Het nemen van een hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:07

Lisitano schreef:
Sterker nog: ik wil alleen maar meer honden :')

Ik ook! :j
Maar: ik begin er niet aan. Mijn tijd, de ruimte in de tuin en mijn financieën bieden de mogelijkheid voor twee honden. Ze hebben het nu prima, en dat wil ik zo houden. :)
Natuurlijk zou een derde ook nog wel gaan. Maar ik vind dat ik realistisch moet blijven. En ik wil ook niet dat de andere twee moeten inleveren op nummer drie.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:27

Heb ik ook altijd geroepen, twee is ideaal.
We hebben er nu twee, en daarom komt er over twee weken een pup bij (toekomstige werkhond) en binnenkort nog een herplaatser van een bevriend boerenechtpaar die ophouden met hun melkveebedrijf en naar de stad verhuizen.. 8)7

Palmera

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:37

Kugger, ik zeg dit nu. Met het oog op mijn huidige situatie. Als de toekomst veranderd, meer tijd, ruimte en geld, zal ik wellicht ook anders denken. :)
Maar op dit moment is een derde (of meer) gewoon niet verstandig.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:43

Palmera schreef:
Kugger, ik zeg dit nu. Met het oog op mijn huidige situatie. Als de toekomst veranderd, meer tijd, ruimte en geld, zal ik wellicht ook anders denken. :)
Maar op dit moment is een derde (of meer) gewoon niet verstandig.

Oh ik geef je groot gelijk hoor, die getikte smilie sloeg helemaal op mezelf ;)
Wij wonen hier trouwens op een zeer afgelegen boerderij, en hebbenhebben al een hele veestapel, dus wat extra honden maakt hier niet zoveel uit.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:44

Kuggur schreef:
We hebben er nu twee, en daarom komt er over twee weken een pup bij (toekomstige werkhond) en binnenkort nog een herplaatser van een bevriend boerenechtpaar die ophouden met hun melkveebedrijf en naar de stad verhuizen.. 8)7

Haha ;)
Tot op heden lukt het me om het bij twee tegelijk te houden.
Vanavond mijn jonge hond al een aantal keer de deur uit gelaten om over te geven. Die wil nog wel eens dingen eten die niet als voedsel bedoeld zijn Y)(^) . Het wordt beter maar blijkt niet helemaal te voorkomen helaas.
Dan is het wel makkelijk om hem gewoon los de deur uit te kunnen laten gaan (tuin/erf)
Sinds wij buiten wonen loop ik ook niet meer drie of vier keer daags een ronde. Maar de lange boswandeling elke dag wil ik toch niet missen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:51

Kuggur schreef:

Leuk! Je hebt dan wel echt een roedeltje, meer dan met 2. Ik heb een tijdje 3 honden gehad en ik vond het geweldig te zien hoe ze als roedel waren. Toch weer heel anders dan met twee.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:53

Het lijkt me op zich wel leuk nog eentje erbij, maar met wandelen en op bezoek gaan is twee net ff handiger. + ruimte in de auto en in mijn kleine huisje.
(Los van dat manlief me aan ziet komen haha)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:55

@Lusitano, I]nderdaad, daarom vind ik die herplaatser (is een typische ijslandse plattelands mix) eigenlijk wel een goed idee, mijn vrouw kwam er mee. Zou een interessant maatje voor de pup kunnen zijn. De oudere teef die ik heb is zo serieus.
Wat ik in ieder geval als grondprincipe probeer te handhaven is nooit meer dan één jonge hond in opleiding tot schapen drijver te hebben.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:25

Lisitano schreef:
Sterker nog: ik wil alleen maar meer honden :')

Haha ik niet.. hoewel ik er net een paar maanden eentje bij heb. Maar nu heb ik het ras wat ik graag wilde, die moest nog ff;p Wil er ooooit over een jaar of 10 nog maar 2 hebben haha.. Eerst wel nog eentje erbij over een jaar of 4.. dan zijn de oudste 2 al bijna 12 en Ivy 8.
Maar dat heeft meer te maken dat ik er best veel mee doe en 2 samen meenemen is toch makkelijker. Vooral met die grote honden.

Als ik nu naar een show ga met Lewis neem ik Ivy ook mee..de 2 kleintjes kunnen langer alleen zijn. En zo wel met meer dingen.. Kan ze niet overal alle 4 mee naartoe nemen.

Verder zou ik niet zonder kunnen.. Als je alleen maar de nadelen ziet moet je gewoon geen hond nemen;)

En dan is er natuurlijk ook nog veel verschil tussen de hondenmensen. :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:36

Honden zijn heerlijke dieren. Ik neem mijn akita straks mee op kamers en hoop dan nog een tweede akita erbij te kunnen nemen.

Nu hebben we thuis 3 honden. De twee grote ( en jonge ) honden lopen om 4 uur in de nacht een uurtje en gaan dan samen met onze oude shiba om 12 uur weer een uur wandelen, maar dan los. Vervolgens lopen we of om 5 uur nog een grote wandeling of we lopen nog snel even een plasrondje en dan ga ik rond 9 uur nog een beetje trainen met mijn akita.

Gerust ook dat de middag wandeling 3 uur duurt, maar dit schema is het minimale. daarnaast nog wat braingames en ik hoor mijn honden niet meer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 11:42

Ik vond het eigenlijk wel leuk het weekje. Het aanpassen ging wel. Ben er ook van overtuigd dat een hond je weerstand vergroot. Vind dat er hier leuke verhalen worden geplaatst over de hond.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 16:26

Hier maar 1 hond, wil er best nog een en als ik huis met buiten zou hebben allicht nog wel een, maar op dit moment krijgt de oppas (nou ja... haar man) een beroerdte als ik er 2 zou hebben, vind het al top dat ze na doodgaan van mijn vorige hond meteen zeiden, we willen wel weer een oppas hond.
(wel samen uitgezocht, dat nuftige nest dat vanochtend nog tot achter d'r oren onder de bagger zat in het bos en nu op de bank ligt te snurken)

Kabouter123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:56

Wij hebben altijd honden gehad, maar we willen daarnaast ook eens weg kunnen gaan. We zijn immers een jong gezin. Soms hoor ik van mensen dat ze jaren niet op reis zijn gegaan omdat ze de honden niet in een pension wilden. Wij zien onze dieren enorm graag, maar laten ons er anderzijds niet door beperken.
Willen wij op vakantie, dan gaan ze op pension. Geen problemen mee, zou niet weten waarom. Voorts kunnen onze honden ook gerust een dag thuisblijven hoor. Als we met onze zoon een uitstap willen plannen, dan is dit geen probleem.
Wij wandelen met hen, maar hebben een grote tuin, dus als het eens echt te druk is, dan lopen ze in de tuin. Onze honden hebben een zalig leven hier, maar ik zet mijn leven niet on hold omdat ik honden heb.
Ze maken deel uit van ons leven, maar belemmeren ons niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:01

Eens. Daarom heb ik ook maar 1 hond. Die is makkelijker onder te brengen tijdens vakanties dan 2 of meer honden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:03

Pension is vooral afhankelijk welke hond je hebt denk ik.
Stel dat ik een zachte happy de peppy golden retriever zou hebben die met iedereen vriendjes is en die tevreden is met een zacht kussen, dan zou ik hem gerust naar een pension brengen. Ik zou dan wel een pension uitkiezen die de honden in huiselijke sfeer opvangt en er ook activiteiten mee doet, maar dat zou wel lukken.

Ons wolfje daarentegen is absoluut niet gemakkelijk naar vreemde mensen, en laat ik dus ook nergens achter uitgezonderd bij mijn schoonmoeder en mijn eigen moeder. Zelfs niet eens bij vrienden als ik een snelle boodschap oid ga doen. Daarnaast is ze héél erg inventief, springt/klimt rustig over 2.20, bij sterke koorden in een paar secondjes door en murmt zich door gaatjes waar haar kop amper door past.
Als ik haar in een pension laat is ze voor eerst dood ongelukkig, en de kans dat ze kan ontsnappen is gewoon weg veel te groot.
Op logement uitbrengen voor de nacht is ook moeilijker, als ze uit haar bekende omgeving is gaat ze de boel gaan verbouwen, ondanks gezelschap van mijn moeder.
Een bekende oppas in eigen huis zou ik eventueel overwegen, maar zelfs dan zou ik me er niet zo fijn bij voelen (sleutel vergeten op deur te zetten en hond = weg ).

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:04

Maakt voor ons niets uit, we hebben buiten de honden zoveel dieren dat er toch iemand op de boerderij moet zijn als we weg willen. Zie dat niet als belemmering, eigen keuze, en je krijgt er erg veel voor terug.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:09

Dat is voor mij wel een reden om voor een sociaal, niet te moeilijk ras te gaan. Ik weet nl nu al dat ik gebruik moet gaan maken van pension.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:10

Amaris schreef:
Dat is voor mij wel een reden om voor een sociaal, niet te moeilijk ras te gaan. Ik weet nl nu al dat ik gebruik moet gaan maken van pension.

Hier hetzelfde inderdaad, ook rekening gehouden met grote familie, kinderen andere huisdieren.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:48

Ik heb een akita, maar ik ga toch nog geregeld op vakantie. Meestal komt dan gewoon iemand in huis of gaat ze naar iemand die zelf honden heeft.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:17

Als ik op vakantie wil kan mijn hond wel bij de oppas die week als het echt moet en oppas zelf uiteraard dan niet op vakantie is, dus als het echt moet.....
Vorige hond zat er ook vaak 's nachts, dan had ik na mijn werk vergadering elders in het land en was pas om uur of 1 terug.. ('s nachts) en moest dan volgende ochtend weer werken dus tja... dan bleef hij daar maar logeren.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:37

Ik wil graag weer een hond. We hebben nu sinds 2,5 jaar geen hond meer en ik mis het echt enorm.
Maar ik wil pas weer een hond als mijn jongste zoon op school zit. Ik vind het geen goede combinatie om nu een pup te nemen met een peuter en een baby in huis.
Ik onderneem en train graag veel met mijn hond en dat gaat beter als de kinderen wat ouder zijn.
Maar ik mis het zo, zelfs na het lezen van dit topic :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:54

Misschien kun je honden uit gaan laten voor het asiel? Of voor een particulier? Niet helemaal hetzelfde uiteraard, maar hèb je toch een beetje hond :)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:00

Nikass schreef:
Misschien kun je honden uit gaan laten voor het asiel? Of voor een particulier? Niet helemaal hetzelfde uiteraard, maar hèb je toch een beetje hond :)

Ik loop wel eens met de border collie van mn schoonmoeder, maar het is idd toch anders dan een eigen hond :D
Al scheelt het wel enorm met zuigen en dweilen in huis. We wonen vlakbij het strand en onze laatste hond was langharig.
Maar nu hebben we 's zomers weer zand van de zandbak in huis :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:31

Kijk eens op petbnb of hondenoppas.nl. Dan kun je een leuk centje verdienen terwijl je op iemands hond past. Is wel leuk voor vast een hondje om mee te wandelen en je kinderen kunnen eraan wennen.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:39

Mijn hond is vorig jaar helaas overleden ..ik mis hem ENORM. Het liefst zou ik hem gewoon terug willen en dan tot mijn dood bij me houden maar ja..onmogelijk he. Er komt zeker nog een andere hond in huis, misschien wel twee. Gelukkig is mijn vriend net zo'n hondenmens als ik. Ik heb me serieus nooit gelimiteerd gevoeld in mijn doen en laten toen mijn hond nog leefde, hij ging altijd overal mee naar toe en als wij gingen werken dan kwam mijn schoonmoeder babysitten die zelf ook gek is op honden. Doggos are love, doggos are life.