[VOLG] mini bull terrier pup, Wie volgt er mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elias93

Re: mini bull terrier pup, Wie volgt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:55

Bij ons heeft de salon tafel wat gehavende hoeken. Verder is het hier goed gegaan. Kijk wel uit waar je je schoenen neer zet. Die zijn ook leuk <<)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:05

Vince heeft twee bankstellen en een hocker versleten, beide van stof. Leer laat hij met rust. Hij sloopte kussens, dekens enz. Alles van textiel. Inmiddels sloopt hij niet meer. Dana sloopte nooit. Valya alles. Dat is een compleet sloop bedrijf.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:26

Hahaha geweldige honden toch :p . Ik had een stoffen bank, nu een leren bank (en stoelen). Beide bleef die er vanaf.. een Bull van mijn ex heeft wel het complete leren bankstel opgevreten (die poepte echt flinke stukken leer eruit). Wat ze bij mij flink hebben gesloopt zijn hondenmand kussens en dekens, die zou ik niet tevaak kopen ;) . Het kon een week of een maand super goed gaan maar je kan ook weken hebben waar er drie gesloopt worden. Ik heb nu standaard gewoon oude lakens erin en een goed uitwasbare droogloopmat, dat blijft redelijk heel (lakens willen wel eens als flostouw gebruikt worden) oja flostouw, erg leuk maar met poepen zijn hondenpoep zakjes erg handig want dat draad is erg lang hihi, moet je er wel eens uittrekken.
Ach en met tennisballen, je moet kijken hoe je Bull erop reageert. En nooit meer dan twee ballen los hebben liggen want sommige proppen er drie of vier tegelijk in (past het niet, dan toch), je wil niet hebben dat er een doorschiet.
En uitkijken van takken buiten, die gaan vaak vast zitten in de bek (en auw auw een Bull in paniek heeft niet door of jij de tak al los hebt gekregen en jij je vingers veilig gesteld hebt... Bij allebei meegemaakt) dus probeer zo min mogelijk je bull achter takken aan te sturen.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:49

Flostouw is ook heel gevaarlijk als het ze het slopen. Los van de lange keutels die je hebt, kunnen de draden dus ook in de darmen een knoop vormen, of er voor zorgen dat de darmen om de draden draaien. Een vriendin van heeft haar bull wel twee keer moeten laten opereren ivm gedraaide darmen door die touwen. Hier krijgen ze ze in ieder geval niet.

Ik koop als dekens altijd dekbedden bij de Action. Kapot is kapot, totdat ze er niet goed meer op kunnen liggen dan gaan ze weg. Vince zit nooit meer in zijn bench, Valya alleen 's nachts. Overdag zitten ze soms in een buitenkennel met geïsoleerd hok, met die dekens. Ze slepen ze dan naar buiten en gaan buiten liggen haha!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 12:56

Wat ze met hun dekens en kussens doen mogen ze kiezen daar was ik voor gewaarschuwd maar meubilair toch liever niet .. :P daarom gaan we hem nooit in huis alleen loslaten als we weg zijn .. :)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:37

xLaraaj schreef:
Wat ze met hun dekens en kussens doen mogen ze kiezen daar was ik voor gewaarschuwd maar meubilair toch liever niet .. :P daarom gaan we hem nooit in huis alleen loslaten als we weg zijn .. :)

Heel slim. Dat mochten die van ons ook niet toen ze jong waren. Vince mag het inmiddels wel.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 00:12

Ik had yuki het eerste half jaar in de bench, vals kreng dat het was... Na een half jaar was ik het zat en zette ik de mand van mijn overleden Bouvier neer. Kijkt die ernaar, ploft erin en een diepe zucht, blik op "hehe ze snapt het" en klaar was de bench tijd, hij was 4 jaar. Beam wel aangeleerd om rustig in de bench te kunnen blijven (handig voor show) maar wil eigenlijk nu de bench weg hebben, alleen even kijken hoe het gaat met de oude kat en de kitten die ik heb... Met oude kat gaat goed maar de kitten moet nog veel leren.

Maar je moet gewoon kijken hoor, de ene pup kan gewoon vanaf het begin los met een mand, alleen met slopers moet je uitkijken als je weg bent. Bullen zijn erg apart met hun eet selectie

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 18:55

Oei zie nu pas je berichtje ! Ja we zullen inderdaad zien met de bench .. Vind het in begin wel handig voor zindelijkheid. Lopen die van jou dan los over het hele huis als jij weg bent ?

Volgende week donderdag terug puppy-date :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:14

Och wat een mooi ding, lijkt wel een cavia zo nou dat die zo klein is.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 19:51

Hahaha ja eigenlijk wel ! :P

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:10

xLaraaj schreef:
Oei zie nu pas je berichtje ! Ja we zullen inderdaad zien met de bench .. Vind het in begin wel handig voor zindelijkheid. Lopen die van jou dan los over het hele huis als jij weg bent ?

Volgende week donderdag terug puppy-date :D
vince inmiddels wel, sinds jaar of 3-4 denk ik. Daarvoor hadden we ze altijd apart als we weg waren. Dana en Vince konden niet altijd even goed opschieten. Laatste jaar van hun samen ging wel. Valya zit altijd vast als we weg zijn of 's nachts. Die sloopt en kan Vince soms niet met rust laten.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 10:37

:D

Afbeelding

Afbeelding

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:42

Leuke penning. Oja ik zou niet te vroeg los laten lopen en echt uitkijken met andere honden want die kunnen wel eens fel zijn in corrigeren (bullen puppen zijn nogal lomp en blijven doorgaan). Ik heb de mijne wel eens op het politie bureau op kunnen halen, hij ging achter een fietser aan (die steeds sneller ging toen die beamer zag, das natuurlijk nog leuker om door te blijven rennen)

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:58

Afbeelding
Hè een bullen topic :D

Ik heb ook een bullen dame. Vorige zomer helaas haar dochter in moeten laten slapen. Wij hebben ook gefokt en ik liep shows met mijn meisje. Helaas moeten stoppen met het fokken omdat er achteraf ziektes in de lijn van moeders kant zaten. Ik dacht alles goed uitgezocht te hebben, dekreu uit België voor vers bloed enz. Helaas bleken er mensen niet eerlijk te zijn geweest over erfelijke ziektes in de lijnen. Direct toen ik daar achter kwam heb ik zowel cathy als haar dochter laten stereliseren.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:07

Cathy gaat 2 november de leeftijd van 12 jaar behalen, echt al een oude dame. Ze loopt redelijk op haar laatste pootjes. Nu kijk ik stiekem om me heen naar puppies. Er komt pas een nieuwe als cathy er niet meer is maar verlekkerd kijken mag hè ;)

Heerlijk om de opgewektheid en voorpret van ts te lezen.

Mag ik zo brutaal zijn te vragen hoeveel ze tegenwoordig vragen voor een (mini) bull terrier?

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:18

volger er bij

PlienR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:24

Laatst bijgewerkt door PlienR op 06-10-16 14:43, in het totaal 2 keer bewerkt

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 14:33

Leuk , dank je voor de links PlienR !

Primera: neen hoor is gewoon uit noodgeval , moest hij eens ontsnappen (je weet nooit). En vind het ook gewoon schattig :)

Flowerbomb: wat een triest verhaal :( wat had haar dochter voor ? en wauw 12 mooie leeftijd al he ! ik stuur je een pb :)

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:52

Ik pb terug. Ik wil me verder niet uitlaten over wat er precies speelde qua ziektes omdat de fokster van cathy nog actief fokt. Het verlagen om haar openbaar zwart te maken doe ik niet :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 17:46

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:21

Ah wist ik niet. Meld ik me daar aan :D

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:33

Feit is dat er een hoop mensen uit de bullen wereld het lezen en de meeste niet reageren. Kwa gezondheid is het bijna allemaal wijzen naar de ander ;) iedereen die zijn oren en ogen een beetje openhoud weet wel van de meeste de gezondheidszorg problemen en met fokken moet je eigenlijk geen eerlijkheid verwachten, kom je erachter en wil je er wat van zeggen dan word je mond gesnoerd en heb je de poppen aan het dansen, je gaat geheid op je gezicht (al zo vaak mee gemaakt bij mensen). Om een grote tip te geven, blijf zover mogelijk er vandaan als het even kan, verwacht nooit echt eerlijkheid en haal het uit je hoofd om een fokker op wat voor manier aan te vallen. Zo blijf je een beetje overeind. Geniet van je hond en je eigen dingen, dat is het belangrijkste. Vrienden zijn leuk tot ze je een mes in je rug steken ;)

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 22:16

Helemaal met je eens primera! Eigenlijk is dat met alles zo. Toch blijft het belangrijk om informatie te vragen. In ons geval leek het alsof ze ons echt wilde gaan begeleiden in het fokken. Achteraf was het gewoon uit haar eigen belang en maakte haar de gezondheids gevolgen voor de honden niet uit. Ze fokt nu nog vrolijk door met zieke honden. Ik bemoei me er ook zeker niet mee. De club weet dat ze niet zuiver bezig was en doet er niets aan. Einde verhaal, helaas voor de dieren..

En nu weer on topic. Wanneer ga je weer puppy knuffelen ts?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 22:33

Volgende week donderdag. Lijkt wel een eeuwigheid .. :( :P

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 22:39

Spannend!! Ze ruiken ook zo heerlijk hè die kleintjes <3 :j