[VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:42

Oh prachtige poes en kater wauw!!

Ben benieuwd wat voor kleurtje eruit gaat komen!!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 11:40

IMJ schreef:
Hoe gaat het vandaag met haar?

Het gaat goed! Nog steeds geen tekenen dat de bevalling eraan komt. Zou toch fijn zijn als ze dat even in het weekend kon doen :') maar vooralsnog zitten ze volgens mij goed. Ze ligt vooral nog steeds lekker de hele dag te slapen.

Kaygee schreef:
Ach wat leuk dat filmpje! Je ziet er echt eentje rollen rechts boven <3

Nou nog hopelijk 1 dagje voor Nova! Ben heel erg benieuwd!

Onze Bengaal komt wel buiten. De eerste ontsnapte continu. Die opende het badkamerraampje en sprong 4 meter naar beneden... De Bengaal die we nu hebben kwam bij de vorige eigenaar ook buiten. Die is ook niet binnen te houden. De 6 weken na zijn verhuizing waren een hell. Heeeel de dag stond hij te janken voor de schuifpui.

4 meter naar beneden :oo holy. Kan me voorstellen als ze het gewend zijn dat ze inderdaad niet binnen te houden zijn, dan is het ook niet anders! Mijn ervaring is dat als ze niet anders kennen ze het ook niet missen, maar dat neemt niet weg dat elke kat weer anders is natuurlijk.

daisyjazz schreef:
Ik heb je hele topic gelezen en ga ook mee volgen ! Wat een prachtige katten. Mijn vriend en ik zijn al een tijdje op zoek naar een mooie kat. Nouja, vooral mijn vriend :+ Hij vind maine coon's en Bengalen heel erg mooi en daar zou dan in de toekomst de voorkeur naar uitgaan. Ik wilde hem net je topic laten zien, maar toen las ik het bovenstaande. Ik snap je visie prima, en die respecteer ik en vind ik logisch als je in de stad woont of in een dorp. Wij wonen echter buitenaf aan een doodlopende straat met bestemmingsverkeer. We hebben 100 m verder aan 1 kant buren en aan de andere kant een stuk landbouwgrond en daarnaast een bos en hebben zelf 1 ha land. Dit valt niet te omheinen en tuurlijk zou een tuigje of een ren wel kunnen maar in ons geval gaat hier niet de voorkeur naar uit. Wij zoeken dus wel een kat die buiten kan lopen. Ik ben heel erg benieuwd hoe je daar tegenaan kijkt :D Niet om een discussie te starten want daar ben ik totaal niet op uit. Zoals ik al zei vind ik je visie heel logisch. :j

Haha ik vind het niet erg hoor om hier van mening over te wisselen, al zou het wel een discussie worden :D

Ik snap je punt! En fijn dat je de mijne ook snapt. Ik denk dat vele fokkers met mij onder zulke omstandigheden er best anders over zouden kunnen denken hoor, maar in basis wil ik mijn katten/fokjes niet naar buiten hebben juist omdat er zoveel gevaren zijn. Als je die gevaren bijna geheel kan wegnemen doordat je op zo'n manier buitenaf woont dan vind ik het best al weer een ander verhaal. De realiteit is gewoon dat de meeste mensen die luxe niet hebben en daarom wil ik het wel standaard in het contract zetten. :j Maar in goed overleg zou zo'n contract ook best aangepast kunnen worden natuurlijk, maar dat geldt voor wel meer dingen. Ik ben dus in principe niet voor buiten loslopende katten, met name om de gevaren en de overlast en zal in beginsel dus ook liever geen kittens plaatsen bij mensen die ze wel graag naar buiten willen laten, maar onder omstandigheden zoals jullie woonsituatie kan ik daar best wel anders over denken. :) Lijkt me ook wel heerlijk voor zo'n beestje dat ze lekker de natuur in kunnen in plaats van zigzaggend langs auto's en kriskras door de tuinen van buren.

_KiMbErLeY_ schreef:
Oh prachtige poes en kater wauw!!

Ben benieuwd wat voor kleurtje eruit gaat komen!!

Dankjewel! Genetisch gezien kan er alleen zilver en bruin uit komen, dus de kleuren van de kater en poes zelf. Ik ben zelf ook mega benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden! <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:37

Ik vind mama echt super leuk! <3 Berhoorlijk buikje. :D

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 13:52

Wat een mooie poezen heb je en ook de combinatie die je gemaakt hebt is mooi!

Ik pas met enige regelmaat op een bengaal, zij is een echte prinses :j Van haar baasje houdt ze, maar de rest van de mensen is er alleen om haar te bedienen en wil ze verder niet veel van weten. In de ochtend krabt en springt ze net zo lang tegen de slaapkamerdeur tot je haar naar buiten laat, ze houdt niet op als je haar negeert. Dat ze erg aan haar baasje gehecht is merk je ook doordat ze vaak op de deurmat plaste als haar baasje weg was, nu staat daar als vaste plek ook een kattenbak, dus dat scheelt wel. Verder is ze ook heel duidelijk in wat ze wil, maar bij mij zal ze echt niet op schoot komen liggen... Onze relatie wordt wel beter naarmate ik daar vaker kom, de laatste keer wilde ze wel de bank met me delen :+ Ze woont samen met een htk-poes.

Zij is volgens mij ook silver, maar heeft ook wel echt dat bruine in haar vacht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 13:59

Ze is prachtig! Wat een gave marble aftekening! En hele mooie foto's ook. Weet je toevallig waar ze vandaan komt? Ze heeft idd ook de tarnish :j ik vind het persoonlijk totaal niet storend of lelijk maar veel fokkers vinden het wel een erge fout. Haha herkenbaar he dat karakter, ze liggen hier eigenlijk ook alleen maar bij mij of bij m'n vriend. Al was er gister een vriendin oppassen omdat ik ze niet alleen wilde laten nu Nova zo op knappen staat, en toen ik thuis kwam lag Terra gewoon pontificaal bij d'r op schoot. Zo schattig! <3

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:10

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:31

Prachtige ouderdieren, dat kunnen alleen maar mooie kittens worden. Hopelijk verloopt alles volgens het boekje!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 22:37

Kaatje_S schreef:
Ik heb het even nagevraagd, ze komt bij cattery spotselot vandaan http://www.cattery-spotselot.nl/home/
Haar vader is Mithras
Over ruim een week mag ik weer 5 dagen oppassen *\o/*

Ah, van Cissy! Ik had al zo'n vermoeden :j zilver en marbled heb je niet veel in Nederland.

@gabyfedde: Ik hoop het ook! Ze maakt nog niet echt aanstalten helaas, dus dat wordt denk ik binnenkort een dag werken op weinig slaap :=

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:46

Mijn Lundi komt ook bij Cissy vandaan :D
Afbeelding

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:17

Hoe gaat het nu met de zwangere dame?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 07:53

Ze zijn er! Ik zal later meer uitgebreid reageren maar ze is gisteravond bevallen van 5 prachtige kittens <3

Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 07:58

Ik volg al een weekje! :)

Gefeliciteerd met de kroost! :D
Wat zijn ze schattig! <3

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 08:05

Aahw kleine hummeltjes! Gefeliciteerd!

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 08:05

Gefeliciteerd! !! Hier ook een stille mee lezer die elke dag even keek of ze er al zijn. Maar het wachten meer dan waard volgens mij. Echt prachtig die kleintjes! !! En de ouders natuurlijk ook

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 08:17

Gefeliciteerd!!! Ziet er mooi gekleurd uit!! :))

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 08:45

Fantastisch, gefeliciteerd!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 08:58

Bedankt allemaal! :D

Nova is een super trotse goede moeder, ze is amper de doos uit geweest om te eten, drinken of op de bak te gaan en ligt de hele tijd tevreden spinnend bij ze.

Ik moest werken gister, mijn vriend was wel thuis maar ze beviel uiteindelijk een halfuurtje nadat ik thuis was van de 1e. In 2 uur (!) waren het er 5, de eerste kwam om 17:48 en de laatste om 19:48. Echt bizar snel haha! Na de eerste raakte ze een beetje in paniek nadat ze de navelstreng door had gebeten dus die heb ik even droog gewreven en daarna weer bij haar gelegd. Ze was toen alleen nogal over de zeik en begon met hem te slepen en uiteindelijk weigerde ze terug in de kist te gaan maar wilde ze per se in de kleinste doos die we hadden op bed. Vooruit dan maar :') bij nummer 2 en 3 had ze het vlot door en ineens lagen ze alledrie te drinken. Nummer 4 en 5 leek het net alsof ze het niet doorhad dat die geboren waren, ze floepten er ook zo uit dus daar heb ik het vlies bij open gemaakt en voorzichtig de placenta eruit getrokken en toen ik dat hele pakketje bij d'r legde begon ze gelukkig alsnog de kittens schoon te maken en de navelstreng door te bijten.

Ze is nu alleen heel beschermend dus een echt handige manier om ze te merken/rustig te bekijken heb ik nog niet helemaal gevonden. Ik had speciale markeerstiften gehaald maar dat werkt voor geen meter en ik had ook geen handige nagellak, dus dat moet ik vandaag nog even halen. Ze zijn van wat ik kon zien wel heel verschillend allemaal dus hopelijk kan ik ze gauw uit elkaar houden :D ik mag ze vooralsnog amper van d'r wegen want na 1 piepje komt ze ze al terug halen, dus ook daar moet ik nog even wat op verzinnen. In de boekjes lijkt het toch allemaal makkelijker :') 'weeg het kitten, controleer alles, kijk welk geslacht ze hebben' ehh ja dat alles lukt nog niet helemaal in 3 seconden.

Van wat ik kon zien zijn het 2 zilveren en 3 black tabby geworden. Ik heb ze nog niet in goed licht kunnen zien maar enkel onder de warmtelamp dus ook dat weten we hopelijk vanavond!

Wat de doos betreft, we hebben geprobeerd haar 2 keer met doos en al weer in de Werpkist te leggen maar dan begint ze gelijk weer te slepen terug naar het bed. Conclusie: m'n vriend op de bank en ik in bed naast een doos kittens :Y) hopelijk is ze later wat rustiger en kunnen we het nog eens proberen. De warmtelamp hebben we maar in het plafond boven het bed geschroefd haha. Je moet er wat voor over hebben!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:28

:+: aaaah wat leuk dat ze er zijn!!

Voor jou wel balen dat moeders zo beschermend is, maar wel goed voor der kittens.

En als ik het zo zie, denk ik... vriendje voor Isis :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:00

Aaaaaaah gefeliciteerd!
Lekker warm ook voor jou in bed met zo'n lamp. Haha

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:21

Ah gaaaaf! Gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe ze er in het licht uit zien! Trotse maar beschermende moeder. Beter dat dan dat ze ze verstoot maar voor de mens niet praktisch.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:32

Gefeliciteerd met de kids! :D Wel fijn zo'n zorgzame mams :)

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:33

Gefeliciteerd!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:57

Gefeliciteerd met dit mooie nest!!

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:03

Gefeliciteerd!
Wat een mooie katten! Ik ga volgen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:13

Hé! Gefeliciteerd! 5 knapperds!
Ik ben heel benieuwd hoe ze er uit zien! Zie allemaal verschillende tekeningen! Prachtig!