No_No schreef:Ik heb onze vorige hond uit het asiel gehaald. Een Nederlandse hond, niet een uit het buitenland.
Ik ben tegen de invoer van honden uit het buitenland. Vaak genoeg worden honden opgelapt terwijl ze dood beter af zijn. Het gaat vaak verkeerd met de zwervers. Bovendien nemen ze erg vaak ziektes mee waar wij weer mee opgescheept zitten.
Nu weer een bacterie die zowel voor hond als voor mensen gevaarlijk is wat uit Roemenië of zo iets komt. Giardia komt ook weet in grote getallen voor.
Ik vind de hondjes zeker zielig maar ik ben van mening dat op deze manier de honden in die landen niet geholpen zijn. prutsmuts in Nederland zitten al genoeg honden in het asiel of zijn er herplaatsers via fokkers en verenigingen die een goed thuis zoeken.
Heb jij de beschrijvingen wel gelezen van deze honden? Niet bij kinderen, niet bij katten, niet bij reuen, niet bij teven..... Ik heb diverse malen eerst in Nederland rond gekeken maar ik waag mijn gezin en andere dieren hier niet aan..... hoe zielig ook.
Qua ziektes moet je mensen dan ook verbieden te reizen, wat daar allemaal niet bij mee naar binnen komt vanuit de verre vakantiebestemmingen.
De "goede" honden zijn zo weg, de door mensen verpeste honden blijven zitten.....Er zijn zelfs asiels die ze graag opnemen omdat ze ze prima kunnen herplaatsen en ze een overschot aan ruimte hebben. Katten is wel een probleem, daar is een overschot van.
Ik heb 3 honden uit Spanje/Portugal en er is niets mis mee.....