[VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:36

Aww lief! Na mijn ongezonde mandarijn gezworen nooit meer een mandarijn te willen maar die kleur is zo mooi <3

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 13:30

Mag ik vragen waarom je mandarijn fokt? Puur uit interesse! :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 16:52

Tuurlijk mag je dat vragen! Ik ben 100% open over wat ik fok en hoe ik fok, geen geheimen.

Ik fok heel kleinschalig Mandarijnen omdat ik het een mooie kleur vind. Daarnaast is het wel mijn doel om gezonde dieren te fokken uiteraard, daarom test ik al mijn russen standaard 1 keer per maand op diabetes. Ook niet-mandarijnen trouwens. Ik heb eigenlijk nog geen problemen gehad.. Maargoed als er zich wel problemen voor doen, dan stop ik mijn lijntje ook direct, daar ben ik heel makkelijk in.
De jonge mandarijnen gaan ook alleen naar mensen die weten van de mogelijke problemen en die inzien dat het belangrijk is dat bij gezondheidsproblemen, dat aan mij gemeld word. Als ze verhuizen krijgen ze dus ook materiaal mee om een tijdje na het verhuizen nog eens kunnen testen. Bij verdenking van diabetes stuur ik kosteloos extra testmateriaal op. En mocht zo'n test dan niet goed zijn, dan zijn er verschillende optie's, afhankelijk van wat het baasje van de hamster graag wil. Ik zal altijd mijn verandwoordelijkheid nemen en de beste oplossing zoeken voor mens, maar ook zeker voor het dier :j

Houd ook mijn lijn mandarijnen apart van de wildkleuren en blauw wildkleuren. Een mannetje uit de wildkleurlijn zal wel gebruikt worden voor de mandarijnen, maar een nakomeling van een mandarijn nooit voor de wildkleuren, ook niet als hij wel gewoon wildkleur of blauw wildkleur is. Puur voor de zekerheid.

Heb mijn nieuwe meisje opgehaald en wauw, wat is ze geweldig <3 Zal zo eens een foto maken!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 16:59

Fijn dat je daar zo goed mee bezig bent!
Ben benieuwd hoe ze uitgroeien!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 18:44

Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar! :D

Misty;
Afbeelding
Afbeelding

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:04

Door jou topic wil ik toch echt weer een hamster. Je vertelt zo leuk en het is werkelijk interessant :j

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:23

Ik vind jou topic erg leuk. We hebben nu een hele leuke hamster. Als deze er ooit niet meer is zou ik wel een hamster van jou willen. Je woont niet ver weg bij mij.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 23:59

Dat is heel leuk om te lezen! :o En jullie zijn altijd welkom. Al hoop ik natuurlijk dat jouw hamsters heel oud mag worden, Otti1977! :j

Timon en Juicy hebben wel heel goed hun best gedaan! De vader van dit nest is Blauw Wildkleur, met een wildkleur vader en een Blauw Wildkleur moeder. Moeder Juicy is Mandarijn uit een Mandarijn moeder en Blauw Wildkleur vader. Daarmee was er 25% kans op wildkleur, 25% kans op Blauw wildkleur, 25% kans op Mandarijn en 25% kans op Camel... En kijk eens; 1 Wildkleur, 2 Blauw Wildkleuren, 2 Mandarijnen.. en 1 Camel! *\o/* Twijfelde er gisteren al een beetje over en vandaag weet ik het zeker.
Afbeelding
Afbeelding

Morgen komen er weer foto's van de Syrische jongen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 00:00

Wat leuk!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 00:23

Wat een schatjes!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:03

Camel is zonder aalstreepje?:)

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:19

Wow, ik schrok echt toen ik las dat de jongen opgegeten worden. Ze lijken zo lief -O- Mag ik vragen wáárom ze dat doen?
De baby's zijn super schattig! De kleur mandarijn moest ik wel om lachen. Eens googlen hoe dat er uit ziet.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 00:28

Ja, op de foto hierboven is het degene zonder aalstreepje! In het echt heeft 'ie er wel eentje, maar veel lichter dan de mandarijntjes. En de kleur is iets zachter :)

Zal morgen eens foto's op de hand maken, als de oogjes open zijn, maar als het goed is wel! *\o/*

Afbeelding

Foto's van de syren willen nog niet echt lukken... Of de foto is wazig, of ze staan er niet allemaal op, etc etc. Morgen nog even proberen :')
Afbeelding

Lauraxnick; Soms omdat de moeders gestrest zijn, omdat er niet genoeg eiwitten in het voer zitten, of als de jongen niet in orde zijn. En het kan natuurlijk ook nog dat de jongen zelf dood gegaan zijn en de moeder ze opgeruimd is.

Mandarijnen zijn als jong heel oranje, maar uiteindelijk worde ze meer wit/geel met een oranje/gele aalstreep! :)

Over 4 dagen verwacht ik weer jonge Syrische hamsters! *\o/*

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:53

Owhhhh ik vind ze zo mooi! Dat dametje met die oranje streep op het hoofd blijft mn favoriet. Dus kan je even vragen of ze die het volgende nestje ook weer willen maken?

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:56

stalmilagro schreef:
Owhhhh ik vind ze zo mooi! Dat dametje met die oranje streep op het hoofd blijft mn favoriet. Dus kan je even vragen of ze die het volgende nestje ook weer willen maken?

Ik wilde precies hetzelfde zeggen :D

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:57

Als je haar stiekem toch wil laten verhuizen dan weet je me te vinden he hahaha!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:08

Je hammies zijn echt leuk! <3 Volg al vanaf het begin. Ik had een Goudhamster(denk ik?), is inmiddels overleden, ik mis haar wel! Je maakt me zo hebberig.. :x _O-

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 16:07

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:37

Wat een schatjes!

Ik had ook ooit eens een nestje babyhamsters. Twee gekocht op een veiling, de volgende dag had ik er 7. Ik heb ze toen in een kratje gehouden, met kerst per ongeluk mijn kamer open laten staan en de kat heeft een fantastische kerst gehad :')

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:01

Oooh die met het aalstreepje !!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:15

Wat zijn ze lief! <3

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:23

Ja doe maar Daphne hihi! Deze zijn ook schattig zeg

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 16:22

Ah arme hammies :') Katten... Heb er ook 3, waarvan 2 echte jagers. Ben dus de hele dag door bezig met controleren of alle hokken dicht zitten :') En heb moeders met jongen in Duna's, extra veilig :Y)

Morgen is dit mooie meisje uitgerekend <3
Afbeelding
Afbeelding
Ze is veel aangekomen, dus ben benieuwd hoeveel kleintjes ze krijgt.. :Y)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:45

Spannend! <3

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 19:53

Ze is onverwachts net begonnen! Zat op de bank en zag haar opeens heel onrustig rondlopen met wc papier.. Dus keek even wat er aan de hand was en toen lag er dus een jong. Heb direct het licht gedimd en nu maar afwachten, zo zenuwslopend.. Ook voor dit vrouwtje haar eerste nest, dus extra spannend :=