plekken voor katten zijn? (ja, met kat-proof hekken ed)

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:52

meggiemeg schreef:
Yentaah schreef:

Het contact zal er vast niet beter op worden nee, maar ik persoonlijk vind dat een ander geen last hoeft te ondervinden aan mijn huisdieren, zou willen dat meer mensen daar zo over dachten, dan heb ik het niet alleen over de kattenbezitters maar ook over hondeneigenaren die hun hond bijvoorbeeld lekker laten door blaffen wat ook meer dan genoeg overlast kan geven.

Maar hoe wil je je kat gaan vertellen dat hij op niet in een andere tuin naar het toilet mag gaan? Je kan de kat toch niet 24/7 achtervolgen als hij buiten is, en corrigeren als hij zijn behoefte doet? Ik snap niet hoe een boete hieraan mee helpt, de kat krijgt geen gevolgen, alleen de eigenaar.